***KOTILOT***- Viikko 40
Se ois taas uusi viikko odottajat!
AIHA Rv 6+2 J
a ens viikolla ultra!
Kommentit (34)
Mulla on nyt joku kiukuttelupäivä meneillään. Miehellekin vaan tiuskin ja kaikki sen tekemiset ja sanomiset ärsyttää ja ärsyttävintä siinä on se, etten tiedä minkä takia oon näin ärtynyt!? Hormonit kai ne sit on kun tekee hulluksi :) Oli pakko tulla tänne valittaan, ennenkun aiheutan kauhean riidan ihan tyhjästä. Huh huh, on tää rankkaa...
Oon varmaan ihan hermoraunio jo sen sukupuoli asian takiakin, kun tuntuu et mietin sitä melkein koko ajan. Eilen jo ajattelin, et mä en jaksa enää, mä luovutan, poika se kuitenkin on, että parasta vaan ajatella niin ja yllättyä sitten jos tyttö tuliskin. Raivostuttavaa vaan, kun välillä on niin vahva tyttöolo ja sit seuraavana päivänä tuleekin tunne, et mitäs jos poika kuitenkin... Ei mulla noista kahdesta ekasta ollut tällästä sekasortoa. Molemmista tunsin hyvin vahvasti heti raskaustestiä katsoessa, että poika se on, ihan kun sen olis siitä tikusta jotenkin nähnyt... Enkä sitä tyttöoloa saanut aikaiseksi vaikka miten yritin ja toivoin ja poikiahan ne sit olikin...
Nyt on kyl niin sekasin tää " sisäinen vaisto" , että järkihän tässä lähtee. Ymmärtäisin jos olis kaksoset tulossa, niin sit ne olis varmaan yks kumpaakin, mut tätä mä en käsitä... Toisaalta antaa toivoa jo se, että tällä kertaa ylipäätään on tyttöolokin, kun sitä ei oo koskaan ennen mulla ollut... No niin, eli tätä piiriä mun ajatukset pyörii...!
Nyt tarvis keksiä jotain muuta tekemistä vähäks aikaa, et sais ajatukset pois tästä asiasta. Hitsi kun noi muksutkin on niin isoja, ettei ne pidä mua kiireisenä niinkuin jotkut pienemmät lapset pitäis. Muuta oo kun aikaa omille ajatuksilleen, pojat on yleensä illat jossain kavereilla tai kaverit on meillä ja ne touhuaa pihalla.
Saiskohan ton ukon lähtemään kaupoille, shoppailu aina piristää kummasti.
Luna ja Nuppu rv 15+1
Minä sain juuri kuopuksen 2v päiväunille ja esikoinen 5v katselee Rölliä. Odotellaan miestä kotiin koulutuksesta. Vielä ei pahemmin raskausoireita ole, väsymys kuulunee asiaan tällä valvomisella... Kuopus on nukkunut kauhean vähän viimeaikoina. Minäkään en malta olla käymättä jossain kohtaa alkuraskaudessa ultrassa, malttaisinkohan odottaa jonnekin 7-8 viikolle. Sitä ennen täytyy varmaan soittaa neuvolaan. Meillä kunta tarjoaa vain yhden ultran.
Viettäkää mukava viikonloppu!
Luna:
Mulla oli ihan samanlaisia oireita tuossa sukupuoli-asiassa kun sulla -aina siihen asti, kun sain asiaan 100% :sen varmuuden....poika...
Mulle tuli vaan ja ainoastaan tyttöjen nimiä mieleen ja kovasti suunnittelin ostavani kaikkea vaaleanpunaista ja hempeää tulevalle tytölle ym. ym.
Kai minä sitten alitajuntaisesti oletin, että kahden pojan jälkeen olen " oikeutettu" saamaan tytön!
Huom *kukaan ei tätä saa ymmärtää väärin! Olen todella onnellinen tulevasta pojasta!*
..ja nyt unohdin mitä muuta piti kirjoittaa..
mammutti ja Vilppu rv 21+1
eli Mammutti sun teksi olis voinu olla omani..
Odotan siis täysillä tyttöä.. kanssa omasta mielestä " oikeutettu" saamaan tyttö... ja mää oon jo menny osteleen vaaleenpunasia nuttuja valmiiks, mutta oon hokenu kyllä että se voi olla myös poika ja mies ihmettelikin miks ostelen jo nyt... mutta mutta kun ne on niin ihanani!!! Myyn sit pois jos poikaa pukkaa.
Rakas on kumpi vaan, mutta tosiaan 100% varmuuden saa sit 8kk päästä viimestään. Meinaan kyllä onkia ultrassa sen esille ku aika tulee.
Mulla oli niin tyttöfiilis kyllä edellisessäkin, mutta poikaa vaan. Meidän isäntä ei taida olla sekatyömies=( *KOPUTTAA PUUTA*
Omaa napaa:
Kiukuttaa!! KAikki ja maailman pienimmätkin asiat saa tajunnan meneen=) Hullu akka oon!!! Raskaus ei sovi tältä osin mulle=)
Naama kukkii ihan törkeenä!! EN tiiä mitä pitäis tehä. Joka ilta pesen kumminkin kunnon aineilla, mutta lisää tulee kirkuen! Jos tää jatkuu oon muutaman viikon päästä sellanen notredamen kellonsoittaja että oksat pois =p
Mani rv 7+2
Hmm... täytyykin huomenna alkaa metsästää ultrausaikaa. Josko sitten menisin oviksesta tasan 8+0. Se ois tän kuun vika päivä, joten kai mä niin kauan maltan? ;)
Mulla ei oo kauheesti mitään oireita ja hyvä niin. Lasten synttäreitä järjestellään ja sukulaiset saattais huomata asian. Pelkään, et mies möläyttää asian jos alkaa vaahdota autokuumeestaan... Tyyliin " eiku ei me sellasta voida, ku tarvii kolme istuinta mahtua" . :O
Vähän nippailee rinnoista ja ihan vatsallaan ei voi olla, kun kohdun seutu on sellanen arka, ei kipeä. Silleen hyvällä tavalla kuitenkin oireita. ;) Tälleen on ennenkin ollut. Mulle oireet alkaa yleensä vasta rv8. Migreenin ja lievän kuvotuksen kera.
Mulla on viikko avattu neuvolakäynnillä ja olikin hyvä positiivinen käynti. Nimittäin kun mulla on edellisissä raskauksissa ollut ongelmia korkean verenpaineen takia ja nyt jännitän asiaa aivan kauheasti ja tällä käynnillä mulla oli parhaat paineet kuin minkään raskauden aikana eli 130/70. Tuli todella hyvä mieli. Mä olen kauheasti kuntoillut ja yrittänyt liikkua juuri tämän vuoksi ja on todella tainnut kannattaa. Painokin oli noussut vain 800 g neljässä viikossa. No sen ei todellakaan tarvitsekaan nousta eli hyvä näin.
Sydänäänet kuuluivat hyvin ja siellä se pikkuinen jumputti 152. Seuraava neuvola on vasta 8 viikon päästä ja siinä välissä 6 viikon päästä on rakenneultra. No enpä kyllä kaipaa kauheasti näitä neuvolakäyntejä, kyllä siellä sitten ehtii ravata eli ihan hyvä näin.
Eilen oli tylsä päivä kun koko päivän satoi, mutta aurinkoa päivään toi 2-vuotias (26.10 3 v), joka oppi ihan itekseen ajamaan ilman apupyöriä, kyllä siitä oltiin niin ylpeitä. Otti vain pienen pyörän missä ei ollut appareita ja lähti ajamaan, ilman mitään auttamista. Esikoinenkin oppi vasta tänä keväänä juuri 4-vuotiaana. Mutta eikö sanota, että mitä isot edellä sitä pienet perässä, eli taitaa pitää aika hyvin paikkansa.
No eipä tällä kertaa muuta!!!
LapaLepa rv 14+4
Eli ihan alussa mennään. Aamulla plussasin. Nyt menkoista laskettuna rv4+3. (Laskeskelin aamulla tohinassa ihan väärin...) Tää päivä onkin mennyt sulatellessa tätä asiaa... ;)
Olipas kivoja kuulumisia, LapaLepalla neuvolasta ja uusi plussannut oli saapunut joukkoomme, onnittelut Hulda80!
LapaLepa, eiks oo hurjaa, että jo kuuden viikon päästä saatat saada selville vaavin sukupuolen! Iiks, mua ainaski jänskättää jo meidän molempien puolesta! Mulla on seuraava neuvola kahden viikon päästä ja sillon saan varmaan sen ultra-ajan. Tosi pettymys kyllä jos ei se sukupuoli siinä sit selviäkään... Taas joutuu odottaan lisää... Mut pidetään peukkuja!
Paha olo alkaa pikkuhiljaa vetäytyä taka-alalle, enää on oikeestaan jäljellä sellanen " paskan" maku suussa aina sen jälkeen, kun on jotain syönyt tai juonut. Juu, ja ei auta hampaiden pesu, on kyllä kokeiltu :) Ja sitä jatkuukin sit melkis koko ajan, mut parempi tääkin kun se ainainen kuvotus. Kaipa tääkin parin viikon sisään loppuu. Enkä muuten oo syönytkään enää niin usein/paljon, kuten vähän arvelinkin et se siitä tasaantuu jahka huono olo lakkaa. Hyvä vaan, kun tota painoo tosiaan on jo muutenkin riittämiin...
Eilen tuli taas tosi voimakas " tyttöolo" ja jatkuu vaan, nautin nyt tästä " varmuudesta" (hehe), että tyttöhän se sieltä on tulossa. En silti vielä uskaltanut kuitenkaan vaateostoksille sännätä :)
Luna & Nuppu rv 14+3 :)
Voi kamala... pääkoppa on ihan jotain muuta kun pää ja aivot...
Koko ajan pyörii vaan tää raskaus mielessä ja mitä kaikkee pitää hankkia.. Edellisiltä säästetty vaan vaunut ja läjä vaatteita.
Mullakin on niiiiin tyttö olo.. tipahankin varmaan kovaa ja korkeelta jos/kun miehisiä apuja ultrassa joskus näkyy..
Kuulostaako kamalalta?? On vaan kovasti toivonut tyttöä aina ja sellainen tunne jos en tytärtä saa niin jotain jää elämästä puuttumaan... toi jo varmaan kuulosti kamalalta?
Mies kun on sitä mieltä että kolme lasta on täysluku meille....
OOtteko ostellu mitään äitiysvaatteita tai vauvanvaatteita kuumeilu tai nyt raskausaikana??
Ite menin tilaamaan muutamat housut jo, koska muutenkaan ei niitä hirveesti ole ja tykkään noista collareista... mukavat jalassa=)
Noh nyt saa riittää tää oman napan ympärillä pyöriminen... ja palaillaan astialle..
Muuten. millon ootte soitellu neuvolaan ekasta kertaa? Miettinyt tässä että koska pitäis sinne rimpautella...
mani rv 6+4
Mani: eipä mun korvaan ainakaan kauheesti särähtäny sun sukupuolitoivomukset. Itse toivon poikaa ja ihan samalla tavalla jotenkin koen, että jää jotain puuttumaan jos ei poikaa tuu. Mut onhan tyttökin yhtä rakas silti. ;) Ja tietty aivan sama sinänsä kunhan olis terve. (Tosin tää on nyt sit saanut alkunsakin ihan oviksen ollessa käsillä, joten ehkä sieltä jopa poika on tulossakin...?) x)
Vaatteita oon alkanu jo urakalla katselemaan. Siis odotukseen... Heitin edellisen raskauden jälkeen kaikki pois, koska oli niin kova synnytyskammo, että vannoin ettei ikinä enää. No, eipä siitä niin kauaa oo ja täällä sitä taas mennään...
Rv 4+4
Ja mulla kovat poikatoiveet. Vaikka sen todennäköisyys on kovin pieni. Eilen oli puistossa aivan ihana pikkupoika ja mä niin sydämestäni toivoin, että masuasukki ois poitsu. Haluan kyllä tietää jo odotusaikana kumpi on tulossa. Vaikka tyttö olisi ihan yhtä rakas niin kait sitä jotenkin pettyis kuitenkin. Ja meillä kun pupuiltiin kp 4-15 joka päivä (ovis kp 12) niin eipä tuosta nyt selvää ota kumman mahis ovikseen nähden suurempi ;)
Vointi ennallaan. Äklö olo, väsyttää ja turvottaa. Ja kahvi maistuu edelleen...
Joku kyseli neuvolakäynnistä. Kuopuksella oli viime perjantaina puolvuotisneuvola, niin kirjoiteltiin mulle samalla jo äitiysneuvolakortti :)
Virallinen käynti on sitten rv 10+4. Juostaan vuoron perään muksujen kanssa kohta neuvolassa...
Alakerrasta kuuluu kutsu...
Heippa kaikille!
AIHA Rv 6+3
Helminauhalaisille pahoitteluni, että tulee toistoa, mutta kopsaan äskeisen kirjoitukseni, jotta pääsen tännekin puolelle välillä pinoutumaan! =)
Rakenneultra oli aamulla, ja kaikki oli hyvin! Yllätyksekseni istukka olikin takaseinämässä(!) - olin ihan varma, että on etuseinämässä, koska olen ekat liikkeet tuntenut vasta rv 18+4, ja ihan muutamana päivänä nyt on tuntunut potkuja ihan päivittäin. Ultraajallekin asiaa ihmettelin, mutta hän oli sitä mieltä, että en ole aiemmissa raskauksissakaan ennemmin liikkeitä tuntenut - muistan väärin(!). En sitten alkanut asiasta kinaamaan. =) Sitten kyselin jalkoväli-näkymää, ja kerroin heti, että minulla on niin vahva poikaolo ollut alusta asti. Hän siihen vastasi, että ei ihme, sillä ihan selkeä poika masussa onkin!! =D (Minä en ainakaan koskaan tarkistamatta muista, että minkä ikäisiä lapsia, ja kumpaa sukupuolta olevia teillä on, joten kertauksena kerron, että meillä ennestään sekä poika (03/03) että tyttö (07/04).)
Hiukan aloin ultran jälkeen kyllä epäröidä, että olisko sittenkin pitänyt olla kysymättä sukupuolta (vaikka siis olin jo 99%:sti varma, että poika on), olis ollut synnytyksessä vielä hiukan jännäämistä, mutta toisaalta nyt on hyvä pakata nuo neidin pienet mekot yms. vaaleanpunaiset vaatteet varastoon, ja ottaa esikoisen pieniä pojan vaatteita esille vähitellen. Ei liian näkyvästi kylläkään, koska ei aiota mitään sukupuolesta mainita kenellekään raskauden aikana. Tänään heti yks jo kysyi, et tiedetäänkö sukupuoli/halutaanko tietää jne. ja mä sit vastasin et ei tietoa. Sen verran pystyn " valehtelemaan" , koska jos mainitsisin, että tiedetään sukupuoli, niin ei se pysyisi enää salassa..
Täyttä tuskaa on kyllä nämä neuvola/ultra-aamut, koska vessassa ei saa käydä pariin tuntiin, jotta saa kunnon virtsanäytteen. Ja minä kun olen todellinen jännittäjätyyppi, ja kun jännitän, on kokoajan pissahätä, ja vatsa ihan sekaisin. Yritä siinä sit väännellä ja pidätellä. No, tänään ei virtsanäytettä otettu, mut piti silti olla väh. 1h virtsaamatta kun sinne rakenneultraan menin (näin neuvolasta opastivat), ja todellista tuskaa oli jo tunnin pidättelykin! No mutta, mitäpä ei hyvän asian puolesta.. =)
Mukavaa tiistaita kaikille!
Minni & [color=teal]Mulperi [/color]20+1 (ultrassa muuten vastasi 20+6, eli hyvin tuntuu poika kasvavan ;)
Tervetuloa [b]Hulda [/b]! Ja onnittelut plussasta! Se on aina yhtä ihana tunne..
Mulla on ollut kans huono omatunto pienen pienen pettymyksen tunteen jälkeen, minkä koin, kun sain tietää, että kolmas poika on meille tulossa..!
Tosin pettymys kyllä hävisi, kun ajattelin asiaa paremmin ja kuitenkin ne kromosomit oli normaalit, mutta olisihan se kiva ollut saada tyttökin..
Nyt kuitenkin innoissani ostelen pikkuveli-bodyja ja muuta vaatetta, enkä ajattele asiaa sen kummemmin.
Olo on ollut loistava ja vauva kasvaa ja vahvistuu kaikenaikaa (ainakin liikkeistä päätellen), taitaa aikamoinen ikiliikkuja olla tulossa!
Mulla ens viikolla rakenneultra...pääsee taas [color=blue]pojan [/color] näkemään!
Meillä vietettiin viikonloppuna esikon 8-vuotisjuhlia ja menoa ja meininkiä riittti..
olen ihan tyytyväinen, kun ne on vaan kerran vuodessa! = )
Otti äidille aika koville!
eipä tässä muuta..
mammutti ja Vilppu rv 20+4
..ja Mani (?) taisi kysellä vaatteista..
Minä olen joutunut hankkimaan itselleni jo rv 8:sta lähtien mamma-housuja, kun tavalliset ei ole mahtunut päälle ja vauvallekin olen jo hankintoja tehnyt!
Vaunut on vielä etsinnässä ja mietitään ostetaanko käytetyt vai uudet. Sama turvakaukalon kanssa..
Onkohan Kotiloissa ollut puhetta pakkauksesta..? (ei pysty muistaan, raskausdementia vaivaa..)
Mietin pitkään ja hartaasti otanko pakkauksen vai rahan.
Toisaalta pakkaus olisi tarpeellinen, kun edelliset on hävitetty jo monta vuotta sitten, mutta toisaalta kaikki voisi hankkia itsekin ja saisi ainakin mieleisiään vaatteita..
Ääh, en osaa päättää!
mammutti taas
tai no sen loppua jo...
Tosta pakkaus kysymyksestä sen verran että oon kanssa vähän hakusessa sen kanssa!
Riippuu paljolti siitä minkälainen pakkaus tulee maaliskuussa! Toisaalta sillä rahalla sais vaikka sen turvakaukalon mikä meiltä puuttuu tai pinnis. Vaatteita on jo jonku verran kertynyt, joten sen takia laatikkoo ei tarttis ottaa.
Mulla on ollu vaan tapa sen pakkauksen kanssa että oon sailyttänyt ne poikien omia lapsia varten että olis niillä sit jotain retroo ja oma pakkaus tallessa. Ite olisin toivonut että mun omia vauva vaatteita olis ollu tallessa enemmän.
OMAA NAPAA:
ei edelleen tee mieli oikein mitään ruokaa.. suklaata tulee napsittua vähän joka väliin ja se hemmetin kokis....
Turvottaa ja yököttää ja kahvi.... hyiiiiiiii sen juominen loppu kun seinään!!
Alkuraskauden ultraa kovasti odotan ja huomenna soitankin neuvolantätille ja tilaan aikaa että saadaan alka täytellä korttia=)
mani rv 6+5
Täällä kuvotus alkaa väistymään ja tietysti heti tuli epävarma olo raskauden suhteen. No onneksi ens viikolla on np-ultra ja kaikki toivottavasti hyvin.
Pakkausta emme ota, emme kakkosellekaan ottaneet. Ainoastaan makuupussin hankin siitä pakkauksesta ja olisi kiva saada tästäkin pakkauksesta jotain muistoksi pienelle. Muu tavaran hankinta riippunee pitkälti sukupuolesta. Pojalle olisi vaatteita riittämiin, tytölle ei mitään pienimpiä kokoja lukuunottamatta. Olisipa ihana päästä vaateostoksille ;), mutta ihme kyllä mitenkään neuroottisesti en tyttöä odota. Tyttöolo toki on! Tuplat joudutaan hankkimaan, muu löytyy ennestään.
P-L 11+3
Kävin just ekasessa neuvolassa. Ekasta kertaa tällä paikkakunnalla ja yllätys oli positiivinen..
MEille tarjotaan **4 ultraa** ja täti sanoi että aikasempien raskauksien ennusteella mua passitetaan sinne useammin..
Kivaa ei tartte mennä yksityiselle vauvaa katteleen=) Eli eka on toi np-ultra ja vasta rv 12.. eli 4 viikkoa pitäis vielä jaksaa. Sit on rakenneultra ja sit on rv 25-28 ja viimenen on rv 35.
Viikkoja täti sai kasaan jo 8 mutta ite meen kyllä ton oman kierron mukaan eli tänään on 7+1. Ei iso heitto, mutta heitto kumminkin.. loppu ajasta se tuntuu kun laskettuaika alkaa läheneen.
Suola, sokeri ja rasvat multa laitettiin pannaan eli mitähän sitä nyt sit söis kun kaikki on kielletty????=(
Väsymystä, öklötystä, turvotusta, jumalatonta kiukuttelua!!!! ja läskiä oloo täälläpäin tiedossa. Lihonu olisin muka 5 kiloa kk, mutta en ite mitenkään usko tohon... ei voi olla! EI näy ainakaan missään... kait??
Kyllä oikeesti hermot menee ihan pienimmästäkin asiasta ja räjähdän seinille. Pakko paeta sänkyyn tätä pahaa oloa... pahamieli tosiaan kun satun pojille vaan räjähtään kun ei usko kaunista puhetta =(
Seuraavaks on sit se np-ultra 2 päivä ens kuuta (kamalan pitkä aika) ja sit parin viikon päästä neuvola.
Mahaa on nippaillut tänään illasta, mutta kävin kyllä heittämässä kaverin kanssa 6 kilsan lenkin, joten toivon että johtuis siitä, eikä mistään muusta..
mani rv 7+1