Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvokaa miten asiakkaananne tulisi käyttäytyä! :)

Vierailija
31.08.2015 |

Kerro työpaikkasi ja miten toivoisit asiakkaidesi käyttäytyävän, jotta asiakaspalvelutilanne sujuisi mahdollisimman jouhevasti. Minä aloitan: olen toimistosiivooja. Olisin iloinen jos pitäisitte työpöydällänne mahdollisimman vähän kyniä ym. jos toivotte, että se pyyhitään, koska minulla ei ole edes lupaa siirrellä tavaroitanne. Vessassa jarrutusjäljet voisi siivota heti, koska ne lähtee silloin n. sekunnissa pois. Minulta kuluu hieman pidempään kovettuneiden ulosteiden siivoamisessa. Keittiössä on mielestäni tyhmää laittaa likaiset astiat tiskialtaaseen, koska ne pitää kuitenkin siirtää pois ennen kuin alkaa laskemaan sinne vettä ennen tiskausta.

Jatkakaa :)

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:44"] - Älä anna lastesi riehua pakkauspäädyssä ja olla muiden asiakkaiden pakkaamisen tiellä. T: Lidlin kassa [/quote] Lapsi on koko kauppareissun jaksanut olla nätisti kärryn vieressä.. jonossa ei välttämättä enää jaksa. Jos ei "riehu" kassan päädyssä, "riehuu" jossain muualla. Jos jonotan, en voi lähteä lapsen perään. Kassan päädyssä pysyy paikallaan ja näköpiirissä.

[/quote] lasta ranteesta kiinni ja ei enää karkaa yhtään mihinkään. yhteen käteen mahtuu kaksikin pientä rannetta. isin kullannuput ei enää riehu kaupassa vaan tulevat joko nätisti tai perässä vetämällä.

Vierailija
22/28 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:44"]

Kun tulen laittamaan sinut tippaan kiinni, älä säntää vessaan ja jätä odottamaan lääkkeiden kanssa. Kun soitat kelloa, tarvitset esim kipulääkettä, lisätyynyn ja pientä yöpalaa, niin voisitko kertoa ne kaikki yhdellä kertaa, etten hae jokaista erikseen. Sinulle kerrotaan joka aamu ja ilta, kuka on vastuuhoitajasi siinä vuorossa, kysy häneltä hoitoosi liittyvät asiat, muut vuoron työntekijät eivät ole sinun tapaukseesi perehtyneitä. Kolmen hengen huoneet ja kuorsaavat/haisevat/ärsyttävät huonetoverit ovat tylsiä juttuja sairaalassa. Silti yhden hengen huoneet on varattu kaikkein huonokuntoisimmille tai eristyspotilaille. Vastaile reilusti esittämiini kysymyksiin ja kysy reippaasti jos et ymmärrä jotain asiaa. Älä loukkaannu jos unohdin tuoda sen lisäpeiton, pyydä uudestaan, se taisi unohtua. Huikkaa jos lähdet osastolta, tiedän kaipailla sitten jos ei kuulu vähiin aikoihin. Kerro itse voinnistasi ja hoidoistasi omaisille jos mahdollista. Jos ei ole, niin sopikaa että yksi omainen soittelee kansliasta kuulumiset ja informoi muita. Kun otat lääkkeesi, nikn tarkista että näyttävät tutuilta ja määrä on suurin piirtein oikea. Tarkistetaan asia yhdessä jos eivät ole mielestäsi ok. Virheitä sattuu. En voi paljoa vaikuttaa lääkärinkierron aikatauluun. Huonokuntoiset potilaat kierretään yleensä ennen kotiinlähtijöitä. Valitan Sh osastolta

[/quote]

Ei mulla kyllä (Jorvin sairaalassa) mitään vastuuhoitajaa ollut, tai ainakaan eivät esitelleet itseään. Ja huoneessa oli kuusi potilasta, ei kolme.

Anteeksi ohis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 22:44"]Kun tulen laittamaan sinut tippaan kiinni, älä säntää vessaan ja jätä odottamaan lääkkeiden kanssa.

Kun soitat kelloa, tarvitset esim kipulääkettä, lisätyynyn ja pientä yöpalaa, niin voisitko kertoa ne kaikki yhdellä kertaa, etten hae jokaista erikseen.

Sinulle kerrotaan joka aamu ja ilta, kuka on vastuuhoitajasi siinä vuorossa, kysy häneltä hoitoosi liittyvät asiat, muut vuoron työntekijät eivät ole sinun tapaukseesi perehtyneitä.

Kolmen hengen huoneet ja kuorsaavat/haisevat/ärsyttävät huonetoverit ovat tylsiä juttuja sairaalassa. Silti yhden hengen huoneet on varattu kaikkein huonokuntoisimmille tai eristyspotilaille.

Vastaile reilusti esittämiini kysymyksiin ja kysy reippaasti jos et ymmärrä jotain asiaa.

Älä loukkaannu jos unohdin tuoda sen lisäpeiton, pyydä uudestaan, se taisi unohtua.

Huikkaa jos lähdet osastolta, tiedän kaipailla sitten jos ei kuulu vähiin aikoihin.

Kerro itse voinnistasi ja hoidoistasi omaisille jos mahdollista. Jos ei ole, niin sopikaa että yksi omainen soittelee kansliasta kuulumiset ja informoi muita.

Kun otat lääkkeesi, nikn tarkista että näyttävät tutuilta ja määrä on suurin piirtein oikea. Tarkistetaan asia yhdessä jos eivät ole mielestäsi ok. Virheitä sattuu.

En voi paljoa vaikuttaa lääkärinkierron aikatauluun. Huonokuntoiset potilaat kierretään yleensä ennen kotiinlähtijöitä. Valitan

Sh osastolta
[/quote]
Hyvä sairaalan sh. Voisitko ystävällisesti muistaa vetää verhot takaisin kiinni, kun lähdet vuoteeni ääreltä. Ja laittaisitko hioneen oven ihan loppuun asti kiinni, sillä heittämällä se jää puoliksi auki. Kun olen tipassa/sänkypotilaana leikkauksen jälkeen/miuten huonokuntoinen, en pysty itse näitä tekrmään. Käytävällä oleskelee vanhoja miespotilaita, joiden suurta huvia on jäädä jopa rollaattorin tai tippatelinern kanssa tuijottamaan puolialastomia naispotilaita, ja se tuntuu kaiken kivun ja säryn keskellä todella ikävältä. En millään viitsisi soittaa kelloa perääsi, kun olet käynyt jonkun huoneemme pitilaan luona ja minulla on se ovipaikka.
Kiitos ymmärtämyksestä.

Vierailija
24/28 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tulet tapaamaan minua, sinun ei turhaan tarvitse pelätä. Ongelmasi ovat samoja kuin kymmenillä jollei jopa sadoilla muilla. Kaikkein parasta olisi jos voisit olla rehellinen itsellesi: mitä osaat, mitä et osaa ja uskotko selviäväsi tehtävistä määräaikaan mennessä. Sunnuntai-iltana lähetetty sähköposti tuntia ennen määräajan päättymistä, jossa kerrot panikoivasi harvoin auttaa tekemään työsi ajallaan. Muista kuitenkin ettei elämä siihen kaadu, että yksi kirjoitus tai tehtävä hieman myöhästyy. Sovitaan uusi aika tai tulet ensi kerralla uudestaan.

t. professori

Vierailija
25/28 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä istu likaiseen pöytään, jos ravintolassa on puhtaita ja katettuja pöytiä tarjolla. Jos ei ole niin kysy edes ensin voiko siihen likaiseen pöytään istua ja jos tarjoilija sanoo, että odota niin laitan pöydän teille kuntoon niin se ei tarkoita, että voitte istua siihen samantien vaan että tarjoilija siivoaa ja laittaa pöydän kuntoon jonka JÄLKEEN voit istua pöytään.

Sano ääneen sen annoksen nimi minkä haluat äläkä töki sormella epämääräisesti ruokalistaa mykkänä. Näin saat varmemmin sen annoksen minkä halusitkin.

Jos ruuassa on jotain vikaa niin sano se ääneen kun sinulta kysytään maistuuko ruoka, en voi hyvittää siitä enää sen jälkeen mitään jos ruokailun aikana ruoka on maistunut, mutta ruokailun jälkeen kun on tyhjä lautanen edessä aletaankin valittamaan, että ei se ruoka ollutkaan hyvää.

Jos tiedät, että haluat lisää juotavaa ja jälkiruokalistan ja iltapäivälehden ja pillinkin vielä juomaan niin tilaisitko ne kaikki samalla kertaa ettei tarvitsisi juosta kaikkea hakemassa erikseen kun on muitakin asiakkaita odottamassa.

Ja jos haluat laskun niin pyydä se ääneen. En tuo laskua ennenkuin pyydät sitä.

Vierailija
26/28 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytäthän pysäytysmerkin ajoissa. En voi muuten tietää haluatko kyytiin.

Jos käytät pysäkkiä, jolta kulkee busseja alle vartin välein, älä juokse kyytiini jos olet vielä kaukana pysäkiltä. Jos odotan sinua, muut matkustajat saattavat myöhästyä jostain ja ovat vihaisia, ja jos en odota, sinä laitat vihaista palautetta. Seuraavakin bussi tulee kuitenkin. Lähdethän ensi kerralla ajoissa liikkeelle.

Luethan mitä edessä ylhäällä olevassa näytössä lukee. Jos lukee Helsinki, niin kyllä - olen menossa Helsinkiin.

Kerrothan minkä lipun haluat. Jos länttäät tiskiin 20 euron setelin, saatat haluta lasten sisäisen lipun (1,5e) tai aikuisten seutuvuorokausilipun (12e) tai jotain siltä väliltä, mutta minä en tiedä mitä haluat ennen kuin kerrot.

Juominen on ihmiselle välttämätöntä, joten uudelleensuljettavista pakkauksista on toki sallittua ja suotavaakin juoda alkoholittomia juomia. Ethän kuitenkaan tuo kyytiin tölkkejä, take away -kahvikuppeja tai -limsamukeja. Niistä juoma voi läikkyä ja sotkea penkin. Ja vaikka sinulla olisi uudelleensuljettava pakkaus, ethän jätä sitä pois jäädessäsi lattioille pyörimään.

Ethän syö kyydissäni. Joudun itse siivoamaan päätepysäkeillä kaikki jättämäsi roskat pois kyydistä, jolloin seuraava lähtö voi myöhästyä ja asiakkaat myös saattavat myöhästyä jostain.

Vierailija
27/28 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti etukäteen, mitä asiaa sinulla on minulle ja kerro niistä aikaa varatessasi, jotta osaamme varata riittävästi aikaa tai ehkä toimenpidehuoneen ja avustajan.

Jos olet asioinut muualla aikaisemmin ja toivot minun jatkavan hoitoasi, ota mukaan vanhoja tietojasi tai pyydä, että niitä tilataan tai anna meille lupa tarkistaa tiedot Kannasta.

Kerro minulle kaikki käyttämäsi lääkitys, vaikka ne ei juuri tähän vaivaan liittyisikään, jotta voin huomioida ne lääkkeitä valitessani tai miettiä voisiko oireittesi taustalla olla jokin lääkesivuvaikutus. Uusin mielellään reseptisi vastaanoton yhteydessä, mutta ilmoitathan tarpeesi kerralla, koska säästää aikaani jos voin myös lähettää reseptit kerralla. 

Kuuntelen mielelläni, mitä ajatuksia sinulla itselläsi on tästä vaivasta ja sen syntysyistä, mutta muista, että diagnoosin tekeminen ja hoidon määrittäminen on kuitenkin minun tehtäväni. Tehtäväni on myös tutkia sinut, vaikka kuinka olisit google-hakujesi perusteella vakuuttunut kärsiväsi ko. vaivasta. 

Teen parhaani pysyäkseni aikataulussa ja toivon, että omalta osaltasi autat minua siinä. Tule vastaanotolle ajoissa, koska myöhästymisesi myöhästyttää koko loppupäivää. Jos mahdollista, vähennä vaatetusta jo aulassa odottaessasi, esimerkiksi päällystakki tai lapsen haalari. Jos vaikka olet tulossa näyttämään varvastasi, arvostan sitä että pukeudut helposti riisuttaviin vaatteisiin, ei esimerkiksi paksuja pitkiä sukkahousuja farkkujen alle vaan säästämme aikaa jos voit vain riisua sukan. 

Voit aina kysyä, mutta ymmärräthän, että päivystyskäynnillä minulla ei ole aikaa tehdä samalla ajokorttitodistusta tai ottaa kantaa moneenkaan pitkäaikaiseen vaivaan. Toki voimme sopia vaikka kontrollilabrakoeista ja verenpaineseurannasta ja varata uuden ajan vuositarkastusta varten. 

Jos olet tyytymätön hoitopäätöksiini tai et ymmärrä niitä, ota asia puheeksi. Perustelen mielelläni ja kuuntelen näkemystäsi. Ymmärrän myös, että aina vaan ei kemiat kohtaa ja jos haluat vaihtaa lääkäriä, sinulla on siihen oikeus. 

t. terveyskeskuslääkäri

Vierailija
28/28 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up!