Olen -95 syntynyt kolmen lapsen äiti. kysyttävää ?
Kommentit (107)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:32"]Et tiedä mitä tarkoittaa liikakansoittuminen etkä tiedä miten merkitään kaksisataa neliötä... Ei kannata liikoja toivoa sen lääkiksen tai oikiksen suhteen :DD
[/quote]
Kyllä tiedän mitä on liikakansoittuminen, en vaan ota siihen kantaa :) Tiedän myös miten se merkitään, en vaan tällä laitteella pysty.
Koulun suhteen olen kyllä aika toiveikas, vanhemmilta olen saanut jo paljon vinkkejä. Niin, he ovat käyneet kyseiset koulut.
[/quote]
Eikäs! Olet se noloimmista noloin tapaus, lääkärivanhempien pahin painajainen. Alaikäinen lapsi raskaana.
[/quote]
Kyllä. Olet oikeassa. Isäni on lääkäri, ja hän oli silminnähden häpeissään mutta vain aluksi. Vaikeni tulevasta isoisyydestään mm. Työkavereille. Sitten häpeä vaihtui innostukseen ja kun esikoinen syntyi, oli hän kovin onnellinen ja ylpeä pappa joka haluaa lapset usein hoitoon. ☺
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:01"]No vittu WAU. Taas vaihteeksi joku Erityinen Ihminen linjoilla :DDDD
[/quote]
Ja tämähän oli siis ap:lle. Niin hirveä myötähäpeä näistä ketjuista :D "Haluatteko kysyä jotain? :):):) kysyttävää? :):):)" :DD
Siis älytöntä vakuuttelua: "kyllä mulla on kaikki hyvin, oon oikeesti tosi fiksukin ja asutaa omakotitalossa, jepjep, kaikki hyvin"
..niin, paitsi se fakta että vaikka 15-v osais kuin hyvin huolehtia lapsistaan niin hänellä ei millään ole henkisiä resursseja vanhemmaksi. Sitä kun on vähän vaikeampi feikata kuin kivaa ja erityistä elämää.
En voi kyllä ap sanoa tätä sievästi, enkä edes yritä. Halveksin sinua. Pitäisi jokaisen äidin rakastaa jo syntymättömiä lapsiaan niin paljon ettei hanki heitä lapsena tai muutoin kykenemättömänä. Aplla on hirveä tarve vakuuttaa (itselleen?) että kaikki on hyvin, ja se kertoo ainakin minulle siitä ettei kaikki nyt ehkä olekaan niin mahtavaa ja ihanaa.
Ei voi pitää paikkaansa, mee trollaa demiin :D
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:22"]Ootko villi sängyssä? Onko ehkäisyvalistus jäänyt väliin? Onko sulla omanikäisiä kavereita enää ollenkaan? Sanoit että sinulla on mies, onko hän siis sinua miten paljon vanhempi?
[/quote]
Ollaan miehen kanssa saman ikäisiä. Ja kyllä, kavereita ja ystäviä on paljon oman ikäisiä, lapsellisia ja lapsettomia :)
[/quote]
Hahahahahaha XDDDD 20-vuotias MIES, kuinka yllättävää :D tuntuuko hienolta leikkiä aikuista? t. 23-v ;D
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:29"]Siis älytöntä vakuuttelua: "kyllä mulla on kaikki hyvin, oon oikeesti tosi fiksukin ja asutaa omakotitalossa, jepjep, kaikki hyvin"
..niin, paitsi se fakta että vaikka 15-v osais kuin hyvin huolehtia lapsistaan niin hänellä ei millään ole henkisiä resursseja vanhemmaksi. Sitä kun on vähän vaikeampi feikata kuin kivaa ja erityistä elämää.
En voi kyllä ap sanoa tätä sievästi, enkä edes yritä. Halveksin sinua. Pitäisi jokaisen äidin rakastaa jo syntymättömiä lapsiaan niin paljon ettei hanki heitä lapsena tai muutoin kykenemättömänä. Aplla on hirveä tarve vakuuttaa (itselleen?) että kaikki on hyvin, ja se kertoo ainakin minulle siitä ettei kaikki nyt ehkä olekaan niin mahtavaa ja ihanaa.
[/quote]
Mulle on ihan sama mitä muut ajattelee, ei vaikuta millään tavalla :) :) pääasia että itse tiedän mikä on totuus. Olin silloin, ja olen nyt hyvä äiti. Niin kun sanoin, saimme tukea kun tulin raskaaksi. Mutta lapset on aina hoidettu hyvin ja rakastavasti. Enkä tule koskaan katumaan asiaa vaikka sinä tai muut kapeakatseiset, tuomitsevat ja nenänvarttaan pitkin katsovat ihmiset sanoisitte mitä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:35"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:25"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:22"]Ootko villi sängyssä? Onko ehkäisyvalistus jäänyt väliin? Onko sulla omanikäisiä kavereita enää ollenkaan? Sanoit että sinulla on mies, onko hän siis sinua miten paljon vanhempi?
[/quote]
Ollaan miehen kanssa saman ikäisiä. Ja kyllä, kavereita ja ystäviä on paljon oman ikäisiä, lapsellisia ja lapsettomia :)
[/quote]
Hahahahahaha XDDDD 20-vuotias MIES, kuinka yllättävää :D tuntuuko hienolta leikkiä aikuista? t. 23-v ;D
[/quote]
Mies on aikuinen, onhan hän yli 18v :) en ole missään vaiheessa leikkinyt aikuista ollessani vasta teini! :D
Voi jollakin olla tylsä elämä jos tällästä alkaa keksimään vauva palstalle.
Joo o. Mä en yhtään ihmettele kun katsoo tämänkin ketjun kommentteja, miksi on niin paljon koulukiusaajia. Vanhemmat kasvattavat lapsensa juuri niin !
Tsemppiä ap ja älä välitä. Minusta tilanteenne kuulostaa varsin hyvältä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:15"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:13"]Miksi?
[/quote]
Halusimme miehen kanssa saada lapset nuorena. En voisi kuvitella itseäni pikkuvauvan äitinä esim. 30 vuotiaana.
[/quote]
Mutta mummona voit itsesi kuvitella?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:22"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:19"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:14"]Mitä olet mieltä maapallon liikakansoittumisesta? Etkö ole huolissasi lastesi tulevaisuudesta, kun meno on jo nyt tällaista? n20
[/quote]
En oikein osaa vastata tähän.. en ymmärrä pointtia. Että lapsia ei voisi tehdä koska paikoin on vaarallista asua?
Tottakai huolettaa välillä mutta kyllä me pyritään suojelemaan lapsia mahd. hyvin maailman pahuudelta.
[/quote]
Et siis tiedä, mitä tarkoittaa liikakansoittuminen? n20
[/quote]
Suomessa tai muuallakaan Euroopassa ei ole mktään liikakansoitusongelmaa vaan pikemminkin päinvastoin. Eurooppalaisten pitäisi tehdä suunnilleen yksi lapsi enemmän per nainen että syntyvyys olisi sitä tasoa että väestö ei vähenisi. Jossai kehitysmaissa toki toinen juttu.
- ei ap
1/5 Liian läpinäkyvä. Vähän enemmän elämänmakua seuraavaan provoon.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:29"]Siis älytöntä vakuuttelua: "kyllä mulla on kaikki hyvin, oon oikeesti tosi fiksukin ja asutaa omakotitalossa, jepjep, kaikki hyvin"
[/quote]
Mulle on ihan sama mitä muut ajattelee, ei vaikuta millään tavalla :) :) pääasia että itse tiedän mikä on totuus. Olin silloin, ja olen nyt hyvä äiti. Niin kun sanoin, saimme tukea kun tulin raskaaksi. Mutta lapset on aina hoidettu hyvin ja rakastavasti. Enkä tule koskaan katumaan asiaa vaikka sinä tai muut kapeakatseiset, tuomitsevat ja nenänvarttaan pitkin katsovat ihmiset sanoisitte mitä.
[/quote]
Kyllä kyllä, uskotaan uskotaan.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:40"]Joo o. Mä en yhtään ihmettele kun katsoo tämänkin ketjun kommentteja, miksi on niin paljon koulukiusaajia. Vanhemmat kasvattavat lapsensa juuri niin !
Tsemppiä ap ja älä välitä. Minusta tilanteenne kuulostaa varsin hyvältä.
[/quote]
Älä jaksa. Ei trollin grillaaminen ole kiusaamista.
Voi voi ja minä kun 21-vuotiaana en tunne todellakaan olevani valmis hoitamaan pientä lasta, eikä minulla kyllä olisi töiden ja yliopiston ohella aikaakaan. Katselee ehkä tuossa 30-vuoden paikkeilla tjsp.
Sellainen kysymys että kun sanot että sinua ei kaduta lapsen / lapsien hankkiminen noin nuorena, niin sanotko noin vain siksi että olisi epäkorrektia vanhempana sanoa katua tehneensä lapsia vai oletko oikeasti sitä mieltä ettei kaduta ja se oli paras mahdollinen ratkaisu tuolloin?
ei mulla muuta, kuin neliömetri merkitään m2 normisti näpytellen :)
ai niin ja nuorinta imetit 5kk ja sit keskimmäistä 7kk ja nuorinta 3kk, entäs vanhinta?
Paljon lapsilla on ikäeroa?
Onko jokaisella lapsella sama isä ?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:00"]Mikä kiire sinulla on oikein ollut 15-vuotiaana? Itse olin ainakin ihan teini silloin, enkä ollut lähelläkään seksin harrastamista, vaikka ensimmäinen poikaystävä oli siinä iässä, mutta ei tullut mieleenkään heti hypätä sänkyyn tai saatikka alkaa lapsia hankkimaan. Anteeksi ei ole tarkoitukseni tuomita, mutta kai ymmärrät, että hankit lapsia kun olit vielä itsekin lapsi? Minun mielestäni lapset eivät voi kasvattaa vastuuntuntoisia lapsia, kun ei itsekään ole niin kokenut vaikka kuinka luulisi olevansa. Tiedän olleeni vastuuntuntoinen teini ym, mutta huhhuh minulla mitään intressiä lapsiin silloin ollut kun oma lapsuus oli kesken. Ei edes ammattia, ei työpaikkaa... Olen itse kanssa -95 syntyinen, nyt siis 20-vuotias. Tässä iässä alan jo kokemaan itseni aikuisemmaksi. Itse en henkilökohtaisesti hankkisi vielä lapsia, vaikka myös ne tarpeeksi "nuorena" haluan, mutta eikös 15-vuotiaana halua siis "lapsena" lapsia? [/quote] En tiedä. On sitä tullut mietittyä, että olisi ensimmäisen lapsen tehnyt hitusen myöhemmin.. mutta kadu en. On hän vaan sellainen ihana ja suloinen muru :) Tunsin mieheni jo lapsesta saakka, perheemme ovat keskenään perhetuttuja. Aloimme seurustelemaan 13 vuotiaina, seksi tuli kuvioihin kuitenkin vasta 14v. Meidän tukena oli perheemme hyvin vahvasti ja ainakin tähän asti me lapset olemme osanneet omasta mielestäni kasvattaa hyvin. Ja oli minulla välillä mahdollisuus tehdä niitä "teinijuttujakin", ei kuitenkaan jatkuvasti enkä niin olisi halunnutkaan. Enkä, usko pois, koe jääneeni mistään paitsi!
[/quote]Vielä. Mä en vaan voi käsittää miten koet, ettet ole menettänyt mitään, kun olet menettänyt koko nuoruutesi. se ei tule takaisin, vaikka edelleen nuori oletkin.
Miten aiot olla lastesi elämässä opiskelun ajan? Miksi olet valinnut noin haastavat opiskelualat? Paljonko jää viettää aikaa yksilöllisesti kunkin lapsen kanssa? Yo-kirjoitukset on kuitenkin melko kevyttä, suppeaa tietoa ja hetkellinen rutistus.
Vau . Elät ilmeisesti aika täydellistä elämää. Lapset kutakuinkin tehty, ilmeisesti hyväpalkkainen mies, oma talo, hyvä tukiverkko, ja sinulla motivaatio opiskeluun kohdillaan. Moni voisi olla kateellinen!