Sisarukset käyttävät liian kilttiä äitiä hyväkseen
Voinko tehdä mitään?! Toinen sisarus hoidattaa äidillä lapsensa, toinen eläimet. Äiti ei koskaan osaa kieltäytyä, hänet on kiltiksi kasvatettu ja siitä on aina saanut kärsiä. On jo itse pian eläkeikäinen, käy osa-aikaisesti töissä. Minulle sitten valittaa väsymystä ja että taas ne pyytää sitä ja tätä... Tällöin koitan aina tsempata että on oikeus sanoa ei! Olet ihan tarpeeksi tehnyt heidän eteen, saavat pärjätä omillaan välillä! Äiti myöntää asian ja lupaa että tällä kertaa ei suostu johonkin avunpyyntöön. Se päätös ei vaan pidä kuin hetken, taas on siellä koko konkkaronkka hoidossa äidin vapaapäivänä. Äiti oli viime talvena uupumuksen takia sairauslomalla --> sisarusten mielestä siis hyvin aikaa auttaa heidän jutuissaan!! Törkeyden huippu.
Tuntuu että sisarukseni jäivät ilman empatiakykyä ja se kaikki tuli minulle. Valvon usein öitä kun ahdistaa äitini tilanne. Jos puhun sisaruksille asiasta, he eivät välttämättä vastaa yhtään mitään tai sitten sanovat että asia ei minulle kuulu. Itse olen parikymppinen, sisarukset vanhempia. Pitävät minua ihan kakarana eikä minun tulisi puuttua asioihin kun en ymmärrä.
On äitisi asia sanoa ei jos ei halua hoitaa.