Muita joilla ei kuukautiskipuja?
Tuli mieleen toisesta ketjusta, jossa kysyttiin, että miten hoksasit ottaa lääkettä kuukautiskipuihin. Onko muita, joilla ei ole kuukautiskipuja? Siis koskaan. Olen 42 enkä vielä kivuliaista kuukautisista ole kärsinyt. Muuten ovat kyllä aika riesa. Vuodan runsaasti 8 päivän ajan ja viimeisen vuoden aikana kierto on lyhentynyt alle neljän viikon. Anemiaa siis pukkaa. Mutta kipuja? Ei ikinä.
Kommentit (20)
Varsinaisia kipuja ei ole, mutta tunnen kyllä kun menkat ovat alkamassa. Ovulaatio on monta kertaa kivuliaampi kuin menkat.
Korkeintaan on jotain pientä alavatsan juilimista, mutta ei sitä kyllä kivuksi voi sanoa.
Ovulaatio on minullakin joskus harvoin hieman kipeä. Huomaan menkkojen olevan alkamassa siitä, että maha menee kuralle. Ap
Täällä toinen 42v, ei kipuja ikinä. Aiemmin menkat olivat vielä 3-4 päivää ja niukat, nyt kuparikierukan kanssa 7 päivää ja normaalit. Eli en todellakaan valita.
Tosin jostain kumman syystä luonto järjesti minulle yhden (1) kerran joskus 3-kymppisenä kuukautiskipukokemuksen ja se kipu oli niin hirveää, että en pystynyt olemaan mitenkään päin, huh huh. Mietin silloin vielä että jos synnyttäminen on tästä vielä ainakin tuplasti pahempaa ja kestää tuntikausia niin en ikinä synnytä. Mutta se kerta jäi siihen ja synnyttänytkin olen.
Nyt vihdoin 43-vuotiaana kuukautiset ovat lähes kivuttomat, kiitos hormonikierukan.
Ennen raskauksia tein kuolemaa kuukautisten aikana. Varsinkin teininä oli kamalaa. Olet hyvin onnekas.
Mullakaan ei ole kipuja vaikka kuparikerukkakin on. Liikun paljon ja olen ollut kasvissyöjä aika lailla kuukautisten alkamisesta saakka.
Vuosiin ei kipuja ollut. Sitten varhaisaikuisuudessa jostain alkoi kerta kerralta pahenevat kivut. Ei auttanut buranat. Kamalia oli. Nyt vajaa 30 -vuotiaana kipuja on, mutta ne ovat siedettäviä ja buranakin auttaa. Lapsia en ole saanut. Mistä lie johtuu tämä kipujen muutos.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:26"]Korkeintaan on jotain pientä alavatsan juilimista, mutta ei sitä kyllä kivuksi voi sanoa.
[/quote]
Sori vahinko alapeukku
Ei kipujai ikinä. Tunnen alavatsassa kun kuukautiset alkaa, ja sekin vähentynyt nyt vanhemmalla iällä (42). Myöskään ovulaatiota en ole ikinä tuntenut.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:43"]Vuosiin ei kipuja ollut. Sitten varhaisaikuisuudessa jostain alkoi kerta kerralta pahenevat kivut. Ei auttanut buranat. Kamalia oli. Nyt vajaa 30 -vuotiaana kipuja on, mutta ne ovat siedettäviä ja buranakin auttaa. Lapsia en ole saanut. Mistä lie johtuu tämä kipujen muutos.
[/quote]
Oletko käynyt lääkärissä? Voi olla endometrioosi.
Mullakaan ei ole enää vuosiin ollut, joskus alle parikymppisenä vielä huomasi kuukautisten olemassaolon. Nyt on vuotokin niin niukkaa ja kestää vain 3-4 päivää, että ei juurikaan ole mitään riesaa menkoista. Niin, paitsi pms kyllä vaivaa. Oon nyt siis 31.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:43"]Vuosiin ei kipuja ollut. Sitten varhaisaikuisuudessa jostain alkoi kerta kerralta pahenevat kivut. Ei auttanut buranat. Kamalia oli. Nyt vajaa 30 -vuotiaana kipuja on, mutta ne ovat siedettäviä ja buranakin auttaa. Lapsia en ole saanut. Mistä lie johtuu tämä kipujen muutos.
[/quote]
[/quote]
En ole käynyt. En ole ajatellut, että minulla sellaista olisi, vaikka sana vilahteleekin joka paikassa. Ehkä täytyy googlettaa, mikä tuo oikeasti on. (Ja ehkä sitten luulosairastaa!)
Johonkin parikymppiseksi asti ei ollut minkäänlaisia kuukautiskipuja, mutta sitten ne yks' kaks' alkoivat ja nyt tekee kipeää joka kerta.
Nyt pitää myöntää rehellisesti että olen ihan helvetin kateellinen teille joilla ei ole kuukautiskipuja mutta samalla myös iloinen siitä ettei teillä ole kerran kuussa helvetti irti. Joo, lääkärissä olen juossut, ei, ei ole tuo endometrioosi.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:49"]Johonkin parikymppiseksi asti ei ollut minkäänlaisia kuukautiskipuja, mutta sitten ne yks' kaks' alkoivat ja nyt tekee kipeää joka kerta.
[/quote]
Klamydia voi aiheuttaa tuota.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 22:43"]Vuosiin ei kipuja ollut. Sitten varhaisaikuisuudessa jostain alkoi kerta kerralta pahenevat kivut. Ei auttanut buranat. Kamalia oli. Nyt vajaa 30 -vuotiaana kipuja on, mutta ne ovat siedettäviä ja buranakin auttaa. Lapsia en ole saanut. Mistä lie johtuu tämä kipujen muutos.
[/quote]
[/quote]
Tai klamydia..
Muuten ei ole kipuja jotka tunnistaisin kuukautiskivuiksi eli krampeiksi, mutta parina ekana päivänä on _aina_ ripuli joka aiheuttaa mahakipuja. Se toki lisää paskaa oloa kun alavatsa on kuin ilmapallo ja joka rööri vuotaa :D
Ja kyllä, syön terveellisesti, tarpeeksi ravintoiaineita ja vitamiineja, paljon juureksia sun muita, harrastan aktiivisesti liikuntaa. Koskaan muuten ei ole ongelmia kuin kuukautisten parina ekana päivänä.
Ainoastaan rintoja aristaa ja alaselkään alkaa sattumaan herkemmin jos istuu paljon. Ekan vuotopäivän aikana saattaa olla sellainen etova olo, mutta ei mitään lääkkeitä vaativia kipuja koskaan.
Muutaman kerran on ollut pientä hetkellistä kipua, mutta menee buranal ohi ja kestää ilman sitä lääkettäkin. Yleensä tokana päivänä on ollut hiukan maha kipeä.