Mieheni säästää Postisia.
Ja aikoo sitten tunkea kaikki "Palautetaan lähettäjälle" -dymotarralla varustettuna postilaatikkoon.
Herra anna voimaa...
Kommentit (47)
En edes muista milloin olisi lähettänyt postia. Jonku paketin joskus, mutta ei kyllä joka vuosi.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 18:39"]
Ja aikoo sitten tunkea kaikki "Palautetaan lähettäjälle" -dymotarralla varustettuna postilaatikkoon. Herra anna voimaa...
[/quote]
Ei taida onnistua jos "alkuperäisellä" lähettäjällä ei ole postin kanssa sopimusta.
Onko käyny mielessä että sillä säästetään työaikaa/ylitöitä kun postinjakajan ei tarvii joka vtn lirulappusta lajitella erikseen jokaselle
vähintään 600 postinsaajalle? Sen takia ne mainokset on siellä välissä kun kone laittaa ne sinne. Järjetöntä on se miks niitä mainoksia sit tulee postisen ulkopuolellakin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:48"]
Kyllä meillä tulee mainoksia harva se päivä. Turhaa roskaa koko postinen
[/quote]
Ne muut mainokset on sitten jonkun toisen jakelufirman jakamia (joihin Postin Postisella ei ole mitään vaikutusta) tai sitten osoitteellisia nimelläsi tulevia mainoksia joita ei tietenkään voi Postisen väliin pakata koska ovat lähettäjän juuri sinulle lähettämiä.
[/quote]
Kyllä niitä mainoksia tulee postilta ihan ilman postistakin. Postinen tulee 2x viikossa, + muita mainoksia voi tulla vaikka joka päivä!
Mikä tämä mystinen Postinen on mistä kaikki puhuu mutta mulle ei oo koskaan tullut? Täytyykö tässä käydä repimässä mainoskieltokyltti ovesta, että saa tavata tämän Postisen ihan itse ja sen jälkeen laittaa oveen kyltti takaisin ja alle tikkukirjaimin lappu EIKÄ VARSINKAAN NIITÄ VITUN POSTISIA!
Mikä juttu tää nyt on?
Itsellä on postilaatikossa tarra "Ei mainoksia, Ei ilmaisjakeluja".
Eipä tarvi paljon postilooralla käydä. Viikon tai kahden välein haetaan ne hikiset pari laskua, joita ei ole saanut e-laskuiksi.
Posti ja lehtien jakajat kunnioittaa kylttiä. Joskus tulee jonku lähiparturin mainos tai jonku kebab paikan menu tai kiintestövälittäjän mainos, mutta ei muuta.
http://www.lansi-savo.fi/uutiset/lahella/postin-uudistus-aiheutti-palautetulvan-277508
No ilmankos en ollut kuullut, kun en ole tuollaista saanut.
Täytyykin käydä liimamassa kadun päässä olevaan paperinkeräys aatikkoon tarra jossa lukee "Virtasen Postinen".
-28-
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:52"]Onko käyny mielessä että sillä säästetään työaikaa/ylitöitä kun postinjakajan ei tarvii joka vtn lirulappusta lajitella erikseen jokaselle
vähintään 600 postinsaajalle? Sen takia ne mainokset on siellä välissä kun kone laittaa ne sinne. Järjetöntä on se miks niitä mainoksia sit tulee postisen ulkopuolellakin.
[/quote] mainoksia jakaa muutkin kuin posti.
ai onkks siellä jotain sisällä...? ups, ikinä oo avannu, lentää suoraan paperinkeräykseen!
Ne paperinukkepostiskat säästettiin meilläkin. Saisi useammin olla jotain pikku koululaisille, kun yksin tulevat ensimmäisinä kotiin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 20:12"]
Mikä siinä postisessa niin vituttaa?
[/quote]Nokun se ei ole ruotsinkielinen.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:55"]
Mikä tämä mystinen Postinen on mistä kaikki puhuu mutta mulle ei oo koskaan tullut? Täytyykö tässä käydä repimässä mainoskieltokyltti ovesta, että saa tavata tämän Postisen ihan itse ja sen jälkeen laittaa oveen kyltti takaisin ja alle tikkukirjaimin lappu EIKÄ VARSINKAAN NIITÄ VITUN POSTISIA!
[/quote]
Laita oveen kyltti:
"Ei mainoksia tai ilmaisjakelua, mutta
POSTINEN TERVETULLUT!"
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:52"]Onko käyny mielessä että sillä säästetään työaikaa/ylitöitä kun postinjakajan ei tarvii joka vtn lirulappusta lajitella erikseen jokaselle vähintään 600 postinsaajalle? Sen takia ne mainokset on siellä välissä kun kone laittaa ne sinne. Järjetöntä on se miks niitä mainoksia sit tulee postisen ulkopuolellakin. [/quote] mainoksia jakaa muutkin kuin posti.
[/quote]Niin jakaa, sitä roskaa tulee kyllä ihan kiitettävästi. Ai mistä tiedän, koska mulla on suht iso nippu mainoksia viemättä roskiin tossa eteisessä.
Postinen on kyllä ympäristön kannalta erittäin hyödyllinen tapa kuluttaa paperia. Jossain isommassa maassa menisi useampi hehtaari metsää nurin vuodessa tuollaiseen lärpäkkeeseen :D
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:39"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:19"]Mikä vitun postinen? [/quote] Siellä oli kesällä paperinukkejakin sisällä :D
[/quote]
Ja aikuisten värityskuvia :)
Postinen on vaan mainostulojen lähde. Se läpyskähän on itsessään yksi iso ja koko maan kattava mainospaikka.
Nerokas keksintö ja varmasti Posti käärii mukavat rahat. Sivussa tietysti saadaan vähennettyä ihmisten tekemää työtä, eli posti säästää henkilöstökuluissa kun voi vähentää työntekijöitä tuon takia.
Eli pähkinänkuoressa, Posti saa ylimääräistä mainostilaa ja sitä myöten tukuittain rahaa SEKÄ Posti voi samalla vähentää työntekijöitä eli säästää tukuittain rahaa. Postinen on bisneksen kannalta älyttömän hyvä veto Postilta.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:52"]
Onko käyny mielessä että sillä säästetään työaikaa/ylitöitä kun postinjakajan ei tarvii joka vtn lirulappusta lajitella erikseen jokaselle vähintään 600 postinsaajalle? Sen takia ne mainokset on siellä välissä kun kone laittaa ne sinne. Järjetöntä on se miks niitä mainoksia sit tulee postisen ulkopuolellakin.
[/quote]
Se on järjetöntä että vuonna 2015 ihmisten kotiin kannetaan vielä postia paperille painettuna. Itse olen pyrkinyt aktiivisesti eroon kaikesta paperipostista. Laatikossa on mainos- ja ilmaisjakelukieto ja kaikki laskut olen pyrkinyt saamaan e-laskuiksi. Eron liitostakin siksi ettei tulisi enää turhaa jäsenlähteä, kassan jäseneksi toki jäin, mutta se ei lähetä roskapostia kotiin.
Oveen kyltti: Ei mainoksia. Niin eipä mitään Postisia eikä juuri muitakaan mainoksia. Yksinkertaista, eikö totta?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 01:03"]
Postinen on kyllä ympäristön kannalta erittäin hyödyllinen tapa kuluttaa paperia. Jossain isommassa maassa menisi useampi hehtaari metsää nurin vuodessa tuollaiseen lärpäkkeeseen :D
[/quote]
Ah, tosiaan, 'metsäläisenä' minun pitäisikin olla tyytyväinen, kun nyt kuluu paperia entistä enemmän, paperikoneet käyvät ja puu menee kaupaksi - onkohan siinä aivan varmasti suomalaista paperia?
Tietävätkö mainostajat, että nykyään postin kautta jaettavat mainokset menevät enimmäkseen roskiin suoraan postisen mukana, eli maksavat turhasta?
Kyllä minäkin ymmärrän, että koneellinen lajittelu säästää työtä, mutta onhan meitä työttömiä täällä noin puoli miljoonaa. Aivan varmasti joku suostuisi mainoksiakin lajittelemaan, että ei taatusti työvoimapula tätä älynväläystä tuottanut.
Varmaan monelle yksinäiselle ihan kiva juttu tuo Postiset, jos ei koskaan tuu muuta postia. Siinähän on viikon nimipäiväsankarit ja milloin mitäkin muuta tutkittavaa. Kun kaikille ei tuu mitään lehtiä saati sitten henk.koht. kortteja tai kirjeitä (kun ei niitä enää saa juuri kukaan, kun kaikki vaan tekstailee).
Jatkoon.