Onko mielestäsi pyöräilykypärä nolo?
Kysyy 16-vuotias tyttö. Varsinkin ikätovereiden mielestä tuntuu olevan...
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:04"]
Kysyy 16-vuotias tyttö. Varsinkin ikätovereiden mielestä tuntuu olevan...
[/quote]
Nuorempana oli,sitten jouduin pyöräonnettomuuteen ja ajattelin että se ei niin tyylikäs kypärä on sittenkin pienempi paha kuin päävamma.Eli ei ole noloa huolehtia turvallisuudestaan.
Nolo sitten kun kuolet tai kun sun kallo murtuu ja jäät vammaiseksi.on sulle toisten mielipiteet tärkeämpi kuin elämäsi.
Oon 25 mutta en aio enää pyöräillä ilman kypärää, varmaan nykyään saa ihan ok mallejakin. Ennen ajattelin että on noloa mutta nyt henki menee sen edelle.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:41"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:14"]Itse en käytä kypärää, mutta perheen pienimmät meillä käyttää. Teini saa mielestäni itse valita. Asutaan tosin maalla, joten liikenne on paljon rauhallisempaa. [/quote] Voi hyvää päivää mitä arvoja opetat lapsillesi. Kypärän käyttö on ihan lain mukaan pakollista. Sitä paitsi pyörällä voi kaatua maallakin ihan ilman muuta liikennettäkin.
[/quote]
Samat arvot opetan, kuin itsellenikin opetettiin ja loistoyksilö minusta tulikin.
Itse ajattelen, että jos omassa päässä on mitään varjelemisen arvoista niin kypärää myös käyttää. Nykyään löytyy myös aika asennepottia moneen makuun.
Kun aina pitää kypärää, pelastusliivejä, hengityssuojan, lateksikäsineet ja kokovartalo kondomin päällä niin selviää elämästä hengissä. Tää on tutkittu fakta.
Ei olisi noloa käyttää, jos kaikki pyöräilijät sakon uhalla pakotettaisiin laittamaan kypärä päähän. Vaan pitää joku ihme vihannesvaihtoehto olla tässäkin ilmeisesti.
Käytän pyöräilykypärää ja käytän myös laskettelukypärää mutta rinteessä vauhtikin on yli 100 km/h.
Haljennut kallo on mielestäni nolo.
Pyöräilykypärä on cool. Noloa on mikäli pyöräilet ilman kypärää.
Kai se jonkun mielestä on, mutta ei oikeastaan kiinnosta. Joskus ärsyttää, jos haluais laittaa hiukset jotenkin erityisesti.
Mutta en mä autoakaan ikinä ajaisi ilman turvavyötä tai menis laskettelurinteeseen ilman kypärää, joten mulle ei ole vaihtoehto myöskään pyöräillä ilman kypärää.
Jokainen voi pitää nolona mitä pitää, eikä siitä sen enempää kannata välittää.
Se suojaa päätä ja vain se oikeastaan merkitsee. Moni on kiittänyt kaatumisten jälkeen, että on ollut kypärä päässä.
Vierailija kirjoitti:
11 jatkaa. Lainaus HS:n jutusta: "Uudessa-Seelannissa tuli vuonna 1994 voimaan kypärän käyttöön pakottava laki. Sen seurauksena pyöräilyn kokonaismäärä väheni 51 prosenttia ja pyöräilijöiden riski joutua onnettomuuteen kasvoi 20 prosenttia."
Ymmärrän tuon täysin. Jos suomeen tulee kypäräpakko niin lopetan pyöräilyn.
Ei ole
Ja jos kypärä unohtuu päähän kaupassa käynnin ajaksi niin sekään ei ole noloa.
Haikeudella ajattelen niitä aikoja kun tällaiset asiat nolottivat nuorta teinityttöä.
Kaks kertaa oon selvinny aivotärähdyksellä kypärän ansiosta, muuten tuskin olisin elossa.
Jos on jotain suojattavaa, kannattaa käyttää kypärää.
Työkaverin kypärä pelasti.
Vierailija kirjoitti:
Itse en käytä kypärää, mutta perheen pienimmät meillä käyttää. Teini saa mielestäni itse valita. Asutaan tosin maalla, joten liikenne on paljon rauhallisempaa.
Onpa sulla typerä periaate! Jätät lapsesi hunnigolle jos sulle sattuu jotain!
Kyllä ne maallakin kaahaa! Tuttuni vanha sisko ajaa pikku pierussa joka päivä! Poliisit soitettu usein mutta...ei aina ehdi kun ovat jossain xx kilometrin päässä.
Mieti vähän,huono esimerkki lapsillesi olet!
Vierailija kirjoitti:
Miksei voitaisi kehittää pyöräilykypärää, joka muistuttaisi pesäpalloilijoiden päänsuojusta? Ällöttää kun hiukset menee aina ihan littuun kypärän kanssa. Mutta siinä kohtaa kun kaadut ja lyöt pääsi, kypärä ei ole ollenkaan nolo.
Viis hengestä! Kunhan hiukset pysyy sievinä!
Tsissus,onpa typerä ajatus!
Älä jakele tätä viisautta eteenpäin!
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:12"]
Onko noloa olla kallo halki?
[/quote]Olin just tulossa sanomaan että haljennut kallo se vasta nolo onkin.