Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sovinistin kanssa naimisissa

Vierailija
01.09.2015 |

Mies oli jo seurusteluaikoina väkivaltainen, kun luuli, että niin kuului miehen ollakin. Kuulemma naisen pitäisi pelätä miestään. Olin ihastunut ja menin naimisiin. Onneksi mies on lopettanut lyömisen ja muun fyysisen väkivallan, mutta solvaa minua kymmeniä kertoja päivässä ja nöyryyttää muuten (esim. heittää hyllyltä tavarat tahallaan lattialle etsiessään jotain tavaraa ja käskee välittömästi siivoamaan tai muuten hän heittää ne kaikki tavarat välittömästi roskikseen).

Olen itse opiskellut yliopistossa ja työskentelen ihan ok-palkkaisessa IT-alan työssä, mutta mies on yrittänyt alkaa vihjailla, että mun pitäisi mieluummin opiskella lähihoitajaksi. Hän jauhaa siitä melkein päivittäin, kun kuulemma niin hyvin sopisin lähäriksi ja hoitoala on naisellisempi ala kuin IT-ala. Kuulemma mun kannattaisi ainakin tehdä nykyisten töisten ohella lisäksi lähihoitajan hommia viikonloput ja illat, niin tienaisimme paremmin. Kuulemma hoitajat mielellään passaavat miestäänkin kotosalla - se kuulemma kuuluu heidän luonteeseensa. Itseäni voisi kyllä kiinnostaa alan vaihto, mutta ihan toiselle alalle (sinänsä tosin nykyistäkin työllistävämmälle), mutta syynä on se, että kaipaisin lisää haasteita ja aivotyötä.

Mies välillä lohkaisee todella tyhmiä vitsejä, kuten vihjailee minua kanaksi ja bimboksi sekä muutenkin vihjailee, että "naiset ja tekniikka eivät sovi yhteen". Kuulemma jos hänestä aika jättäisi, niin 2-vuotiaasta pojastamme tulisi "perheen pää" ja mun pitäisi olla nöyrä poikaamme kohtaan, niin poika voisi olla mua kohtaan armollinen. Ihan sairaan väsynyttä ja outoa juttua mun mielestäni.

Ihan aluksi luulin, että mies vain vitsaili, mutta ajan myötä olen tajunnut, että hän on ihan oikeasti tosissaan, kun noi jutut toistuvat jatkuvasti. Mies itse on todella, todella vanhoillisesta kodista kotoisin, jossa äiti on ollut suurimman osan mieheni elämästä käytännössä vain kotipiikana tai -palvelijana ilman omia tuloja. Mieheni on myös täysin piloille hemmoteltu ja jättää roskia ympäriinsä, kun on tottunut, että muut aina korjaavat hänen jälkiään yms. Olen toki avarakatseinen ja ymmärrän erilaisia elämäntyylejä, mutta itseäni alkaa rassata sovinistin vaimona oleminen näin pidemmän päälle. :(

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:10"]

Tykkääkö miehesi viivapillusta vai ulkonevista häpyhuulista? Tokihan hän on sovinistina arvostellut alapääsi. AP, kuinka on?!?

[/quote]

Taisi olla provo, koska ei ihan peruskysymyksiin tule vastausta...

[/quote]

Tässä on arjen pyörittämisessä kiirettä, niin olin tuossa äsken poissa koneelta.

[/quote]

Taisit pyöritellä vähän sormea pimpin päällä...

[/quote]

No en tainnut. Miksi joku kirjoittaa tuollaisia kommentteja tällaiseen ketjuun?

Vierailija
22/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:22"]

Tämän on pakko olla provo... Ei tällaista voi tapahtua oikeesti... Ei tässä maailmassa 2000-luvulla... 

Av:n provot käyvät yhä uskomattomimmiksi...

[/quote]

Voi tapahtua. Mieheni on ihan supisuomalainen maaseudulta kotoisin oleva mies. Joskus itsellenikin tulee fiilis, että olenko hypännyt yhtäkkiä jonnekin 1950-luvulle. Olen edelleen naimisissa mieheni kanssa lähinnä lasten takia. Mies on myös kommenteillaan ja haukkumisellaan saanut itsetuntoni aivan nolliin, joten lähteminen on vaikeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:08"]

Huh provohan tämän on pakko olla tai sitten tosiaan olet tyhmä kuten miehesi sanoo, koska siedät tuollaista käytöstä. Mikä pakko se on mennä naimisiin tuollaisten pellejen kanssa? Itse olisin dumpannut sen ensimmäisten naurettavien haukkujen jälkeen.

[/quote]

Vaikka olin vielä mieheni tavatessani ihan nätti ja itsetuntonikin ihan ok, niin mies on onnistunut lyttäämään mun itsevarmuuteni ja -tuntoni erittäin tehokkaasti. Hän syyllistää minua jo siitäkin, jos soittelen liian usein sukulaisilleni tai kavereilleni tai jos jopa uskaltaudun tapaamaan hänet ilman että hän itse on mukana. En ole kertonut mieheni pahimmista tempauksista tai "p*rseilyistä" edes kenellekään, sillä häpeän syvästi tilannettani.

Vierailija
24/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:25"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:18"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:10"]

Tykkääkö miehesi viivapillusta vai ulkonevista häpyhuulista? Tokihan hän on sovinistina arvostellut alapääsi. AP, kuinka on?!?

[/quote]

Taisi olla provo, koska ei ihan peruskysymyksiin tule vastausta...

[/quote]

Tässä on arjen pyörittämisessä kiirettä, niin olin tuossa äsken poissa koneelta.

[/quote]

Taisit pyöritellä vähän sormea pimpin päällä...

[/quote]

No en tainnut. Miksi joku kirjoittaa tuollaisia kommentteja tällaiseen ketjuun?
[/quote]
Hieno nosto Hermanni. Poistetun kommentin plokkaaka siis ilmoittautui. Tokihan masturbointi on ihan normaalia. AV:lla tabu?!? Mihin tämä maailma on sormensa tunkenut?

Vierailija
25/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:27"]

Tämän on pakko olla provo... Ei tällaista voi tapahtua oikeesti... Ei tässä maailmassa 2000-luvulla... 

[/quote]

Voi tapahtua. Mieheni on ihan supisuomalainen maaseudulta kotoisin oleva mies. Joskus itsellenikin tulee fiilis, että olenko hypännyt yhtäkkiä jonnekin 1950-luvulle. Olen edelleen naimisissa mieheni kanssa lähinnä lasten takia. Mies on myös kommenteillaan ja haukkumisellaan saanut itsetuntoni aivan nolliin, joten lähteminen on vaikeaa.

[/quote]

eli hän on onnistunut. Siihen mies pyrkiikin. Tuollainen ihminen talloo sinua pienemmäksi, jotta itse pystyisi nousemaan isommaksi omassa huonossa itsetunnossaan. Ja hän ei lopeta, ennenkuin on saanut tuhlttua sinut.

Vierailija
26/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:30"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:08"]

Huh provohan tämän on pakko olla tai sitten tosiaan olet tyhmä kuten miehesi sanoo, koska siedät tuollaista käytöstä. Mikä pakko se on mennä naimisiin tuollaisten pellejen kanssa? Itse olisin dumpannut sen ensimmäisten naurettavien haukkujen jälkeen.

[/quote]

Vaikka olin vielä mieheni tavatessani ihan nätti ja itsetuntonikin ihan ok, niin mies on onnistunut lyttäämään mun itsevarmuuteni ja -tuntoni erittäin tehokkaasti. Hän syyllistää minua jo siitäkin, jos soittelen liian usein sukulaisilleni tai kavereilleni tai jos jopa uskaltaudun tapaamaan hänet ilman että hän itse on mukana. En ole kertonut mieheni pahimmista tempauksista tai "p*rseilyistä" edes kenellekään, sillä häpeän syvästi tilannettani.

[/quote]

Ja siis tyhmyydestä en tiedä, mutta koulussa olin aina se kiltti kympin tyttö ja yliopistossakin tuli hyviä arvosanoja pienellä vaivalla.

Vierailija
27/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää on että apn poika kasvaa tollasessa ympäristössä ja alkaa pitää tota normaalina koska ap antaa tuon jatkua!

Vierailija
28/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:31"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:27"]

[/quote]

[/quote]

eli hän on onnistunut. Siihen mies pyrkiikin. Tuollainen ihminen talloo sinua pienemmäksi, jotta itse pystyisi nousemaan isommaksi omassa huonossa itsetunnossaan. Ja hän ei lopeta, ennenkuin on saanut tuhlttua sinut.

[/quote]

Näin pelkään itsekin. Vaikka tavallaan mies ei tunnu kyseenalaistavan juurikaan lapsuudenkotiaan, niin hän kuitenkin ilmeisesti häpeää lapsuudenkotiaan ja erityisesti vähän koulutettua, hieman yksinkertaisen oloist (ilmeisesti sellaiseksi hakattua?) äitiään.

Vierailija
29/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnevialtahan tuo kuulostaa, eikä varsinaisesti miltään sovinismilta.

Vierailija
30/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkyttävää on että apn poika kasvaa tollasessa ympäristössä ja alkaa pitää tota normaalina koska ap antaa tuon jatkua!

[/quote]

En haluaisi tilanteen jatkuvan päivääkään ja huomautan miehelle moisesta ala-arvoisesta käytöksestä. Mutta miehellä on asenneongelma, eikä hön tunnu välittävän kommenteistani lainkaan.

Vierailija
31/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 15:35"]

[/quote]

En haluaisi tilanteen jatkuvan päivääkään ja huomautan miehelle moisesta ala-arvoisesta käytöksestä. Mutta miehellä on asenneongelma, eikä hön tunnu välittävän kommenteistani lainkaan.

[/quote]

Sorry typoista. :/

32/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi kaltaisesi itsenäinen ja fiksu nainen on rakastunut tuollaiseen sikailevaan mieheen ja vieläpä mennyt sen kanssa naimisiin.

Vierailija
33/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaiset tyypit harvemmin muuttuu koska he eivät näe mitään vikaa itsessään. Terapiaa voit ehdottaa ja jos siihen suostuu niin ehkä jotain vielä tehtävissä, mutta muuten kannattaisi varmaan erota niin kauan kuin sinulla on vähänkään itsetuntoa ja -kunnioitusta jäljellä.

Vierailija
34/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sä menit sen taivaanlahjan kanssa naimisiin? Etkä käyttäny omaa järkeäs kun alkoi taivaanlahjan suusta tulla naista halventavaa tekstiä? Kuinka huono itsetunto voi naisella olla? Pliis sano että tämä on vain ajankuluksi kyhätty kehno  provo. Siskot, EI NÄIN.

Vierailija
35/35 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="shatteredK" time="01.09.2015 klo 15:40"]

En ymmärrä miksi kaltaisesi itsenäinen ja fiksu nainen on rakastunut tuollaiseen sikailevaan mieheen ja vieläpä mennyt sen kanssa naimisiin.

[/quote]

Jos aloittaja on esimerkki itsenäisestä ja fiksusta naisesta, en uskalla edes ajatella miten toimii epäitsenäinen ja tyhmä nainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä