Onko nykyajan lastenvaatteet tehty pulskemmille lapsille?
Jos erehdyn ostamaan lapsille tavallisia collari housuja, joissa ei ole narua (vain kuminauha), niin joudun jokaisesta repimaan auki vyötärökujan ja kiristämään kuminauhaa/pujottamaan toisen kuminauhan. Narulliset joudun solmimaan lapselle, koska ei saa niitä itse tarpeeksi kireelle -> tippuvat.
Sellaisista housuista, joissa on nappi+kuminauha säätömahdollisuus, niin joudun kiristämään kuminauhan ihan tappiin asti, että housut pysyy joten kuten lapsien päällä.
Muilla samaa ongelmaa? Vai ovatko lapseni sitten poikkeuksellisen laihoja (jota epäilen). Ekaluokkalainen (tyttö) käyttää kokoa 122 ja 4v täyttävä (poika) kokoa 110/116. Tyttö 115cm ja 20kg ja poika jotain 105-110cm väliltä ja 18kg.
Kommentit (27)
No saman olen minäkin huomannut. Tytöllä, 2v, mittaa 98,5cm ja painaa jotain 14-15kg, ihan sopusuhtainen ja terve lapsi. En ole koskaan ymmärtänyt miksi pitäisi kasvaa siellä maksimikäyrillä. Eikö elimistö silloin totu siihen, että paino on kovin korkea? Ulkomailla on ihan normaalia ettei lapsi muistuta michelinukkoa.
Nuo kiinni ommellut kuminauhat on ihan p....stä. Oma tyttö oli samankokoinen kuin ap:n. Tutta mm. oli ihan mahdoton merkki. Nyt H&M ok, kun kuminauhan vetää kireälle. Joku NYT tms.halpismerkki padoissa hyvä, pituus riittää, myös hihoissa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 09:54"]H&M:n colitsihousut koosta 128 ylöspäin ainakin aika kapeita. Sieltä löytyy myös muita kapean mallin housuja. Toinen merkki, josta löytyy laihalle tytölle housuja on Name it. Itsekin saman onngelman kanssa paininut.
[/quote]
Mun mielestä taas name itit on h&m:nkin housuja löysempiä. Harmi kun ne vaatteet on tosi ihania! Onneksi monissa on kiristettävä kuminauha.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 10:01"]
Nuo kiinni ommellut kuminauhat on ihan p....stä. Oma tyttö oli samankokoinen kuin ap:n. Tutta mm. oli ihan mahdoton merkki. Nyt H&M ok, kun kuminauhan vetää kireälle. Joku NYT tms.halpismerkki padoissa hyvä, pituus riittää, myös hihoissa.
[/quote]
Näihin kiinniommeltuihin olen avannut sivusaumaa ja pujottanut toisen viereen. Sitten ne on saatanasta kun se kuminauha on ommeltu kiinni sivusaumaankin.
9
Mun 5v tytön painoindeksi on ihan keskellä normaalia ja vaatteet sopii hyvin. En osta skinny housuja vaan ihan normaaleja. Eli sanoisin että vaatteiden mitoitus on oikea. Kumppari-nappi yhdistelmät on hyviä ja niitä usein kiristetään.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 08:30"]
Mä taas olen sitä mieltä että nykyään kaikki vaatteet ovat jotain super skinny-mallia ja aina joutuu lahkeet lyhentämään kun on pakko ostaa muutamaa numeroa isompaa kokoa että mahtuu päälle. Collegehousuissa mitoitus tuntuu olevan merkkikohtaista ja kirjavaa.
[/quote]
täysin samaa mieltä. En mäkään löydä kuin skinnyjä.
t: kahden hoikan ja yhden rotevan lapsen äiti
H&M:n colitsihousut koosta 128 ylöspäin ainakin aika kapeita. Sieltä löytyy myös muita kapean mallin housuja. Toinen merkki, josta löytyy laihalle tytölle housuja on Name it. Itsekin saman onngelman kanssa paininut.