<3 Miten olet erilainen kuin me muut? <3
Luettuani tuon keskustelun, jossa joku ei halua mennä vanhempainiltaan kun on erilainen kuin muut, ajattelin kysyä teiltä arvon kollegat, että miltä osin koette olevanne/olette erilaisia kuin muut?
Minusta tuntuu tosi ikävältä, jos joku ei voi/halua mennä johonkin juttuun sen takia että on erilainen... En itse esim. ymmärrä homoja, maahanmuuttajia jne mutta en kyllä toivoisi että kukaan niistä vetää omasta henk-koht. mielipiteestäni hernettä nenään. Ja minun puolesta ovat siis myös tervetulleita joka paikkaan jne ja mielellään heitä myös näkisinkin. (Harmi että tulikin juuri nuo esimerkit ensimmäisinä mieleen...)
Minusta olisi siis kiva, jos kertoisitte miten koette eroavanne muista (tavat, ulkonäkö, asenteet jne). Ja tarkoitushan siis on, että emme ala täällä tuomitsemaan ketään :)
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:48"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:44"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:23"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 12:50"]Luettuani tuon keskustelun, jossa joku ei halua mennä vanhempainiltaan kun on erilainen kuin muut, ajattelin kysyä teiltä arvon kollegat, että miltä osin koette olevanne/olette erilaisia kuin muut? Minusta tuntuu tosi ikävältä, jos joku ei voi/halua mennä johonkin juttuun sen takia että on erilainen... En itse esim. ymmärrä homoja, maahanmuuttajia jne mutta en kyllä toivoisi että kukaan niistä vetää omasta henk-koht. mielipiteestäni hernettä nenään. Ja minun puolesta ovat siis myös tervetulleita joka paikkaan jne ja mielellään heitä myös näkisinkin. (Harmi että tulikin juuri nuo esimerkit ensimmäisinä mieleen...) Minusta olisi siis kiva, jos kertoisitte miten koette eroavanne muista (tavat, ulkonäkö, asenteet jne). Ja tarkoitushan siis on, että emme ala täällä tuomitsemaan ketään :) [/quote] Mitä tarkoitat ettet ymmärrä homoja ja maahanmuuttajia? [/quote] Mäkin tahdon tietää. Jotenkin hahmotan että on vaikea ymmärtää homoja, siis että voi olla vaikea kuvitella kiinnostusta samaan sukupuoleen, kun itse ei koe niin, mutta miten ei ymmärrä maahanmuuttajia? Siis etkö itse pyrkisi selviämään sodasta hengissä? Etkö missään tilanteessa pakenisi hengenvaaraa? [/quote] Minä en ainakaan jättäisi vaimoa ja lapsia sotimaan ja itse lähtisi karkuun. [/quote] Oletko varma että hahmotat tilanteen täysin? Luuletko että puolustaisit perhettäsi ja he säästyisivät siten kaikelta sodan harmilta? Olisiko perheelle parempi että näkisivät kun kuolet ja sen jälkeen he olisivat yksin? [/quote] Eivätkös he ole yksin myös nyt, kun isukki lähti Suomeen ja jätti lapset oman onnensa nojaan?
[/quote]
Olen ihan varma että kuolleena on vaikeampi edes yrittää auttaa vaimoa ja lasta.
onko olemassa sellaista, joka pitää itseään tavallisena keskiarvoisena normaali-ihmisenä, sellaisena mikä on ihan samanlainen kuin kaikki muutkin? Ilmoittautukaa tavikset! Ja ajatelkaa, että eikö teissä ihan oikeasti ole jotain erilaisempaa kuin keskiverrossa?
No, täällä minä olen... Olen kyllä justiin täsmälleen keskiverto kaikissa tilastoissa sekä mielipiteissäni, paitsi että koska aivan täydellinen keskivertous olisi jo poikkeavaa, pieniä eroja on, esim. painossa ja pituudessa.
Olenko siis poikkeava sillä tavalla, että en kuvittele olevani poikkeava? Enpä usko, varmasti meitä on paljon muitakin.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:47"]
Olen erilainen siten, että olen erittäin kiinnostunut henkisistä ja hengellisistä asioista, suorastaan omistanut elämäni hengelliselle etsinnälle, mutta en kuulu mihinkään uskontokuntaan. Pidän nämä hengelliset asiat yksityisenä tietonani koska tiedän että minua ymmärtäviä olisi kovin vähän, tässä maailmassa jossa ihmiset yleensä on joko agnostikkoja/ateisteja tai sitten jonkun uskonnon uskovaisia.
[/quote]
Hei, samoin! Näistä olisi kiva jutella, mutta ei tätä uskalla ottaa puheeksi, koska on niin arka aihe. Moni lyttää ja pitää outona tai alkaa käännyttää kristinuskoon. Miksei vain anna olla ja keskustele? :-)