Miksi työkaveri(nainen) stalkkaa mua facessa?
Tein testin ja selvisi, että ykkösstalkkaajani on yksi naispuoleinen työkaveri. Olen äitiyslomalla tällä hetkellä töistä. Miksi tuo nainen stalkkaa mua? En edes juuri julkaise facessa mitään.
Kommentit (58)
Joo muakin stalkkaa nyt joku Mohammed ahmedi Alleh vai miten kirjoitettiinkaan ihan eri maastakin, tänään juuri oli ehdotettujen kaverien listalla!.... just joo, tuskin on mua stalkannut.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:37"]Ei tollasta voi nähdä millään Facebook-testillä. Testi voi näyttää esim. sen kuka on tykännyt viesteistäsi useimmin, tai kenen kanssa on eniten yhteisiä kavereita, yhteisiä tykättyjä sivuja jne. Sitä kuka katsoo sivuasi ei saa selville millään sovellustestillä. :)
Terveisin, nörtti :)
[/quote] toivon sinun olevan oikeassa jälkimmäisessä asiassa. Tykkään stalkata tyyppejä, jotka ei ole kaveri listalla.
perustin itselleni feikki-profiilin poistettuani oikean tilini ihan vaan jotta voisin käydä stalkkaamassa muutamaa perheenjäsentä silloin tällöin, jostain syystä FB kuitenkin tiesi heti ehdottaa mulle kaveriksi lapsuuden kaverini äitiä, ja mulla ei ole yhtään kaveria tolla tilillä, joten kyse ei ole mistään "se ehdottaa kaverin kavereita", se oli jo vähän kieltämättä karmivaa
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:30"]
Eiköhän fb:iin tallennu, jos joku käy profiilissasi. Mikä ihme se on, että ehdottaa häntä sitten kaveriksesi?? Miksi täytyisi olla kaverin kaverin kaveri? Ettekö vaan halua uskoa, että jäätte kiinni stalkkaamisesta?
[/quote]
Mä en stalkkaa omalla profiilillani ketään, siitä ei ole kyse. :D (en halua vahingossakaan klikata mitään tökkää-nappia, siksi feikkiprofiili)
Sen nyt on vaan ihan monikin asiantuntija sanonut ettei facebookissa kertakaikkiaan ole mahdollista nähdä mitään kautta kuka profiilissasi on vieraillut.
Sen nyt on vaan ihan monikin asiantuntija sanonut ettei facebookissa kertakaikkiaan ole mahdollista nähdä mitään kautta kuka profiilissasi on vieraillut.
Niimpäniin,,, Eihän sitä kukaan uskaltaisi käyttää, jos tiedettäisiin..
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:45"]
Niimpäniin,,, Eihän sitä kukaan uskaltaisi käyttää, jos tiedettäisiin..
[/quote]
Nämä kaikki eivät ole pelkkiä fbn asiantuntijoita, vaan ihan yleisiä alallaan. Mutta onhan se nyt kutkuttavaa luulla että näkee jonkun stalkkaavan. Ihmiset ostavat jopa appseja joilla näkee random listan kavereiden kavereita ja luulee sen olevan oikea. :D
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:43"]
perustin itselleni feikki-profiilin poistettuani oikean tilini ihan vaan jotta voisin käydä stalkkaamassa muutamaa perheenjäsentä silloin tällöin, jostain syystä FB kuitenkin tiesi heti ehdottaa mulle kaveriksi lapsuuden kaverini äitiä, ja mulla ei ole yhtään kaveria tolla tilillä, joten kyse ei ole mistään "se ehdottaa kaverin kavereita", se oli jo vähän kieltämättä karmivaa
[/quote]
No facebookhan on vakoiluohjelma itsessään. Kyttää kaikkia tekemisiäsi netissä, selaa puhelinluettelosi, todennäköisesti seuraa jotenkin ip-osoitteita ja tekee niistä jotain olettamuksia. En usko että normaalijärjellä varustettu ihminen edes ymmärtää mitä kaikkea kautta facebook tietonsa kerää. Joka tapauksessa se tietää meistä paljon enemmän kuin päälle päin näyttää.
Oon feikkiprofiilillani testannut tämän käymällä omassa ja mieheni profiilissa päivittäin parikin kertaa n kuukakuden ajan, ei ole tullut kummankaan kaveriehdotuksiin.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:05"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:56"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:43"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:40"]
Miksi face tyrkyttää kaveriksi ihan outoja ihmisiä? Oon päätellyt, että ne tyypit on käyneet katsomassa mun sivua. Sama jos mä olen käynyt katsomassa jotain randomia, niin saan kaveriehdotuksen tästä tyypistä.
[/quote]Jos itse käy, saa itselleen kaveriehdotuksen siitä ihmisestä. Muut fb:n tyrkyttämät on kaverien kavereita.
[/quote]
minulle fb ehdotti kaveriksi yhtä tyyppiä, jonka kanssa ei ainuttakaan yhteistä kaveria, ei edes kaverin kaveria. Tiedän tyypin vuosien takaa, emme asu edes samalla paikkakunnalla. Olisi ylipäänsä aikamoinen sattuma, jos joku kaverini hänet tuntisi. En ole sen ihmisen nimeä edes kirjoittanut koskaan tietokoneelle. Miksi muuten fb siis tietäisi ehdottaa tätä ihmistä minulle kaveriksi, ellei hän olisi käynyt stalkkaamassa minun fb-profiiliani? Meitä ei yhdistä yhtään mikään. Ei harrastus, ei paikkakunta, ei musiikkimaku, ei suosikkileffa.
[/quote]
Minulla sama juttu. Ehdotti entistä panokaveria, jonka numeroa en koskaan tallentanut puhelimeen, kukaan kavereistani ei tunne tätä henkilöä ja asuu eri paikkakunnalla. Ei mitään muutakaan yhdistävää tekijää.
[/quote]
Jos sillä on sun numero ja on antanut fb:n nuuskia puhelinnumeronsa?
Juuri autoin tuttavaa profiilin luomisessa, ja outoahan se oli kun saman tien ennen ensimmäistäkään kaveria alkoi tuttuja ja sukulaisia ilmestyä ehdotuksiin.
Entä jos on estänyt jonkun henkilön, näenkö sen tykkäykset esim kaverin sivulla?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:13"]Entä jos on estänyt jonkun henkilön, näenkö sen tykkäykset esim kaverin sivulla?
[/quote]et näe mitään
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:40"]Miksi face tyrkyttää kaveriksi ihan outoja ihmisiä? Oon päätellyt, että ne tyypit on käyneet katsomassa mun sivua. Sama jos mä olen käynyt katsomassa jotain randomia, niin saan kaveriehdotuksen tästä tyypistä.
[/quote]
Se ehdottaa kavereiksi niitä, jotka ovat kavereittesi kavereita !!! Mistä näitä aivopierutyyppejä tulee?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 10:34"]Eihän se stalkkeriohjelma nyt mitään salaisia käyntikertoja laske vaan arpoo sun kavereista sellaiset, jotka on joskus vaikka tykännyt sun profiilikuvasta. Nyt vähän älyä peliin ap.
[/quote]
Niin tai tykännyt kommentistasi!!! Voi elämä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 11:34"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:40"]Miksi face tyrkyttää kaveriksi ihan outoja ihmisiä? Oon päätellyt, että ne tyypit on käyneet katsomassa mun sivua. Sama jos mä olen käynyt katsomassa jotain randomia, niin saan kaveriehdotuksen tästä tyypistä. [/quote] Se ehdottaa kavereiksi niitä, jotka ovat kavereittesi kavereita !!! Mistä näitä aivopierutyyppejä tulee?
[/quote]
Se ehdottaa myös kavereitteni kavereita, mutta silloin on maininta "1 yhteinen kaveri".
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:54"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:50"]
Ehdottaa kaverin kavereita, vaikkei olisi yhteisiä. Ei satunnaisia ihmisiä.
Täh!!! Jos ehdottaa kaverin kaveria niin on YHTEINEN kaveri. Pösilö!
[/quote]:D Eipä! Matti on kaveri Maijan kanssa ja Maija on kaveri Liisan kanssa. Matti ei ole Liisan kaveri.
[/quote]
Niin???? Matin kaveri on silloin Maija, jonka kaveri on Liisa. Eli Liisa on Matin kaverin kaveri!
Facebook kirjaa kun käyt jonkun profiilissa ja lisää tämän painoarvoa kun ehdottelee sinulle kaveria. Sama toisinpäin, sinun pisteesi nousee toisen ehdotuslistalla.
Itellä on myös tästä esimerkkinä panokaveri. Itsellä on vanhassa 3510-puhelimessa prepaid, jonka kautta hoidin treffit panokaverin kanssa ja nähtiin joku 10 kertaa. Sitten tuli 1.5 vuoden tauko eikä puhuttu mitään. Hän ei koskaan saanut tietää nimeäni tai osoitetta tai mitään, mutta stalkkasin hänet naamakuvan perusteella googlen kuvahaulla.
Kävin profiilissa ehkä 2-3 kertaa kurkkimassa ja nykyään hänen naamansa paistattelee joka päivä facebookin sivupalkiss ehdotuksissa. Hän myös lähetti kaveripyynnön noin viikon stalkkaamisen jälkeen ja jätin vastaamatta siihen, koska nykyinen muija on aika kyylä ja helposti suuttuva.
On se mahdollista tietty että panokaveri löytää sattumalta facesta. Juttu vaan on niin, että olen oman profiilin piilottanut hausta enkä tee facessa mitään, joten miten hän voisi edes löytää. Ja miksi heti oman stalkkaamisen jälkeen?
Kaveri it-alalta löysi myös mulle joskus "pelin" fb:hen, jonka pystyi asentamaan sivulleen ja se listasi raporttia, ketkä käy profiilissa. Sai selville siitä, miltä sivulta käyttäjä tuli mun sivulle. Toinen ohjelma jotenkin vaan mätsäsi fb-profiileja, jotka on käynyt katsomassa FB:n sisäisellä tiedolla. FB bannasi tämän ohjelman myöhemmin. Kyllä näitä vakoiluappeja on.
Ei tollasta voi nähdä millään Facebook-testillä. Testi voi näyttää esim. sen kuka on tykännyt viesteistäsi useimmin, tai kenen kanssa on eniten yhteisiä kavereita, yhteisiä tykättyjä sivuja jne. Sitä kuka katsoo sivuasi ei saa selville millään sovellustestillä. :)
Terveisin, nörtti :)