Mieheni säästää Postisia.
Ja aikoo sitten tunkea kaikki "Palautetaan lähettäjälle" -dymotarralla varustettuna postilaatikkoon.
Herra anna voimaa...
Kommentit (47)
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä säästöä Postinen tuo Postille tarkkaan ottaen...?
Joo, ymmärrän Postin näkökulmasta postisen hyvin: mainostilaa, tuottoa, jakajien työn helpotusta yms. Mutta omasta mielestäni kyseessä on vuoden turhake. Jokainen voi miettiä paljonko paperia eli luonnonvaroja kyseiseen kuoreen menee turhaan. Aika monta täysperärekallista vuodessa!
Mun mies leikkaa niistä paperinukkeja että ei ne ihan turhia ole.
Meille tulee postisen välissä usein pelkkä k-marketin mainos, muita mainoksia tulee kasoittain muina päivinä. Voi olla tietysti postille helpompaa, kun mainokset on pari kertaa viikossa niputettu sen postisen väliin. Minun elämääni se ei tee helpommaksi tai vaikeammaksi, vain postinen laput pitää kantaa muun paperiroskan lisänä keräyslaatikkoon.
Postinen on turhaa rahan ja luonnonvarojen haaskausta.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 08:12"]
Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä säästöä Postinen tuo Postille tarkkaan ottaen...?
[/quote]
Mainokset niputetaan Postinen-kansien väliin koneella, mikä on hyvin paljon nopeampaa kuin se että postinjakajat lajittelevat mainokset yksi kerrallaan muiden jaettavien kirjeiden ja lehtien kanssa työpäivänsä aluksi. Tällöin postinjakajalla on enemmän työaikaa käytettävissä postin jakamiseen ja hänelle voidaan laittaa pidempi reitti kierrettäväksi. Näin ollen postinjakajia tarvitaan entistä vähemmän, ja säästö syntyy henkilöstökuluista.
Posti on liikelaitos, ja sen pitää säästää kuluissa ihan niinkuin muidenkin yritysten. Laki velvoittaa jakamaan postit päivittäin pienimpäänkin tuppukylään, joten jossain on säästettävä. Mulle kyllä sopisi, että posti jaettaisiin vaikka vain joka toinen päivä. Postinen on sentään ihan kotimainen tuote, eli jotain plussaa siinäkin.