Passikuvat jo 26€!
Törkeän kallista! http://www.tunninkuva.fi/passikuvat.html
Vielä pari vuotta sitten hinta oli 18€ kun lapselle haettiin passikuvat.
Mulla olisi tunnin kuvaan parin kilometrin matka, mutta nyt kyllä ajan puolen tunnin ajomatkan päähän
ja haen valokuva-automaatista kuvat hintaan 8€!
Ei ole kovin ekologista, mutta kolme kertaa halvempi hinta. Tietysti tulee bensakulut mutta silti jää halvemmaksi. Ihan periaatteesta en maksa noin törkyhintaista passikuvaa.
Kommentit (33)
No jo on, rahastetaan kun kyseessä on "pakollinen" juttu jos passin aikoo hankkia. Mutta annetaan tuollaisten roskayritysten rauhassa hinnoitella itsensä markkinoilta ulos. Kai ne sitten työkkärin jonossa tajuaa, ettei hintojen olisikaan pitänyt olla niin poskettomat.
Eiks ne voi nykyään ottaa itse?
Jos käyn ulkomailla just kun passi menossa vanhaksi, otatan siellä. Espanjassa maksoi muistaakseni 6e! Tulee melko iso säästö jos ottaa koko perheen kuvat kerralla.
Samoin kampaaja ja kasvohoito. Värjäys ja leikkaus 28e Espanjassa, viimeksi kun kävin Suomessa kampaajalla maksoin 140e! Suomi nousuun vaan. Psst poliitikoille ja verottajalle terkkuja!
Tuli muuten mieleen että onneksi lapsen passikuvan saa tilattua koulukuvauksesta, (joka oli muuten juuri tällä viikolla)! Tosin taitaa sekin tulla kalliimmaksi kuin valokuvauautomaatissa kuvaus.
Otetaan itse eikä maksa teettäminenkään nettipalvelussa juuri mitään.
Verkkokauppa.comissa 1€/6 kuvaa, ajattelin sieltä käydä teettämässä.
Fotoyks 20e kuvat, saat samanarvoisen lahjakortin kaupan päälle
Fotoyks 19,90 e ja hinta sisältää 4 paperikuvaa ja lisäksi sähköiset kuvat suoraan poliisilaitokselle toimitettuina.
Minä käyn vain verkkokaupassa, Jätkäsaaressa. Maksa vain 1 e/8kpl, kuvat ovat ihan hyviä ja ovat kelvaneet kuin pasissa ja ajokorttissa
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:40"]
Fotoyks 20e kuvat, saat samanarvoisen lahjakortin kaupan päälle
[/quote]
Mä kävin kanssa täällä tän lahjakortin takia! :D sai tilata 100 kuvaa ilmaiseksi omista kuvista paperikuviksi.
Olen saanut Tunnin Kuvan omistajalta (Lahdessa) niin paskaa palvelua, etten sinne kyllä vie euroakaan..
Ota itse? Nykyään kännykän kamerakin on useimmiten riittävä. Itse nappasin kameralla ihan käsivaralla itsestäni kuvan ikkunan edessä (hyvä ja tasainen valo) ja muokkasin taustan yksiväriseksi. Läpi meni, ihan helppo homma. :)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:38"]
Verkkokauppa.comissa 1€/6 kuvaa, ajattelin sieltä käydä teettämässä.
[/quote]
Muuten tämä olisi ollut hyvä, mutta vain ma-to 9-16 joten en pääse kun oon töissä aina 8-16 :(
(tunnin ajomatka olisi Helsingin verkkokauppaan ja olisin mennyt jos olisi ollut klo 17 jälkeen mahdollisuus). Eli suuntaan sinne itiksen valokuvausautomaatille t.ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:51"]
Ota itse? Nykyään kännykän kamerakin on useimmiten riittävä. Itse nappasin kameralla ihan käsivaralla itsestäni kuvan ikkunan edessä (hyvä ja tasainen valo) ja muokkasin taustan yksiväriseksi. Läpi meni, ihan helppo homma. :)
[/quote]
Täytyypä kokeilla. Mutta saako esim ifolorilla teetettyä niin pienen kuvan vai missä teetit?
Vai lähetitkö itse sähköisesti poliisilaitokselle?
t.ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:51"]
[/quote]
Täytyypä kokeilla. Mutta saako esim ifolorilla teetettyä niin pienen kuvan vai missä teetit?
Vai lähetitkö itse sähköisesti poliisilaitokselle?
t.ap
[/quote]
Lähetin sähköisesti, sitä varten pitää tehdä pankkitunnuksilla tmv tunnus poliisin kuvapalveluun, jonne kuva ladataan ja siitä saatava koodi laitetaan hakemukseen. Sen tunnuksen voi tehdä ihan yksityishenkilökin, vaikka usein sen yhteydessä puhutaan valokuvaamoista.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:51"] Ota itse? Nykyään kännykän kamerakin on useimmiten riittävä. Itse nappasin kameralla ihan käsivaralla itsestäni kuvan ikkunan edessä (hyvä ja tasainen valo) ja muokkasin taustan yksiväriseksi. Läpi meni, ihan helppo homma. :) [/quote] Täytyypä kokeilla. Mutta saako esim ifolorilla teetettyä niin pienen kuvan vai missä teetit? Vai lähetitkö itse sähköisesti poliisilaitokselle? t.ap [/quote] Lähetin sähköisesti, sitä varten pitää tehdä pankkitunnuksilla tmv tunnus poliisin kuvapalveluun, jonne kuva ladataan ja siitä saatava koodi laitetaan hakemukseen. Sen tunnuksen voi tehdä ihan yksityishenkilökin, vaikka usein sen yhteydessä puhutaan valokuvaamoista.
[/quote]
Miten sait kännykällä kuvan pikselit 500 x 653? Tein kännykästä testilähetyksen omaan sähköpostiin ja kuvan koko tulee automaattisesti 4128 x 2322 :/
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:51"] Ota itse? Nykyään kännykän kamerakin on useimmiten riittävä. Itse nappasin kameralla ihan käsivaralla itsestäni kuvan ikkunan edessä (hyvä ja tasainen valo) ja muokkasin taustan yksiväriseksi. Läpi meni, ihan helppo homma. :) [/quote] Täytyypä kokeilla. Mutta saako esim ifolorilla teetettyä niin pienen kuvan vai missä teetit? Vai lähetitkö itse sähköisesti poliisilaitokselle? t.ap [/quote] Lähetin sähköisesti, sitä varten pitää tehdä pankkitunnuksilla tmv tunnus poliisin kuvapalveluun, jonne kuva ladataan ja siitä saatava koodi laitetaan hakemukseen. Sen tunnuksen voi tehdä ihan yksityishenkilökin, vaikka usein sen yhteydessä puhutaan valokuvaamoista.
[/quote]
Miten sait kännykällä kuvan pikselit 500 x 653? Tein kännykästä testilähetyksen omaan sähköpostiin ja kuvan koko tulee automaattisesti 4128 x 2322 :/
[/quote]
Kuvanmuokkausohjelmalla? Kännyköihinkin saa ohjelmia joilla voi skaalata ja cropata kuvan oikean kokoiseksi, mutta suosittelen tekemään tietokoneella.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:07"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:51"] Ota itse? Nykyään kännykän kamerakin on useimmiten riittävä. Itse nappasin kameralla ihan käsivaralla itsestäni kuvan ikkunan edessä (hyvä ja tasainen valo) ja muokkasin taustan yksiväriseksi. Läpi meni, ihan helppo homma. :) [/quote] Täytyypä kokeilla. Mutta saako esim ifolorilla teetettyä niin pienen kuvan vai missä teetit? Vai lähetitkö itse sähköisesti poliisilaitokselle? t.ap [/quote] Lähetin sähköisesti, sitä varten pitää tehdä pankkitunnuksilla tmv tunnus poliisin kuvapalveluun, jonne kuva ladataan ja siitä saatava koodi laitetaan hakemukseen. Sen tunnuksen voi tehdä ihan yksityishenkilökin, vaikka usein sen yhteydessä puhutaan valokuvaamoista. [/quote] Miten sait kännykällä kuvan pikselit 500 x 653? Tein kännykästä testilähetyksen omaan sähköpostiin ja kuvan koko tulee automaattisesti 4128 x 2322 :/ [/quote] Kuvanmuokkausohjelmalla? Kännyköihinkin saa ohjelmia joilla voi skaalata ja cropata kuvan oikean kokoiseksi, mutta suosittelen tekemään tietokoneella.
[/quote]
Wohoo onnistuin testikuvalla! Kiitos kiitos kiitos nyt täytyy etsiä sopiva tausta ja ottaa kunnon kuva. Eikä maksa mitään! :) t.ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:23"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:21"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:07"] [quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 11:01"][quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:51"] Ota itse? Nykyään kännykän kamerakin on useimmiten riittävä. Itse nappasin kameralla ihan käsivaralla itsestäni kuvan ikkunan edessä (hyvä ja tasainen valo) ja muokkasin taustan yksiväriseksi. Läpi meni, ihan helppo homma. :) [/quote] Täytyypä kokeilla. Mutta saako esim ifolorilla teetettyä niin pienen kuvan vai missä teetit? Vai lähetitkö itse sähköisesti poliisilaitokselle? t.ap [/quote] Lähetin sähköisesti, sitä varten pitää tehdä pankkitunnuksilla tmv tunnus poliisin kuvapalveluun, jonne kuva ladataan ja siitä saatava koodi laitetaan hakemukseen. Sen tunnuksen voi tehdä ihan yksityishenkilökin, vaikka usein sen yhteydessä puhutaan valokuvaamoista. [/quote] Miten sait kännykällä kuvan pikselit 500 x 653? Tein kännykästä testilähetyksen omaan sähköpostiin ja kuvan koko tulee automaattisesti 4128 x 2322 :/ [/quote] Kuvanmuokkausohjelmalla? Kännyköihinkin saa ohjelmia joilla voi skaalata ja cropata kuvan oikean kokoiseksi, mutta suosittelen tekemään tietokoneella.
[/quote]
Wohoo onnistuin testikuvalla! Kiitos kiitos kiitos nyt täytyy etsiä sopiva tausta ja ottaa kunnon kuva. Eikä maksa mitään! :) t.ap
[/quote]
Ole hyvä vaan. :) Toivottavasti saat mieleisesi kuvan otettua!
Täällä sama, Tunnin kuvassa 26e, siihen tulee paperikuvat mukaan. Itse kun en tod. tarvi paperisia passikuvia, käyn yksityisessä pienemmässä liikkeessä, jossa kuvat saa reilulla kympillä.