Ylläpito: Muutoksia kommentointiin AV:lla
Ylläpito tiedottaa: Aihe vapaan käyttäjäsääntöjä rikotaan edelleen paljon, erityisesti maahanmuuttoa käsittelevissä keskusteluissa.
Aihe vapaa on vanhempien rakastama vapaan keskustelun foorumi, jossa on vuosia keskusteltu perhe-elämästä, ihmissuhteista, vanhemmuudesta, arjesta, viihteestä ja melkeinpä mistä vain hyvässä hengessä. Aihe vapaan yhteisöllä on oma vahva kulttuuri, yhteishenki ja huumori.
Viha, rasismi, kiusaaminen ja herjaaminen eivät siihen kuulu. Pieni joukko kirjoittajia rikkoo nyt Aihe vapaan tarkoitusta ja vapautta vastaan.
Ylläpito moderoi palstaa jatkuvasti ja aktiivisesti. Koska käyttäjäsääntöjä rikkovia viestejä tulee paljon, palstalla tehdään muutoksia.
Asiattomia viestejä on suhteessa käyttäjämäärään eniten yöaikaan. Kommentointi kello 23-07 rajataan rekisteröityneille käyttäjille ainakin toistaiseksi. Muutos tulee voimaan myöhemmin tällä viikolla.
Muistutamme, että kirjoittajat voivat joutua lähettämänsä viestin takia oikeudelliseen vastuuseen. Ylläpito tekee lainvastaisesta sisällöstä rikosilmoituksen.
Palstan käyttäjäsääntöjen mukaan palstalla ovat kiellettyjä:
* herjaavat, rasistiset tai yksityiselämää loukkaavat viestit,
* valheellista tietoa tai vihjauksia yksityishenkilöistä sisältävät viestit,
* rikokseen yllyttävät viestit,
* siveettömät tai lapsen koskemattomuutta loukkaavat viestit
* yksityishenkilöiden henkilötietoja (kuten henkilön nimen) sisältävät tiedot ilman asianomaisen suostumusta
* asiattomuudet
* väkivaltakuvaukset
* kiroilua sisältävät viestit
* viestien monistaminen
* massapostitus
* trollaus eli esimerkiksi tahallinen yliärsyttäminen ja provosointi.
Kiitämme Aihe vapaan aitoja, rakentavia ja toisia kunnioittavia keskustelijoita.
Pyydämme yhteisöä merkitsemään asiattomat viestit. Tämä nopeuttaa moderaattorien työtä.
Kommentit (180)
Mutta kun te poistatte kaikki maahanmuuttokeskustelut, jotka eivät sovi sanoman agendaan. Olivat ne asiallisia tai asiattomia. Esimerkiksi kaikki halla-ahon sanoma poistetaan melko nopeasti. Ymmärrättekö, että tämä herättää aivan suunnatonta ketutusta?
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:08"]
Mutta kun te poistatte kaikki maahanmuuttokeskustelut, jotka eivät sovi sanoman agendaan. Olivat ne asiallisia tai asiattomia. Esimerkiksi kaikki halla-ahon sanoma poistetaan melko nopeasti. Ymmärrättekö, että tämä herättää aivan suunnatonta ketutusta?
[/quote]
Aaaaagh. *päätä seinään* Etkö itse ymmärrä, että hallasanomille on omia palstoja, täällä saa jättää tilaa muille jutuille ja oikealle keskustelulle. Etkö ymmärrä miten suurta ketutusta olette aiheuttaneet viime aikoina?
Tähän listaan voisi lisätä läskiksi haukkumisen, tyhmäksi haukkumisen ja muut oletko vähän vajaa- ilmaisut.
Onko vauva foorumi muuttunut Haboksi? Sinnehän eivät lapset yöllä pääse kirjautumaan...
Monesti vaan ihmiset laittaa tahallaan asiattomia viestejä, että saisivat poistettua muuten asiallisen aloituksen/ketjun josta eivät itse tykkää.
Esim, jos joku haluaa keskustella asiallisesti maahanmuutosta, niin joku toinen joka ei halua siitä keskustella tahallaan tulee kirjoittamaan roskaa ketjuun ja sitten vaatii koko ketjun poistoa.
Kauniisti sanottu, iso kiitos! :) Hyvä kuulla, että viestin ilmoittaminen asiattomaksi otetaan oikeasti huomioon.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:09"]
[/quote]
Aaaaagh. *päätä seinään* Etkö itse ymmärrä, että hallasanomille on omia palstoja, täällä saa jättää tilaa muille jutuille ja oikealle keskustelulle. Etkö ymmärrä miten suurta ketutusta olette aiheuttaneet viime aikoina?
[/quote]
Niin mutta kun niissä halla-ahon teksteissä ei ole forumin mitään sääntöjä rikkovaa, joten miksi ne poistetaan? Niiden pohjalta voi myös käydä ihan oikeata keskustelua. Miksi ne pitää mielestäsi poistaa?
Minusta rekkauspakko pitäisi ottaa käyttöön. Sen verran hommafoorumin trolleja palstaa pilaamassa.
Ihana muutos, vaan sääli sinänsä, että yöaikaan pääsee vain rekkautuneet kirjottelemaan. Unettomina öinä täällä olen milloin jännittänyt kauhuketjuja lukiessa tai nauranut makeasti hauskoja ketjuja lukiessani.
Ymmärrän kyllä täysin ton rekkautumisen tarpeen öiseen aikaan ja olen täysin sen kannalla! Se vain tulee hiljentämään palstaa yöaikoina.
Mut jos täällä on vilkasta öisinkin, niin saatanpahan itsekin tunnukset sit tehdä. :)
Kunhan se EI mene tähän, että yhdet tunnukset on kaikille avoimet jonka jälkeen meno on taas ihan perssiistä.
Mutta olisi mulla ylläpidolle ihan asiallinen kysymyskin. Miksi täällä hyväksytään läskien haukkuminen ja mollaaminen? Ne ketjut on täynnä todella loukkaavaa tekstiä ja jotkut viestit menevät jopa sisällöltään laittomiksikin.
[/quote]Jos minä haluan lukea maahanmuuttokriittisten kommentteja, menen tietysti sellaiselle palstalle jossa niitä on samoin jos haluan lukea koirankasvatusvinkkejä, menen koirapalstalle. Mutta koska olen joutunut lukemaan kriittisiä/rasistisia kirjoituksia jo vuosikausia täälläkin muutaman ihmisen spammaamina, on hyvä että tuo päällekäyvä propaganda poistuu. Usko pois, suurin osa meistä ei halua lukea niitä ja tiedämme kaikki jo varsin hyvin näiden muutaman kirjoittajan kannan.
Pieni joukko pilaa valtaosan palstailun...
Ainoastaan maahanmuuttomyönteinen propaganda suvaitaan, muusta ei saa keskustella? Hienoa, sananvapaus voitti.
Hyvä juttu! Tykkäisin kyllä nimettömästä palstasta, mutta tämä mesta on tällä hetkellä semmoinen viemärisuoli, että ymmärrän ylläpidon ratkaisun TÄYSIN, ja itse asiassa olen meinannutkin antaa palautetta ja ehdottaa rekkauspakkoa.
Halla-ahon ajatuksia voi sitten linkkailla nimimerkilläkin ja katsoa, mitä tapahtuu.
Eikö ylläpidon mielestä ole väärin, että koko ketju poistu YHDEN asiattoman kommentin vuoksi? Ei varmasti ole teknisesti mahdotonta poistaa esim. viesti, josta on tullut 3 asiaton-ilmoitusta automaattisesti - siis vain yksi viesti. Toki koko ketju poistuisi siinä tapauksessa, että se olisi aloitusviesti. Teknisesti ei ehkä ihan niin yksinkertaista mutta yhtä mahdollista olisi poistaa myös kaikki ne viestit, joissa olisi lainattu poistettua.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:18"]
Ainoastaan maahanmuuttomyönteinen propaganda suvaitaan, muusta ei saa keskustella? Hienoa, sananvapaus voitti.
[/quote]
Tule keskustelemaan "muusta" sitten nimimerkillä :)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:18"]
[/quote]
En muista nähneeni viime aikoina täällä yhtäkään maahanmuuttoa suosivaa tai siihen kannustavaa ketjua.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:19"]
Eikö ylläpidon mielestä ole väärin, että koko ketju poistu YHDEN asiattoman kommentin vuoksi? Ei varmasti ole teknisesti mahdotonta poistaa esim. viesti, josta on tullut 3 asiaton-ilmoitusta automaattisesti - siis vain yksi viesti. Toki koko ketju poistuisi siinä tapauksessa, että se olisi aloitusviesti. Teknisesti ei ehkä ihan niin yksinkertaista mutta yhtä mahdollista olisi poistaa myös kaikki ne viestit, joissa olisi lainattu poistettua.
[/quote]
Kyllä varmasti voi, kun ennenkin näin on tehty, mutta se oli sitä aikaa, kun palsta ei ollut systemaattisen trollausarmeijan hyökkäyksen kohteena.
Oikein!