***KOTILOT***- Viikko 40
Se ois taas uusi viikko odottajat!
AIHA Rv 6+2 J
a ens viikolla ultra!
Kommentit (34)
Taustailun jälkeen taidan uskaltautua joukkoon tuolta kolmoskuumeilijoista. 4+4 on viikot ja vielä oireetta mennään. Mulla ennestään poika 5v ja tyttö 2v. Nyt ei kummempia sukupuolitoiveita, tai ehkä ne ei ole vielä tässä vaiheessa pinnalla. Itsekin kyllä edelliskerralla toivoin kovasti tyttöä ja tyttöraskaudelta se alusta lähtien tuntuikin. Jos nyt pitäisi arvata, niin veikkeisin poikaa. Tampereen seudulla asumme, mulla ikää 34v ja miehellä 44v. Töissä olen ollut tammikuusta lähtien. Siinä lyhyet esittelyt, osa onkin jo tuttuja tuolta kuumepuolelta!! Mukavaa keskiviikkopäivää!!
Jopa olikin LapaLepa hauskan sanan tohon keksinyt, hyvin paikkansa pitävä kyllä. Ja onneksi meitä näyttää olevan muitakin. Mani se taisi olla kun kirjoitteli hyvin samanlaisista tuntemuksista kun mulla, että jos ei tytärtä saa niin tuntuu et jotain olennaista jää elämästä puuttumaan. No siinähän se nimenomaan tuli.
LapaLepa, muakin pelottaa se rakenneultra just samasta syystä, et mitä jos siinä meneekin sit se viimeinenkin toivonripe... Mut en mä voi kysymättäkään olla! Eri asia sit, et näkyykö se tai kertooko ne edes.
Aamulla kun ajeltiin eskariin niin kuopus alkoi yhtäkkiä kysellä, et miten mä voin vaan yhtäkkiä päättää, et mä haluan synnyttää vauvan? Vastasin siihen, että en mä sitä päätäkään vaan vauva syntyy sitten kun se on valmis. No se vaan jankkas edelleen, et eikun miten mä voin päättää tosta vaan et mä haluan synnyttää vauvan. Käsitin kyllä, et se koitti kysyä sitä, että miten se vauva nyt yhtäkkiä on ilmestynyt mun mahaani, mut en tiennyt miten olisin siihen vastannut joten välttelin ja vastasin vaan aina samalla lailla, että vauva päättää itse koska se syntyy... Voi gaash, jossain välissä mun on sille kerrottava sekin, että MITEN se vauva sinne oikein päätyi, mutta täytyy ensin valmistella se sepustus... Jotain, et sain iskältä vauvan siemenen jne... Kun ei ton ikänen (6v.) enää edes niele ihan mitä vaan höpölöpö juttuja ja se osaa ittekin jo vähän miettiä, et jaa, mut mites sit se ja se... Mut en kyllä aio mitään biologian oppituntiakaan alkaa sille pitämään! Olisko kellään tähän helppiä?
Inha päänsärky ollu koko illan, silti oli vaan pakko raahautua tänne tietsikan eteen... Oliskohan flunssa tulossa, kun oon köhinytkin jo pari päivää. Taidan nyt mennä vähän sohvalle pötkötteleen :)
Luna & Nuppu rv 14+5 :)
Meillä on kans nyt just keskusteltu esikoisen kanssa nuo lisääntymisasiat... x) Ostin sellaisen kirjan missä selitettiin ne tosi hyvin. Eipä tarvinnu kertoa ite mitään. Siinä selitettiin myös lapsettomuus, uusperheet jne. Ja sitten hyvin myös seksistä, siittiöistä, munasolusta jne.
Voi luoja tätä väsymystä ja pahaa oloa! Mä voisin nukkua koko ajan, mutta esikoinen luopui kk sitten päikkäreistä, joten äitikin sitten vaan pomppii pystyssä silmät ristissä. Ja kun vähän yrittää itseään vaikka sohvalle oikasta esikoinen aloittaa kamalan kiukuttelun! Ja kun väsyttää, niin pinna tosi tiukalla. Arggh. Rasittaa tää vesisade, kun ei ulos edes pääse. Olis esikoisellakin vähän tekemistä enemmän.
Että vali vali tästä viestistä nyt tuli. Niin ja ihokin kukkii kun murrosikäisellä. Kuten kahdessa edellisessä raskaudessa. Tyttököhän tulossa...
No nyt taidan lopettaa ettei ihan mene liiallisiin valittamisiin tämä viesti...
AIHA Rv 6+4
Eli siis mulla kans ne kaksi poikaa ja esikoinen kans eskarissa ja kuopus 4v. Tyttöä hartaasti toivon...Eilen olin siinä niskaultrassa ja kaikki oli melko hyvin. Oli vaan napanuora just siinä kaulan/niskan kohdalla, että jouduttiin odottelen, että vauva vähän liikkuisi. Ensin lääkäri ihmetteli kovasti, että mitä ylimääräistä niskassa on, mutta aikansa sitä katseltuaan tuli siihen tulokseen, että se oli napanuora. Näin itsekin miten siinä napanuorassa näkyi syke. No sanoi kuitenkin, että jos tulen siihen rakenneultraan niin varmistetaan siinä että se tosiaan oli se napanuora, eikä mitään muuta. Omasta pussistameillä joutuu nää jutut pulittamaan, mutta kyllä mä siihen rakenneultraan menen ja toiveet olis nähdä se sukupuoli kans. Nyt vaan sit odotellaan liikkeitä ja sitä ultraa. Kuvotus alkaa väistyä ja olen nyt vasta alkanut nauttia tästä raskaudesta ja ajatella, että meille toisiaan tulee vauva! Jaksamista ja mukavaa viikkoa!
-NAKSU30- rv13+4
minäkin ilmoittaudun joukkoonne. nyt rv 7 (laskurin mukaan). kaksi tyttöä on ennestään 5v. ja 1v. ja taidanpa taas tyttöä enempi toivoa. tosin miehelle kyllä sen pojas jo sois kun se niin sitä toivoo..
Mulla on 9.pv ultra niin sit varmistuu tää raskaus kun tuntuu vielä täysin epätodelliselta koko asia! aijemmissa raskauksissa olin jo pää pytyssä puolet vuorokaudesta ja nyt en tunne mitään missään.
ja eikun nukkumaan.... Öitä!
Vähän epävarmuus kolistelee ovia, kun ensin oli kauheesti oireita ja nyt ei sit yhtään mitään. Rinnat siis oli kaks päivää tajuttoman kipeet ja vatsaa nipisteli ja vihloi ja eilen ei sit yhtään mitään. :/ Eilen tein uuden testin ja entistä vahvempi plussa sieltä tuli, mut ei se mua nyt vakuuta...
Ostin käytettynä äitiysmekonkin jo. Ajattelin kyllä, että tuo huonoa onnea noin aikasin ostella, mut... x) Toivottavasti vauva nyt pysyy matkassa.
Rv 4+5 (tai 4+2)
Hulda siellä oli huolissaan oireettomuudesta, mut ei kai tossa vaiheessa vielä kauheesti niitä oireita olekaan. Toivotaan nyt ainakin, että kaikki on hyvin ja vauva pysyis matkassa.
Aika moni täällä on kertonut, että kotipaikkakunta tarjoaa vaan yhden ultran ja mietinkin sit, että asutteko te isossa vai pienessä kaupungissa? Kun meillä kyllä saa molemmat ultrat ja neuvolassakin käydään ihan " kirjan" mukaan neljän viikon välein vielä tästä kolmannestakin raskaudesta. Ja siinä välissä saattaa olla vielä ultra-aikakin, että täällä saa kyllä ihan useestikin hypätä tarkastuksissa. Me asutaan tälläses n. 16 000 asukkaan pikku kaupungissa. Maaseudulla :)
Tänään oli kauppareissulla ihan pakko ostaa pienet vaaleenpunaset sukat, kun ne oli niin tajuttoman suloset! Pohjassa oli liukueste sydämiä ja varressa luki Sweet. Muitakin vaaleenpunasia ihanuuksia tuli hypisteltyä, mutta kun ei kuitenkaan uskalla vielä mitään isompaa (kalliimpaa) ostaa... Rakenneultraa odotellessa...
Luna ja Nuppu rv 14+6 :)
Ensin ajattelin, etten mee alkuraskauden ultraan ollenkaan, mut nyt sit oon saanu päähäni, että pakko mun on mennä, kun ei oo noita oireitakaan ja muutenkin... x) Millä viikoilla yleensä muut on käynyt? Siis mille viikolle varaisin ajan? Rv 8 ois ehkä hyvä? Eri asia maltanko sinne asti odottaa, mut näkyykö siellä aiemmin mitään?
[color=orangered]K.a.t.a:lle ekaks tervetulotoivotus!! [/color]
[color=steelblue]Huldakos se oli huolissaan oireettomuudesta..?
(oon tosi huono muistamaan nikkejä..älkää ampuko)
Se kuuluu asiaan olla huolissaan aina jostain asiasta raskausaikana!
Toivotaan ja uskotaan kuitenkin, että masussasi kaikki on niinkuin pitääkin!
[/color]
Nyt en muista taas mitä piti kirjoittaa, joten poistun paikalta..
mammutti ja Vilppu rv 20+6
kun lukasin edellisiä viestejä..:
Meidän paikkakunnalla tarjotaan 3 ultraa!
Eka on np-ultra, toka keskiraskauden ultra eli rakenne-ultra ja sit on vieläloppuraskauden ultra jollain viikoilla..
Neuvoloista en tiedä muuta, kun että niitä on aika usein..varmaan kans 4viikon välein!
tässäpä tämä asia..
kello ei vielä yhdeksää ja meikäläinen ihan tööt! Lost pitäs jaksaa kahtoa, voipi olla että uni voittaa. Töissä taas semmonen härdelli päällä, että kun kotiin raahautuu niin vois heti paikalla kaatua sänkyyn. Ihme, että oon siellä jaksanut eikä ole selkä alkanut vihottelemaan tai tullut jotain ikäviä kipuja mahaan tms. Toivottavasti vaan jaksasin olla sinne äippälomaan asti (29.1.07)
Olen aika onnellinen ollut parina viimeisenä päivänä :) on nimittäin tainneet vauveliinin liikkeet alkaa tuntumaan. Sellasia pienen pieniä hipasuja ja sit, kun oikein jää kuulostelemaan niin ei taas tunnu mitään. Kaipa ne niitä on, I hope, viikkojenkin perusteella pitäs jo tuntua. On vaan edell.kerrasta sen verta aikaa että älyääkö sitä mitään?
Tiistaina kaupungilla käydessäni lankesin sitten ostamaan alerekistä pienen pienen bodyn. Keltanen on sävyltään. Uskomatonta miten pieni se tuleva ihminen on, kun ajattelee hänen sitten käyttävän sitä vaatetta. Mies vaan naurahteli, että nyt se alkaa hypistely ja hössötys. Kun vaan tietäs miten olen jo ihan jonkin aikaa hypistellyt vauvan vaatteita kaupoissa.
No, ei nyt oikein juttu kulje! Tervetuloa uusille Kotiloille ja sinä joka huolehdit, että onko siellä masussa ketään (sori, en muista nimeäsi) niin tottakai siellä on. Muita vaihtoehtojahan emme huoli miettiäkään!
Rouvar Rv 18+3
Hulda kyseli ultrasta. Itse menen ens viikolla kun rv 7+5. Pitäis näkyä siinä vaiheessa jo tarpeeksi. Ovis kun on tiedossa, niin ei pitäis paljon la heittää. Jänskättää kyllä kamalasti onko ketään kotona, mutta oireet on kyllä sitä luokkaa, että oksat pois...
AIHA rv6+6 ja KAMALA väsy ja PAHA OLO
Ja hyvää alkavaa viikonloppua kaikille!
Mä taisin joskus kysyä täällä tuota pakkausjuttua ja totesin et itse en ainakaan taida ottaa, en ottanut kakkosestakaan. Ostan sitten sillä rahalla oman mielen mukaisia vaatteita pikkuiselle.
Ja ihanaa kun on muitakin näitä " sukupuolihurahtaneita" kuin minä ja Luna76. Eli mun mielestä se on ihan luonnollista että jos on 2 ennestään samaa sukupuolta niin kolmannesta toivoo toista, mutta se on sitten eri asia että mitä saa:-) Aina toivoa voi!!!
Luna76: Tuosta rakenneultrasta ja sukupuolen näkemisestä, mua oikeastaan jännittää se ja samaten myös vähän pelottaa et jos sieltä tuleekin selkee " tuomio" kolmannesta samaa sukupuolta olevasta. Se on niin ristiriitaista näiden tunteiden kanssa. Ja kaikki jo puhuu, miten he tuovat sitten mulle ihania vaaleanpunaisia hörhöjä jos tyttö tulee... Välillä oikein ahdistaa. Mutta niinvarmaan suakin ja muita samassa tilanteessa olevia. Meillä molemmat pojatkin ovat sanoneet toivovansa tyttövauva ja esikoinen kysyi multa et äiti oletko sinä tilannut tyttövauvan... Joo no se taas näistä sukupuoliasioista.
Nyt on pari päivää ollut ihmeen hyvä olo ja nälkäkään ei ole vaivannut yhtä paljon kun tähän asti. No ihan hyvä niin. Nyt en ole kyllä enää huolestunut et jos oireet häviää kun niin kai niiden pitäisikin jo tässä vaiheessa ruveta helpottamaan ja maanantaina juuri oli neuvola ja kuulin pienen sydämen jumputukset.
No ei kai tällä erää muuta, lähden tästä ruokatunnille!
LapaLepa rv 14+6