Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keinot, jolla hiuksista saa kasvatettua pitkät ja hyväkuntoiset

Vierailija
02.09.2015 |

Omat hiukseni ovat melkein lapaluihin asti, mutta latvat jo aika haperoa hamppua. Olin kumminkin kesäkuussa leikkaamassa kampaajalla latvoja... Miksi hiukseni menevät huonoon kuntoon?

-En käytä hiustenkuivaajaa tai kuumaa muotoilurautaa (maks kerran vuodessa)

-Pesen hiuset shampoolla 2-4 päivän välein, käytän hoitoainetta, hiuksiinjätettäävää latvasuojaa ja välillä "uitan" hiuksia mm kookosöljyssä.

-Käytän ponnareina puhelinlankaponnareita

-En värjää hiuksia

Kaiksta huolimatta pari kk leikkuusta latvat täynnä kaksihaaaisia :/ tyvestä hiukset on paksut, mutta ohenevat huomattavasti latvaa kohti, ja latvat on rikki. 

Miten saisin pitkät ja hyvkuntoiset hiukset? Mitä muuta voin vielä tehdä?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:31"]No ei millään. "Paksut hiukset" tarkoittaa sitä, että päässä kasvaa paljon hiuksia. Se hiusten määrä ei tule muuttumaan mistään öljyistä eikä siemenistä, ei sinne päänahkaan ilmesty lisää tuppia joista hiuksia lähtisi pukkaamaan. Jos hiukset ei näytä hyvältä pitkänä, älä kasvata niitä pitkiksi.

Ei mahdollisimman pitkät hiukset ole mikään elämän päämäärä.
[/quote]
Oot osittain oikeassa. Minulla kasvaa todella paljon tukkaa päässä. Harmi vaan että hiuslaatu on todella ohutta. Paksuun tukkaan tarvitaan myös paksu hiuslaatu. Paksuuden vaikutelmaan vaikuttaa myös se onko hius suoraa vai kiharaa. Kihara tukka on samalla määrällä paksumman näköinen kuin suora tukka.

Vierailija
22/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:21"]

Kaverini sai maailman kauneimmat hiukset, kun lopetti hiustenpesun ja kaikkien päähän laitettavien kemikaalien (lakka, tms) kokonaan. Kuulostaa ehkä uskomattomalta, mutta mulla on ihan hiuskateus. Leikkasin nyt ite kaiken värin pois ja aloin kasvattaa. Lopetin myös hiusten pesun 2kk eli huuhtelen vain vedellä. Eivät ensinnäkään a) ole koskaan rasvaiset b) näytä likaisilta. Odotan innolla, kun saan sen pitkän ja hyvinhoidetunnäköisen kuontalon. Oma hiustenkasvuni on toisaalta aina ollut hyvä, mutta lisäapua saa vaikkapa biotiinista.

[/quote]

Mä oon joskus kokeillut tota shampootonta juttua, mut jotain mun oli pakko laittaa hiuksiin, sii shoitoaineita ja öljyjä. ja öljyt ei tulleet enää puhtaaksi pelkällä vedellä, joten oon palannut takaisin shampooseen. Mu hiukset rasvoittuu hitaasti, pesuväli on se 2-4 päivää :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en siis halua lantioon saakka olevia hiuksia, hieman yli lapaluiden, kunhan olisivat paremmassa kunnossa... ap

Vierailija
24/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 14:21"]

Kaverini sai maailman kauneimmat hiukset, kun lopetti hiustenpesun ja kaikkien päähän laitettavien kemikaalien (lakka, tms) kokonaan. Kuulostaa ehkä uskomattomalta, mutta mulla on ihan hiuskateus. Leikkasin nyt ite kaiken värin pois ja aloin kasvattaa. Lopetin myös hiusten pesun 2kk eli huuhtelen vain vedellä. Eivät ensinnäkään a) ole koskaan rasvaiset b) näytä likaisilta. Odotan innolla, kun saan sen pitkän ja hyvinhoidetunnäköisen kuontalon. Oma hiustenkasvuni on toisaalta aina ollut hyvä, mutta lisäapua saa vaikkapa biotiinista.

[/quote]

Kiva että sulla toimii. Mulla oli tulos shampoottomuuden kokeilusta ensin lehmännuoleman näköinen rasvatukka ja lopulta taliköhnä, jonka myötä alkoi lähteäkin paljon hiuksia. Lääkäri sitten käski pestä joka ainoa päivä kunnon aineilla kunnes taliköhnäongelma on selätetty, ja siitä eteenpäinkin aina 2-3 päivän välein. Rasvainen iho ja päänahka kun on niin tarvii kyllä jotain "myrkkyjä" näköjään.

Vierailija
25/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kiukkaat, lasiset ja ennen kaikkea kuivat hiukset, ja olen saanut hiukset kasvamaan pituutta latvoista hapertumisen sijaan käyttämällä öljyä aina suihkun jälkeen. Nyt on käytössä joku yves rocherin öljysekoitus, siinä taisi olla ainakin macadamia- ja muita pähkinä- ja siemenöljyjä. Laitan öljyä pyyhekuiviin hiuksiin, erityisesti latvoihin. Lämmitän muutaman tipan öljyä hankaamalla käsiä yhteen ja hieron öljyn latvoihin ja muualle hiuksiin mutta en juuriin. Kostea hius tuntuu imaisevan öljyn hyvin eikä hius tunnu rasvaiselta kuivuttuaan.

Ennen latvat tosiaan rapisivat pois sitä vauhtia kuin juurista kasvoi uutta hiusta, mutta nyt pituutta on tullut jo muutama sentti lisää. Kaksihaaraisista en tunnu silti pääsevän koskaan eroon, mutta tuskin niihin kukaan jaksaa kiinnittää huomiota.

Vierailija
26/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko päänahkasi kireä ja jännittynyt? Olen huomannut sen vaikuttavan aika lailla hiusten kasvuun ja kuntoon. Kannattaa harjata oikein kunnolla päänahkaa myöten ja välillä tehdä päähierontoja.

Vierailija
27/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki voi saada pitkiä ja paksuja hiuksia. Se on geeneissä! Sama asia kun ei voi kasvaa pituutta. Shampooteollisuuden luoma illuusio!

Kun melkein aina aasialaisilla on hyvät hiukset jne.

Vierailija
28/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on auttanut se, että käytän nykyään pelkästään kampaamotuotteita :)

Vierailija
29/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ruokavalioon terveellisiä öljyjä: rasvainen kala, oliivi- ja rypsiöljyt, avokadot, pähkinät, pellavansiemenet ja proteiinia.

2. Älä pese hiuksia kuin kaksi kertaa viikossa. Kun peset levitä ensin vähintään 15 minuutiksi (tai jopa edelliseksi yöksi) kosteuttavaa hoitoainetta. Pese hiukset suihkussa tai pesualtaassa pää alaspäin. Pese vain päänahka shampoolla, jossa ei ole sulfaatteja eikä alkoholia eikä liikaa hajusteita. Käytä kädenlämpöistä tai viileää vettä (kuuma vesi kuivattaa). Hiero shampoo erittäin varovasti hiuksiin. Muista huuhdella latvat erityisen hyvin. Kuivaa hellästi pyyhkeellä painellen --- ei puristusta, vääntöä tai hankaamista. Kosteat hiukset vauroituvat herkästi. Anna kuivaa luonnollisesti. Vasta kun hiukset ovat lähes kuivat, kampaa varovasti hiukset selvityskammalla (leveät välit). Seuraa tarkkaan, että kampa on vaakasuoraan hiuksiin. Älä harjaa.

3. Jos on pakko käyttää harjaa, osa laadukas harja, jossa villisianharjasta. Itse en käytä harjaa ollenkaan.

4. Leikkaa latvoja säännöllisin välein, varsinkin jos tulee kaksihaaraisia, sitten 6 viikon väli on tärkeä.

5. Laita hiusnaamio kerran viikossa tai niin usein kun tuntuu hyvältä. Levitä ensin kosteuttavaa hoitoainetta, ja anna imeytyä hieman. Sitten levitä öljyä. Itse käytän arganöljyä, kookos ei ole mielestäni yhtä hyvä, joskus käytän sitä, koska Suomesta on vaikea löytää aitoa arganöljyä ja se on kallista. Anna muhia vaikka koko yö ja pese seuraavana aamuna.

6. Suojaa aina hiukset tuulelta, pakkaselta, kuumuudelta, UV-säteiltä ja uima-allasvedeltä. Siis pyyhe päähän saunassa, uimahattu käyttöön altaassa. Ulkona päähine. Yöksi voi hiukset myös sitoa löysälle nutturalle, mutta hiuslenkin pitää olla pehmeä, joka ei revi tukkaa. Talvella käytä ilmankostuttajaa makuuhuoneessa.

7. Jos hiusten latvat ovat aamulla kuivat (silloin kun ei ole pesupäivä), ota sormenpäihin tippa öljyä ja hiero varovasti vain latvoihin.

ja huom. kohdassa 2. tarkoitan todella, että hiushoito levitetään latvoihin ennen shampoopesua. Hoitoaineessa ei saisi olla silikoneja, koska jos sulla ei ole kihara tukka, ne lässäytävät hiukset. XZ-sarjan Omena on ehkä sopivin sulle, tai sitten Aito.

Muistaakseni Sokoksella on sellainen halpissarja kuin Oliivi, siinä on ihan kohtuullinen shampoo, joka on sulfaatiton.

Vierailija
30/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytää laadukkaan harjan?

Vierailija
31/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 16:58"]

Mistä löytää laadukkaan harjan?

[/quote]

No ihan Sokoksellakin on ollut myynnissä Cailap-merkin harja, jossa on puinen varsi ja merkintä että "luonnonharjasta".

http://cailap.fi/luonnonharjasharja-puinen

Vanha kikka on käyttää vauvojen hiusharjaa. Niissä on usein pehmeä luonnonharjas.

http://www.ozbaby.fi/tuote/vauvaharja-pyokki/02356/

Aika hyvä selvityskampa on sellainen antistaattinen (jos hiusten sähköisys on ongelma) kampa merkkiä Elite. Stockmannilta olen ostanut. Osa siis tavallista kampaa, osa sitä leveämpipiikkistä selvitysosaa. Käytän vain tätä nykyisin kaikkeen.

Selvityskampoja jossa on vaan leveätä piikkiä on niitäkin. Muovia kun ostaa niin kannattaa todellakin katsoa ettei ole sähköistävä. Puinen kampa tuntuu ideana hyvältä, mutta en ole löytänyt vielä sopivaa. Ehkä tämä?

http://www.thebodyshop.fi/fi/detangling-comb/85140/dp

Vierailija
32/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
33/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Biotiini. Hevosille tarkoitettu biotiini maksaa 16,90€ agrimarketista ja siinä on kilo. Ja tosiaan sisältää PELKKÄÄ biotiinia ja sokeria, että on hyvää :)

Vierailija
34/35 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
35/35 |
03.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi