Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko saada toimeentulotukea, kun..

Vierailija
31.08.2015 |

Mies tuhlaa kaiken, eikä välitä laskujen maksusta häivääkään. Hän on nykyään työtön ja tulot tippuneet roimasti. Tuhlaa silti menemään entiseen malliin. Vuokra ja laskut maksamatta yli kk ajalta. Kohta saadaan häätö, kun ei ole rahaa maksaa. Auttaako sosiaalitoimisto vai joudutaanko taivasalle koko perhe. Keskustelut miehen kanssa ei auta. Itse tingin kaikesta. Ruokaa täytyy kuitenkin ostaa isolle perheelle. Oppiiko mies koskaan hoitamaan raha-asioitaan vai onko ainoa ratkaisu ero?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelles et kaikki rahat sulle ja sä annat sille sit jos se pyytää johonki jäärkevää tai lemppaat sen. Sossu ei maksa velkoja

Vierailija
2/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä siis on ollut paljon rahaa muutama kk sisään ja laskelmien mukaan ei tietenkään saataisi tukea, mutta joutuuko tämän vuoksi koko perhe kärsimään, kun mies on vastuuttomasti tuhlannut rahat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aika pahalta kuulostaa että aikuinen perheellinen käyttäytyy noin. Sano sille että menee johonkin velkaneuvontaan (työttömille ilmainen palvelu) juttelee miten saadaan perheen talous kuntoon tai muuten harkitset eroa. Ei kannata pitkään jatkaa tollasen miehen kans.

Vierailija
4/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkaa. Minä maksan. Niinkuin tähänkin asti. Tv. Veronmaksajaraataja

Vierailija
5/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ottaisin kimpsut ja kampsut ja muuttaisin omaan kotiin äkkiä. Ainakin tulee yhden talouden laskut sitten hoidettua. Siinä vaiheessa saatat saada tt-tukea, paitsi jos olette naimisissa.

Vierailija
6/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:31"]Sanot miehelles et kaikki rahat sulle ja sä annat sille sit jos se pyytää johonki jäärkevää tai lemppaat sen. Sossu ei maksa velkoja
[/quote]

Olen yrittänyt tätä, mutta sitten hän lainaa muilta rahaa. Tietää myös minun pankkikortin koodin, joten on pystynyt ostamaan sillä. Ei tuo kuitteja, vaikka olen pyytänyt. Kaikki rahat lähtee kävelemään, jos olen unohtanut johonkin käteistä. Täytyisi varmaan vaihtaa pin-koodi, mutta se on tähän tilanteeseen liian myöhäistä, kun ollaan jo kusessa.

Vierailija
7/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:33"]Miehellä siis on ollut paljon rahaa muutama kk sisään ja laskelmien mukaan ei tietenkään saataisi tukea, mutta joutuuko tämän vuoksi koko perhe kärsimään, kun mies on vastuuttomasti tuhlannut rahat?
[/quote]
No mites jos kävisit Diakonialta kysymässä vaikka ruoka-apua, maksusitoumusta ruokakauppaan. Sossu tosiaan katsoo, että rahaa pitäisi olla ja hylkää hakemuksen, ellei sitten harkinnanvaraista anneta, mitä epäilen.

Vierailija
8/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä miettimistä tuossa vielä on? Lakkaa paapomasta aikuista miestä tai lähde itse menemään.

Vierailija
9/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroon tuollaisesta miehestä. Teidän on parempi asua eri osoitteissa. Kuulostaa pahalta, että hänellä on pin-koodisi. Oletpa ollut luottavainen. En antaisi koskaan kellekään, en edes perheenjäsenille pin-koodiani. Miten hän onnistui sen saamaan?!

Vierailija
10/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:33"]No aika pahalta kuulostaa että aikuinen perheellinen käyttäytyy noin. Sano sille että menee johonkin velkaneuvontaan (työttömille ilmainen palvelu) juttelee miten saadaan perheen talous kuntoon tai muuten harkitset eroa. Ei kannata pitkään jatkaa tollasen miehen kans.
[/quote]

Kävimme jo aikaisemmin velkaneuvonnassa ja luulin, että siellä puhuttaisiin järkeä miehelleni. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan velkaneuvoja neuvoi päästämään kaikki mieheni velat ulosottoon, jottei olisi moneen paikkaan lyhenneltävää. Näin ollen mieheni menetti luottotiedot muutama kk sitten. Ainoa hyvä puoli on se, ettei hän voi ottaa lisävelkaa, mutta nyt jos hän töitä saisi, ulosotto vie aina ison siivun palkasta. Ennen pystyttiin kuitenkin lyhentämään niitä velkoja jotenkim, vaikka oli moneen suuntaan. Nyt tuntuu ettei ulospääsyä tästä ole koskaan, ellen lähde omille teilleni.

Vierailija
11/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy nyt ainakin neuvoa sossusta. Ei ne voi noin vain sanoa, että lapset nähkööt nälkää siksi että isä on tyhmä rahankäytössä. Tossa tilanteessa sulla pitää ainakin olla erillinen tili, jolla olevia rahoja mies ei voi tuhlata, jos oman päivärahansa tuhlaakin. Asumistuki sun tilille yms.!

Vierailija
12/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:36"]Tulkaa. Minä maksan. Niinkuin tähänkin asti. Tv. Veronmaksajaraataja
[/quote]

Kiitos myötätunnosta. Itsekin olen veronmaksaja, kuten miehenikin tähän asti ja kai työttömyystuestakin verot maksetaan. Ap

Vierailija
13/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:37"]Mä ottaisin kimpsut ja kampsut ja muuttaisin omaan kotiin äkkiä. Ainakin tulee yhden talouden laskut sitten hoidettua. Siinä vaiheessa saatat saada tt-tukea, paitsi jos olette naimisissa.
[/quote]

Olemme naimisissa. Ap

Vierailija
14/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:45"]Kysy nyt ainakin neuvoa sossusta. Ei ne voi noin vain sanoa, että lapset nähkööt nälkää siksi että isä on tyhmä rahankäytössä. Tossa tilanteessa sulla pitää ainakin olla erillinen tili, jolla olevia rahoja mies ei voi tuhlata, jos oman päivärahansa tuhlaakin. Asumistuki sun tilille yms.!
[/quote]

Minulla on erillinen tili ollut aina, mutta en pysty omilla tuloillani maksamaan kaikkia perheen menoja. Ap

Vierailija
15/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:40"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:33"]Miehellä siis on ollut paljon rahaa muutama kk sisään ja laskelmien mukaan ei tietenkään saataisi tukea, mutta joutuuko tämän vuoksi koko perhe kärsimään, kun mies on vastuuttomasti tuhlannut rahat?
[/quote]
No mites jos kävisit Diakonialta kysymässä vaikka ruoka-apua, maksusitoumusta ruokakauppaan. Sossu tosiaan katsoo, että rahaa pitäisi olla ja hylkää hakemuksen, ellei sitten harkinnanvaraista anneta, mitä epäilen.
[/quote]

Kiitos täytyy varmaan ottaa yhteyttä. Jotenkin vain niin vaikea mennä selittämään, kun tavallaan omaa tyhmyyttäni olen ajautunut tähän tilanteeseen, että minulla on vastuuton mies.

Vierailija
16/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:45"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:33"]No aika pahalta kuulostaa että aikuinen perheellinen käyttäytyy noin. Sano sille että menee johonkin velkaneuvontaan (työttömille ilmainen palvelu) juttelee miten saadaan perheen talous kuntoon tai muuten harkitset eroa. Ei kannata pitkään jatkaa tollasen miehen kans.
[/quote]

Kävimme jo aikaisemmin velkaneuvonnassa ja luulin, että siellä puhuttaisiin järkeä miehelleni. Näin ei kuitenkaan käynyt, vaan velkaneuvoja neuvoi päästämään kaikki mieheni velat ulosottoon, jottei olisi moneen paikkaan lyhenneltävää. Näin ollen mieheni menetti luottotiedot muutama kk sitten. Ainoa hyvä puoli on se, ettei hän voi ottaa lisävelkaa, mutta nyt jos hän töitä saisi, ulosotto vie aina ison siivun palkasta. Ennen pystyttiin kuitenkin lyhentämään niitä velkoja jotenkim, vaikka oli moneen suuntaan. Nyt tuntuu ettei ulospääsyä tästä ole koskaan, ellen lähde omille teilleni.
[/quote]
No olipa neuvo! Olisin kans voinu kuvitella että jotain opastusta olis saanu jatkoa ajatellen :( On eri asia antaa puolisolle anteeksi omien raha-asioiden sössiminen kuin koko perheen asioiden sössiminen.
Siinä on mun mielestä vastausta kun mietit eroa.
Mä lähtisin ennenku menee kaikki huonommaks ja omatkin luottotiedot.

Vierailija
17/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla kokemusta vastaavasta? Ero tuntuu vaikealta, koska mieheni on muuten hyvä, osallistuva isä. Auttaa kaikessa kotitöissä ja lastenhoidossa.

Vierailija
18/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:45"]

Kysy nyt ainakin neuvoa sossusta. Ei ne voi noin vain sanoa, että lapset nähkööt nälkää siksi että isä on tyhmä rahankäytössä. Tossa tilanteessa sulla pitää ainakin olla erillinen tili, jolla olevia rahoja mies ei voi tuhlata, jos oman päivärahansa tuhlaakin. Asumistuki sun tilille yms.!

[/quote]

Asumistuki suoraan vuokranantajalle, muuten hyvä kirjoitus.  Eli soita välittömästi sossun aikuistyön osaston ajanvaraukseen neuvottelua varten.  Niin kauan, kuin vuokranantaja ei sano vuokrasopimusta irti, sossu pystyy tulemaan väliin.  Sossun tehtävä on turvata perheen asuminen ja eläminen, tilapäisesti. Miehesikin tarvitsee apua ongelmaansa.

Ja niin kauan kuin suuret firmat maksavat veronsa veroparatiisivaltioihin, tämänkin palstan "veronmaksajat" voisivat pitää suunsa kiinni.

Vierailija
19/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:33"]Miehellä siis on ollut paljon rahaa muutama kk sisään ja laskelmien mukaan ei tietenkään saataisi tukea, mutta joutuuko tämän vuoksi koko perhe kärsimään, kun mies on vastuuttomasti tuhlannut rahat?
[/quote]

Kyllä joutuu

Vierailija
20/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen varoitus, että sossu maksaa naimisissa olevan parin MIEHELLE ne rahansa. Eli katso että saat maksettua velat yms. ennenkuin mies tuhlaa sen!