Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei työttömät mene hoitoalalle?

Vierailija
21.03.2022 |

Otsikossa kysymys.
Sama humanisteille ja kaikille muille tuleville työttömille, miksi ette lähteneet hoitoalalle?
Töitä on aina varmasti jokaiselle alalla.
Muut alat eivät nykyään työllistä, lähihoitajat ja sairaanhoitajat revitään koulunpenkiltä töihin.

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen mieluummin lopun ikääni työtön kuin otan pienintäkään riskiä siitä että tekisin vahingossa jotain tämän palstan hoitajahullujen hyväksi.

102/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itsekkään soveltuisi alalle. Työni pitää olla semmoista, jota saan tehdä rauhassa yksin. Esim. siivoaminen, jota olenkin tehnyt tässä jonkun aikaa.

En kestä lapsia, eritteitä, verta, turhaa hälinää. Olisin tosi äkkiä burnoutissa tai pahimmassa tapauksessa joutuisin itse hoidettavaksi.

Voisin toki kyllä kokeilla, mutta esim. sekoaisin satavarmasti lääkkeiden antamisessa (tod.näkösesti keskittymishäiriö), ja pillerit ja pöllerit menisivät ihan sekaisin. Sekoilen siis ihan tarpeeksi omassa arjessani. Enkä uskaltaisi katsoa kun pistän piikillä, joten se olisi vähän arpapeliä mitä siitä tulisi. Saattaisin lopuksi vielä oksentaa asiakkaan päälle piikkikammon vuoksi.

Hyvän hoitajan saisitte musta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pääsääntöisesti inhoan ihmisiä. Voisin työllistyä ruumishuoneelle, leikkaussaliin tai jonnekin koomapotilaiden osastolle, että potilaat olisivat hiljaa eikä tarvitsisi kuunnella marinaa, kätinää ja valitusta.

Hoivakoti olisi sitten sinulle sopiva työpaikka. Asukkaat ovat siinä kunnossa, että eivät enää kykene marisemaan, kätisemään tai valittamaan, käännellen hoidetaan kuin elottomia paketteja.

Vierailija
104/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellä kirjoitettiin, sama kokemus hoitoalalle hakemisesta. Mä myös maisteritutkinnon omaava ” ihmistieteissä” mutta liian koulutettu haastattelujen perusteella. Olen myös ns. psykologisesti moneen kertaan testattu aiemman koulutuksen puitteissa, ettei hoitoala jää siitä kiinni.

Ehkä nää haastattelijat pelkäävöt koulutettuja? Miksi?

En keksi mitään muuta syytä sille, että aiempi koulutus on esteenä yrittää työllistyä täällä ” hyvinvointivaltiossa”?

Sitten haukutaan siitä, että ole työttömyyskorvauksella siipeilijä. Miten täällä pitäis yrittää elää? Leipäjonossako kun ei koulutukseenkaan pääse!!

Vierailija
105/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikimaailmassa käsittelisi jonkun toisen iljettäviä eritteitä (kusta, p*skaa, verta, oksennusta, limaa) enkä muutenkaan ole sieltä hoivaavimmasta päästä luonteena. Enkä ole koskaan edes ollut kiinnostunut sote-alasta, koska se ei ole mun juttuni ollenkaan. 

Vierailija
106/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri toisensa perään kielsi hakeutumasta atopian takia. Pahimmillaan jo pelkkä vesi aukaisee kädet verille asti saippuoista, käsideseistä ja hanskoista puhumattakaan.

Kuka haluaisi itseään hoitamaan hoitajan, jonka kädet on vereslihalla? En minä ainakaan. Sen verran kiinnostaa oma potilasturvallisuus ja myös sen hoitajan turvallisuus.

Vierailija
107/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenenkään tarvitse tehdä moisia p*skaduuneja Suomessa, ellei välttämättä halua.

Vierailija
108/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo korona- tai influenssarokotteita enkä meinannut ottaakaan kun en tarvitse. Tämä rajaa minut sekä terveydenhoitoalan, että sosiaalialan ulkopuolelle työllistymismielessä. Eikä vissiin harjoitteluunkaan pääse kouluaikana ilman rokotteita niin eipä sitä edes valmistuisikaan.

Vierailija
109/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin mennä sitten kunhan palkkaus olisi yli 5000e/kk.

Vierailija
110/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 15 vuotta sitten minut reputettiin hoitoalan pääsykokeissa, koska haastattelijan mukaan olin liian idealistinen enkä ymmärtänyt alan todellisuudesta mitään. "Näitä hyviä kirjoittajia meillä on kyllä ihan tarpeeksi jo." Onko nämä "ylikoulutetut" sitten hylätty samoin perustein?

Vierailija
111/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan sovi kaikille. Itse luin ensin lähihoitajaksi ja jatkoin siitä sosiaalipuolelle. Mulle eivät psknhajut sopineet, kun melkein yökin nurkan takana ja yitin kasata itseäni. Kun ei lopulta edes päiväkodin pskhajut sopineet mulle. Vaikka pää muuten saattaisi kestää hoitoalaa, niin muuten sitten ei. Yökin välillä kun pesen omia hampaitani.

Nykyään teen etuuskäsittelijän hommia.

Vierailija
112/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin 15 vuotta sitten minut reputettiin hoitoalan pääsykokeissa, koska haastattelijan mukaan olin liian idealistinen enkä ymmärtänyt alan todellisuudesta mitään. "Näitä hyviä kirjoittajia meillä on kyllä ihan tarpeeksi jo." Onko nämä "ylikoulutetut" sitten hylätty samoin perustein?

Siis hait lähäriksi etkä tehnyt tarpeeksi yhdys sana virheitä, joten reputit?

Vierailija
113/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on jonkin verran psykopaattisia piirteitä ja 0 % hoivaviettiä, joten uskon olevani vähemmän haitallinen yhteiskunnalle työttömänä.

Voi älykäs psykopaattikin halutessaan omaksua hoitajan roolin ja näytellä sitä hyvin, vaikkei sydän todellisuudessa olisikaan mukana.

Vierailija
114/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalle, miksi?

Palkkaus paskaa.

Työvuorot paskaa.

Johtaminen vanhaa jargonia eli paskaa

Eteneminen uralla paskaa.

Työympäristö paskaa.

Työn arvostus paskaa.

Klikkiytyneet juoruilevat työyhteisöt paskaa.

Statusasemien kilpailu lääkärit, ylihoitajat jne. hierarkia paskaa.

Ylikuormitus ja stressi, vaikka pitäis olla todellakin toisinpäin, paskaa.

Oma perhe-elämä työn vuoksi paskaa.

Ja monta muuta paskaa.

Ei kiitos hoitoalan paskalle.

Vierailija
115/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, minä hoitoalalle? Sitten kollegat valittaa, kun en pysty hoitamaan mitään fyysisiä tehtäviä, ja potilaat valittavat, kun olen v*ttumainen tyyppi, ja minä valitan kun joudun olemaan tekemisissä ihmisten kanssa koko ajan, vaikka ahdistaa, ja haluaisin vaan mennä jonnekin missä saa olla rauhassa yksin. Ei olisi kenelläkään kivaa.

Vierailija
116/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska pääsääntöisesti inhoan ihmisiä. Voisin työllistyä ruumishuoneelle, leikkaussaliin tai jonnekin koomapotilaiden osastolle, että potilaat olisivat hiljaa eikä tarvitsisi kuunnella marinaa, kätinää ja valitusta.

Hoivakoti olisi sitten sinulle sopiva työpaikka. Asukkaat ovat siinä kunnossa, että eivät enää kykene marisemaan, kätisemään tai valittamaan, käännellen hoidetaan kuin elottomia paketteja.

Siellä kätisee ja v*ttuilee sitten omaiset.

Vierailija
117/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä on kätinää, narinaa, kirkumista, henkilökohtaisuuksiin menevää ilkeilyä ja välillä huitomista, ei toki kaikilta asukkailta. Työtahti on kiivas, itse en vieläkään alle vuoden työkokemuksella kykene ihan samaan kuin 10-20 vuotta alalla olleet, olen hidas hoitaja vaikkakin huolellinen: koen painetta asiasta joka päivä, niin itseni kuin muiden hoitajien taholta.

Vierailija
118/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä on kätinää, narinaa, kirkumista, henkilökohtaisuuksiin menevää ilkeilyä ja välillä huitomista, ei toki kaikilta asukkailta. Työtahti on kiivas, itse en vieläkään alle vuoden työkokemuksella kykene ihan samaan kuin 10-20 vuotta alalla olleet, olen hidas hoitaja vaikkakin huolellinen: koen painetta asiasta joka päivä, niin itseni kuin muiden hoitajien taholta.

Viihdyn myös parhaiten yksin työssä ja en ole käytännön ihminen luonnostani, vaan sellainen pohtija ja haaveilija, mutta niin vaan toimin ammatissa, jossa on töitä (ja se on syy, miksi kouluttauduin alalle). Olen joka päivä epämukavuusalueella. Jos olisi joku muu työpaikka toisella alalla, vaihtaisin. Tämä on kolmas ammattini.

Vierailija
119/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä vajaqqeja dziisustelemassa että "Miksi ne työttömät ei vaan mene töihin niin työttömyys niinku putois nollaan"

Koita nyt vielä sitä toista suosikkijollotusta "Miksi kaikki työttömät ei vaan mene IT-asiantuntijoiksi kun niistä vasta huutava pula onkin ja niille jopa maksetaan työstä palkkaa toisin kuin lähihoitajille."

Helppoa kuin heinänteko. Riittää kun vaan "menee" duuniin johon vaadittavaa 4-5v koulutusta sekä työkokemusta ei ole pätkääkään.

Vierailija
120/141 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas näitä vajaqqeja dziisustelemassa että "Miksi ne työttömät ei vaan mene töihin niin työttömyys niinku putois nollaan"

Koita nyt vielä sitä toista suosikkijollotusta "Miksi kaikki työttömät ei vaan mene IT-asiantuntijoiksi kun niistä vasta huutava pula onkin ja niille jopa maksetaan työstä palkkaa toisin kuin lähihoitajille."

Helppoa kuin heinänteko. Riittää kun vaan "menee" duuniin johon vaadittavaa 4-5v koulutusta sekä työkokemusta ei ole pätkääkään.

Lähärikoulutus kestää 2 vuotta ja koulutus on todella helppo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi