Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pakko vaihtaa työtä, mutten keksi mitään mikä yhtään kiinnostaisi!

Vierailija
16.08.2008 |

Tykkään aivan valtavasti nykyisestä työstäni, se on pitkäaikainen unelma, minulla on siihen koulutus ja voisin tehdä sitä vaikka eläkeikään asti jos terveys kestää. Nyt on kuitenkin pakko vaihtaa johonkin muuhun, mutta en keksi ainoatakaan työtä, johon olisi realistista päästä nykyisellä koulutustasollani, tai edes vähäisellä lisäkoulutuksella. Ahdistaa ajatuskin, ajattelinpa mitä työtä tahansa.

Mitä teen? Osaisivatkohan työvoimatoimistossa opastaa yhtään, vai onko yhtä tyhjän kanssa? Vai pitääkö tässä vain mennä töihin johonkin hammasta purren ja yrittää sitkutella, vaikkei huvita?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi on jonkin verran sekalaisia avoimen yliopiston opintoja kielistä, atk:sta, kauppatieteistä, kasvatustieteistä jne.

Perhepäivähoitajan papereilla voisi päästä esimerkiksi päiväkotiin, mutta ei kiinnosta sitten pätkääkään.

ap

Vierailija
2/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit päästä ammatinvalintapsykologin juttusille. Itselleni oli siitä paljon hyötyä. Tein kaikenlaisia testejä joilla kartoitettiin kiinnostuksen kohteitani, taitojani ja kykyjäni, hyviä ja huonoja puoliani, luonnettani.... Pääsin paljon eteenpäin pähkäilyissäni.

Millä alalla toimit nyt, haluatko aivan toiselle alalle vai mieluiten toisiin tehtäviin samalla alalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut 10 vuotta töissä, sinulla on mahdollisuus saada aikuiskoulutustukea. Tuolla koulutuksella ei tosiaan kovin monenlaisia hommia saa.

Vierailija
4/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä alalla toimit nyt, haluatko aivan toiselle alalle vai mieluiten toisiin tehtäviin samalla alalla?

Mieluiten jatkaisin tässä työssäni, se on aivan ykkösvaihtoehto, mutta jatkaminen näyttää mahdottomalta. En oikeastaan edes tiedä, mitä voisin tehdä. Hoitoala yleisesti ei oikein houkuttele. En tahdo naisvaltaiselle työpaikalle. En kyllä tahdo tehdä töitä miestenkään kanssa. En tahdo palveluammattiin, en yötöihin, en yrittäjäksi, enkä terveyteni puolesta voi työskennellä eläinten, jauhojen tai kemikaalien kanssa. Lisää en pysty opiskelemaan kovin paljoa taloudellisista syistä, on pakko tienata koko ajan.

Vaikka miten paljon teen esimerkiksi netin ammatinvalintatestejä, en pääse asiassa eteenpäin. Aivan umpikuja joka suunnassa. Työkkärin ammatinvalintapsykologi voisi ehkä olla hyvä apu, pitää pistää korvan taa.

ap

Vierailija
5/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilöksi ja terveydenhoitajaksi pitäisi opiskella pitkään, siihen ei ole mahdollisuuksia. Sihteerinä olen ollut, enkä halua uudestaan jumiutua tietokoneen ääreen työpäiviksi.

ap

Vierailija
6/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kolmessa vuodessa saattaisi terveydenhoitajaksi aikuiskoulutuksella päästä. Kiinnostaisiko sua sellainen?

Vierailija
7/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pystyä tekemään täyttä työpäivää siinä ohessa jotain sellaista työtä, missä tienaa vähintään 1300 € bruttona, enkä usko että huolivat minua terkkarin töihin sinä samana päivänä kun koulun aloitan. ;) Ongelma on siinä, että minun pitäisi keksiä nopeasti joku ratkaisu tähän tilanteeseen, en voi siirtyä vuosikausiksi opiskelemaan vaan minun on pakko tehdä töitä.

Terveydenhoitajan työssä ei sinänsä ole mitään vikaa, voisin siinä viihtyäkin (paitsi se alan naisvaltaisuus ja kahvihuoneiden juoruringit....), mutta millä ihmeellä rahoittaisin opiskelun?

ap

Vierailija
8/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

uhrata vuosia heidän lapsuudestaan siihen, että teen päivät töitä ja illat sekä viikonloput opiskelen. Tai toisinpäinkin tietysti, mutta joka tapauksessa haluan olla läsnä lasteni elämässä enkä aina väsynyt ja kiireinen.

ap

Vierailija
9/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajana? Vanhainkotiin kiireen keskelle - ei kiitos. Päiväkotiin kiireen keskelle - ei kiitos. Kotipalveluun - ei kiitos.

Voi miksi, miksi tämä on näin vaikeaa? Elämä olisi niin yksinkertaista kun saisi vaikka lottovoiton, niin saisi tehdä sitä työtä, mitä ihan oikeasti haluaa.

Itse asiassa mietin kyllä sitäkin, että rupeaisin vaikkapa hitsariksi. Jos kerran osaan tehdä käsilläni "naisten käsitöitä", niin kai minä nyt hitsaamaankin oppisin. Ja hitsarille olisi töitä tällä kylällä. Ja siihen hommaan voisi päästä oppisopimuksella. Ja palkka olisi parempi kuin naisvaltaisilla aloilla.

ap

Vierailija
10/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitää vaihtaa nykyinen työ? Terveyden takiako?

Perhepäivähoitajana ei tässä kaupungissa voi olettaa tienaavansa edes tonnia bruttona, vaikkei olisi omiakaan ryhmässä, enkä pysty sillä rahalla elättämään perhettäni. Raha ei riitä, eikä oikein ole aikaa tehdä toista työtä kun tämäkin vie kymmenen tuntia päivästäni, ja lapsillekin pitäisi olla aikaa.

ap

Vierailija
11/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallialalla tuntuu töitä riittävän, eikä varmaan tarvisi tehdä vuorotöitä. Entä maalari? Mieheni puhui juuri että on huomannut kuinka paljon rakennusliikkeillä on maalaustöissä naisia. Koulutuksesta en osaa sanoa, luulisi oppisopimuksen onnistuvan.

Vierailija
12/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pk-seudulla rahoitusneuvojana pankissa, palkka 2200 euroa ja työaika n. 9-17.00. Myyntityötä ja joka päivä täytyy olla skarppina, mutta antoisaa. Luulen palkan tästä nousevan. Koulutusta mulla ei ole, toinen vuosi pankkialalla menossa. Aloitin palveluneuvojana.

Vierailija
13/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähihoitajana? Vanhainkotiin kiireen keskelle - ei kiitos. Päiväkotiin kiireen keskelle - ei kiitos. Kotipalveluun - ei kiitos.

Voi miksi, miksi tämä on näin vaikeaa?

ap

Jos mikään ei kelpaa, niin mitään ei löydy. Jostain pitää antaa periksi / oppia sietämään, muuten tuo tilanne ei helpota.

Miten olisi kotipalveluyrittäjäksi; tekisit lastenhoitoa, kotisiivouksia, vanhusten auttamista jne itsenäisesti ja omin ehdoin?

Vierailija
14/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metallialalla tuntuu töitä riittävän, eikä varmaan tarvisi tehdä vuorotöitä. Entä maalari? Mieheni puhui juuri että on huomannut kuinka paljon rakennusliikkeillä on maalaustöissä naisia. Koulutuksesta en osaa sanoa, luulisi oppisopimuksen onnistuvan.

pelkään että pidemmän päälle kemikaalit haittaisivat liikaa. Mutta onhan näitä muitakin "miestyöpaikkoja", kuten joku cnc-koneistaja tai jossain pajalla kokoonpanossa jotain nippeleitä ruuvata, jotka olisivat ihan vaihtoehtoja nekin. Sitä en kyllä tiedä, miten jaksaisin olla rasvaisten äijien kanssa päivät pitkät, kun omassakin miehessä on tekemistä. ;)

ap

Vierailija
15/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi olla että allergiasi estäisi hitsaustyöt. Ainakin minun astma tuli esteeksi

Vierailija
16/16 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä samassa hallissa on tosiaan miehiä, mutta ei heidän kanssa tarvii olla tekemisissä jos ei kiinnosta.