Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei herää vauvan ääntelyyn/itkuun!

Vierailija
31.08.2015 |

Raivostuttavaa! Meillä vajaa parikuinen vauva ja jo odotusaikana puhuin koko ajan että yöhoito jaetaan. Vauvan sänky vieläpä miehen puolella ihan vieressä. Mies ollut isyyslomalla ja vasta palaa töihin.
Mutta mies ei herää vauvan ääniin. Jos vauva pulauttaa mies kuorsaa täysillä, jos vauva kitisee ja "kääntyilee" mies ei kuule, edes kun vauva alkaa itkeä niin mies ei yleensä havahdu. Usein yöllä törkin miestä että kuuntele vauva itkee, nosta se syömään niin mies mumisee "jooo..kohta joo" ja kuorsaus jatkuu. Kun sen saa heräämään niin vaihtaa kyllä vaipat tai hyssyttelee mutta omatoimisuus ja mielestäni vastuullisuus (ei kuule jos puklaa/joku hätä/ eikä pientä vauvaa kuulu huudattaa) puuttuu jase suututtaa! Mitä kun vauva vaikka kipeänä niin eihän tollanen siitä huolehdi kun havahdu mihinkään..
Aamulla mies sanoo että väsytti ja että minkä hän sille mahtaa jos ei herää ja että ei sillä vauvalla ole mitään hätää. No huolehdittava olisi kuitenkin. Vauvalla mahavaivoja ja herättelee muutenkin kuin nälkään, olisi reilua jakaa tätä valvomista : /

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:16"]Raivostuttavaa! Meillä vajaa parikuinen vauva ja jo odotusaikana puhuin koko ajan että yöhoito jaetaan. [/quote] Se että sinä puhuit ei paljon auta jos mies on toista mieltä. Mutta kai se pitäisi olla kaikille selvää että jos sinä olet kotona niin sitten hoidat vauvaa öisin. Miten mies jaksaisi töissä jos ei saisi yöllä nukuttua?

[/quote]Miten äidin pitää jaksaa hoitaa työnsä kotona, hoitaa vauva ja koti, kun on valvonut öisin. Miksi miehen on tärkeämpi saada nukkua yönsä?
[/quote]

Ohis. Olisikohan vaikka siksi, että äiti saa levätä päivällä kun vauva nukkuu?! On meitä kaikenlaisia typeryksiä täällä maan päällä....!

Vierailija
62/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 19:19"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:44"] [quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:16"]Raivostuttavaa! Meillä vajaa parikuinen vauva ja jo odotusaikana puhuin koko ajan että yöhoito jaetaan. [/quote] Se että sinä puhuit ei paljon auta jos mies on toista mieltä. Mutta kai se pitäisi olla kaikille selvää että jos sinä olet kotona niin sitten hoidat vauvaa öisin. Miten mies jaksaisi töissä jos ei saisi yöllä nukuttua? [/quote]Miten äidin pitää jaksaa hoitaa työnsä kotona, hoitaa vauva ja koti, kun on valvonut öisin. Miksi miehen on tärkeämpi saada nukkua yönsä? [/quote] Ohis. Olisikohan vaikka siksi, että äiti saa levätä päivällä kun vauva nukkuu?! On meitä kaikenlaisia typeryksiä täällä maan päällä....!

[/quote]Ei siinä äiti paljon nuku päivällä, kun on kotihoidossa kaksi muuta alle kouluikäistä. Typerys olet itse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies oppi ihmeesti heräämään, kun minä ja vauva muutettiin toiseen huoneeseen nukkumaan vähäksi aikaa.

Vierailija
64/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:49"]Ap kuule, vauvan ääntelyihin tai kääntyilemiseen ei tarvitsekaan reagoida. Voi laittaa vaikka korvatulpat, niin ne eivät häiritse. Itkun kuulee kyllä.  [/quote] Vaarallinen neuvo. Oikein anoppikamaa.

[/quote]

HÄH? Miksi vauvan ääntelyyn ja kääntyilyyn pitäisi reagoida? Normaalista vauvasta lähtee kaikenlaista ääntä ähinästä piresekelyyn ja normaali vauva kääntyilee unissaan (ensin tosin vasta huitoo raajoillaan, vähitelln oppii liikkumaan muutenkin). Kun vauvan ähinään ei puututa, se oppii kyllä nukahtamaan itsekseen tai ryhtyy itkemään, jos on asiaa

Vierailija
65/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:18"]

Naisilla kun tulee synnytyksen jälkeen ne hormonit niin ne pitää kevyemmässä unessa ja helpottaa vauvan vuoksi heräämistä, koska luonto on tarkoittanut, että äiti imettääkun lapsi yöllä herää, ei mies, joten siksi mies ei välttämättä havahdu vauvan ääniin laisinkaan.

[/quote]

Paitsi minä en meinannut herätä välillä (olen äiti) ja miehen piti komentaa...

Vierailija
66/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se meni toisin päin kuopuksesta.
Minä en herännyt millään vaikka olisi huutanut kuinka, mies tökki aina hereille.
Nukuin öisin kuin tukki.
Meillä mies oli onneksi niin herttainen ja ihana kun hoisi suurimman osan kuopuksen yö ruokailuista.

Esikoisesta mies ei herännyt millään, minä taas en saanut nukuttua ollenkaan kun lapsi kähjäsi kaikki yöt.
Mutta se olikin huomattavasti normaalimpi tilanne.
Se on se äidinvaisto mikä herättää herkemmin.
Eli sinulla on siellä ihan normaali mies, joka ei ihan oikeasti voi sille mitään ettei herää vauvan itkuun.

Vierailija
67/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teeskentelee.

Vierailija
68/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:26"]

Mä en osaa nukkua päivällä vaikka olisin kuinka väsy ja aamuisin herään aikaisin vaikka olisin nukkunut vasn kolme tuntia :( tämä onkin se kurjuus... mies osaa nukkua millon vaan :/ Joo huomaa ettämies tuskastuu päivälläkin nopeammin vauvan itkuun ja herkästi aina "pakko tehä toi yks juttu otatko tän.." eli ei niin vauvaa olisi hoitamassa vaikka onnellinen ja ylpeä vauvasta ja kovasti yhdessä toivoimme. Mutta selvästi äiti ja isä vanhemmuudessa erilaisia... mieluummin mies laittaa meille ruokaa kuin hyssyttelee vauvaa. Ap

[/quote]

Opettele.

Vierailija
69/70 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:50"]Tässä syy miksi en jaksa "tehdä" toista lasta. Yksin sain hoitaa öiset itkut, oksennukset ja sairastelut. Mies nukkui tai mumisi vain. Viikonloppuisin oli sopimus et toisena aamuna toinen nousee aamuvirkun vauvan kanssa ja toisena toinen. Käytännössä aamuna jolloin mun oli vuoro saada nukkua, jouduin ensin kuuntelemaan vauvan kitinää ja sitten herätteleen puoli tuntia miestä joka sanoi et "joo kohta". Lopen kun mies nousi vauvan kans, olin jo itsekkin niin hereillä että unen jatkaminen oli lähes mahdotonta. Kyllä v*tutti.
[/quote]

Meilläkin homma meni juuri näin, molempien lasten kanssa. Ja menee edelleen kun lapset nyt 2- ja 5-vuotta. Kuopus varsinkin heräilee edelleen, viime yönäkin kävin 2kertaa lasten huoneessa. Olen ollut töissä siitä asti kun lapset olivat vuoden. Se ei tätä heräämisasiaa muuttanut vaikka mies oli molempien kanssa useamman kuukauden kotona. Hirveät riidat tuli kun kuopukselle pidettiin unikoulua ja se kesti muutamia viikkoja. Jopa mies heräsi siihen karjuntaan. Suoraan sanottuna uskon että kyse ei aina ole sikiunisuudesta vaan mukavuudenhalusta ja siitä että toinen ei ymmärrä kuinka tärkeä asia toiselle on. Ikävä kyllä. Tämän näkee päivällä kun isä ei kuule lapsia silloinkaan kun on kiire puhelinta katsoa. Minä hoidan ja hyväksyn tämän pitkin hampain, mut kolmatta lasta toivoessani muistutan itseäni siitä karmeasta väsymyksestä ja siitä että kaiken joutuisi (taas) hoitamaan yksin. Se pitää oikeasti hyväksyä ennen kuin näissä haaveissa edetään.

Vierailija
70/70 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:16"]Raivostuttavaa! Meillä vajaa parikuinen vauva ja jo odotusaikana puhuin koko ajan että yöhoito jaetaan. [/quote] Se että sinä puhuit ei paljon auta jos mies on toista mieltä. Mutta kai se pitäisi olla kaikille selvää että jos sinä olet kotona niin sitten hoidat vauvaa öisin. Miten mies jaksaisi töissä jos ei saisi yöllä nukuttua?

[/quote]Miten äidin pitää jaksaa hoitaa työnsä kotona, hoitaa vauva ja koti, kun on valvonut öisin. Miksi miehen on tärkeämpi saada nukkua yönsä?
[/quote]

No mä ajattelen lähinnä sitä että saisin mieheni joka päivä turvallisesti kotiin sieltä töistä. Siksi annan öisin nukkua ttei tarvitse rattiin nukahtaa. Työmatkaa 49km suuntaansa ja 8 tuntia todella fyysistä työtä.. kyllä mä se päivän jaksan vöjyä kalsareissani kotona vauvan ja isompien lasten kans vähemmillä unilla.