Suomen kaunein kesämökki
Nyt alkaa, tässä jaksossa esitellään skandinaavisia mökkejä.
Kommentit (930)
Vierailija kirjoitti:
Edellisen kauden voitti mökki, joka ei ollut tällainen pelkistetty, vaan ihan päin vastainen tyyli. Koko kisaa eivät välttämättä voita näin pelkistetyt mökit. Tosin kolmos mökin äidillä on laaja some verkosto, ja tutut äänestää heidän mökkiään. Ja nyt alkaa koko kevään kestävä some kampanja, jossa mökkiä rummutetaan instassa. Myös siskon instassa. Sanokaa mun sanoneen.
Harmillista, jos ilman some näkyvyyttä ja kontakteja ei tässäkään kisassa voi pärjätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota kolmos mökkiä, että kuinka kukaan jaksaa ravata noita rappusia päivän mittaan. Ovat sateella ehkä liukkaat. Ja jos tulee terveysongelmia, polvi, lonkka tms, niin kaide pitäisi olla, josta ottaa kiinni. Oliko heillä ulkohuussi ? Vessaa ei näytetty lähetyksessä. Talvella saunavedet pitää kantaa järvestä ja tuoda rappusia pitkin. Nuorena vielä jaksaa, mutta ei enää kun ikää tulee. Toiminnallisuus tuolla mökillä ei ole parhaimmasta päästä.
Keittiössä oli kyllä vesihana, joten jotenkin vettä tulee jostakin. Aurinkopaneeleiil ilm vähän sähköä. Kaasulämmittimet näkyi joka huoneessa.
Niitä kyllä itse pelkäisin.On varmastikin kesäaikaan pumppu järvestä, josta saa tiskivettä jne. Juomavesi tuotava saareen. Talvella saunavedet järvestä. Huh mikä homma.
Korkeusero mökin ja järven välillä on melkoinen, en tiedä löytyykö niin tehokasta, aurinkopaneeleilla toimivaa pumppua, että saa veden nousemaan mökkiin asti.
Meillä n puolet tuosta korkeudesta kesäsaunalle ja sinnekin löytyi etsinnän jälkeen pumppu, mutta ihan normaali verkkovirta käytössä.
No eipä se meidän ongelma ole.😅
Nyt meni kiinnostus ohjelmaa kohtaan, kun somehörhöt päässeet valtaan.
Enpä katso enää.
Eilen jäi panematta ohjelman vuoksi, mutta ei enää jää🤓
Nämä ovat ihan huuhaata. Olen nähnyt paljon kauniimpia kesähuviloita tai koteja, mitä näissä ohjelmissa esitetään kauneimpina. Samoin missikisat- Suomen kaunein? Ei varmasti, ehkä ilmottautuneista. Yleensä ihmiset eivät laita kotejaan tai itseään moisiin kilpailuihin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tuota kolmos mökkiä, että kuinka kukaan jaksaa ravata noita rappusia päivän mittaan. Ovat sateella ehkä liukkaat. Ja jos tulee terveysongelmia, polvi, lonkka tms, niin kaide pitäisi olla, josta ottaa kiinni. Oliko heillä ulkohuussi ? Vessaa ei näytetty lähetyksessä. Talvella saunavedet pitää kantaa järvestä ja tuoda rappusia pitkin. Nuorena vielä jaksaa, mutta ei enää kun ikää tulee. Toiminnallisuus tuolla mökillä ei ole parhaimmasta päästä.
Jyrkissä portaissa ei ollut kaidetta ja vieressä kivikkoa. Tosi vaarallista!
Minä en uskaltaisi niissä liikkua.
Vierailija kirjoitti:
Nyt meni kiinnostus ohjelmaa kohtaan, kun somehörhöt päässeet valtaan.
Enpä katso enää.
Eilen jäi panematta ohjelman vuoksi, mutta ei enää jää🤓
Toivottavasti jatkossa on perinteisiä mökkejä järven rannalla.
katsoisin jos ohjelman nimi olisi suomen kauhein kesämökki, olis vähän vaihtelua.
Nämä oli mökkejä mun makuun. En välitä siitä perinteisestä suomalaisesta ahtaasta ränsistyneestä mökkityylistä, missä vesi kannetaan kanistereissa kotoa ja käydään ulkohuussissa ja mökki on pieni punainen koppi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä oli mökkejä mun makuun. En välitä siitä perinteisestä suomalaisesta ahtaasta ränsistyneestä mökkityylistä, missä vesi kannetaan kanistereissa kotoa ja käydään ulkohuussissa ja mökki on pieni punainen koppi.
Nämä huvilat eivät ole mitään mökkejä!
Onneksi alkujuonnossa ei puhutakaan mökeistä vaan kesäpaikoista. Tajuavat itsekin, että eivät nämä ole suomalaista kesämökkiä nähneetkään. Ihan sama on huvila ja huussissa joissa monessa mökissä puretaan vanha ja rakennetaan tilalle uusi. Sitten ihmetellään omistajien kanssa, että voi, että kylläpä mökki vähän muuttui!
Voittihan Suomen kaunein kotikin vain sen vuoksi että oli kova somerummutus. Sama siis jatkuu mökkiohjelmassa. Jääköön katsomatta.
Jos on sähköt ja sisävessa, niin ei voi mielestäni puhua mökistä :(
Vapaa-ajan luksusasuntoja nuo ovat. Kakkoskoteja.
Vierailija kirjoitti:
Jos on sähköt ja sisävessa, niin ei voi mielestäni puhua mökistä :(
Vapaa-ajan luksusasuntoja nuo ovat. Kakkoskoteja.
Turha tarttua tuollaisiin. Jokaisella on oma käsitys mökistä, tässä jaksossa esiteltiin nyt tuollaisia.
Vapaa-ajan asuntoja. Mökki on eri asia.
Kolmosmökistä löytyy ulkovessa ja kantovesi juomaveden osalta. Vai onko siellä porakaivo ?
Vierailija kirjoitti:
Vapaa-ajan asuntoja. Mökki on eri asia.
Meillä mökki on 120v vanha talo, ei ole vesistöä lähellä. Mökille mennään kun sinne ollaan menossa.
Ihanaa tämä luontohehkutus. "Siis mahtavaa, tohon on jätetty toi mänty, olen siis niin puuihminen" ym. tuubaa. Siis oikein puita jätetty, ohhoh. Kymmenien metrien terassilaudasta tehdyt kulkuväylät, jotta ei vaan luonto osu varpaisiin. Minkähänlaisia näiden ihmisten asunnot ovat, jos tämä on pakoa luontoon? Toki, makuasioita kaikki, itse en viihtyisi.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kahden ääripään väliltä muuta löydy - tässäkään asiassa?
Ihan hienoja mökkejä kaikki kolme, omassa kategoriassaan. Tämä on nykyajan mökkityyli, pelkistetty ja paljon lasipintoja.
Huvilalla taitaa olla vähän eri määritelmä kuin näillä parakeilla.
On alkanut jo.