Vaikeus hyväksyä siskon perhe-elämää, mitä tehdä?
Meillä on siskoni kanssa samanikäiset 2-vuotiaat lapset ja huomaan itsessäni huonoja piirteitä. Minun on vaikea hyväksyä heidän perheensä tapoja, ja se heijastuu suhteeseemme ja omaankin elämäämme.
Lähinnä minua häiritsevät heidän suhteellisen salliva kasvatuksensa, jossa lasta ei rajoiteta juuri ollenkaan. Se häiritsee mm. juhlatilanteita. Toinen itseäni häiritsevä asia on se, että siskoni miehineen tarvitsee mielestäni kohtuuttoman paljon keskinäistä aikaa. He ovat pyytämässä jatkuvasti isovanhempia hoitamaan lastaan, ja hoitopäivät voivat olla pitkiäkin, vaikka isovanhemmat eivät ole kokonaan terveitä. Kun olen tästä sanonut, vastaus on, että ei kuulu minulle, minkä verran he ovat menossa.
Yritänkö niellä vain nämä asiat, vähentää yhteydenpitoa vai mitä voisin tehdä?
Kommentit (5)
Etpä oikein voi asialle mitään jos he eivät nää asiassa mitään väärää. Voisithan yrittää jututtaa vanhempiasi voisivatko hekin yrittää puhua siskollesi?
Sun siskolla taitaa olla kateellinen tai katkera sisko (sinä). Keskity omiin asioihisi ja omien lapsiesi kasvatukseen. Se on sinun tehtäväsi - ei se että vahdit mitä siskosi tekee!
Keskity omaan elämään. Toisten tekemiset helposti ärsyttää, mutta et sinä ole mikään auktoriteetti sanomaan siskollesi miten hänen pitäisi lapsensa kasvattaa. Siinä menee vain välit huonoksi, eikä tilanne kuitenkaan todennäköisesti muutu yhtään mitenkään.
Up