Miksi jotkut roikkuu varatussa?
Tässä sivusta katselleena, miksi jotkut suostuu toiseksi naiseksi?
Ystäväni tapailee varattua, nyt 5kk, ensin mies oli eroomassa, mutta palasi sitten takaisin. Edelleen hokee rakkauttaan ystävääni sun muuta, ja tapailevat ja pitävät yhteyttä. Ei ole luvannut eroa vielä, sitten joskus. Ja lapsia ei miehellä ole, kihloissa vaan.
Minusta ystäväni alentaa itsensä, ja poraa miehen perään. Väliin on pistämässä välejä poikki ja sitten taas toteaa ettei voi elää ilman tätä.
En osaa sanoa enää mitään järkevää. Rakkaus on kyllä sokea.
Kommentit (58)
Jokainen valitsee itse polkunsa. Sinä et voi muuta nyt tehdä kuin elää omaa elämääsi ja pitää vaikka taukoa ystäväsi tapaamisessa, mikäli kovasti ahdistaa.
Been there, done that
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:27"]
Jokainen valitsee itse polkunsa. Sinä et voi muuta nyt tehdä kuin elää omaa elämääsi ja pitää vaikka taukoa ystäväsi tapaamisessa, mikäli kovasti ahdistaa.
Been there, done that
[/quote]
juu näin olen päättänytkin tehdä, kun en oikeesti osaa auttaa ja jotenkaan en osaa kyllä tukeakaan kun en näe siinä toisessa mitään hyvää
ap
Jos nyt tähän ottaisin sen klassisen kliseen: "avionrikkojat Jumala tuomitsee". Tiedän, että moni ei usko koko Jumalaan .... kunnes on polvillaan Hänen, Luojansa, edessä. Siitä taas olen ihan satavarma! Tiedän, että moni kakkonen ja pettäjäpuoliso eivät voi sietää tuota lausetta, koska se tökkää heitä itseään suoraan, liian suoraan! Siksi sitä on vihattava. Ja minua, kun tuollaisia tänne heidän kiusakseen kirjoittelen. Mutta totuus ei tulessakaan pala! Niin se vaan on tuhansien vuosien kuluessa hyväksi havaittu, että ihmisen on paras olla puolisolleen avoin, rehellinen ja oikeudenmukainen, ja sitä ei oman puolison pettäminen ole! Jokainen petoksella toisen puolison itselleen saava näet elää Jumalan Sanan mukaan haureudessa, samoin se itse pettäjä, mutta kuinkas sen petetyn laita?
"Jokainen, joka hylkää puolisonsa muun kuin haureuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin. Ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin." Eli se pettävä puoliso on vielä vastuussa siitä omasta pettämästään puolisosta petoksensa jälkeenkin! Jumalan näkövinkkelistä se petetty on Hänen suojassaan ja häntä kohdanneesta petoksesta joutuvat vastuuseen ne pettäjät itse, pettävä puoliso ja petoskumppaninsa, joka tieten parisuhteesta silti antautui vääryyteen.
"Sillä vaimo on sidottu mieheensä niin kauan kuin hän elää." Ja toisin päin sama. Tähän pohjautuu se alttarilla annettu lupaus: "... kunnes kuolema meidät erottaa." Siis avioon mennyt on sidottu puolisoonsa ja vastuussa tekemisistään, varsinkin avionrikkomisestaan, Jumalalle. "Avionrikkojat Jumala tuomitsee." En siis minä, joka tämän kerron, vaan se lukee Raamatussa, on siis Jumalan Sana!
Kannattaa satsata siihen omaan avioliittoon, joka on alunperin solmittu. Joka ainoaan avioliittoon tulee omat koettelemuksensa, niitä ei voi välttää, mutta väärintekoja ja pettämistä VOI! Se on jokaisen oma valinta! Jokainen VOI rakastua omaan puolisoonsa yhä uudelleen ja parantaa suhdetta. Jos toinen puolisoista osoittautuu hyvin väkivaltaiseksi, voi toinen muuttaa erilleen, mutta elää silti uskollisena, kuten on luvannut ihmisten avJumalan edessä. Toinen voi siten hakea apua väkivaltaisuuteensa ja pari palata saman katon alle, kun tilanne on normalisoitunut ja väkivaltainen ymmärtänyt, että toimii väärin, ja saanut siihen avun.
Jumala on rakkaus, mutta rakkaus ei ole Jumala! Hän ei siedä syntiä, vaikka sietääkin syntistä ihmistä. Jokaisella on mahdollisuus armoon ja anteeksiantoon, myös avionrikkojilla. Joskus on mahdoton enää palata alkuperäiseen liittoonsa, jolloin on vain jatkettava siinä tilanteessa, missä on. Jumalan armon kokeminen näkyy kyllä sitten suhteessa toisiin, esim kakkosnaisen suhtautumisessa pettämäänsä oikeaan vaimoon! Siitä puuttuu kaikki ylimielisyys, pilkka, pahuus, ja tilalla onanteeksipyytävä nöyryys, pahoittelut tapahtuneista ja mitä suurin ystävyydennja avun osoitus petettyä kohtaan.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:56"]
Kun ne parhaat miehet on jo tässä iässä (yli 30v) varattuja. Vapaat sinkut, niitä on vähän ja ...no joo. Ja minkäs sitä mahtaa, jos ihastuu varattuun. En mä ainakaan voi tunteilleni mitään. Tosin en kyllä roiku ihastuksessani vaan kärsin.
[/quote]
Hyviä miehiä vapautuu koko ajan. Se tekee varatussa roikkumisesta entistäkin säälittävämpää.
[/quote]
Minkäs sitä tunteilleen mahtaa? Itselläni parisuhde veteli viimeisiään kun ihastuin toiseen, varattu hänkin. Petin heikkona hetkenäni ja lopetin oman suhteeni siihen (olisi loppunut ilman tuota pettämistäkin). Olen edelleen korviani myöten ihastunut tuohon varattuun mieheen, jonka toivon myös eroavan. En lähde häntä kummemmin kuitenkaan tavoittelemaan, jos on minulle tarkoitettu niin sitten me päädytään yhteen. Sitä ennen ajattelin viettää sinkkuaikani ilman omantunnontuskia..
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:48"]
Ne on: A) Epätoivoisia, eivät löydä omaa miestä, tyytyvät mihin vaan ja antavat kohdella itseään miten vaan. B) Vittumaisia luonteita, jotka saavat tyydytystä siitä, että pääsevät rikkomaan toisten onnen. Nämä tapaukset saattavat piirittävät kohdettaan pakkomielteisesti kunnes kohde murtuu, odottavat heikkoa hetkeä ja lyövät kiilan väliin. C) Yksinkertaisesti tyhmiä, vedätettävissä olevia idiootteja, jotka uskovat muuttavansa sen petturin. Listaa saa jatkaa jos jotain tulee mieleen.
[/quote]
Tämä!
[/quote]
Niin. Tai löytäneet elämänsä rakkauden ja siinä ei silloin mikään rinkula sormessa estele, jos vastapuoli on samoilla linjoilla. Minkäs teet, kyllä omaa onneaankin saa tavoitella.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:48"]Ne on:
A) Epätoivoisia, eivät löydä omaa miestä, tyytyvät mihin vaan ja antavat kohdella itseään miten vaan.
B) Vittumaisia luonteita, jotka saavat tyydytystä siitä, että pääsevät rikkomaan toisten onnen. Nämä tapaukset saattavat piirittävät kohdettaan pakkomielteisesti kunnes kohde murtuu, odottavat heikkoa hetkeä ja lyövät kiilan väliin.
C) Yksinkertaisesti tyhmiä, vedätettävissä olevia idiootteja, jotka uskovat muuttavansa sen petturin.
Listaa saa jatkaa jos jotain tulee mieleen.
[/quote]
En ollut epätoivoinen, en ole vittumainen tai tyhmä. Rakastuin varattuun mieheen ja hän minuun. Yhdessä on oltu pian 15 v ja naimisissakin toistakymmentä. Asiat eivät ole niin mustavalkoisia.
Olen ihastunut varattuun. En voi sille mitään - se on kemiallinen reaktio aivoissani, joka jyllää tällä hetkellä. Geenini yrittävät kertoa, että tässä sinulle sopiva suvunjatkamiskumppani. Feromonit varmaan leijailevat ilmassa ja pistävät aivoni ylikierroksille. Tämä on ensimmäinen kerta elämässäni kun koen edes mitään tällaista...
Mutta. Meidän välillemme ei tule koskaan mitään, ei ainakaan jos hän ei tahollaan eroaisi tyttöystävästään ilman minun vaikutustani. Moraalini ei yksinkertaisesti anna periksi, ei edes pienimpään rajan ylittävään tekoon.
Siispä haikailen ja huokailen ja odottelen että tämä hormonimyrsky laantuu. Laantuuhan se? Pian?
48 vastaa: Ei laannu. Ei ainakaan minulla laantunut, yltyi vaan. Koskaan ennen tai sen jälkeen en ole kokenut mitään vastaavaa. Minä vaan tiesin, että hänestä oli tultava lasteni isä. Niin tuli, ja mahtavat lapset meillä onkin!
Ihmeellinen väite ettei nainen voisi viedä toisen naisen miestä :D
Mies sen lopulta päättää. Ei kumpikaan nainen
Eiköhän näin tapahdu lähes aina kun mies jättää naisen. Toinen nainen on jo valmiina. Muut syyt lähteä ovat hyvin vähäisiä
Hyvähän se on moralisoida ennen kuin sattuu omalle kohdalle... En olisi ikinä uskonut päätyväni toiseksi naiseksi, mutta niin tässä nyt vaan kävi.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:35"]
Eiköhän näin tapahdu lähes aina kun mies jättää naisen. Toinen nainen on jo valmiina. Muut syyt lähteä ovat hyvin vähäisiä
[/quote]
Tämä on aivan totta, eivätkä naisetkaan tässä ihan viattomia ole. Aika paljon on niitä jotka "ovat aina olleet parisuhteessa". Kyllä siinä on lennossa vaihdeltu, vaikkei sitä julkisesti myönnettäisikään.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 21:36"]Hyvähän se on moralisoida ennen kuin sattuu omalle kohdalle... En olisi ikinä uskonut päätyväni toiseksi naiseksi, mutta niin tässä nyt vaan kävi.
[/quote]
Joo, tuttu tunne. Ja siperia opettaa niitäkin, jotka turhan paljon moralisoivat.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:13"]
Anteeksi nyt vaan suorapuheisuus, mut toisen naisen miehen vieminen on todella kiihottavaa. Siinä saa suoraan kokea, että on toista haluttavampi kilpailutilanteessa ja mies on vaikka valmis jättämään perheensä saadakseen sut!
[/quote]
Paitsi että tuo kilpailutilanne ei ole lainkaan todellinen. Tasaveroisessa tilanteessa sinä ja miehen nykyinen kumppani olisitte miehelle uusia tuttavuuksia ilman mitään yhteistä historiaa, perheestä ym. yhteiselosta puhumattakaan. Ja tässä tilanteesshan tuo nainen on pessyt sun kaltaiset tyrkyt 6-0 ja hänen kanssaan on se parisuhde aloitettu ja perhe perustettu. Onko susta oikeasti tosi siistiä jos oot jonkun perheellisen ukon mielestä "haluttava"? :) Taitaa olla sulle tosi harvinaista...
Mun mielestä tälläisessä kuviossa ei ole mitään "ykkösiä" tai "kakkosia" vaan kasa häviäjiä..
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 20:49"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:48"] Ne on: A) Epätoivoisia, eivät löydä omaa miestä, tyytyvät mihin vaan ja antavat kohdella itseään miten vaan. B) Vittumaisia luonteita, jotka saavat tyydytystä siitä, että pääsevät rikkomaan toisten onnen. Nämä tapaukset saattavat piirittävät kohdettaan pakkomielteisesti kunnes kohde murtuu, odottavat heikkoa hetkeä ja lyövät kiilan väliin. C) Yksinkertaisesti tyhmiä, vedätettävissä olevia idiootteja, jotka uskovat muuttavansa sen petturin. Listaa saa jatkaa jos jotain tulee mieleen. [/quote] Tämä! [/quote] Niin. Tai löytäneet elämänsä rakkauden ja siinä ei silloin mikään rinkula sormessa estele, jos vastapuoli on samoilla linjoilla. Minkäs teet, kyllä omaa onneaankin saa tavoitella.
[/quote]
totta, mutta jos ei sitten eroa niin silloin on tyhmää odotella
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 13:20"]Jännästi aiheutin mielisairauden sitten vuosia etukäteen.
Ompas mulla jännät supervoimat :D
Perhettä en ole ikinä rikkonut, lapsia ei ollut.
30
[/quote] Miksi et voinut vaan odottaa että mies olisi jättänyt exänsä? Kova paukku jo sekin jos on valmiiksi esim masentunut ihminen. Ei. Piti vielä enemmän satuttaa ja hieroa se pettäminenkin vasten kasvoja niinkuin suolaa haavoihin? Hyi helvetti minkälainen ihminen!