Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomen kaunein kesämökki

Vierailija
21.03.2022 |

Nyt alkaa, tässä jaksossa esitellään skandinaavisia mökkejä.

Kommentit (930)

Vierailija
121/930 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmannen mökin tontti näytti avohakkuualueelta.

Vierailija
122/930 |
27.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmosessa on kivaa se, että on käytetty värejäkin sisustuksessa (tekstiileissä ym). Moderniin tullut kodikkuutta. Toisin kuin kaksi ekaa, jotka olivat kyllä tyylikkäitä, mutta jotenkin steriilejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/930 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai te tajusitte, että tuotanto myös PYYTÄÄ aika monia mökkejä/koteja mukaan näihin eli asukkaat eivät todellakaan ole asumuksiaan tyrkyttämässä, vaan suostuvat ohjelmaan pyydettäessä.

Vierailija
124/930 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Hanna Sumari on kolmosmökin naisen kaveri, siksi on pyydetty mukaan ohjelmaan.

Vierailija
125/930 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin todella tuosta Mynämäen joenvarsitalosta.

Ainoa seikka joka minua häiritsi oikeasti paljonkin oli huonekalujen sijoittelu siinä isossa olohuoneessa. Miksi se Ikean valkoinen sohva oli sillä lailla vinksallaan survottuna nurkkaan?

Vierailija
126/930 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on kiva katsella toisten mökkejä, kiitos kaikille rohkeille osallistujille. En tietysti itselleni haluaisi kaikkea samaa kuin joku muu, jonkun toisen hieno ja tyylikäs voi olla minulle kolkko ja persoonaton. Esimerkiksi. Mutta on silti kiva nähdä erilaista, ja jokainen tekee itselleen. Tosin jotkut näyttävät lähinnä vuokrakäyttöön tehdyiltä, kun mitään omaa ei ole esillä missään.

Vierailija
127/930 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin nämä vierivieressä nököttävät järvimökit ei iske. Ei mitään yksityisyyttä. Kunnon merenaava, kun avautuu mökin ikkunasta, siinä on sitä jotakin.

Oliko tämän viimeisen perinteisen puumökin omistajat äiti ja poika vai hyvin epäsuhta pariskunta?

Vierailija
128/930 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin tänään toisen ja kolmannen jakson. Toisessa jaksossa oli sellaisia mökkejä, jotka ainakin minä miellän perinteisiksi kesämökeiksi. Siis pienehköjä, lautarakenteisia, vailla kovin kummoisia mukavuuksia. Mökit olivat kaikki kunnostettuja ja ajan henkeen sisustettuja, sanalla sanoen kodikkaita ja viihtyisiä.

Kolmannen jakson rakennukset olivat kaukana mökistä. Kyseessä oli vanhat tilavat talot, taajamassa tai ainakin lähellä sitä. Ja olihan siellä mukana se tilastollinen homoparikin, jonka upea talo oli kalustettu taloon sopimattomilla prameilla huonekaluilla. Ne kaksi muuta olivat talon historiaa kunnioittavia ja suuruudestaan huolimatta viihtyisiä. 

Vierailija
129/930 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykännyt yhtään näistä "mökeistä" kylmiä, kolkkoja, persoonattomia taisi kaikissa olla samanlainen kattovalaisinkin. Musta väri on kamala, on muka luonnon väri, ei ole! Luonnossa ei missään ole mustaa. Kolmos mökki ihan todella karulla paikalla, mitä ihmettä esim lapset voi tehdä siellä ulkona? Missään ei ainakaan voi esim pelata mitään. Lisäksi vielä ne portaat, voi kauhistus.

Kommentoin vain nyt tuota lasten viihtymistä: Ei lapsilla tarvitse aina olla jotain aikuisten järjestämää esim. pelinurmea (ja trampoliinia) viihtyäkseen. Normaalin mielikuvituksen ja tekemisen vapauden omaavat lapset kyllä keksii tekemistä ympäristössä kuin ympäristössä. Usko pois, tuollainen kallioinen ja kivinen maasto on loputtoman inspiroiva (ellei hysteerinen aikuinen kiellä tekemistä).

En ole hysteerinen aikuinen, neljän lapsen äitinä ja 20 vuotta perhepäivähoitajana toimineena erotan kyllä hyvät leikkipaikat. Ja usko pois, trampoliini on monikäyttöinen väline, esim siitä saa hyvän ison teltan lapsille kun laittaa lakanoita reunoille. Kallioinen ja kivinen maasto ei ole hyvä leikkipaikka.

Vierailija
130/930 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkosjakson pienet retromökit olivat kaikki viihtyisiä.  Mutta silmään pisti yhden piha, joka ei ollut luonnollisen näköinen vaan kuin viivoittimella vedetyt nurmikon rajat  ja pikkukivien asetukset.

Miksi nämä söpöt mökit olivat ulkoväreiltään niin tummia, yksi ruskea ja kaksi mustaa.  Kyllä iloiset

kirkkaat värit sopivat luontoon, esim. punainen olisi passeli pikkumökin väri.  Miksi mökki ei saisi

näkyä?

Vierailija
131/930 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauneimman tilalle voisi vaihtaa kallein. Nämä kesämökit ovat oikeasti kakkos asuntoja.

Vierailija
132/930 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisessä ohjelmassa se kakkosmökki oli kyllä nätti, mutta sen oloinen, että möesim. lapset eivät saa siellä sisällä tehdä yhtään mitään, ettei sisustus kärsi. 

Toinen asia tästä mökistä (joka ei tietenkään vaikuta mitenkään mökin kauneuteen) oli sen perheen äti: MINUN mökkini, MINÄ tykkään tällaisesta, MINUN lapsuudenmaisemani, MINUN serkkuni asuu lähellä, joten MINÄKIN hausin tänne, MINÄ MINÄ MINÄ loputtomiin. 

Mitä virkaa mökillä on miehellä ja lapsilla? Pakollisia riippakiviä?

Mahtaa miehenkin olla surkeaa olla tuollaisella mökillä, kuin vieraisilla koko ajan. 

Vierailija
133/930 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kirjoitatte kommentin, laittakaa siihen mistä jaksosta on kyse. Nyt täällä puhutaan sekaisin ekan jakson ja kolmannen jakson kolmosmökistä.

Vierailija
134/930 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok-talo, tuulessa kalliolla.

Suomessa onkin kelejä noille hoodeille 😁

Vierailija
135/930 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kakkosjakson pienet retromökit olivat kaikki viihtyisiä.  Mutta silmään pisti yhden piha, joka ei ollut luonnollisen näköinen vaan kuin viivoittimella vedetyt nurmikon rajat  ja pikkukivien asetukset.

Miksi nämä söpöt mökit olivat ulkoväreiltään niin tummia, yksi ruskea ja kaksi mustaa.  Kyllä iloiset

kirkkaat värit sopivat luontoon, esim. punainen olisi passeli pikkumökin väri.  Miksi mökki ei saisi

näkyä?

Muodistahan talon värissäkin on kyse. Ei mene montaa vuotta kun tämäkin asia kääntyy päälaelleen. Ensin oli kokovalkeaa, nyt mustaa, mutta vähitellen alkaa värejäkin tulla.

Sano minun sanoneen.

Vierailija
136/930 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kirjoitatte kommentin, laittakaa siihen mistä jaksosta on kyse. Nyt täällä puhutaan sekaisin ekan jakson ja kolmannen jakson kolmosmökistä.

Eilen tuli toinen jakso televisiosta. Mielestäni ei vielä pitäisi puhua kolmannen jakson mökeistä, sillä suurin osa katsojista katsoo ohjelman televisiosta silloin kun se tulee, ei siis etukäteen.

Joillakin on tarve saada esitettyä mielipiteensä ensimmäisenä.

Vierailija
137/930 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyempi matka uimarantaan.

https://www.paavonniemi.net/

Vierailija
138/930 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki "mökit" niin smanatyylisiä! Jopa justiinsa samanlainen valaisin ainakin kahdessa mökissä. Eikö muunlaisia vapaa-ajanasuntoja enää tehdäkään? 

Tässä ohjelmassa pitäisi olla kaksi sarjaa eli toisessa ne kesäasunnot, joista voi vielä käyttää sanaa mökki ja sitten oma sarjansa näille "mustat seinät-isot ikkunat-valtaisat terassit-design huonekalut" -taloille.

Vierailija
139/930 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki "mökit" niin smanatyylisiä! Jopa justiinsa samanlainen valaisin ainakin kahdessa mökissä. Eikö muunlaisia vapaa-ajanasuntoja enää tehdäkään? 

Tässä ohjelmassa pitäisi olla kaksi sarjaa eli toisessa ne kesäasunnot, joista voi vielä käyttää sanaa mökki ja sitten oma sarjansa näille "mustat seinät-isot ikkunat-valtaisat terassit-design huonekalut" -taloille.

Tarkoituksella laitetaan samanlaiset omaan jaksoonsa. Minusta se on hyvä. Nyt ollaan valittu jatkoon yksi lasiseinäinen moderni lomatalo ja yksi pieni saunamökki.

Vierailija
140/930 |
29.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on totta. Itse kiinnitin niin tässä kuin muissakin saman oloisissa ohjelmissa siihen, että harvinaisen monessa mökissä on pyöreä, pienehkö peili, jonka kehys on joko rottinkia tai sitten alustaan on kiinnitetty jotain pieniä lasihelmiä tms. Onpa ihmisillä tosiaan samanlainen maku?