Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä on ostaa yli 500 e puhelin?

Vierailija
31.08.2015 |

Onko ne oikeasti sen arvoisia? 

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhamaisuus.

Vierailija
22/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paksu lompsa tai sossu maksaa, niin miksei. Sossu maksoi ainakin lapseni luokkatoverille ja sisaruksilleen yli 600 Euron iPhonet. En tiedä, miksi tuollaisilla 8-vuotiailla pitää olla niin kalliit luurit sossun mielestä. No, osti se sossu niille just tuliterät pyörätkin ja koko perhe kävi viime kesänä soskun laskuun kuukauden matkalla. Se on sellaista, kun sattuu kohdalle sattumaan mukava ja ymmärtäväinen sosiaalityöntekijä, niin kaiken saa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:37"]

Sama kai se on, ostaako vuoden välein 100e puhelimen vai 500e puhelimen joka viides vuosi. Mulla on Sonyn melko kallis puhelin mutten ostakaan uutta usein.

[/quote]

Oman puhelimeni ostaa yritys ja edellinen maksoi noin 600€. Tätä edellinen oli käytössä neljä vuotta. Ei mitään ongelmia puhelimien kanssa. Puoliso joutuu ostamaan itse puhelimensa ja ostaa halpoja puhelimia (100-200€) ja tuskin on mikään ollu kovin paljon yli vuotta käytössä, kun alkaa tekeen jotain omituista: kosketusnäyttö ei toimi kunnolla, tai ei ota vastaan viestejä, tai ei voi soittaa puheluja. Takuuhuollossa todetaan että ei ole mitään vikaa.

Vierailija
24/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan ominaisuuksista mitä siihen puhelimeen kaipaa. Mä en tarvitse kannettavaa toimistoa mukana, joten mulle riittää varsin hyvin Nokian 24 euron peruspuhelin. 

Vierailija
25/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huawei Honor ja Oneplus Two saavuttaa 95% noiden 600 euron puhelinten ominaisuuksista puoleen hintaan. Idiootit ostaa ne kalleimmat, kun ei edes tajua, mihin niitä GPU-tehoja siinä käyttäisi.

Vierailija
26/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verratkaa siitä, onko järkeä maksaa tuplaa kun samat ominaisuudet lähes noissa muissa

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7269&idPhone2=6902&idPhone3=6849

Vierailija
27/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:08"]Tuli mieleen, kun kuuntelin juuri mun kaverin kerskuntaa siitä, kun hän ei omista älypuhelinta ja ihmetteli miksi olen ostanut näin kalliin puhelimen ja blaablaablaa.. Hänellä on joku Nokian ikivanha kalikka, MUTTA, sen lisäksi hän oli taas ostanut uuden tabletin ja leveili sitten sillä innoissaan ja ihmetteli miksen minä ole vieläkään hankkinut tablettia. Nii-in.
[/quote]

No mulla on kans 500e tabletti (ja 300e puhelin) tykkään enempi käyttää tablettia. Toiset tykkää puhelimista, toiset tableteista.

Vierailija
28/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:02"]

Jos on paksu lompsa tai sossu maksaa, niin miksei. Sossu maksoi ainakin lapseni luokkatoverille ja sisaruksilleen yli 600 Euron iPhonet. En tiedä, miksi tuollaisilla 8-vuotiailla pitää olla niin kalliit luurit sossun mielestä. No, osti se sossu niille just tuliterät pyörätkin ja koko perhe kävi viime kesänä soskun laskuun kuukauden matkalla. Se on sellaista, kun sattuu kohdalle sattumaan mukava ja ymmärtäväinen sosiaalityöntekijä, niin kaiken saa.

[/quote]

No onko se sulta pois jos et muutenkaan saisi sieltä mitään?

Vierailija
29/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vajaa 200 euron samsung, käytössä ollut pari vuotta, ei vikaa. Enkä kyllä tiedä mitä lisäominaisuuksia tässä vielä pitäisi olla että kelpaisi kalliimman puhelimen omistajalle?

Voisitteko kertoa niitä ominaisuuksia mitä puhelimessa oltava?

Vierailija
30/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:53"]Esim se järki että se ei ole puhelin. Vaan älylaite, jolla voi myös tarvittaessa soittaa. Minun iPhone 6 plus on liikkuva toimistoni, en pärjäisi pelkällä puhelimella.
[/quote]

Kyllä saman ajaa halvempikin.
Mulla on 4 v vanha Lumia. Lapsilla n 130 e Lumiat. Hyvin toimii.
Voisin ostaa kalliimmatkin. Mutten halua tai arvosta. Enkä ainakaan osta kuukausimaksulla. Arvostan pieniä puhelinmaksuja. Lapsilla ei paljoa tule nettimaksun päälle. Euro tai kaksi kuussa. Mulla 25 e paketti

Vierailija
31/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on järkevää, jos itse ostaa niin ostaa 300 euron kiinapuhelimen. Saa tosi hyvän hinta/laadun. Jos taas sossu maksaa, kannattaa katsella uusin iphone plus ja siihen 128 gigaa tallennustilaa ja kaikki herkut. Jos työpaikka maksaa, puhelinetu ei verotuksellisesti riipu hinnasta, joten kallein iphone ehdottomasti myös, kaikin lisävarustein.

Vierailija
32/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli toisin sanoen, jos olet täysin PA tai todella rikas, ota iPhone ja kallein mahdollinen malli. Muuten keskihintainen Android antaa eniten bang for the buck

Vierailija
33/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin pari vuotta sitten Nokian kapulasta Sonyn Xperiaan. Halusin hyvän, uuden mallin jossa myös hyvä kamera. Mulla ei oo mitään kameraa erikseen, tällä oon saanut hyviä kuvia ulkomaan reissuillakin.

Vierailija
34/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:54"]

No mutta esim jos puhelin maksaa jo vaikka 800 e, onko ominaisuudet oikeasti hintansa arvoisia?

[/quote]Ei, koska se on silloin iPhone, teknikaltaan vastaavan Android puhelimen saa neljällä sadalla.

Vierailija
35/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nimenomaan ne kalleimmat luurit olleet ihan paskoja. Tai ainakin itse pidän noin kahden käyttövuoden aikaa liian lyhyenä. Yksikään noista kalliista puhelimesta ei ole säilynyt kahta vuotta kauempaa ehjänä. Ja en todellakaan ole puhelimia kertaakaan tiputtanut tai altistanut kosteudelle tmv.

Ne halvemmat (noin 200 € maksavat) taas ovat olleet kestäviä ja mun lasten alle 100 euron luureja ei tapa edes pesukone.

Vierailija
36/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 06:14"]

Mulla vajaa 200 euron samsung, käytössä ollut pari vuotta, ei vikaa. Enkä kyllä tiedä mitä lisäominaisuuksia tässä vielä pitäisi olla että kelpaisi kalliimman puhelimen omistajalle? Voisitteko kertoa niitä ominaisuuksia mitä puhelimessa oltava?

[/quote]

Minulla meinaa 600€:n puhelimestakin loppua muisti, en pärjäisi, tai pärjäisin, mutta en voisi tehdä 200€ puhelimella kaikkea mitä teen nyt. Puhelin on työkalu ja huonoilla työkalauilla ei ole kiva tehdä töitä.

Vierailija
37/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 06:17"]

Eli toisin sanoen, jos olet täysin PA tai todella rikas, ota iPhone ja kallein mahdollinen malli. Muuten keskihintainen Android antaa eniten bang for the buck

[/quote]

No sitlä se vähän näyttää... Mutta sitä lapsen kallista puhelinta ei osta sossu tai yh-äippä, vaan etäisä.

Vierailija
38/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 06:17"]Eli toisin sanoen, jos olet täysin PA tai todella rikas, ota iPhone ja kallein mahdollinen malli. Muuten keskihintainen Android antaa eniten bang for the buck
[/quote]
Android on käyttis ei puhelin

Vierailija
39/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 06:12"]

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:02"]

[/quote]

No onko se sulta pois jos et muutenkaan saisi sieltä mitään?

[/quote]

Mun mielestä sossun ei pitäisi maksaa noita. Kyse on yhteisistä rahoista, joiden jaossa on noudatettava oikeudenmukaisuutta ja järkeä. Sosiaalityöntekijä on virkamies ja hänelle on annettu valta, jota tulisi käyttää lain ja lainhengen mukaisesti. Ja onhan siinä vähän sekin, että sosiaalituilla ei kuulukaan saada niin paljon mukavia asioita kuin työssäkäyvän, joka maksaa itse. Kukapa sitä töissä viitsisi käydä, jos olisi mahdollisuus saada samat ja enemmänkin tekemättä mitään? Kysymys on yhteiskuntamoraalista ja siitä, että noin runsaskätinen maksaminen on keskarinnäyttö maksajille.

Eli missään tapauksessa noita ei saisi maksaa. Sossuhan ei mitään myönnä, jos kysyy. Kukaan ei saa mitään ylimääräistä, muka. Jos kerran homma olisi ok, niin miksei sossu sitten julkisesti myönnä, että täältä jaellaan kaikkea kivaa juuri niin kuin pahimmat jutut kertoo. Siksi, että sitä ei saisi tehdä ja yhteiskunta ei kestä sitä, että tuollaisella linjalla ollaan.

Vierailija
40/64 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa niin miksi ei ostaisi, onhan autojen hinnoissa esim. todella paljon ilmaa. Ihmetteletkö samaa? Miksi kukaan ostaa merkki laukkuja, vaatteita jne. Pelkkää ilmaa, kuten meikeissä jne. Känny ei mitenkään eroa muista tuotteista.