Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen -95 syntynyt kolmen lapsen äiti. kysyttävää ?

Vierailija
01.09.2015 |

:))

Kommentit (107)

Vierailija
41/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja on mulla muitakin vaihtoehtoja kun oikis ja lääkis. Biologiakin kiinnostaa..

Vierailija
42/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:47"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:45"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:41"]Äkkiä katosi kun kysyin yo-arvosanoja. Pitääpi kai googlettaa että millaisilla tuloksilla pääsee oikikseen/lääkikseen... Aikamoinen motivaatio kyllä jos meinaa lukea ja osallistua molempiin pääsykokeisiin. Ja aika paljon on varmaan kirjotellut ylppäreissä aineita. [/quote] En edes ala luettelemaan. No mm. Pitkä matikka, fysiikka ja luonnontieteet. Näistä kirjoitin L:n.

[/quote]

Moneenkin kertaan hajautit kirjoitukset?
[/quote]

Kaksi kertaa. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnontieteet? Ei niitä voi kirjoittaa kokonaisena yo-aineena. Fysiikan, kemian, biologian, maantiedon, psykan jne voi ja tietty matikan sekä kielet. Fysiikka, kemia, biologia, maantieto etc kirjoitetaan reaaleina. Voi hyvää päivää.

Vierailija
44/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka vanhempasi suhtautuivat kun tulit ekaa kertaa raskaaksi ?

Vierailija
45/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:50"]Kuinka vanhempasi suhtautuivat kun tulit ekaa kertaa raskaaksi ?
[/quote]

Järkyttyivät aluksi. Kuitenkin äkkiä tottuvat ja olivat innoissaan. Painottivat koulutuksen tärkeyttä ja ovat kyllä antaneet joka kerralla täyden tukensa. Eikä itsellä tulisi kyllä mieleenkään jäädä työttömäksi ja miehen rahoilla elämään, vaikka todella hyvin pärjäisimmekin niin. :)

Vierailija
46/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susta pitäis tehdä lehtijuttu. Kolmen lapsen äiti ja useamman L:n ylioppilas, jonka poikaystävä on töissä kokopäiväisesti. Oot aikamoinen.

Kun siis miettii että mimmosia elämäntilanteita näillä muilla useamman L:n ylioppilailla on. Mieti mihin olisit pystynyt ilman lapsia!

Vierailija
47/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole mahdollista että akateemisten vanhempien lapsi olisi niin tyhmä että hankkiutuu tahallaan tai vahingossa raskaaksi 15-vuotiaana mutta samalla niin fiksu, että kirjoittaa huippuarvosanat lukiosta:D

Vierailija
48/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko perspillu? :)

Vierailija
49/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:55"]Susta pitäis tehdä lehtijuttu. Kolmen lapsen äiti ja useamman L:n ylioppilas, jonka poikaystävä on töissä kokopäiväisesti. Oot aikamoinen.

Kun siis miettii että mimmosia elämäntilanteita näillä muilla useamman L:n ylioppilailla on. Mieti mihin olisit pystynyt ilman lapsia!
[/quote]

Joo tiedän kyllä että tämä meidän tilanne ei tule joka päivä vastaan. Ja ompa tässä tullut haastattelupyyntökin jokin aika sitten. Ei vaan yhtään kiinnosta lähteä avautumaan elämästä muuten kuin nimettömästi. Minkäänlainen julkisuus ei kiinnosta :D

Vierailija
50/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kiire sinulla on oikein ollut 15-vuotiaana? Itse olin ainakin ihan teini silloin, enkä ollut lähelläkään seksin harrastamista, vaikka ensimmäinen poikaystävä oli siinä iässä, mutta ei tullut mieleenkään heti hypätä sänkyyn tai saatikka alkaa lapsia hankkimaan. Anteeksi ei ole tarkoitukseni tuomita, mutta kai ymmärrät, että hankit lapsia kun olit vielä itsekin lapsi? Minun mielestäni lapset eivät voi kasvattaa vastuuntuntoisia lapsia, kun ei itsekään ole niin kokenut vaikka kuinka luulisi olevansa. Tiedän olleeni vastuuntuntoinen teini ym, mutta huhhuh minulla mitään intressiä lapsiin silloin ollut kun oma lapsuus oli kesken. Ei edes ammattia, ei työpaikkaa... Olen itse kanssa -95 syntyinen, nyt siis 20-vuotias. Tässä iässä alan jo kokemaan itseni aikuisemmaksi. Itse en henkilökohtaisesti hankkisi vielä lapsia, vaikka myös ne tarpeeksi "nuorena" haluan, mutta eikös 15-vuotiaana halua siis "lapsena" lapsia?

Vierailija
51/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittu WAU. Taas vaihteeksi joku Erityinen Ihminen linjoilla :DDDD

Vierailija
52/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:57"]Ei vaan ole mahdollista että akateemisten vanhempien lapsi olisi niin tyhmä että hankkiutuu tahallaan tai vahingossa raskaaksi 15-vuotiaana mutta samalla niin fiksu, että kirjoittaa huippuarvosanat lukiosta:D
[/quote]

Kyllä on :) usko pois! Ihme stereotypioita. Varmaan suurin osa tähän vastanneista luuli, että lapset on eri isille, en ole saanut peruskoulua tai ainakaan lukiota loppuun, lapset aina hoidossa eikä tietoakaan seuraavasta koulusta. Elämä pelkkää ryyppäämistä ja irtosuhteita.

Vierailija
53/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan tuntea sut! :D :D

Vierailija
54/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:00"]Mikä kiire sinulla on oikein ollut 15-vuotiaana? Itse olin ainakin ihan teini silloin, enkä ollut lähelläkään seksin harrastamista, vaikka ensimmäinen poikaystävä oli siinä iässä, mutta ei tullut mieleenkään heti hypätä sänkyyn tai saatikka alkaa lapsia hankkimaan. Anteeksi ei ole tarkoitukseni tuomita, mutta kai ymmärrät, että hankit lapsia kun olit vielä itsekin lapsi? Minun mielestäni lapset eivät voi kasvattaa vastuuntuntoisia lapsia, kun ei itsekään ole niin kokenut vaikka kuinka luulisi olevansa. Tiedän olleeni vastuuntuntoinen teini ym, mutta huhhuh minulla mitään intressiä lapsiin silloin ollut kun oma lapsuus oli kesken. Ei edes ammattia, ei työpaikkaa... Olen itse kanssa -95 syntyinen, nyt siis 20-vuotias. Tässä iässä alan jo kokemaan itseni aikuisemmaksi. Itse en henkilökohtaisesti hankkisi vielä lapsia, vaikka myös ne tarpeeksi "nuorena" haluan, mutta eikös 15-vuotiaana halua siis "lapsena" lapsia?
[/quote]

En tiedä. On sitä tullut mietittyä, että olisi ensimmäisen lapsen tehnyt hitusen myöhemmin.. mutta kadu en. On hän vaan sellainen ihana ja suloinen muru :) Tunsin mieheni jo lapsesta saakka, perheemme ovat keskenään perhetuttuja. Aloimme seurustelemaan 13 vuotiaina, seksi tuli kuvioihin kuitenkin vasta 14v. Meidän tukena oli perheemme hyvin vahvasti ja ainakin tähän asti me lapset olemme osanneet omasta mielestäni kasvattaa hyvin. Ja oli minulla välillä mahdollisuus tehdä niitä "teinijuttujakin", ei kuitenkaan jatkuvasti enkä niin olisi halunnutkaan. Enkä, usko pois, koe jääneeni mistään paitsi!

Vierailija
55/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:41"]Äkkiä katosi kun kysyin yo-arvosanoja. Pitääpi kai googlettaa että millaisilla tuloksilla pääsee oikikseen/lääkikseen... Aikamoinen motivaatio kyllä jos meinaa lukea ja osallistua molempiin pääsykokeisiin. Ja aika paljon on varmaan kirjotellut ylppäreissä aineita.
[/quote]

En edes ala luettelemaan. No mm. Pitkä matikka, fysiikka ja luonnontieteet. Näistä kirjoitin L:n.
[/quote]

Miten olette järjestäneet lasten hoidon kun sinä olit koulussa ja luit yo-kokeisiin?

Vierailija
56/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:09"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:41"]Äkkiä katosi kun kysyin yo-arvosanoja. Pitääpi kai googlettaa että millaisilla tuloksilla pääsee oikikseen/lääkikseen... Aikamoinen motivaatio kyllä jos meinaa lukea ja osallistua molempiin pääsykokeisiin. Ja aika paljon on varmaan kirjotellut ylppäreissä aineita.
[/quote]

En edes ala luettelemaan. No mm. Pitkä matikka, fysiikka ja luonnontieteet. Näistä kirjoitin L:n.
[/quote]

Miten olette järjestäneet lasten hoidon kun sinä olit koulussa ja luit yo-kokeisiin?
[/quote]

Tuttujen ja sukulaisten avulla.. ja suuri kiitos heille siitä. Luin tosiaan melkein yötä päivää, ja pyrin siihen että lapset ei kuitenkaan ihan koko aika hoidossa olisi. Koulupäivinä kuitenkin. Äiti oli virkavapaalla muutaman kuukauden joten hän pystyi auttamaan aika tavalla. Toki sitten lasten isä, mieheni myös.

Vierailija
57/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki lapsia sitten nuorempana tai vanhempana, pääasia on, että he saavat turvallisen ja rakkauden täyttämän kodin. Mukavaa syksyn alkua kaikille :)

Vierailija
58/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetitkö? Ja kuinka kauan ?

Vierailija
59/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:15"]Imetitkö? Ja kuinka kauan ?
[/quote]

Imetin kaikkia. Nuorinta n. 5 kk, minkä jälkeen pumppasin 1,5kk kunnes maidon tulo loppui kokonaan. Keskimmäistä Imetin 7kk ja senkin jälkeen pumppasin. Nuorinta vain 3kk ; ( mutta kaikkeni tein että maidon tulo ei vielä olisi loppunut.

Vierailija
60/107 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:35"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:32"]Et tiedä mitä tarkoittaa liikakansoittuminen etkä tiedä miten merkitään kaksisataa neliötä... Ei kannata liikoja toivoa sen lääkiksen tai oikiksen suhteen :DD
[/quote]

Kyllä tiedän mitä on liikakansoittuminen, en vaan ota siihen kantaa :) Tiedän myös miten se merkitään, en vaan tällä laitteella pysty.
Koulun suhteen olen kyllä aika toiveikas, vanhemmilta olen saanut jo paljon vinkkejä. Niin, he ovat käyneet kyseiset koulut.
[/quote]
Eikäs! Olet se noloimmista noloin tapaus, lääkärivanhempien pahin painajainen. Alaikäinen lapsi raskaana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän