Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt haluaisin kyllä ylläpidolta oikeasti vastauksen: MIKSI abortista

Vierailija
31.08.2015 |

ei saa keskustella? Minua oikeasti järkyttää tämä asia. Vai kolahtaako se johonkin abortin tehneeseen moderaattoriin?

Saa nähdä kuinka nopeasti tämä aloitus poistuu.

Kommentit (275)

Vierailija
221/275 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:02"]

Eli haluat sanella muiden elämästä, mutta et ottaa vastuuta vaatimuksistasi? Helppohan se tuolloin on huudella, kun sinulla ei itselläsi ole mitään pelissä.

[/quote]

Osallistun talkoisiin mieluusti maksamalla veroja jos sillä saadaan aikaan tukea ja kannustimia muuttaa mielipideilmastoa ja lainsäädäntöä niin että abortteja ei tarvitse tehdä. Jos ilmestyisi jokin säätiö tukemaan asiaa, nopeuttamaan sopivien adoptio perheiden löytämistä jne mielelläni tukisin sitä rahallisesti.

Sinäkin teet niin yhteiskunnallisissa asioissa joissa et itse pysty suoraan itse toimimaan. Kaikki tekevät niin lukemattomissa asioissa.

Vai onko niin että esimerkiksi jos vihreä vastustaa ydinvoimaa niin validi vasta-argumentti on "no aiotko itse rakentaa tuulivoimalan? jos et niin älä huutele asia ei kuulu sitten sinulle".

[/quote]

Minä odotan, että se vihreä tarjoaa järjellisen vaihtoehdon vastustamalleen ydinvoimalle.

Missä on järjellinen vaihtoehto abortille? Sinun näkemyksesi mukaan "joku muu kuin minä hoitaa". Meillä on jo nyt lapsia, joista ei kunnolla huolehdita, miten asia ratkaistaisiin, jos näitä lapsia olisi vielä lisää?

Vierailija
222/275 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:03"]

Maailmassa on lapsia odottamassa adoptiota nykyisinkin. Miksi nämä eivät abortin vastustajille kelpaa? Ovatko väärän värisiä?

[/quote]

Heitä ei tapeta. Välittömän tappouhan alla oleva lapsi olisi etusijalla. Eikä suomalaiset adoptiovanhemmat voi adoptoida kaikkia maailman lapsia. Taas tällainen "jos et pysty pelastamaan kaikkia maailman valaita niin miksi yrittää pelastaa edes yksi" argumentti.

[/quote]

Ei tarvitse pelastaa kaikkia, adoptoi vaikka yksi venäläinen orpo näin alkuun. Miksi et niin tee, mutta odotat, että muut tekevät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/275 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:12"]

1. Se on kuvottavaa, että "elämän kannattajat" eivät halua tarjota apua lapsille, joita ei ensin meinata abortoida. Siis niille lapsille, jotka nykyisin tarvitsevat apua.

2. Että hoidettaisiinko ensin ne olemassa olevat lapset, ennenkuin aletaan tuottamaan niitä lisää?

3. Ja minä en näe sikiötä lapsena. Sinä näet, mutta jostain syystä tärkeämpänä, kuin syntyneet lapset (joilla ei vissiin olekaan mitään merkitystä)

[/quote]

1. Tarkoitatko kaikkia maailman lapsia vain suomalaisia lapsia? Emme voi ottaa vastuuta kaikista maailman lapsista. Jo syntyneet lapset kuitenkin nauttivat perusihmisoikeuksista suojaa oikeuteensa elämään.

2. Kannatan. Pitäisi käydä yhteiskunnallista keskustelua eitoivottujen/vahinkoraskauksien vähentämiseksi.

3. Alatyylinen kommentti. Mielipiteeni on että ihmisoikeudet ulottuvat kohtuun asti alkaen oikeudesta elämään.

Vierailija
224/275 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:16"]

Missä on järjellinen vaihtoehto abortille? Sinun näkemyksesi mukaan "joku muu kuin minä hoitaa". Meillä on jo nyt lapsia, joista ei kunnolla huolehdita, miten asia ratkaistaisiin, jos näitä lapsia olisi vielä lisää?

[/quote]

Se on adoptio tai lisätty yhteiskunnan tuki äidille/perheelle.

Lapsien huolehtimiseen on suunnattava tarvittaessa lisää resursseja.

Vierailija
225/275 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:03"]

Maailmassa on lapsia odottamassa adoptiota nykyisinkin. Miksi nämä eivät abortin vastustajille kelpaa? Ovatko väärän värisiä?

[/quote]

Heitä ei tapeta. Välittömän tappouhan alla oleva lapsi olisi etusijalla. Eikä suomalaiset adoptiovanhemmat voi adoptoida kaikkia maailman lapsia. Taas tällainen "jos et pysty pelastamaan kaikkia maailman valaita niin miksi yrittää pelastaa edes yksi" argumentti.

[/quote]

Ei tarvitse pelastaa kaikkia, adoptoi vaikka yksi venäläinen orpo näin alkuun. Miksi et niin tee, mutta odotat, että muut tekevät?

[/quote]

Mitä kohtaa boldatusta et ymmärtänyt. Olen jo todennut etten ole sopiva adoptiovanhemmaksi. Osallistuisin muutoin abortoitavien lapsien adoption edistämiseen mielelläni rahallisesti kuten jo edellä totesin.

Vierailija
226/275 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kuinka kuvitellaan olevinaan niin pyhimyksiä niin maailma ei pää-asiassa ole mikään "kiva" paikka. Loppujen lopuksi me olemme vain eläimiä, jotka tappelevat keskenään eri asioista. Tämä "oikeus elämään" mantra sivuuttaa kokonaan kylmät ja raa-at faktat ihmiselämän kovuudesta ja siitä että se on jopa tarkoituksen mukaista että kaikki eivät synny tänne. Se on jopa ihmiskunnan etu, koska muuten kuolisimme nopeammin koska planeetan resurssit ei vain riitä kaikille. Nytkin se alkaa jo näkyä. Eli se olisi syntyneiden lasten leivästä pois jos sitä pitää vielä jakaa enemmän.

Vierailija
227/275 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:29"]

Vaikka kuinka kuvitellaan olevinaan niin pyhimyksiä niin maailma ei pää-asiassa ole mikään "kiva" paikka. Loppujen lopuksi me olemme vain eläimiä, jotka tappelevat keskenään eri asioista. Tämä "oikeus elämään" mantra sivuuttaa kokonaan kylmät ja raa-at faktat ihmiselämän kovuudesta ja siitä että se on jopa tarkoituksen mukaista että kaikki eivät synny tänne. Se on jopa ihmiskunnan etu, koska muuten kuolisimme nopeammin koska planeetan resurssit ei vain riitä kaikille. Nytkin se alkaa jo näkyä. Eli se olisi syntyneiden lasten leivästä pois jos sitä pitää vielä jakaa enemmän.

[/quote]

Jos näin on niin miksi esim Breivikin tapaisia pidetään hengissä? Monet abortin vastustajat kiipeilevät seinille jos ehdottaa kuolemanrangaistun käyttöönottoa. Silloin kyllä ollaan menossa barrikadeille puhumaan ihmisoikeuksista.

Vierailija
228/275 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:32"]

Jos näin on niin miksi esim Breivikin tapaisia pidetään hengissä? Monet abortin kannattajat kiipeilevät seinille jos ehdottaa kuolemanrangaistun käyttöönottoa. Silloin kyllä ollaan menossa barrikadeille puhumaan ihmisoikeuksista.

[/quote]

Meni senat sakaisin tarkoitin tietysti abortin kannattajia. Ollaan hyvin Pro Choice kun kyse on syntymättömästä elämästä mutta ehdottoman Pro Life kun kyse on massamurhaajista.

Vierailija
229/275 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jos näin on niin miksi esim Breivikin tapaisia pidetään hengissä? Monet abortin vastustajat kiipeilevät seinille jos ehdottaa kuolemanrangaistun käyttöönottoa. Silloin kyllä ollaan menossa barrikadeille puhumaan ihmisoikeuksista.

[/quote]

Kuolemanrangaistus ei ehkä siksi ole hyvä idea, koska joku oikealla pallilla oleva voi käyttää sitä epätoivottujen ihmisten hävittämiseen omaksi hyväkseen. Toisaalta breivikin ja vastaavien tapauksessa minulle on saman tekevää teilataanko nämä vai ei. Jotkut on parempia kuolleena. Yleensä vankilassa pistetään matalaksi porukkaa, mutta edellä mainittu on säästynyt siltä eristyksen vuoksi.

Vierailija
230/275 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme pidä abortista. Meillä on siitä huonoja kokemuksia.
t. Ylläpito

Vierailija
231/275 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä havainto abortin kannattajien ja moraalin epäjohdonmukaisuudesta. Breivikin, Mika Murasen ja Tervi Tervashongan elämää puolustetaan henkeen ja vereen, ja pidetään barbaarisena elämän lopettamista, mutta samaan aikaan sallitaan erityisluvalla terveen sikiön abortointi 20. raskausviikolle asti ja kehitysvammaisen (mm. down-lapset) abortointi 24. raskausviikolle asti, vaikka tässä Kurikan Nimipäivien maassa kovasti vannotaan vammaisten oikeuksien nimiin, ja vaikka tuon ikäiset sikiöt ovat jo säilyneet hengissä kohdun ulkopuolella! Viaton elämä, joka on säilynyt hengissä kohdun ulkopuolella, on Suomen lainsäädännössä oikeus lopettaa, ja se hyväksytään "naisen oikeutena", mutta mitä sairaimpien murhaajien tappaminen olisi äärimmäistä moraalittomuutta. Ei abortin kannattaminen todellakaan seiso tukevien jalkojen varassa älyllisesti tai moraalisesti. (Huom! Itse EN kannata kuolemantuomioita, mutta vertaus on silti täysin validi.)

Vierailija
232/275 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:47"]

Hyvä havainto abortin kannattajien ja moraalin epäjohdonmukaisuudesta. Breivikin, Mika Murasen ja Tervi Tervashongan elämää puolustetaan henkeen ja vereen, ja pidetään barbaarisena elämän lopettamista, mutta samaan aikaan sallitaan erityisluvalla terveen sikiön abortointi 20. raskausviikolle asti ja kehitysvammaisen (mm. down-lapset) abortointi 24. raskausviikolle asti, vaikka tässä Kurikan Nimipäivien maassa kovasti vannotaan vammaisten oikeuksien nimiin, ja vaikka tuon ikäiset sikiöt ovat jo säilyneet hengissä kohdun ulkopuolella! Viaton elämä, joka on säilynyt hengissä kohdun ulkopuolella, on Suomen lainsäädännössä oikeus lopettaa, ja se hyväksytään "naisen oikeutena", mutta mitä sairaimpien murhaajien tappaminen olisi äärimmäistä moraalittomuutta. Ei abortin kannattaminen todellakaan seiso tukevien jalkojen varassa älyllisesti tai moraalisesti. (Huom! Itse EN kannata kuolemantuomioita, mutta vertaus on silti täysin validi.)

[/quote]

Niin? Ei tämä mikään paratiisi ole. Täynnä itsekkäitä kusipäitä, jotka ei koskaan lopu. Ja tänne paskan keskelle sinä haluat ne viattomat lapset tuoda. 

Vierailija
233/275 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:47"]

[/quote]

Voi hyvä luoja. Tekstisi rönsyilee kiihkoilevista sanoista: "äärimmäinen moraalittomuus, mitä sairaimmat murhaajat, elämää puolustetaan henkeen ja vereen."

Minä en kannata kenenkään kuolemantuomiota, ihan vain siksi, että kuolemantuomio on väärin. Se tekee yhtä lailla ihmisestä murhaajan, jos tappaa murhaajan.

Mitä tulee aborttiin, niin abortti on tosiaankin naisen oikeus. Nainen sen kantaa ja synnyttää, niin se on aina naisen oikeus. Aivan turhaa edes pitää mitään miespaneeleita abortista, kun miehiä ei raiskata, miehet eivät synnytä, miehet eivät huolehdi raskausaikana sikiöstä.

Se sikiö on vielä solumöykky: se ei tunne, eikä tiedosta mitään, se ei pysty elämään millään tavalla itsenäisesti. Ja jos vanhemmat/äiti ei sitä halua, niin miksi pitää väen vängällä tuoda maailmaan uusi ihminen ja antaa se sen jälkeen adoptoitavaksi tai kasvattaa ympäristössä, jossa ihmistä inhotaan?

Jos vastustaa aborttia, niin vastustaa varmasti myös ehkäisyä, koska siinä ehkäistään uuden ihmiselämän alku. Ja varmasti vastustetaan kuolemantuomiota, jos ihmisyyttä puolustetaan henkeen ja vereen. Ja varmasti vastustetaan myös tehotuotantoa, jossa eläimiä tapetaan raakalaismaisesti. (olen itse sekasyöjä) Ja puolustetaan varmasti maahanmuuttoa, koska muuten ihmisiä kuolisi.

Vierailija
234/275 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jai tässä vääntämistä ole. En hyväksy aborttia ja annan ääneni jokaiselle kansalaisaloitteelle, joka pyrkii takaamaan lapselle ihmisarvon. Sit on niitä, joiden muelestänse on ok, jos pystyvät elämään tekojensa kanssa, niin hyvä niin.

Vierailija
235/275 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

" jos ei hyväksy aborttia niin ei hyväksy ehkäisyä" ihan bull shit:D mä en hyväksy aborttia, pidän sitä murhana. Mulla on oikeus tähän mielipiteeseen. Jos koe-eläimiä hedelmöitettäus ja sikiö tapettais huvin vuoksi 14 viikolla, olisi sekin mielestäni epäeettistä. Mun on pakko hyväksyä teidän mielipiteet ja tekonne, joten hyväksy sinäkin minun
mielipiteeni ilman että keksit sanoja suuhuni mm. ehkäisystä. Ei tarvi tyhmä olla:D

Vierailija
236/275 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:02"]

Ei jai tässä vääntämistä ole. En hyväksy aborttia ja annan ääneni jokaiselle kansalaisaloitteelle, joka pyrkii takaamaan lapselle ihmisarvon. Sit on niitä, joiden muelestänse on ok, jos pystyvät elämään tekojensa kanssa, niin hyvä niin.

[/quote]

Syntyminen ei sinänsä takaa ihmisarvoa. Silloin ne tosin vasta voikin kunnolla tosin menettää jos syntyy väärään paikkaan väärään aikaan. Joskus myös sen alkaneen elämän siihen perään, joten sisänsä saman tekevää pääseekö kohdun ulkopuolelle vai ei. Lopputulos on sama.

Vierailija
237/275 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika, miten heikoiksi argumentit rupeavat menemään. Eihän se ihmiselämä saa alkuaan siemensyöksyssä. Vaan hedelmöityksessä. Ehkäisyn ja abortin rinnastavaan "argumenttiin" törmää niin usein näissä keskusteluissa, että se on aika selvä merkki siitä, ettei abortin kannattajilla ole mitään oikeasti pohdittuja moraalisia argumentteja. Ainoa toimiva on oikeasti se, millaisiin kauhuihin aborttikielto johti historiassa. Mutta maailma oli silloin tavattomasti köyhempi, kehittymättömämpi ja raaempi. Ei ole mitään yksi yhteen vastaavuutta, että nykyaikana pitäisi olla samoin.

Tässä on hyvä kirjoitus osin aborttia aiheena sivuten siitä, kuinka vaikeaa punavihreille on käydä keskustelua, kuinka hanakoita he ovat keskustelua estämään, etenkin ristiriitoja synnyttävää keskustelua, joka menee heidän näkökulmastaan ei toivottujen mielipiteiden alueelle, joita ei ilmeisesti tulisi olla oikeutta lausua ääneen. (Mikäköhän muutos palstan moderaatiossa kävi, kun ensin kaikki ketjut poistettiin ja lopulta tämä yksi sai jäädä?)

Lukekaa tämä, silmiä avaava siitä dystopiasta (kuten sitä aiemmin keskustelussa kuvattiin), mitä kohden yhteiskuntamme uhkaa kehittyä: http://www.spectator.co.uk/features/9376232/free-speech-is-so-last-century-todays-students-want-the-right-to-be-comfortable/

Tuo on oikeasti poikkeuksellisen hyvä artikkeli, suositan.

Vierailija
238/275 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:49"]Minä olen mielestäni perustellut asiallisesti ja kiihkottomasti miksi mielestäni abortti = tapetaan kehittyvä ihmisyksilö. Ei minun kanssani tarvitse olla samaa mieltä, mutta haluaisin joskus kuulla myös asiallisia perusteluja. [/quote] Asiallinen perustelu: mitä tapahtuisi kaikille niille abortoiduille lapsille? Niille tuhansille? Osa on sairaita, koska äidit vetää aineita raskauden aikana. Osa on sijaisperheissä vuosia, aika rankkaa kehitykselle. Osa on koko elämänsä vaan ei-haluttuja, siitä tulee traumat kun äiti ei ikinä halaa ja sitä ei kiinnosta. Osa elää elämäänsä alemman sosiaaliluokan köyhästä ja mahdollisesti alkoholisoituneessa perheessä.

[/quote]

Ei kukaan ole silti (toivottavasti) valmis tappamaan jo syntyneitä ihmisyksilöitä tämän vuoksi vai onko? Miksi se olisi eri asia päättää päivät sikiöltä kuin vastasyntyneeltä? Ihminen se sikiökin on. Me emme voi ennustaa miten itse kunkin elämä tulee menemään. Miksi lasta ei voi antaa adoptioon, jossa lapsi saisi rakkaudellisen kodin? Miksi se oma lapsi pitää mielummin tappaa? 

Vierailija
239/275 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 23:40"]

[/quote]

[/quote]

Kuolemanrangaistus ei ehkä siksi ole hyvä idea, koska joku oikealla pallilla oleva voi käyttää sitä epätoivottujen ihmisten hävittämiseen omaksi hyväkseen. Toisaalta breivikin ja vastaavien tapauksessa minulle on saman tekevää teilataanko nämä vai ei. Jotkut on parempia kuolleena. Yleensä vankilassa pistetään matalaksi porukkaa, mutta edellä mainittu on säästynyt siltä eristyksen vuoksi.

[/quote]

Miten tuo eroaa abortista? Ei mitenkään. Tuhotaan toinen yksilö omaksi hyväkseen.

Vierailija
240/275 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2015 klo 00:18"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:00"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:49"]Minä olen mielestäni perustellut asiallisesti ja kiihkottomasti miksi mielestäni abortti = tapetaan kehittyvä ihmisyksilö. Ei minun kanssani tarvitse olla samaa mieltä, mutta haluaisin joskus kuulla myös asiallisia perusteluja. [/quote] Asiallinen perustelu: mitä tapahtuisi kaikille niille abortoiduille lapsille? Niille tuhansille? Osa on sairaita, koska äidit vetää aineita raskauden aikana. Osa on sijaisperheissä vuosia, aika rankkaa kehitykselle. Osa on koko elämänsä vaan ei-haluttuja, siitä tulee traumat kun äiti ei ikinä halaa ja sitä ei kiinnosta. Osa elää elämäänsä alemman sosiaaliluokan köyhästä ja mahdollisesti alkoholisoituneessa perheessä.

[/quote]

Ei kukaan ole silti (toivottavasti) valmis tappamaan jo syntyneitä ihmisyksilöitä tämän vuoksi vai onko? Miksi se olisi eri asia päättää päivät sikiöltä kuin vastasyntyneeltä? Ihminen se sikiökin on. Me emme voi ennustaa miten itse kunkin elämä tulee menemään. Miksi lasta ei voi antaa adoptioon, jossa lapsi saisi rakkaudellisen kodin? Miksi se oma lapsi pitää mielummin tappaa? 

[/quote]

Koska monetkaan ihmiset eivät ole valmiita jättämään lapsiaan oman onnensa ja kohtalon nojaan. Mitä jos tämä joutuukin pedofiilin perheeseen? En ainakaan itse pelaisi venälaistä rulettia jälkeläiselläni. Mieluummin niin että lakkaa olemasta olemassa ennenkuin tietää elämästä kuin että potentiaalisesti oppii tietämään mitä kärsimys tarkoittaa.