Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Leipooko täällä joku itse karjanlanpiirakat vai ostatteko valmiina?

Vierailija
21.03.2022 |

Itse en oo koskaan leiponut vaan ostan valmiina.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko leipoa itse, kun valmiina tai pakasteena ei saa sellaisia aitoja joissa on käytetty ainoastaan ruisjauhoja. Niitä osa vehnäjauhoja -versioita on pilvin pimein!

Vierailija
2/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vaihtoehtoa: ostan kaupasta paistolämpimät tai sitten pakasteversio, jotka paistan itse ja tietty voisulalla voitelu, näin pääsee helpoimmalla. Tämä pakaste on hyvä hätävara jos sattuu tulemaan yllätys vieraita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että ulkosuomalaiset tuolla ulkomailla leipovat paljon karjalanpiirakoita.

Vierailija
4/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riisipiirakoita löytyy kylmähyllystä 9 kappaleen pakkauksissa. Sellaisia yleensä ostan. t.ap

Vierailija
5/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun osaisikin tehdä mummon leipomia karjalanpiirakoita. Mummo kuoli, kun olin nuori enkä ehtinyt oppia. Kaupasta ostetut eivät ole sinne päinkään. 

Vierailija
6/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon itse. Tai olen vasta pari vuotta sitten opetellut, kun omat karjalaiset juuret ovat alkaneet kovasti kiinnostaa ( tai no, toki lapsenakin aina pyysin mummoani kertomaan Karjalasta ja sieltä lähdöstä), ja olen tutustunut mm. ruokaperinteisiin. 

En ole enne tajunnut miten hyviä piirakat ovatkaan. 

Vierailija
7/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmiina. Erityisesti olen ihastunut lidlin sulhaspiirakoihin. Päälle keitettyä kananmunaa, pinaattikeiton kanssa herkullista.

Vierailija
8/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan pakasteena niitä mitkä voi laittaa mikroon.

Kerran olen koulun köksäntunnilla leiponut ja päätin, ettei ikinä enää. Mun mielestä ne tekeleet ei edes etäisesti muistuttanut karjalanpiirakoita.

Vierailija
9/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan paistovalmiina pakasteina, ja niitä aidompia ja alkuperäisimpiä eli ohrapiirakoita, paikallisen leipomon tekemiä.

Osaan myös tehdä itse, karjalainen kun olen, mutta ei usein tule tehtyä, kun nuo raakana pakastetut on niin helppoja ja ihan hyviä.

Vierailija
10/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivon itse, aina ison satsin kerralla. Olen ihan pikkutytöstä asti leiponut karjalanpiirakoita.

Karjalainen äitini kääntyisi haudassaan jos tytär ei leipoisi itse piirakoita.

Vierailija
11/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan valmiina pussillisen pakastepiirakoita. Lämmitän sieltä muutaman aina, kun tekee mieli. Keitän samalla pari kananmunaa ja teen nopean munavoin. Helppo ja vaivaton homma. En ala itse niitä väsäämään. Ne pakastepiirakat on ihan hyviä.

Vierailija
12/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valmiina. Erityisesti olen ihastunut lidlin sulhaspiirakoihin. Päälle keitettyä kananmunaa, pinaattikeiton kanssa herkullista.

Oikeasti sulhaspiirakat on ihan erilaisia. En tajua miksi minikokoisille karjalanpiirakoille on lätkäisty tuo nimi.

Vierailija
13/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leivoin joskus vuosia sitten anopin kanssa. Itse tehdyt ovat ihania. 

Nyt rakasta anoppia ei enää ole. Pitäisikin hänen muistokseen leipoa huomenna. 

Vierailija
14/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua mistä nuo ovat keksineet nimittää noita sulhaspiirakoiksi? Eikä Lidl ole todellakaan ainoa. Oikea sulhaspiirakka on umpinainen enempi pasteijaa muistuttava kuin pientä karjalanpiirakkaa.

Vierailija
15/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran olen koulun köksäntunnilla leiponut ja päätin, ettei ikinä enää. Mun mielestä ne tekeleet ei edes etäisesti muistuttanut karjalanpiirakoita.

En ole oikein ikinä tajunnut mikä karjalanpiirakoiden leipomisessa on muka niin vaikeaa? Vaivaa niissä toki on ja aikaa siinä menee, mutta mitä siinä muuten leipova ihminen ei osaisi? Myönnän että itselläni on etumatkaa kun olen lapsesta asti niitä tehnyt puoliksi karjalaisen äitini kanssa, mutta en silti ymmärrä.

Vierailija
16/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ostan valmiina kotikeipomosta tai mies pyytää äidiltään. En vaan saa itse pulikalla kaulittua taikinaa tarpeeksi ohueksi, ja pastakonetta en kehtaisi muutamaan piirakan takia viritellä ja pestä.

Vierailija
17/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri eilen tein perunapiirakoita itse. Pari kertaa olen kokeillut eri täytteillä tehdä. En osta, eivät ole varsinaisesti herkkuani, ainakaan jos ei jaksa munavoita tehdä.

Vierailija
18/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulhaspiirakka ei ole pieni karjalanpiirakka!

https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/ruoka/artikkeli-1.1797905

Vierailija
19/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole oikein ikinä tajunnut mikä karjalanpiirakoiden leipomisessa on muka niin vaikeaa? Vaivaa niissä toki on ja aikaa siinä menee, mutta mitä siinä muuten leipova ihminen ei osaisi? Myönnän että itselläni on etumatkaa kun olen lapsesta asti niitä tehnyt puoliksi karjalaisen äitini kanssa, mutta en silti ymmärrä.

Taikinan kauliminen pulikalla on oma juttunsa, kuori repeää herkästi. Sama juttu puuron levityksen kanssa, kuori repeää herkästi. Myöskin rypyttäminen tuottaa monesti hankaluuksia.

Vierailija
20/35 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri eilen tein perunapiirakoita itse. Pari kertaa olen kokeillut eri täytteillä tehdä. En osta, eivät ole varsinaisesti herkkuani, ainakaan jos ei jaksa munavoita tehdä.

Munavoitakin saa nykyään valmiina, niin että jos ei jaksa tehdä itse, voi ostaa pötkön

https://munax.fi/munavoi-heti-valmis-munavoi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi