Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltäytyä ottamasta lasta syliin?

Vierailija
02.09.2015 |

Hei, kysyisin teiltä äideiltä, miten voi kohteliaasti kieltäytyä tai ilmaista, etten tahdo vauvaa tai taaperoa syliini? Lähisuku ja tuttavat ovat alkaneet lisääntyä, ja sitä ravataan jos jonkinmoisissa tilaisuuksissa ja lasta tuodaan näytille yms. Vauvaa istutetaan vuorollaan jokaisen syliin ja sille pitää lässyttää ja niin edelleen. En itse pidä vauvoista, enkä osaa olla niiden kanssa, enkä halua sellaista syliin. Olen tähän mennessä vaan sanonut, kuitenkin kohteliaaseen äänensävyyn, että ei kiitos, en ota syliin. Olen huomannut, että joku mamma tuostakin pahoittaa mielensä. Monesti äiti on ollut jo kädet ojossa ojentamassa vauvaa, se jos mikä on kiusallista ja inhottavaa.

Olisiko siis mitään vinkkiä, miten ilmaista asia? Miten te reagoitte, jos joku kieltäytyy vauvanne syliinotosta? Miten te haluaisitte, että asiasta kieltäydytään?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että sulla on AIDS etkä halua tartuttaa sitä lapseen.

Vierailija
22/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka kerta sanonut, että sylini ei ole turvallinen. Kerron, että jos antavat syliin niin panikoin ja vauva voi vahingossa lentää vaikka ikkunasta ulos. Jostain syystä into antaa lapsi syliini on laantunut. Hitto kun äitsykät ei vain ymmärrä, että kaikki ei halua heijata sitä pientä vauvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi ottaa vauvaa syliin, koska en osaa! Tiedän, että on joku vaara että pää retkahtaa jotenkin jos ei sitä tue. Semmoinen kävisi, että itse olisin istumassa, ja joku laittaisi vauvan oikealla tavalla syliini. Olisi varmaan jännä kokemus. N40

Vierailija
24/26 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 13:24"]

minä PIDÄN lapsista ja sillti tuo tapa on outo mielestäni, että pientä säikähtänyttä kierrätetään puolituntemattomien syleissä. Ihmisten, jotka eivät ole oikeasti lapsesta kiinnostuneita... Samoin inhosin kun meillä lapset oli pieniä, niin jopa mummien tapaa heti ovesta astuessa kaapata vauva. Vauva usein säikähtyi tällaista liian hötkyä toimintaa ja sit mummit naama väärinpäin kun ei mami-kullan sylkky kelpaa. ... kelpaishan se jos antais vauvan edetä omassa tahdissaan ja ensin vaikka 30 min tutkia tilannetta äidin sylistä päin...

[/quote]

No joo, itsekin pidän suurempana ongelmana tosiaan noita sylikaappareita. Muutenkin toivon aina, ettei kukaan halua pitää meidän vauvaa sylissä, koska se pulauttelee aika paljon. :D Ei siis tulisi mieleenkään tarjota itse vauvaa kenenkään syliin, kyllä ne ihmiset itse sanoo, jos vauvaa haluavat pitää.

Minusta on kohteliasta sanoa vaikka, että ei oikein osaa pidellä vauvoja ja yleensä saa vauvat siksi itkemään, kun ne vaistoavat epävarmuuden. Se ei kuulosta tylyltä ainakaan, vaikka vähän valetta olisikin. :)

Vierailija
25/26 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin mä stripparin otan syliin.

Vierailija
26/26 |
01.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä työnnä sitä kakaraas väkisin." No ei vaan. "Ei kiitos, en voi ottaa syliin nyt. Ei."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi