Saako töistä olla poissa siksi että täytyy käyttää lapsi lääkärissä kesken työpäivän?
Tuntuupahan vaan muuten niin älyttömältä tuleva päivä. Vien lapsen aamulla päivähoitoon menen itse töihin, lähden aika pian töistä pois jotta ehdin hakea lapsen päiväkodista ennen kuin menee päiväunille, sitten tunnin matka julkisilla lääkäriin, lääkärissä tunti, noin tunnin matka takaisin, lapsen vienti takaisin päiväkotiin
itse taas hetkeksi töihin kunnes lähden hakemaan lasta päiväkodista kotiin. Aika kreisiä eikä lapsi ehdi edes nukkua päiväunia... Eli tavallaan vien lapsen kahdesti päiväkotipäivää viettämään yhden päivän aikana.
Kommentit (42)
Siis häh, omalla ilmoituksella otat sairaslomapäivän.. ei ole niin vaikeeta. Et todellakaan käytä mitään lomapäiviä.
Jos sun työnantajalla on lainkaan järkeä päässä, niin tottakai antaa vapaata. Palkanmaksuvelvoitetta tosin ei ole.
Itsekin esihenkilö.
Voi h****i, että ärsyttää nämä superäitit työpaikalla! Milloin mistäkin syystä lusmutaan töistä lasten takia tai vähintäänkin puhutaan niitten kanssa sata puhelua kesken työpäivän!
Olisiko teillä perheessä autoa?
Kannattaa myös laskea, että säästäisivät taksin käyttö kuluja. (Vähemmän aikaa töistä pois.)
Vierailija kirjoitti:
Jos vastaanottajana sattuu olemaan mukava lääkäri niin häneltä saattaa saada sairaslomaa kyseisen päivän. Kannattaa kysyä. Sen jälkeen työnantajan on ihan turha vaatia takaisin tekemistä.
Ei auta lappu, jos työnantaja ei sairauslomaksi hyväksy. Oma viisaudenhampaan poistoni meni omaan piikkiin vaikka saikkulapun sain.
Vierailija kirjoitti:
Jos vastaanottajana sattuu olemaan mukava lääkäri niin häneltä saattaa saada sairaslomaa kyseisen päivän. Kannattaa kysyä. Sen jälkeen työnantajan on ihan turha vaatia takaisin tekemistä.
Ja höpö höpö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta lappu, jos työnantaja ei sairauslomaksi hyväksy. Oma viisaudenhampaan poistoni meni omaan piikkiin vaikka saikkulapun sain.
Hampaanpoisto ei estä istumatyötä, fyysistä rasitusta tulee välttää vuotamisen vuoksi.
Kysyisin esimieheltä voinko käyttää lomapäivän tuona päivänä.
Kai lapsella on toinen vanhempi? Onhan?
Siis millaisissa työpaikoissa te olette, jos tämmöinen reissu on ongelma? Olen ite ollut monella alalla ja aina on onnistunut junailla kaikki lääkärireissut ynnä muut niin, että olen joko itse järjestellyt omat työni niiden ympärille (siivous) tai käyttänyt liukumaa (asiakaspalvelutyö). Nykyisessä työssä (toimistotyö) minun ei tarvitse edes pitää mitään tuntikirjanpitoa, riittää että teen työni ja ketään ei kiinnosta milloin ja missä ne teen. Saatan käydä keskellä päivää lenkillä tai leipoa pullaa, jos siltä tuntuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa! Onhan lapsesi tärkeämpi,kuin työ.
Mikään ei saa olla tärkeämpää kuin työ! Johan nyt on vastuutonta puhetta.
Taidat itse olla lapseton uraihminen! Jos on,niin säälin häntä/heitä! En yhtään ihmettele,että syntyvyys Suomessa on romahtanut! Mut tuo kirjoituksesi antaa vastauksen tärkeysjärjestykseen! Toivottavasti terveytesi kestää tuollaista aatetta ja pystyt elämään itsesi kanssa itsekästä elämää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampaanpoisto ei estä istumatyötä, fyysistä rasitusta tulee välttää vuotamisen vuoksi.
Mutta siitä aiheutuva kipu tai puhumisen mahdottomuus voi sen estää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti näitä typeriä vastauksia! Ootko työnantaja,vai joku muu viisastelija,joka hokee omaa mantraansa.
Meidän firmassa on TESin ohi sovittu paikallisesti että tuossa tilanteessa voi ottaa palkallisen vapaan. Meillä kun työnantaja ymmärtää, että kun yhdistää perhe-elämän ja työn joustavasti niin työntekijät ovat tyytyväisempä ja tekevät duuninsa paremmin. Ja omalla ilmoituksella voi olla 3 päivää sairaana (koronan aikaan 5), jonka jälkeen tarvitsee lääkärintodistuksen. Siinäkin luotetaan työntekijöiden rehellisyyteen asiassa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee niin, että lasken tarkasti montako tuntia reissuun kuluu ja sitten järkkään itselleni sijaisen, valmistelen sijaiselle tunnit valmiiksi ja jätän virkavapaahakemuksen rehtorille. Sitten katson seuraavasta palkkakuitista, että paljonko lääkärireissu tuli minulle maksamaan palkattomana vapaana.
Erityisen p*rseestä on, että julkisella puolella ajat on lähes aina myöhässä, joten pakko varata n. tunti ylimääräistä odotteluaikaa. Kalliiksi tulee mutta minkäs teet. Tämän vuoksi käyn esim. yksityisellä hammaslääkärillä, se tulee minulle halvemmaksi kuin julkinen.
t. Ope
Meillä työterveys on Terveystalolla ja onneksi aikoja on myös iltapäivisin ja illalla. Erikoislääkärikäynti sairaalan polilla oli keskellä päivää, se oli poikkeus. Muuten olen saanut hoidettua asiat työajan ulkopuolella. Hammashoidossa käyn yksityisellä iltaisin. T.toinen ope
Vierailija kirjoitti:
Työkaverit varmaan on innoissaan noista sun 'työpäivistä'.
Enemmän ne vapaita pitää kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Kai lapsella on toinen vanhempi? Onhan?
On.
Vierailija kirjoitti:
Lopputili moisille lääkäreille.
Lapsi voi mennä itsekseen kirjoitti:
Vai ei lapsi osaa itsekseen mennä lääkäriin? Olet lusmu heti kun tilaisuus tulee niin lintsaat töistä, häpeä!
Minkä ikäisenä lapsi osaa mennä itsekseen lääkäriin?
Eikö lapsella oo isää, sulla sukulaisia tai ystäviä ketkä vois viedä?
Työpaikka kohtaista saako noihin mitään joustoa.
Mulla lapsi joskus sairastui ku olin töissä ja esimies nosti sellaisen metelin että ei puhettakaan että ois voinut lähtee kesken päivän hakee lasta.
Mummo sitten onnistui hakee hänet kesken päivän.
Joo ja en ole enää samassa paikassa töissä.