Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Outo tilanne vuokranantajan kanssa

Vierailija
21.03.2022 |

Tilanne on siis se että multa on ikkuna haljennut asunnossa ja sain siitä laskun (500 e) missä ei ole eritelty mitään paljonko itse ikkuna on maksanut ja paljonko työ. Soitin lasiliikkeelle ja pyysin alkuperäisen laskun ja he sanoivat että heitä on kielletty antamasta sitä. Juttu on jo valmiiksi riitautettu mutta mielestäni hämärää. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta?

Kommentit (96)

Vierailija
1/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sina maksaisit tuon laskun? Oletko särkenyt ikkunan jotenkin? Jos se on haljennut omia aioaan, ei kuulu sun maksaa tuota laskua.

Vierailija
2/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokranantajien kanssa on aina outoja tilanteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se erittely pitää pyydettäessä saada.

Vierailija
4/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sina maksaisit tuon laskun? Oletko särkenyt ikkunan jotenkin? Jos se on haljennut omia aioaan, ei kuulu sun maksaa tuota laskua.

En maksakaan. Asia on riitautettu ja sitä hoidetaan. Kyseessä on sitten Espoon asunnot kaikille varoituksena. Ihmettelen vain että miten ikkunan vaihto voi maksaa 500 ja lasiliike sanoi että se on rikos jos antavat minulle alkuperäisen laskun. Mielestäni todella hämärää.

Vierailija
5/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minäkään voin mennä maansiirtoliikkeeseen ja sanoa että antakaas kuitti naapurin pihatielleen tekemisistä korjauksista. 

Kuitit ja asiakirjat voidaan antaa yleensä vain sopimuksen tehneelle tai hänen valtakirjallaan jollekin muulle. Lasiliike ei siis voi antaa sinulle tietoja elleri vuokranantajasi sinua valtuuta siihen.

Sen sijaan sinun pitää saada kopio alkuperäisestä laskusta vuokranantajaltasi.

Vierailija
6/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä ole mitään hämärää. Tietosuojakysymys VA:n yksityisestä sopimuksesta heidän kanssaan.

Mutta niinkuin yllä, voit pyytää erittelyn vuokranantajalta ja pitää riitautettuna siihen asti kunnes olet saanut sen.

Vierailija
7/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro neliömäärä tai mitat, mä voin laskea hinnan täällä. Ostan aika paljon laseja työkseni.

Käytännössä asennusliike veloittaa huoltoyhtiöltä noin 250 euroa asennuksesta. Jos lasi on yli70 cm korkealla lattiasta, se maksaa luultavammin selvästi alle satasen, ellei joku tosi-iso.

Vierailija
8/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä ole mitään hämärää. Tietosuojakysymys VA:n yksityisestä sopimuksesta heidän kanssaan.

Mutta niinkuin yllä, voit pyytää erittelyn vuokranantajalta ja pitää riitautettuna siihen asti kunnes olet saanut sen.

Jos vuokranantaja laskuttaa lasista, pitää kulut pystyä osoittamaan. Ellei vuokrasopimuksessa ole hinnoiteltu lasia.

Vierailija
9/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro neliömäärä tai mitat, mä voin laskea hinnan täällä. Ostan aika paljon laseja työkseni.

Käytännössä asennusliike veloittaa huoltoyhtiöltä noin 250 euroa asennuksesta. Jos lasi on yli70 cm korkealla lattiasta, se maksaa luultavammin selvästi alle satasen, ellei joku tosi-iso.

Kiitos. Ikkunan mitat ovat noin 80 cm kertaa 130 cm ja ikkuna alkaa heti patterin jälkeen. Kyseessä vain yhden lasin vaihto. Huoltomies tilasi vaihdon lasiliikkeestä.

Vierailija
10/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on riitautettu, pyydä tositteet. Voit vaikka kertoa lasiliikkeelle, että tarvitset sen todisteeksi.

Vierailija
11/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan paljon siitä, miksi ikkuna hajosi ja mitä tapahtui. Jos hajosi omia aikojaan, tai oli jo rikki niin ei lasku kuulu vuokralaiselle. Silti pitää saada erittely laskusta, jos se vuokralaisella maksatetaan.

Vierailija
12/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lisään vielä että huoltomies vaihtoi lasia ehkä noin 20 min ajan.

Ap

Vierailija
13/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on riitautettu, pyydä tositteet. Voit vaikka kertoa lasiliikkeelle, että tarvitset sen todisteeksi.

Olen pyytänyt mutta eivät suostu antamaan.

Vierailija
14/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos. Ikkunan mitat ovat noin 80 cm kertaa 130 cm ja ikkuna alkaa heti patterin jälkeen. Kyseessä vain yhden lasin vaihto. Huoltomies tilasi vaihdon lasiliikkeestä.

3k-lasi 40 e + listat 8 e + 2x 4 mm lasi selektiivillä 2x20 e + 4 mm float 2 e = 70 eur

Vierailija
15/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oletko rikkonut ikkunan vai miksi  se on rikki? Eikö tuollainen voi mennä jopa vakuutukseen? 

Vierailija
16/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin miten ikkuna hajosi? 

Vierailija
17/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanot ettet maksa ennenkuin olet saanut eritellyn laskun. 

meillä vuokranantaja yritti huijata sähkölaskulla.

Vierailija
18/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ikkuna halkesi?

Vierailija
19/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ole vakuutusta? Pyydä kuitti vakuutusyhtiötä varten.

Vierailija
20/96 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oletko rikkonut ikkunan vai miksi  se on rikki? Eikö tuollainen voi mennä jopa vakuutukseen? 

En ole. Ikkuna on haljennut kun olen ollut matkalla. Luultavasti syynä on esim kattoremontti mutta vuokranantaja kiistää nyt jopa sen että remonttia oltaisiin tehty. Kukaan ei tiedä syytä kun ei sitä tutkittu vaan minun oletettiin sen rikkoneen. Asia menee luultavasti käräjäoikeuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan