Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Järkytyin tarhatädeistä

Vierailija
01.09.2015 |

VIERAILIJA 01.09.2015 klo 23:39 77/77
Asiasta toiseen. Olin eilen uimarannalla lenkillä ja uimassa. Siellä oli 20 lasta kahden hoitajan kanssa. Hoitajat seurustelivat keskenään. Osa lapsista oli kaukana metsikössä näkymättömissä, rantaan oli 10metriä. Osa oli kiipeilytelineessä ja osa oli hiekkaleikeissä ja kolme leikki rantaviivassa.
Olivat ilmeisemmin läheisestä yksityisestä päiväkodista.
Vuosia sitten juuri tuohon rantaan hukkui lapsi päiväkotireissulla.
Eivätkä varmaan nähneet mitä marjoja siellä metsässä söivät.
Järkyttävää hoidon tasoa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeää! Heti soitto päiväkodin johtajalle. Ensi kerralla voi olla jo myöhäistä!!!!

Vierailija
2/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä paikkakunta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten tullut mieleen ilmoittaa mihinkään?

Vierailija
4/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riihitontussako taas?

Vierailija
5/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:18"]Ei sitten tullut mieleen ilmoittaa mihinkään?
[/quote]
Ilmoittihan hän av:lle

Vierailija
6/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 lasta kahden hoitajan kanssa? Onko laillista?

Vierailija
7/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:43"]Noi huomaamasi tarhatädit ovat just näitä matalasti koulutettuja av-mammoja jotka tänne ovat spammanneet noi mäkirinneturmaketjut täytteen  "oma moka, oli kyltit mitä menivät, hyvä että kuoli, evoluutio toimii" tason juttuja. Jos puuttuu perusälykkyys ja moraali niin miten voi olettaa, että osaisivat kaitsea edes lapsia?
[/quote]
Mene leikkimään junaraiteelle. Jos saat sähköiskun tai jäät junan alle niin voit syyttää kaikkia muita paistsi itseäsi.

Vierailija
8/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:43"]Noi huomaamasi tarhatädit ovat just näitä matalasti koulutettuja av-mammoja jotka tänne ovat spammanneet noi mäkirinneturmaketjut täytteen  "oma moka, oli kyltit mitä menivät, hyvä että kuoli, evoluutio toimii" tason juttuja. Jos puuttuu perusälykkyys ja moraali niin miten voi olettaa, että osaisivat kaitsea edes lapsia? [/quote] Mene leikkimään junaraiteelle. Jos saat sähköiskun tai jäät junan alle niin voit syyttää kaikkia muita paistsi itseäsi.

[/quote]

Tätä minä tarkoitin sillä matalalla älykkyydellä. Yksi indikaattori siitä on tehdä typeriä vertauksia, jotka jokainen normaaliälyinen tajuaa liittyvän ihan erilaiseen tilanteeseen.

Vierailija
9/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:25"]20 lasta kahden hoitajan kanssa? Onko laillista?
[/quote]

Ei ole laillista enkä ole vielä kuullut että noin vähällä henkilöstömäärällä lähdettäisiin päiväkodin pihasta minnekään muualle leikkimään, saatika jonkun vesistön rantaan. Olisipa tosiaan hauska tietää, missä näin toimitaan.

Vierailija
10/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksi parempi ens kerralla...

Vierailija
11/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossa?

Vierailija
12/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:20"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:18"]Ei sitten tullut mieleen ilmoittaa mihinkään? [/quote] Ilmoittihan hän av:lle

[/quote]

Niin, onhan se fiksumpaa juoruta asiasta keskustelupalstalla ja päivitellä, sen sijaan että ilmoittaisi eteenpäin esim päiväkodin johdolle, jotta asialle jotain tehtäisiinkin.

Mutta ilmeisesti kova tarve päästä nyökyttelemään "mitäs minä sanoin" sitten kun joku lapsi hukkuu?

Vierailija
13/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitajaksi peruskoulusta suoraan. Mitä sä kuvittelit?

Vierailija
14/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 02:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:43"]Noi huomaamasi tarhatädit ovat just näitä matalasti koulutettuja av-mammoja jotka tänne ovat spammanneet noi mäkirinneturmaketjut täytteen  "oma moka, oli kyltit mitä menivät, hyvä että kuoli, evoluutio toimii" tason juttuja. Jos puuttuu perusälykkyys ja moraali niin miten voi olettaa, että osaisivat kaitsea edes lapsia? [/quote] Mene leikkimään junaraiteelle. Jos saat sähköiskun tai jäät junan alle niin voit syyttää kaikkia muita paistsi itseäsi.

[/quote]

Tätä minä tarkoitin sillä matalalla älykkyydellä. Yksi indikaattori siitä on tehdä typeriä vertauksia, jotka jokainen normaaliälyinen tajuaa liittyvän ihan erilaiseen tilanteeseen.

[/quote]

Sanoo hän, joka vertaa vaijeria miinaan...

Vierailija
15/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2015 klo 00:25"]20 lasta kahden hoitajan kanssa? Onko laillista?
[/quote] Ei, nykyään vielä ainoastaan 7 yli kolme vuotiasta.

Vierailija
16/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin vasta lukemaan kommenttejanne.  Ei todellakaan ollut mikään porvoon juttu. Oli ihan eka kerta kun tein aloituksen, pidin asiaa niin huolestuttavana.  Ehkä joku osasi yhdistää päiväkodin ja lapsensa.  Mitä minun hyödyttää soittaa päiväkotiin, kyllä siellä toimitusjohtaja tietää minkälaisella mitoituksella lapset ovat liikeenteessä, enkä uskalla paikkakuntaakaan laittaa, etten joudu syytteeseen herjauksesta. 

Pyydän kehottakaa  lähipiiriänne tai käykää joskus tarkistamassa näitä retkiä.

T.ap (mummu) 

Vierailija
17/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukekaa tämä juttu. Uskomatonta. ...

Vierailija
18/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee ilmoitus päivähoidon johtajalle. Eihän tuo nyt hyvältä kuulosta. Eikö pelota, että jotain sattuu ja tiesit tästä, mutta et tehnyt mitään?

Vierailija
19/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh! Olin itse opiskeluaikana pari kesää päiväkodissa töissä ja vaikka olimme vain päiväkodin aidatulla pihalla niin laskin lasten lukumäärää jatkuvasti. Jos minulta olisi joku kysynyt missä "Liisa" tai "Matti" on niin olisin tiennyt jokaisesta parin metrin tarkkuudella. Vaikka ryhmässä olikin lapsia se 20. Otin homman tosissani, vaikka ala jolle valmistuin muutamaa vuotta myöhemmin yliopistosta ei ollutkaan ala, jossa olisin päiväkodissa töissä. Kyllä meilläkin oli sitä juoruporukkaa, jolla ei tainnut olla harmainta aavistustakaan, että montako lasta pihalla pitäisi olla ja missä kukin lapsi suunnilleen edes liikkuu. Mutta aika huono tilanne jos kaksi tämmöisen työmoraalin omaavaa ihmistä on 20 lapsen kanssa niiden aitojen toisella puolella. Tekisin kyllä ilmoituksen jos näkisin! Kyse on lasten turvallisuudesta. 

Vierailija
20/25 |
02.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tehdä aloitus jonka jälkeen sanoa suoraan ettei oikeesti ole edes kiinnostunut lasten kohtalosta? Aika nolo mummo olet.

Mä olen varmasti yksi Suomen vihatuimpia ihmisiä, koska valitan ihan kaikesta jatkuvasti omalla nimelläni. Jokaisesta tarhatädistä, perhepäivähoitajasta, lääkäristä, kassaneidistä jne. mä teen valituksen esimiehille. Yhtäkään turhaa, ilkeää tai pahansuopaa ilmiantoa en ole koskaan tehnyt vaan ainoastaan valitan silloin kun koen, että lapsi/lapset on ollut aidosti vaarassa ja/tai jollain tapaa laiminlyötyjä.

Mua ei kiinnosta tippaakaan mitä päiväkotien henkilökunta minusta ajattelee. Mun osoitekin löytyy nimellä jos joku haluaa kostoiskun tehdä siitä syystä kun olen julennut valittaa lasten huonosta kohtelusta. 

Mainittakoon vielä, että olen järkyttynyt siitä miten lapsivihamielinen yhteiskunta Suomi on ja mitä sadisteja suomalaiset naiset, äiti-ihmiset, on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän