Suomen kaunein kesämökki
Nyt alkaa, tässä jaksossa esitellään skandinaavisia mökkejä.
Kommentit (930)
Ekan jakson viimeinen mökki oli ihana. Upealla paikalla, isolla tontilla, jossa luontoa joka puolella mielin määrin.
Jotenkin nuo ulkopuolelta olevat mustat laattikkomaiset " mökit" eivät viehätä.
Olen kai perinteisemmän mökkimallin kannattaja.
Kodikkaita mökkejä löytyy varmasti.
Eka oli suosikkini. Lautalla mennään. Tuli mieleen ihanat Astrid Lindgrenin kirjat. Merimaisemaan sopii moderni matalahko tumma mökki. Huvikumpu ei istuisi maisemaan. Varmasti ihana paikka olla.
Mökin Äijä kirjoitti:
Kohta pääsette katsomaan meidän mökkiä.
Mielenkiinnolla odotan miten sitä haukutaan ja lyödään maarakoon kun ei miellytä joitain katsojia.
Mutta !! Se on meidän mökki, meidän makuun ja budjettiin sopivaksi tehty.
Jos ei Sinua miellytä, niin kommentoi edes rakentavasti tai kerää rohkeutesi ja ilmoita oma mökkisi kisaan. Ehdokkaita haetaan.
Minä en ainakaan hauku kenenkään mökkejä. Ymmärrän, että on eri tyylilajeja ja makuja. Moderneista huvikumpumaisiin tai pitsihuviloihin. Sanon mikä on kivaa, siis omasta mielestäni missäkin mökissä ja jos jokin asia ei omaan makuuni niin katson, että siinäkin on kivat puolensa. Siis enemmänkin sanon kivat asiat omasta mielestäni ja sitten jos jokin asia ei juuri minun makuuni.
Vierailija kirjoitti:
Vetäisivät vessanpöntöstä jo tuon ohjelman.
Paskoja laatikoita.
Ihminen, joka on epävarma omasta itsestään ei kestä, että maailmassa on asioita, joista hän ei pidä. Hän ei siitä huolimatta kykene katsomaan muita tv-ohjelmia, vaan hän katsoo juuri sitä, mitä inhoaa. Sitten hän tulee keskustelupalstalle paljastamaan tyhmyytensä ja vaatimaan, ettei kyseistä ohjelmaa saisi olla.
Kaikki siitä huolimatta, että hän voisi virkata amigurumeita sen ajan, kun ohjelma kestää.
Mutta ei. Sellaisia ohjelmia ei saa olla, joista hän ei pidä.
Vierailija kirjoitti:
Mökin Äijä kirjoitti:
Mielenkiinnolla odotan miten sitä haukutaan ja lyödään maarakoon kun ei miellytä joitain katsojia.
Jos ei Sinua miellytä, niin kommentoi edes rakentavasti tai kerää rohkeutesi ja ilmoita oma mökkisi kisaan. Ehdokkaita haetaan.Mikä teidät ajaa laittamaan mökkinne kaiken kansan nähtäväksi ja mahdollisesti haukuttavaksi? Se voittorahako?
Itse ainakin haluan pitää kesäpaikkani vain meidän ja läheisteni tiedossa.
Haukkuminen on haukkujan oma häpeä, ei kenenkään muun.
Vähän kuin sanoisit, että miksi pukeudut rumasti, kun sinua voidaan kiusata, tai miksi menestyt koulussa, kun sinua voidaan haukkua hikipingoksi. Puolustelet kiusaajia. Se on sinun häpeäsi.
(eri)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoja olivat, mutta en ymmärrä miksi ihmiset laittavat huvilalleen kivilattiat tai laatat sekä sävyttävät puupinnat lähes vitivalkoisiksi kuten ainakin tuossa 1 huvilassa oli tehty. Mielestäni aito puu ja hirsi saa näkyä sellaisenaan. Kokonaisuus voi olla muuten raikas. Tulee muovinen ja omakotitalomainen fiilis, vaikka pitäisi tulla kodikas olo. Ihme, että tuomarit eivät kommentoi päälle liimattua valkoisuutta.
Makuja on monia, ymmärrät varmaan sen.
Erittäin hyvin. Makuja on myös hyviä ja huonoja.
Ja toki omasta mielestä se oma maku on aina hyvä.
Jokainen sisustaa mökkinsä varmasti siten että siellä itse viihtyy.
Ei, vaan kuten missä tahansa asiassa, myös makuaan voi ajan saatossa kehittää ja kyseenalaistaa. Vain näin toimimalla voi kehittyä, siinäkin.
Tottakai, koti putää olla suorittamisen paikka. Siellä ei saa hetekäkään rentoutua vaan koko ajan pitää KEHITTÄÄ.
Onneksi kukaan ei estä sinua maalaamasta kotisi seiniä ja remontoimasta keittiötä vuosittain - kehittymisen takia tietenkin vain.
Joku kaunis vuosi saatat huomata, että ohoh, tyylisi onkin juuri massatrendin mukainen, kun mitään muuta suuntaa ei enää ollut jäljellä. :D
Vierailija kirjoitti:
en ymmärrä miksi ihmiset laittavat huvilalleen kivilattiat tai laatat sekä sävyttävät puupinnat lähes vitivalkoisiksi kuten ainakin tuossa 1 huvilassa oli tehty.
Todennäköisesti sen takia, ettei heitä haittaa, jos sinä et osta heidän huvilaansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökin Äijä kirjoitti:
Jos ei Sinua miellytä, niin kommentoi edes rakentavasti tai kerää rohkeutesi ja ilmoita oma mökkisi kisaan. Ehdokkaita haetaan.Mikä teidät ajaa laittamaan mökkinne kaiken kansan nähtäväksi ja mahdollisesti haukuttavaksi? Se voittorahako?
Itse ainakin haluan pitää kesäpaikkani vain meidän ja läheisteni tiedossa.Haukkuminen on haukkujan oma häpeä, ei kenenkään muun.
Vähän kuin sanoisit, että miksi pukeudut rumasti, kun sinua voidaan kiusata, tai miksi menestyt koulussa, kun sinua voidaan haukkua hikipingoksi. Puolustelet kiusaajia. Se on sinun häpeäsi.
(eri)
Minä en hauku kenekään mökkia. Ihmettelin vaan sitä, miksi ne kesäpaikat pitää tuoda kaiken kansan tietoon.
Sitten joka kevät on aloituksia, että ei stana meijän mökille ei saa tulla ja pysykää poissa! Sitten näytetään kumminkin kaikelle kansalle se kesäpaikka ihan telkkarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökin Äijä kirjoitti:
Itse ainakin haluan pitää kesäpaikkani vain meidän ja läheisteni tiedossa.Haukkuminen on haukkujan oma häpeä, ei kenenkään muun.
(eri)
Minä en hauku kenekään mökkia. Ihmettelin vaan sitä, miksi ne kesäpaikat pitää tuoda kaiken kansan tietoon.
Sitten joka kevät on aloituksia, että ei stana meijän mökille ei saa tulla ja pysykää poissa! Sitten näytetään kumminkin kaikelle kansalle se kesäpaikka ihan telkkarissa.
Joo ne on varmaan just ne samat ihmiset.
Jos kukaan ei suostuisi ohjelmaan mukaan, niin meillä ei olisi näitä ohjelmia. Itse tykkään katsella erilaisia koteja, joten minusta on hyvä että jotkut menevät ohjelmiin mukaan. Ihan sama se minulle katsojana on, mikä kenenkin motiivi on esitellä asuntoaan/mökkiään :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-ajan asuntoja. Mökki on eri asia.
Meillä mökki on 120v vanha talo, ei ole vesistöä lähellä. Mökille mennään kun sinne ollaan menossa.
Meillä koti on 100 v vanha hirsihuvila ja mökki on musta, modernein mukavuuksin varustettu talo rantarinteessä kera terassien ja rappusten . Se on paikka, jossa etätyöt sujuu ja sielu lepää ja ihana luonto on ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökin Äijä kirjoitti:
(eri)
Voisiko olla siksi, että normaaleista ihmisistä (ei niistä haukkujista) on kiva katsella muiden koteja?
Miksi kukaan suostuu esittelemään kotiaan lehdessä?
Miksi kukaan suostuu esittelemään parisuhdettaan tv:ssä tai lehdessä?
Miksi lehdissä tai uutisissa on juttuja ihmisten sairauksista, harrastuksista, urheilusuorituksista, historiasta? Eikö parempi olisi, ettei kukaan kertoisi omista kokemuksistaan? Vertaistuki on saatanasta.
Näinkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mökin Äijä kirjoitti:
(eri)
Voisiko olla siksi, että normaaleista ihmisistä (ei niistä haukkujista) on kiva katsella muiden koteja? Ok ja katsellaankin. Miksi sitten haukutaan niitä?
Miksi kukaan suostuu esittelemään kotiaan lehdessä? Se vissiin on niin kivaa olla näytillä ja "katsokaa, mitä mulla on!"
Miksi kukaan suostuu esittelemään parisuhdettaan tv:ssä tai lehdessä? Ehkä jotkut jo sammuneet tähdet saa tällä huomiota.
Miksi lehdissä tai uutisissa on juttuja ihmisten sairauksista, harrastuksista, urheilusuorituksista, historiasta? Eikö parempi olisi, ettei kukaan kertoisi omista kokemuksistaan? Vertaistuki on saatanasta. En tiedä. Miksi on? Lehdet elävät niillä jutuilla. Vertaistukea saa nykyään muualtakin.
Näinkö?
Vierailija kirjoitti:
Ekan jakson viimeinen mökki oli ihana. Upealla paikalla, isolla tontilla, jossa luontoa joka puolella mielin määrin.
Mökkipahanen sijaitsi hakkuuaukealla.
https://www.instagram.com/innastus/
ja
https://www.instagram.com/aidinpuheenvuoro_official/
hehkuttavat nyt tätä ja se luultavasti voittaa.
Meillä on todella kaunis kesäpaikka ja olen joskus miettinyt että osallistuisin tähän ohjelmaan. Miksi? Olemme tehneet valtavasti töitä tämän rakkaan paikan eteen ja uskon että se inspiroisi muitakin mökkiremppaajia. Itsekin tykkään katsella muiden koteja, pihoja ja mökkejä lehdistä ja telkusta.
Kuitenkin täälläkin näkyvä ruma ja ilkeä kirjoittelu jarruttaa, enkä myöskään halua, että kukaan puolituttu tulisi kateelliseksi. Pidämme siis tämän ihanuuden vain itsellämme.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hienoja mökkejä kaikki kolme, omassa kategoriassaan. Tämä on nykyajan mökkityyli, pelkistetty ja paljon lasipintoja.
Ei viähätä koska on sellaista kopiointia.
Vierailija kirjoitti:
En tykännyt yhtään näistä "mökeistä" kylmiä, kolkkoja, persoonattomia taisi kaikissa olla samanlainen kattovalaisinkin. Musta väri on kamala, on muka luonnon väri, ei ole! Luonnossa ei missään ole mustaa. Kolmos mökki ihan todella karulla paikalla, mitä ihmettä esim lapset voi tehdä siellä ulkona? Missään ei ainakaan voi esim pelata mitään. Lisäksi vielä ne portaat, voi kauhistus.
Kommentoin vain nyt tuota lasten viihtymistä: Ei lapsilla tarvitse aina olla jotain aikuisten järjestämää esim. pelinurmea (ja trampoliinia) viihtyäkseen. Normaalin mielikuvituksen ja tekemisen vapauden omaavat lapset kyllä keksii tekemistä ympäristössä kuin ympäristössä. Usko pois, tuollainen kallioinen ja kivinen maasto on loputtoman inspiroiva (ellei hysteerinen aikuinen kiellä tekemistä).
Kakkosjaksossa on perinteisempiä mökki-mökkejä :) Jopa puunväriä seinillä. Tykkäsin kaikista kolmesta. Toki kolmannen retrotyyli oli upeasti toteutettu, vaikka sitten vähemmän mökkimäinen.
Toisen jakson mökit olivat kaikki tosi kivoja! Kaikissa kekseliäisyyttä ja persoonallisuutta. Eikä näihin ole tarvittu paksua lompakkoa. Hienoja olivat ensimmäisen jakson mökitkin, mutta ensimmäisen jakson kaltaisten mökkien näyttävyys, hienous ja "juju" on helpompi toteuttaa isolla rahalla (isot ikkunat, designia jne.). Arvostan tällaisia ratkaisuja ja sain ideoita tulevaan mökin kunnostusprojektiin.
Mä tykkään tuosta jakson tyylistä, noi isot ikkunat on upeita. Ja musta tai lähes musta väri mitä noi usein on, maastoutuu vesiltä katsottuna taustaansa todella hyvin.
Meillä itsellä kyllä on kesäkoti ihan eri maata, kuivan maan 110v vanha talo joka on perinnetyylillä remontoitu ja sisustettu ja se on ihana, mutta ei se estä minua ihailemasta noita avaria ja valoisia moderneja huviloita.