Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ensimmäinen päivähoitopäivä

Vierailija
01.09.2015 |

Lapsi on 2 ja äidissä kiinni. Tutustuttiin muutama päivä kuten ehdottivat. Jäi itkemään päiväkotiin ja tuntuu tosi pahalta. Saan kohta sydänkohtauksen. Lapsi on vielä 4h kerralla, koska opiskelen, eli ei kauaa. Silti mietin hoidon lopettamista ja kotiin jäämistä. Mietin pitäiskö soittaa ja kysyä miten hoidossa menee.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä soita. Kyllä lapsesi tottuu nopeaa! Niillähän on siellä kaikenlaista mielenkiintoista toimintaa ja uusia leluja lapselle.
Meilläkin jäi itkemään ja itselle jäi paha mieli ja syyllinen olo. Mut nopeaa lapsi tottuu! Varsinki kun äiti jättötilanteessa kehuu lasta reippaaksi ja sanoo että tulee hakemaan varmasti iltapäivällä.
Voihan lapselle ottaa jonkun oman lelun mukaan. Meillä ainaki sallittuja sellaiset vaikkei olisikqan lelupäivä, jos se helpottaa lapsen oloa.

kyllä se siitä viikossa parissa muuttuu! Kotonaki voi keskustrlla ivoja asioita hoidosta!

Vierailija
2/13 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt ensimmäisen päivän perusteella vielä päätä luovuttaa! Jos lapsi ei ole kuukaudessakaan yhtään sopeutunut, sitten mietit tilannetta uudestaan. Osa lapsista lämpenee vähän hitaammin, uudet tilanteet, uudet hoitajat, on siinä 2-vuotiaalle paljon sulateltavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alku oli myös hankala vajaa 2v tytöllä, jäi itkemään perään ja minä olin itku kurkussa töissä ja mietin että pakko hakea lapsi pois, ei tule mitään. Pari päivää oli pahimpia ja sit alkoi helpottaa. Tyttö tottui päiväkotiin ehkä kahdessa viikossa. Meitä kehoitettiin tuomaanvalokuva vanhemmista lohduksi tytölle ja se kuva oli pitkään "unileluna" päikyssä. Tsemppiä teille, kyllä se helpottaa!

Vierailija
4/13 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommatkin lapset useimmin jäävät itkemään perään, ihan normaalia. Tuntuu kait se pahalta mutta lapset tottuvat kyllä. Nykyään meillä lapsi painelee suoraan leikkimään eikä edes huomaa äitiä, hyvä kun edes hyvästelee =)

Vierailija
5/13 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juteltiin tottakai kotona ja yritin itse olla positiivinen, sanoin, että tulen hakemaan, mutta on vaan jotenkin hirveä olo. Ei ole ollut usein hoidossa ja jänytitkien aina hoitoon, mutta rauhoityunut hetkessä ja ollut aina reipas. Aina ollut joku läheinen sukululainen hoitamassa. Pelottaa, että jos itkeekin vaan. Tänään ei ole vielä edes mitään opiskeltavaa, kun kirjat oli myöhässä ja siivoan vasn kotona. Onneksi kello on jo noin paljon. 2 tunnin päästä lähden hakemaan.

Vierailija
6/13 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä meni tänään vajaa 11kk pph:lle enkä mä tiedä miten päin olisin. On ihan kaameeta. :'( Raukka pieni. Mutta ei auta, pakko mennä töihin.

Vierailija
7/13 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:21"]Juteltiin tottakai kotona ja yritin itse olla positiivinen, sanoin, että tulen hakemaan, mutta on vaan jotenkin hirveä olo. Ei ole ollut usein hoidossa ja jänytitkien aina hoitoon, mutta rauhoityunut hetkessä ja ollut aina reipas. Aina ollut joku läheinen sukululainen hoitamassa. Pelottaa, että jos itkeekin vaan. Tänään ei ole vielä edes mitään opiskeltavaa, kun kirjat oli myöhässä ja siivoan vasn kotona. Onneksi kello on jo noin paljon. 2 tunnin päästä lähden hakemaan.
[/quote]

Ja otti mukaan tärkeän pehmolelun

Ap

Vierailija
8/13 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:19"]Älä nyt ensimmäisen päivän perusteella vielä päätä luovuttaa! Jos lapsi ei ole kuukaudessakaan yhtään sopeutunut, sitten mietit tilannetta uudestaan. Osa lapsista lämpenee vähän hitaammin, uudet tilanteet, uudet hoitajat, on siinä 2-vuotiaalle paljon sulateltavaa.
[/quote]

Lähinnä vertaistukea täältä haen :) en oikeasti vielä luovuta, mutta tuntuu vaan niin pahalta että käy mielessä aina välillä.

Ap

Vierailija
9/13 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ei nyt enää mitään auta, mutta olisi aina hyvä tutustua vähintään viikko.

Vierailija
10/13 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:30"]Tämä ei nyt enää mitään auta, mutta olisi aina hyvä tutustua vähintään viikko.
[/quote]

No oltiin 4 päivää harjottelemassa, pari tuntia/päivä

Ap

Vierailija
11/13 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein omat lapset päiväkotiin tänään. Aamuisin pienten ja isojen ryhmät syövät aamupalaa yhdessä. Yksi pikkuinen itki lohduttomasti kun hänen äitinsä lähti. Hoitaja otti lapsen syliin ja meni hänen kanssaan sohvalle. 

Ihana hoitaja! Piti pientä sylissään ja kuiskutteli hänelle että kaikki on hyvin ja minä tykkään sinusta. Kun olin lähdössä niin pikkuinen oli jo menossa reippaasti aamupalalle. Tähän itkuun meni se 2 minuuttia.

Vierailija
12/13 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 09:34"]Vein omat lapset päiväkotiin tänään. Aamuisin pienten ja isojen ryhmät syövät aamupalaa yhdessä. Yksi pikkuinen itki lohduttomasti kun hänen äitinsä lähti. Hoitaja otti lapsen syliin ja meni hänen kanssaan sohvalle. 

Ihana hoitaja! Piti pientä sylissään ja kuiskutteli hänelle että kaikki on hyvin ja minä tykkään sinusta. Kun olin lähdössä niin pikkuinen oli jo menossa reippaasti aamupalalle. Tähän itkuun meni se 2 minuuttia.
[/quote]

Näinhän se menee. Kun olin päiväkodissa töissä muistutimme vanhemmille, että lapsen ei tarvitse olla reipas, vaan vanhemman. Eli jämäkästi hali ja hei hei, kun oot nukkunu päiväunet/syöny välipalan tms. niin sitten haetaan, ja ulos. Jos siinä vanhempi jää söpöttämään niin se vain lisää lapsen ahdistusta. En muista että kukaan olisi jatkanut itkua paria minuuttia pitempään.

Vierailija
13/13 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin lapset (1,5v ja 2,5v) ovat olleet nyt pari viikkoa päiväkodissa, viikko ensin harjoiteltiin ja nyt ovat 4pv/vko 5,5h. Olivat tosi reippaita ja iloisia kunnes sisäistivät että tännehän jäädään yksin. Onneksi ovat samassa ryhmässä kuitenkin. Nyt on muutamana aamuna tullut itku kun olen lähtenyt ja sydäntä särkeväähän se on, iltapäivällä ovat kuitenkin olleet reippaita ja iloisia kun on menty hakemaan, isompi ei välttämättä ole halunnut heti edes lähteä :) Ja hoitajat ovat myös kertoneet että lapset ovat rauhoittuneet nopeasti lähdettyäni, ainakaan toistaiseksi minulla ei ole ollut syytä epäillä tätä (omat lapseni tuntien).

Hoitajat ovat myös tosi ihania ja koko ajan ovat menneet lasten ehdoilla. Tutustumisviikolla siellä oli pieni lapsi joka itki todella paljon, häntä pidettiin paljon sylissä ja sai erityishuomiota jota kaipasi, ilman että muut siitä kärsi. Helpotti että uudet lapset aloittivat hieman ripotellen ryhmässä. Viimeviikolla huomasin loppuviikosta että oli alkanut jo helpottaa sillä lapsella ja nyt kahden viikon jälkeen oli todella reippaana ja iloisena pihalla kun vein omia lapsiani!

Jännitin ja surin ihan kamalasti tätä päivähoidon aloitusta mutta hyvillä mielin voin nyt palata töihin, helpottaa kun tietää että lapsilla on kaikki hyvin. Toki olisin paaaljon mielummin kotona vielä lasteni kanssa mutta vallitsevassa tilanteessa olen kuitenkin tyytyväinen että päiväkoti ylitti odotukseni (ei ehkä olisi kannattanut lukea kaikkia pelotteluja av:lta).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme