En jaksa tehdä töitä opintojen ohella
En vaan jaksa. Tein kevään töitä 20h/viikko opintojen ohella ja olin aivan superstressaantunut ja parisuhde kärsi (tapeltiin jatkuvasti). En tajua miten ihmiset jaksaa? :( Oon varmaan laiska tai jotain.
Kommentit (3)
Mulla oli ihan sama tilanne, kunnes lopulta jouduin keskeyttämään opintoni uupumuksen ja masennuksen takia. Tunnen olevani täysin epäonnistunut kun tiedän, että jotkut kykenevät täysin ongelmitta hoitamaan työn, opinnot, perheen, harrastukset ja kodin. Itse en pystynyt edes työn ja opintojen yhdistämiseen. :(
Ei kaikki jaksa. Teen itse tällä hetkellö niin että teen töitä 18h/vkossa ja sitten opiskelen, mutta en täysipäiviäsesti. Ja ennen kuin joku tulee haukkumaan opiskelijoita laiskoiksi, niin haluan muistuttaa että jos opiskelija opiskelee täysipäiväisesti ja nostaa kaikki opintotuet, hänen on tehtävä tämän eteen VÄHINTÄÄN 5op kuukaudessa. 1op vastaa 27h työtä eli ei ihme etten minäkään jaksanut tehdä yli 50 tuntisia viikkoja kovin pitkään, burn out tuli. Yiritin sitten hetken keskittyä vain opintoihin, mutta rahathan siinä loppui kun tuki ei riitä mihinkään. Eli nyt siis teen enemmän töitä ja vähemmän opintoja.
No ehkä sul on joku uupumus? Mulla on itsellä ahmimis- ja ahdistuneisuushäiriöt jotka vie niin paljon energiaa etten mäkään meinaa jaksaa. Jos sul on mitään muita oireita niin mene lääkäriin :) Epäsäännöllinen ruokailu, unirytmi, vitamiininpuutokset ym vaikuttaa myös jaksamiseen, kuten myös mieliala.