Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako töistä olla poissa siksi että täytyy käyttää lapsi lääkärissä kesken työpäivän?

Vierailija
20.03.2022 |

Tuntuupahan vaan muuten niin älyttömältä tuleva päivä. Vien lapsen aamulla päivähoitoon menen itse töihin, lähden aika pian töistä pois jotta ehdin hakea lapsen päiväkodista ennen kuin menee päiväunille, sitten tunnin matka julkisilla lääkäriin, lääkärissä tunti, noin tunnin matka takaisin, lapsen vienti takaisin päiväkotiin
itse taas hetkeksi töihin kunnes lähden hakemaan lasta päiväkodista kotiin. Aika kreisiä eikä lapsi ehdi edes nukkua päiväunia... Eli tavallaan vien lapsen kahdesti päiväkotipäivää viettämään yhden päivän aikana.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko teillä perheessä autoa?

Kannattaa myös laskea, että säästäisivät taksin käyttö kuluja. (Vähemmän aikaa töistä pois.)

No ei kai nyt kukaan tällaista varten taksia käytä. Ei ole autoa mulla eikä lapsen isällä ja molemmat töissä.

Vierailija
42/42 |
21.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vastaanottajana sattuu olemaan mukava lääkäri niin häneltä saattaa saada sairaslomaa kyseisen päivän. Kannattaa kysyä. Sen jälkeen työnantajan on ihan turha vaatia takaisin tekemistä.

Ei auta lappu, jos työnantaja ei sairauslomaksi hyväksy. Oma viisaudenhampaan poistoni meni omaan piikkiin vaikka saikkulapun sain.

Tämä ei ole edes mikään läppä.

Olen töissä suomalaisessa pörssiyhtiössä.

Meillä saikkukäytäntö on että ensisijaisesti tarjotaan korvaavaa, kevennettyä työtä. Toki sillä loivennuksella että työntekijällä on oikeus siitä kieltäytyä ja olla poissa jos saikkulappu löytyy.

Mutta onhan se niinkin, että jos sulla on varpaassa tikit, ja niiden poisto viikon päässä niin ei se estä esim sähköpostiin vastaamista, sanoi lääkärintodistus mitä tahansa.

Ja tämä on ihan tessin mukainen toimintamalli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä