Leipooko täällä joku itse karjanlanpiirakat vai ostatteko valmiina?
Itse en oo koskaan leiponut vaan ostan valmiina.
Kommentit (35)
lähiö-Mirkku 102 kg kirjoitti:
Ostan valmiina pussillisen pakastepiirakoita. Lämmitän sieltä muutaman aina, kun tekee mieli. Keitän samalla pari kananmunaa ja teen nopean munavoin. Helppo ja vaivaton homma. En ala itse niitä väsäämään. Ne pakastepiirakat on ihan hyviä.
Olet ihana!
Ostetaan ja välillä tehdään. Leivomme yhdessä miehen kanssa. Toinen kaulii kakkareista pulikalla kuoret, toinen levittää sisukset ja rypyttää.
Vierasvarana pakastimessa on niitä cocktailpiirakoiksi kutsuttuja raakapakasteita. Mielestäni ihan riittävän hyviä ovat.
Olen muuttanut hiljattain itä-Suomeen ja yksi monista hyvistä puolista täällä asumisessa on se että lähikaupoista saa paikallisten pikkuleipomoiden karjalanpiirakoita, jotka on todella paljon parempia kuin teollisemmat versiot. Itsekin osaan niitä leipoa, mutta harvoin enää viitsin kun noihin nähden omatekoiset ei ole edes parempia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen tein perunapiirakoita itse. Pari kertaa olen kokeillut eri täytteillä tehdä. En osta, eivät ole varsinaisesti herkkuani, ainakaan jos ei jaksa munavoita tehdä.
Munavoitakin saa nykyään valmiina, niin että jos ei jaksa tehdä itse, voi ostaa pötkön
https://munax.fi/munavoi-heti-valmis-munavoi
Tiedän, mutta ei ole varaa ostaa. Tuo eilinen piirakkainnostuskin nyt oli vain että ruokaa ylijääneestä muussista kun jauhojakin oli joka lähtöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri eilen tein perunapiirakoita itse. Pari kertaa olen kokeillut eri täytteillä tehdä. En osta, eivät ole varsinaisesti herkkuani, ainakaan jos ei jaksa munavoita tehdä.
Munavoitakin saa nykyään valmiina, niin että jos ei jaksa tehdä itse, voi ostaa pötkön
https://munax.fi/munavoi-heti-valmis-munavoiTiedän, mutta ei ole varaa ostaa. Tuo eilinen piirakkainnostuskin nyt oli vain että ruokaa ylijääneestä muussista kun jauhojakin oli joka lähtöön.
Siis sulla on kuitenkin varaa ostaa voipaketti ja munia, jos vaan jaksat tehdä itse munavoin, muttei ole varaa pieneen munavoipötköön, jos et jaksa tehdä itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://munax.fi/munavoi-heti-valmis-munavoi
Ei toi munavoita ole.
Mummoni, karjalan evakko, opetti äitini (miniänsä) leipomaan. Yhdessä äitini kanssa ollaan leivottu. Ei jakseta enää nykyään, kun kaupasta saa ihan ok piirakoita. Pientä satsia ei viitsi alkaa leipomaan ja sitten isommassa menee "koko päivä".
Ohra on ympäristö- ja kotimaaplussaa,
riisi on rikos.
Itse paistan alusta loppuun. Vuosi vuodelta tulee isompia. Vilkaisen mallia aina saunan lauteelta saunaan mennessä.
t. m57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://munax.fi/munavoi-heti-valmis-munavoiEi toi munavoita ole.
Ihan kelvollista on, jos ei kerran jaksa aina itse tehdä. Parempi kuin ilman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija⁸ kirjoitti:
https://munax.fi/munavoi-heti-valmis-munavoiTiedän, mutta ei ole varaa ostaa. Tuo eilinen piirakkainnostuskin nyt oli vain että ruokaa ylijääneestä muussista kun jauhojakin oli joka lähtöön.
Siis sulla on kuitenkin varaa ostaa voipaketti ja munia, jos vaan jaksat tehdä itse munavoin, muttei ole varaa pieneen munavoipötköön, jos et jaksa tehdä itse?
Ai niin joo, voita en osta, teen margariiniin. Ja munia toki tulee välillä ostettua, ei ole lihaankaan varaa. Tuleehan siitä enemmän kuin joku pötkö. Joita ehkä ei täällä maalaiskaupoissa ole.
Kertokaa kuinka teette piirakat? Asun ulkomailla ja teen joskus itse, mutta niista tulee kovia! Kaytan 100% ruista.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän että ulkosuomalaiset tuolla ulkomailla leipovat paljon karjalanpiirakoita.
Mistä saavat ruisjauhoja?
Vierailija kirjoitti:
Voi kun osaisikin tehdä mummon leipomia karjalanpiirakoita. Mummo kuoli, kun olin nuori enkä ehtinyt oppia. Kaupasta ostetut eivät ole sinne päinkään.
Lidlin paistopisteessä on hyviä karjalanpiirakoita hintaan 25 snt / kpl. Aivan kuin mummon leipomia, ellei parempiakin. Ei juuri kannata itse nähdä vaivaa vaikka osaisikin.
Olen leiponut niitä muutaman kerran, mutta ne on sen verran työläitä ja hupenevat niin nopsaan, että ennemmin ostan paistovalmiita. Mies syö omatekemiä nopeammin mitä ehdin paistaa, joten parin tunnin homma kymmenen minuutin takia tuntuu hullulta.