Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei herää vauvan ääntelyyn/itkuun!

Vierailija
31.08.2015 |

Raivostuttavaa! Meillä vajaa parikuinen vauva ja jo odotusaikana puhuin koko ajan että yöhoito jaetaan. Vauvan sänky vieläpä miehen puolella ihan vieressä. Mies ollut isyyslomalla ja vasta palaa töihin.
Mutta mies ei herää vauvan ääniin. Jos vauva pulauttaa mies kuorsaa täysillä, jos vauva kitisee ja "kääntyilee" mies ei kuule, edes kun vauva alkaa itkeä niin mies ei yleensä havahdu. Usein yöllä törkin miestä että kuuntele vauva itkee, nosta se syömään niin mies mumisee "jooo..kohta joo" ja kuorsaus jatkuu. Kun sen saa heräämään niin vaihtaa kyllä vaipat tai hyssyttelee mutta omatoimisuus ja mielestäni vastuullisuus (ei kuule jos puklaa/joku hätä/ eikä pientä vauvaa kuulu huudattaa) puuttuu jase suututtaa! Mitä kun vauva vaikka kipeänä niin eihän tollanen siitä huolehdi kun havahdu mihinkään..
Aamulla mies sanoo että väsytti ja että minkä hän sille mahtaa jos ei herää ja että ei sillä vauvalla ole mitään hätää. No huolehdittava olisi kuitenkin. Vauvalla mahavaivoja ja herättelee muutenkin kuin nälkään, olisi reilua jakaa tätä valvomista : /

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 13:36"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:22"]

Ei kuulu miehen biologiaan.

[/quote]

Huhhuh.. Tää nyt on säälittävin tekosyy ikinä!
[/quote]

Mä olen nainen, jolla ei ole lapsia - joten en tarvitse tekosyitä.
Tunnen kyllä ihmisen kehitysbiologian ja hormonitoiminnan vaikutukset käyttäytymiseen.

En sano, että ihminen on evoluutionsa orja. Käyttäytymistä voi säädellä ja vanhemmuutta opetella.
Voi tehdä erilaisia nukkumisjärjestelyitä ja hankkia vaikka itkuhälyttimen tai herätyskellon...

Muttä "äitiys"hormonit jylläävät vauva-aikana eri vahvuuksilla kuin "isyys"hormonit.

Vierailija
42/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:50"] Viikonloppuisin oli sopimus et toisena aamuna toinen nousee aamuvirkun vauvan kanssa ja toisena toinen. Käytännössä aamuna jolloin mun oli vuoro saada nukkua, jouduin ensin kuuntelemaan vauvan kitinää ja sitten herätteleen puoli tuntia miestä joka sanoi et "joo kohta". Lopen kun mies nousi vauvan kans, olin jo itsekkin niin hereillä että unen jatkaminen oli lähes mahdotonta. Kyllä v*tutti.
[/quote]
Mua niin naurattaa, kun tää on ihan niin kuin meillä :'D Ei auta, vaikka ite nukkuis sohvalla, kun niihin vauvan itkuihin tai jutteluihin herää silti ennen miestä. Silti sinnillä jatkamme tätä järjestelyä. Jos ei uni enää tule, makoilen vaikka sängyssä lukemassa.

Ap, ymmärrän tuskasi, samanlaista oli meillä. Vaan eipä sille mitään voi, jos toinen ei vain herää. Tuskin miehesi sitä ilkeyttään tekee, vaikka meidän herkkäunisempien on sitä vaikea ymmärtää. Eipä tähän voi sanoa kuin että kyllä se siitä helpottaa, vaikka nyt ei siltä tuntuisi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:17"]Oma on vauvasi ja itse olet päätänyt hakuta sen. [/quote] Miehekö vauva se ei ole? Ap:lle - ota vauva pois pinnasängystä viereenne nukkumaan, vähenee turhat heräillyt kaikilta. Minulla on 5kk vauva ja viimeiset 3-4kk olen nukkunut 9h yöunia itsekin juuri heräämättä. Miksi öisin pitää heräillä ja "nostella" vauvaa?

[/quote]

Jos on todellasikeäuninen mies, kuten minä, en ottaisi sänkyyn, ettei vahingossa litisty.

Esim

Exällä oli kaksi kissaa, jotka oli tottuneet nukkumaan sängyssä.. no sikeäunisena ja asentoa kokoajan vaihtavana ne kissat tuppas jäämään alle, enkä silti herännyt vaikka maukuminen ja raapiminenkin.

Exä sitte herätti päästä kissa altasi.. oho, en ollut edes huomannut.

Ajatella, että joku laittaisi lapsen siihen, ei ei.

Vierailija
44/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:07"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:20"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:17"]Oma on vauvasi ja itse olet päätänyt hakuta sen. [/quote] Miehekö vauva se ei ole? Ap:lle - ota vauva pois pinnasängystä viereenne nukkumaan, vähenee turhat heräillyt kaikilta. Minulla on 5kk vauva ja viimeiset 3-4kk olen nukkunut 9h yöunia itsekin juuri heräämättä. Miksi öisin pitää heräillä ja "nostella" vauvaa?

[/quote]

Jos on todellasikeäuninen mies, kuten minä, en ottaisi sänkyyn, ettei vahingossa litisty.

Esim

Exällä oli kaksi kissaa, jotka oli tottuneet nukkumaan sängyssä.. no sikeäunisena ja asentoa kokoajan vaihtavana ne kissat tuppas jäämään alle, enkä silti herännyt vaikka maukuminen ja raapiminenkin.

Exä sitte herätti päästä kissa altasi.. oho, en ollut edes huomannut.

Ajatella, että joku laittaisi lapsen siihen, ei ei.
[/quote]

Lapsi äidin ja seinän väliin. Äidin hormonit varmistavat ettei kieri päälle ellei ole alkoholisti tai tupakoitsija. Lapsi on vähän eri aidsia kuin Kissa Tosin normaalilla miehelläkin toimii - kivenkoloonko ne luolamiehet ovat vauvansa yöksi jättäneet?

Vierailija
45/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies hoiti kaikki yöheräilyt. Minä nukun niin sikeästi ja toisaalta jos herään, en saa enää unta. Mieskin aika sikeä nukkuja, joten itkuhälyri oli apuna. Väännettiin se täysille. Kyllä heräsi.

Vierailija
46/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän on aivan luonnollista. Äiti herää jo kun vauva vaihtaa asentoa, koska äidin tehtävä on huolehtia vauvasta. Isän tehtävä on huolehtia perheen elannosta.

Tämä systeemi noin niinkuin biologian kannalta. Kun jokainen eläin, ihminen mukaan luettuna on ohjelmoitu selviytymisen kannalta. Ja selviytymiseen on huomioitu jälkeläisten selviytyminen. Tehtävä on annettu yleensä naaraalle. Toki joissain tapauksissa naaraat huolehtivat jälkeläisten lisäksi myös ruuasta (leijonat)

Nyky elämässä tämä ei tietenkään ole mahdollista. Ehkä naiset kuitenkin ymmärtävät, miksi mies ei herää vauvan itkuun. Mies ei ole siihen ohjelmoitu.

Vierailija
47/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen lapsen kanssa v*tutti, kun mies ei herännyt laisinkaan (ellen ensin herätellyt häntä puoli tuntia vaihtamaan vaippaa, mutta silloin olisin vaihtanut sen itse jo moneen kertaan). Nyt toisen lapsen kanssa olen jo tottunut siihen väsymykseen ja osaan ottaa asian vastaan eri tavalla.

.

Juu, väsyttää, minkäs teet. Kyllä ihminen nukahtaa vaikka seisten, jos väsymyslevelit on tarpeeksi korkeat. Ja ei, en itsekään osaa nukkua päivällä.

Vierailija
48/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:31"]

En mäkään herää:D mies hoitaa tuttipullon kans, mä nukun n.10 h. Tosin lääke apuna, mies ei tiedä, vaan luulee et oon sikeäuninen...;) ei kiristä päivisin..

Olisko sun pitänyt miettiä kaks kertaa lapsen hankkimista ! Lääke apuna, mies luulee sikeäuniseksi. Voi sanonko. Kuka aikuinen nukkuu 10 tuntia ja mies antaa vauvalle tuttipulloa. Toivottavasti nistiytesi lääkkeiden kera paljastuu miehellesi. HÄPEÄ. YÄK :(

Vierailija
49/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:16"]Raivostuttavaa! Meillä vajaa parikuinen vauva ja jo odotusaikana puhuin koko ajan että yöhoito jaetaan.
[/quote]
Se että sinä puhuit ei paljon auta jos mies on toista mieltä. Mutta kai se pitäisi olla kaikille selvää että jos sinä olet kotona niin sitten hoidat vauvaa öisin. Miten mies jaksaisi töissä jos ei saisi yöllä nukuttua?

Vierailija
50/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:16"]Raivostuttavaa! Meillä vajaa parikuinen vauva ja jo odotusaikana puhuin koko ajan että yöhoito jaetaan. [/quote] Se että sinä puhuit ei paljon auta jos mies on toista mieltä. Mutta kai se pitäisi olla kaikille selvää että jos sinä olet kotona niin sitten hoidat vauvaa öisin. Miten mies jaksaisi töissä jos ei saisi yöllä nukuttua?

[/quote]Miten äidin pitää jaksaa hoitaa työnsä kotona, hoitaa vauva ja koti, kun on valvonut öisin. Miksi miehen on tärkeämpi saada nukkua yönsä?

Vierailija
51/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kuule, vauvan ääntelyihin tai kääntyilemiseen ei tarvitsekaan reagoida. Voi laittaa vaikka korvatulpat, niin ne eivät häiritse. Itkun kuulee kyllä. 

Vierailija
52/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:49"]Ap kuule, vauvan ääntelyihin tai kääntyilemiseen ei tarvitsekaan reagoida. Voi laittaa vaikka korvatulpat, niin ne eivät häiritse. Itkun kuulee kyllä. 
[/quote]

Vaarallinen neuvo. Oikein anoppikamaa.

Vierailija
53/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:48"][quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:16"]Raivostuttavaa! Meillä vajaa parikuinen vauva ja jo odotusaikana puhuin koko ajan että yöhoito jaetaan. [/quote] Se että sinä puhuit ei paljon auta jos mies on toista mieltä. Mutta kai se pitäisi olla kaikille selvää että jos sinä olet kotona niin sitten hoidat vauvaa öisin. Miten mies jaksaisi töissä jos ei saisi yöllä nukuttua?

[/quote]Miten äidin pitää jaksaa hoitaa työnsä kotona, hoitaa vauva ja koti, kun on valvonut öisin. Miksi miehen on tärkeämpi saada nukkua yönsä?
[/quote]

Ainakin meillä on tärkeämpää miehen nukkuminen, koska mies ajaa työkseen. Minun ei tarvitse päivisin ajaa mihinkään, enkä silloin riskeeraa kenenkään henkeä.

Ne kotityöt voi kyllä odottaa, tai sitten pyydän miestä auttamaan niiden kanssa tai tekemään ne puolestani, jos on ollut rankka yö.

Vierailija
54/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:48"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:44"]

[/quote]

Jos se kerran menee aamusta töihin. On sinun ja lapsen etu, että perheessä on tulot.

Kodin hoitaminen onnistuu minulta (mies) noin 30min panoksella per päivä, lisäksi tulee ruuan laitto (on kuin harrastus) ja kaupassa käynti (pääsee ulkoilemaan). Pari keetaa viikossa pesukoneen täyttö ja tyhjennys, 30min yhteensä.

Lapsen hoitaminen voiolla kivaa, jos asenne on kohdallaa, eikä ota sitä työnä.

Ja jos tekisit 8h joka päivä työpaikan tahdilla kotana oikeasti jotain, asuisitte maailman siisteimmässä ja parhaiten hoidetussa kotitaloudessa.

Mutta jos tuhertaa yksinkertaistenkin asioiden kanssa iät ja ajat (esim imurointi, minä 10min, naisella 2h tai tiskikone, minä 5min, naisella 30min, sama pyykkien ja muiden kanssa), ei ole ihme, ettei ehdi nukkua.

Mitä jos tekisit ruuan vlmiiksi ja kaikki kunnossakun mies tulee töistä, antaisit syödä rauhassa ja sitten lapsimiehelle ja nukkumaan muutamaksi tunniksi? (=ratkaisu)

Vierailija
55/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli synnytyksen jälkeinen masennus, enkä tahtonut yöheräämisten jälkeen saada unen päästä uudelleen kiinni. Mies kyllä osallstui öisinkin. Psykiatri neuvoi, että viikoksi (työssäkäyvä mies) hoitamaan yksin kaikki yöherätykset, kun olin aivan puhki. Vauva oli silloin 2 kk. Sen viikon jälkeen vauva rupesi nukkumaan yönsä heräämättä kertaakaan!

Vierailija
56/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 15:00"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 14:49"]Ap kuule, vauvan ääntelyihin tai kääntyilemiseen ei tarvitsekaan reagoida. Voi laittaa vaikka korvatulpat, niin ne eivät häiritse. Itkun kuulee kyllä.  [/quote] Vaarallinen neuvo. Oikein anoppikamaa.

[/quote]Mitä vaarallista tässä voisi tapahtua? Jos kätkytkuolemaan viittaat, niin siltä ei yleensä pelasta, vaikka vanhemmat olisivat vieressä ja huomaisvat hengityksen loppuvan. 

Vierailija
57/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:28"]Meillä meni niin että minä en herännyt mutta mies heräsi. Olen aina ollut todella sikeäuninen.
[/quote]
Meillä oli sama.

Vierailija
58/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 12:19"]Ei herää munkaan mies. Minkäs sille voi että on sikiuninen. Meillä kompensoidaan asia sitten niin että mä saan miehen lomapäivinä ja viikonloppuisin nukkua aamulla pidempään.
[/quote]

Meillä sama.

Vierailija
59/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ei voin kuin päätään pyöritellä, kun lukee osaa näistä kirjoituksista. Lapsi on pieni todella vähän aikaa, perkele jos ei sen vertaa ole äidillä halua herätä sen vauvan vuoksi, niin olisiko kannattanut hitusen tarkemmin harkita koko lapsenhankintaa! Joo, ehkä ei vauva herätä enää syömään jos sitä sikeäuniset vanhemmat ei herää hoitamaan kumpikaan öisin, mutta EI, se ei kerro siitä että vauva nyt vaan heti oppi. Se kertoo siitä, että vauvan tarpeet on laiminlyöty, vauva miettii että mitäpä tässä änisee, kun ei kukaan kuitenkaan auta. On tosiaankin vauvoja, jotka nukkuu heti alusta saakka erinomaisesti yönsä, mutta se on eri asia! Silloin jos kyse on vanhempien mukavuudenhalusta, tai ettei kestetä yhtään heräilyyn ja väsymykseen liittyvää epämukavuutta, niin se on lasta kohtaan tosi väärin. Jos lapsen hankit, varaudu epämukavuuteenkin, se nyt ei vaan mene niin että voit nokkia ne hyvät puolet kuin rusinat pullasta, ja kipata tylsemmät jutut pois.

Vierailija
60/70 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ole herännyt vaan on aamulla herännyt lasten kanssa ja minä jatkanu unia.