Onko Jenkeissä noloa olla ympärileikkaamaton?
Ensi vuonna menossa Jenkkeihin vaihtoon ja alueeksi sattui just Keskilänsi. Tarkistin juuri, että siellä tänäkin päivänä noin 80% kaikista pojista ympärileikataan ja luvut olivat todennäköisesti suuremmat silloin kun itse synnyin. Erikoinen aihe on, mutta jänskättää vähän liikunnan tuntien jälkeen, jos on ainut leikkaamaton tai jos joku sanoo jotain. Toivottavasti ei tyttöjäkään haittaa.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, sain minä kuulla paskaa siitä kokoajan.
Mutta. Ei tarvii mennä suihkuun pe luokassa eikä tarvii kertoa siitä kellekään.
Naiset eivät ole yhtä lrttoja kuin suomessa. Pitkäaikaisessa suhteessa eivät välitä. Älä vaan sitten pane sitä muijaa joka on antanut bjobit koko futisjoukkueelle bleachereiden alle. Se kyllä juoruilee.
Moni nuori nainen on neitsyt viela yliopistossakin. Ei ole samanlaista lasten naimakulttuuria kuin Suomessa.
Oletko menossa yliopistoon?
Amerikkalaisten teinien elämää kuvaava dokumenttisarja Euphoria vahvistaa tämän. Neitsyitä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Näyttää paremmalta, kun on leikattu. Tämä minun mielipiteeni.
Varaudu siihen, että nainen ei syty. Varsinkin, kun sen maan naiset ovat tottuneet leikattuihin.
Näen jo ulospäin ympärileikatut miehet.
Harovat muniaan koko ajan, kun se terska hankaa ikävästi housuja.
Kerran kysyin tätä yhdeltä tyypiltä ja sanoi, että näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen, että nainen ei syty. Varsinkin, kun sen maan naiset ovat tottuneet leikattuihin.Näen jo ulospäin ympärileikatut miehet.
Itse olen ympärileikattu eikä ikinä ole ollut mitään tuollaista ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko Jenkeissä noloa olla ympärileikkaamaton?.
En tiedä mutta
suomessa on noloa jos on ympärileikattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko Jenkeissä noloa olla ympärileikkaamaton?.
En tiedä mutta
suomessa on noloa jos on ympärileikattu.
Onko muka? Itse olen juutalainen eikä kukaan ole ikinä sanonut mitään.
Vain elokuvissa.
Yllätyin kun totuus selvisi. Pazjajuzkuja on vain 2%!
Mutta elokuvateollisuus on pazkajuzkujen mafian käsissä, kuten Brandokin totesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varaudu siihen, että nainen ei syty. Varsinkin, kun sen maan naiset ovat tottuneet leikattuihin.Näen jo ulospäin ympärileikatut miehet.
Mina olen ollut naimisissa ymparileikatun kanssa 40 vuotta. En ole koskaan nahnyt hanen harovan mitaan. Valheita levitat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ympärileikkauksessa menetetään?
Gary L. Harryman
Alkuteksti What is Lost to Circumcision, Gary L. Harryman. Suomennos Mikko Ellilä. Suomennoksen tarkistanut ja hyväksynyt kliinisen fysiologian ja isotooppilääketieteen professori Esko Länsimies.
Kun poikavauvan luonnollinen koskematon penis ympärileikataan, menetetään ikuisiksi ajoiksi seuraavat:
1. Frenulumin (terskan alapinnan ja siittimen tupen yhdistävä limakalvopoimu) pehmeä vannemainen kudos, joka on runsaasti mielihyvää tuottava vyöhyke miehen kehossa. Tämän tiuhasti hermotetun ja reagoivan rengasmaisen kudoksen poisto vähentää peniksen tuntoherkkyyden normaalin ihon tasoiseksi.
2. Keskimäärin puolet lämpöön reagoivasta sileän lihaksen muodostamasta tupesta nimeltä dartos fascia.
3. Erikoistuneet Langerhansin epiteelisolut, jotka ovat osa immuunijärjestelmää.
4. Arviolta 80 metriä mikroskooppisia hermoja, joista osa on peniksen dorsaalisen hermon osia.
5. 10.000 - 20.000 eri tyyppistä erikoistunutta erotogeenista hermopäätä, jotka reagoivat herkkään liikkeeseen, pieniin lämpötilanmuutoksiin ja pintarakenteen pieniin muutoksiin. Näiden joukossa on tuhansia reseptoreita nimeltä Meissnerin kappale, jotka ovat kaikkein tärkein esinahan tuntoaistin osa.
6. Estrogeenireseptorit, joiden tarkoitusta ja merkitystä ei vielä täysin tunneta.
7. Enemmän kuin puolet esinahan liikkuvaa ihoa, jolla on monipuolinen terskaa suojeleva tehtävä, peniksen erikoistuneen ihon suojaaminen hankaumilta, kuivumiselta ja keratinisoitumiselta, sekä sen suojaaminen lialta ja muilta epäpuhtauksilta. Keratinisoitumisen vaimentavaa vaikutusta seksuaalisuuteen ei ole koskaan tutkittu.
8. Pehmeän kudoksen luontainen immuunivaste, joka tuottaa bakteereja ja viruksia vastustavia valkuaisaineita (esimerkiksi lysotsyymejä), samoja joita löytyy äidinmaidosta, sekä plasmasoluja, jotka erittävät immunoglobuliinisia vasta-aineita.
9. Lymfaattisia suonia, joiden menettäminen estää lymfanesteen kulun kehon immuunijärjestelmään.
10. Erittäin herkkä V:n muotoinen, verkkomainen frenulum, joka sijaitsee terskan alapuolella, amputoituu useimmissa ympärileikkauksissa tai ainakin vaurioituu, jolloin se lakkaa toimimasta.
11. Esinahan sisällä olevat apokriiniset rauhaset, jotka tuottavat feromoneja. Ne ovat luonnon omia voimakkaita, hiljaisia ja näkymättömiä, mahdollisten sukupuolikumppanien käyttäytymistä ohjaavia signaaleja. Ne vaikuttavat merkittävällä tavalla seksuaalisuuteen, mutta niiden menettämisen seuraamuksia ei ole tutkittu eikä tunneta.
12. Ektooppiset sebaceus-rauhaset, jotka kosteuttavat ja liukastuttavat.
13. Oleellisen tärkeä liukumismekanismi. Jos aikuisen esinahka avataan ja levitetään, se on mitoiltaan postikortin kokoinen. Tämä määrä erikoistunutta, itseään liukastuttavaa ja liikkuvaa ihoa antaa penikselle sen erityisen ominaisuuden liukua itsensä sisään ja ulos. Näin mahdollistuu se, että masturboidessa tai yhdynnässä iho ei rikkoudu, eikä vagina kuivu tai tarvitse keinotekoisia liukasteita.
14. Menetetään terskan keskeinen ominaisuus, sillä se on tavallaan sisäelin, kuten kieli. Sen luonnollinen väri vaihtelee vaaleanpunaisesta punaiseen ja tummanpunaiseen.
15. Ympärileikattu penis on verrattuna ympärileikkaamattomaan huomattavasti ohuempi, koska siitä puuttuu ympärileikkaamattoman peniksen esinahan kaksinkertainen suojus.
16. Ympärileikattu penis on jopa n. 2,5 cm erektoitunutta ympärileikkaamatonta penistä lyhyempi. Tämä johtuu siitä, että terskaa ja esinahkaa yhdistävä kudos repeytyy irti ympärileikkauksessa. Tämä yhteinen solukalvo muotoilee esinahan ja terskan yhteensopiviksi peniksen kehittyessä. Ympärileikkaus tuhoaa tämän solukalvon ja siten vahingoittaa terskaa jättäessään sen paljaaksi ja alttiiksi infektioille, haavautumille ja kutistumiselle.
17. Yhteen laskien yli metrin verran verisuonia, mukaan lukien frenulumin valtimo sekä siittimen selkäpuolen valtimon haaroja. Tämän tiuhan suonituksen menettäminen heikentää normaalia peniksen varren ja terskan verenkiertoa, ja siten vahingoittaa sen luonnollista toimintaa, tervettä kasvua, ja jopa estää sen täyden ja terveen kehityksen.
18. Joka vuosi monet pojat menettävät peniksensä kokonaan hutiloidun ympärileikkauksen ja infektioiden vuoksi. Sitten heidät muotoillaan uudelleen sukupuolenvaihdosleikkauksella ja heidän on elettävä naisina.
19. Joka vuosi monet poikalapset menettävät henkensä lääketieteellisesti tarpeettoman ympärileikkauksen aiheuttamien komplikaatioiden vuoksi. Ympärileikkaus on USA:ssa vuositasolla miljardibisnestä, joten ympärileikkauslobby yrittää tietoisesti salata ja hämärtää näiden kuolemien syyn.
20. Vielä ei ole tieteen keinoin osoitettu, mutta merkittäviä uusia näyttöjä on siitä, että epätäydellinen penis menettää kapasiteettinsa siihen hienosyiseen elektromagneettiseen kommunikointiin, joka tapahtuu ainoastaan kontaktissa kahden limakalvon omaavan elimenvälillä, ja joka edistää seksuaalisen ekstaasin kokemista. Toisin sanoen poikalasten lääketieteellisesti perustelemattomalla esinahan amputaatiolla vähennetään sekä miesten että naisten orgasmin intensiteettiä.
Ympärileikkauksessa toimiva ja hienosti suunniteltu "peli" pilataan. Liukuvoidetta kuluu kun luonnon oma "liukkari" eli esinahka puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kysyin tätä yhdeltä tyypiltä ja sanoi, että näin on.Mina olen ollut naimisissa ymparileikatun kanssa 40 vuotta. En ole koskaan nahnyt hanen harovan mitaan. Valheita levitat.
Jep
On se huvittavaa kun jenkkipojat tarvii jotain ky jelliä vetääkseen käteen. Niiltähän on tunto hävinnyt ympärileikkauksen takia eikä se varmaan ole helppoa muutenkaan kun ei ole mitään nahkaa jota liikkuttaa edestakaisin.
Varmaan joku kelloggsin antimasturbaatio juttu tuo koko ympärileikkaus.