Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehdottakaa mulle, mistä katsella asuntoa pk-seudulla!

Vierailija
31.08.2015 |

Eli tilanne on tämä, että joudumme muuttamaan työtilanteen perässä pk-seudulle. Miehellä on jo työpaikka tiedossa aikalailla kehä III :n vieressä, lähellä kolmostietä. Mun on suhteellisen helppo saada pätkätöitä, mutta ne voi olla, missä vaan tai sitten saan valita pätkäni paikan. Eli mun työpaikan sijainnista ei mitään tietoa vielä.

Koska kuviossa on kouluikäinen lapsi, niin ei ole mahdollista kokeilla asuinpaikkoja vaan pitäisi muuttaa sitten suoraan sinne pysyvään paikkaan.

Antakaapa joitain ehdotuksia, mistä kannattaisi katsella asuntoa. Tässä toiveita:

- ehdottoman rauhallista seutua, ei periferiaa, mutta sellaista, jossa lapset voi pyöräillä ulkona ja mielellään ei mitään teinien huumeongelmia sitten muutaman vuoden päästä jne. Tiedän, huumeita käytetään varmaan nykyisessäkin asuinpaikassa, mutta silti toivoisin sellaista kunniallista asuinaluetta, jossa pääosa lapsista on vanhempiensa näpeissä.

- haluamme sellaisen tilavan ympäristön, jossa olisi omaa pihaa eli omakotitalo mielellään. Mielummin vanha talo ihanalla tontilla kuin uusi postimerkkitontilla. Saa olla työtä ja vähän vinksin vonksin, jos vaan on muuten idyllinen ja hyvä paikka.

- kulkuyhteydet... meillä on nyt kaksi autoa ja jatkossakin, mutta kuitenkin pitäisi löytyä läheltä koulut, bussit ja ehkä paikallisjunakin

No, nuo on varmaan monelle tyypillisiä toiveita, mutta kun meillä on aika rajallinen budjetti. Omaa rahaa olisi laittaa ehkä 200 000 Euroa ja lainaa ei haluttaisi ottaa ihan tolkuttomasti eli kokonaisbudjetti mielellään alle 350 000 tai jopa alle 300 000.

Olen tässä googletellut ja katsellut vaihtoehtoja. Millaisia paikkoja olisi esim. Tuusula ja mikä niistä keskuksista. Entäs Hyvinkää? Nurmijärvi? Vai kannattaisiko tähdätä Vantaa, Espoo -linjalle ja ostaa sitten vaikka muuten huonompi tai pienempi?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla budjetilla ja tarpeilla tuo Tuusula kuullostaa aika hyvältä, tosin ole sitten mitään pk-seutua. 

Vierailija
2/2 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autoilu ei pelota, niin jokin kehyskunta. Helsingistä ei järjellisellä budjetilla tuollaista löydy. Esim Tuusuls voisi olla ok.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan