Onnibussi ja vauva
Harkitsen Onnibussia useamman tunnin reissulle vauvan kanssa. Vauva on ns helppo tapaus ja matka sujunee muuten hyvin, mutta mahtuuko vessassa vaihtamaan vaipat? Tai pitääkö bussit reiteillä taukoja, että ehtii käydä matkahuollon kahvilassa tms? Me oltais menossa Helsinki-Joensuu väli.
Kommentit (21)
Vauvoille on pieniä laatikoita rahtitilassa joissa matkustavat mukavasti.
Ei valitettavasti kumpaakaan, vessaan mahtuu valehtelemaan juuri ja juuri yksi ihminen, eikä reitti kulje niin usein, että olisi mielekästä pitää tauko vaihtamalla seuraavaan bussiin...
Onnibussit ei pahemmin pysähdele, mut en oo pisemmillä matkoilla ollut. Ite vaikka oon pieni ja hoikka nainen, en meinaa bussien vessankoppiin mahtua. En osaa kuvitella, että siellä vaipanvaihto onnistuu, mut ehkä jollain on parempaa tietoa vaipanvaihosta busseissa. Varmaan Onnibussilta itseltäänkin voi kysellä mitkä vaipanvaihtomahdollisuudet matkalla on.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:39"]
Ei valitettavasti kumpaakaan, vessaan mahtuu valehtelemaan juuri ja juuri yksi ihminen
[/quote]
Montako mahtuu, jos haluaa puhua totta?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:39"]
Ei valitettavasti kumpaakaan, vessaan mahtuu valehtelemaan juuri ja juuri yksi ihminen
[/quote]
[/quote]
Ei yhtäån?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:39"]
[/quote]
[/quote]valehtelematta*
Onnibussit ovat usein suosituilla reiteillä täpötäysiä ja vauvallekin pitää muistaa ostaa lippu, että saa paikan. Menisin mieluiten junalla, on niin paljon mukavampi.
Junaa minäkin suosittelen. On jalkatilaa ja tietää tasan millä asemilla pysähtyy. Vessat on isoja. LiityVeturiin, siellä saattaa olla hyvinkin edullinen matka, eikä vauvasta tarvitse maksaa.
Voi itku, vähän pelkäsinkin tätä. Juna on vaan tosi paljon kalliimpi, mutta siellä on tietysti varmasti paremmat olot. Vauva nukkuu vielä enimmäkseen, niin sen puolesta menisi busseillakin hyvin. Tosin Onnibussi varmaan veloittaa vaunuistakin jotain, että ehkä se ero ei ole niin suuri.
Ap
Joo kiitti. Hyvällä säällä voi varmaan laittaa katollekin, niin saa raitista ilmaa?
Ap
Joo kiitti. Hyvällä säällä voi varmaan laittaa katollekin, niin saa raitista ilmaa?
Ap
Minä olen matkustanut Turku-Helsinki väliä paljon vauvan kanssa Onni-bussilla. Vessaan ei mahdu vaihtamaan vaippaa. Olen saanut aina kaksi penkkiä meille, vaikken ole varannut vauvalle omaa paikkaa. Penkille vaan peitto ja sinä mahtuu vaihtamaan vaipan, jos tarvitsee. Hyvin on sujunut ja halpaa.
Miten voitte olla lapsen vanhempina noin köyhiä?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:09"]Minä olen matkustanut Turku-Helsinki väliä paljon vauvan kanssa Onni-bussilla. Vessaan ei mahdu vaihtamaan vaippaa. Olen saanut aina kaksi penkkiä meille, vaikken ole varannut vauvalle omaa paikkaa. Penkille vaan peitto ja sinä mahtuu vaihtamaan vaipan, jos tarvitsee. Hyvin on sujunut ja halpaa.
[/quote]
Ei jumalauta, jos mun vieressäni alkaisi bussissa joku vaihtamaan vaippaa!! :D Mieti sitä hajua joka jää bussiin. Olet ällöttävä. Itselläkin on lapsi, mutta ei kyllä tulisi mieleenkään vaihtaa tuollaisessa paikassa vaippaa.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:15"]Miten voitte olla lapsen vanhempina noin köyhiä?
[/quote]
Etkö itse ikinä vertaile hintoja, kun hankit jotakin?
No eipä haise kyllä millekään pienen vauvan pissavaippa. Sun jätökset varmaan löyhkäävätkin.
Siis joku on oikeasti sitä mieltä, että jos lapsen hankkii, pitäisi matkustaa taksilla paikasta toiseen. Haloo helvetin pösilöt, kumipäät, katkeroituneet ihmisrauniot.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 12:20"]No eipä haise kyllä millekään pienen vauvan pissavaippa. Sun jätökset varmaan löyhkäävätkin.
[/quote]
No ei pissavaippa, mutta kakka.
Ei ja ei. :/