Jos ihmisellä on saman yhtiön sisällä muutaman kuukauden sisään jo 3 eri lähiesihenkilöä, voiko tästä päätellä jotain?
Vaikuttaa että hänet aina siirretään osastolta toiselle max. parin kk:n sisään. En tiedä koko tarinaa mutta itsellä jäi huono kokemus tästä ihmisestä kun aiemmin törmäsin omalla osastolla niin nyttemmin meidänkin jälkeen on jo vaihtunut kolmesti esihenkilö... Eikä ne edelliset esihenkilöt siis ole lähteneet meidän yhtiöstä mihinkään kuitenkaan.
Kommentit (18)
Vierailija kirjoitti:
Yhtiössänne on johtamisongelma.
En itse tunnista sellaista lainkaan ja tämä kyseinen henkilö joutui kahnauksiin meillä ja oli jo edellisessäkin paikassa ollut ongelmaa.
Kuulostaa siltä että on ongelmia, joita yritetään peitellä. Kun henkilö vaihtuu tiuhaan, ongelmaa on hankalampi havaita ja siihen puuttuminen on näin mahdotonta.
Alkuperäinen esihenkilö ei ottanut vastuuta, joten HR yrittää tunkea henkilöä jonnekin kukaan ei halua ottaa jonkun toisen virherekryä hoidettavakseen.
Esihenkilön vaihtuminen kertoo siitä, että teillä on johtamisongelma. Henkilö palkattu väärään tiimiin tms., osaaminen tulee paremmin käyttöön Miian eikä Piian tiimissä tms.
Esihenkilön vaihtuminen ei kerro työntekijöistä, se kertoo esihenkilöistä. Minulla on nyt 8 kk aikana menossa jo 5. esihenkilö eli lienen jonkinlainen ongelmatapaus, tätä ennen minulla oli sama esihenkilö yli 7 vuoden ajan.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä että on ongelmia, joita yritetään peitellä. Kun henkilö vaihtuu tiuhaan, ongelmaa on hankalampi havaita ja siihen puuttuminen on näin mahdotonta.
Siis mikään muu ei vaihdu tiuhaan kuin tämän kyseisen henkilön työosastot. Ainakin me jäimme helpottuneina kun ongema poistui omalta osaltamme. Eikä ole mitään peiteltävää vaan tämä kyseisen henkilön jälkeenkin on tullut uusia ihmisiä joiden kanssa asiat sujuvat.
Vierailija kirjoitti:
Alkuperäinen esihenkilö ei ottanut vastuuta, joten HR yrittää tunkea henkilöä jonnekin kukaan ei halua ottaa jonkun toisen virherekryä hoidettavakseen.
Ei ole vakituinen.
Tuosta voi päätellä ainakin sen että yrityksessä on erittäin eläväinen organisaatiorakenne. Ja johtamisongelma, kuten yllä jo on parikin kertaa todettu.
Vierailija kirjoitti:
Esihenkilön vaihtuminen kertoo siitä, että teillä on johtamisongelma. Henkilö palkattu väärään tiimiin tms., osaaminen tulee paremmin käyttöön Miian eikä Piian tiimissä tms.
Esihenkilön vaihtuminen ei kerro työntekijöistä, se kertoo esihenkilöistä. Minulla on nyt 8 kk aikana menossa jo 5. esihenkilö eli lienen jonkinlainen ongelmatapaus, tätä ennen minulla oli sama esihenkilö yli 7 vuoden ajan.
Ei meillä ole tuontapaisia tiimejä joissa joku kattohenkilö johtaisi kaikkia esimiehiä ja henkilöitä jaettaisiin niiden välillä vaan ihmiset joutuvat itse hakemaan omia pisteitään ja pysyvät niissä. Aloitetaan yleensä lyhyistä sijaisuuksista joista sitten tulee pidempiä ja aikanaan vakituisia. Tämä kyseinen tapaus ei koskaan pääse tuosta eka portaasta eteenpäin vaan joutuu aina hakeutumaan uudelleen ja uudelleen ns. saman tason hommiin eri osastolle. Miten tämä johtamiseen liittyy varsinaisesti? Virherekry omissa silmissä toki oli mutta onneksi se meidän pätkä ei ollut pitkä eikä jatkoa sitten tullut.
Jokainen joka puhuu esimiehestään esihenkilönä on täysi imbesilli ja retardi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole tuontapaisia tiimejä joissa joku kattohenkilö johtaisi kaikkia esimiehiä ja henkilöitä jaettaisiin niiden välillä vaan ihmiset joutuvat itse hakemaan omia pisteitään ja pysyvät niissä. Aloitetaan yleensä lyhyistä sijaisuuksista joista sitten tulee pidempiä ja aikanaan vakituisia. Tämä kyseinen tapaus ei koskaan pääse tuosta eka portaasta eteenpäin vaan joutuu aina hakeutumaan uudelleen ja uudelleen ns. saman tason hommiin eri osastolle. Miten tämä
Jos joutuu hakemaan aina vain uudelleen ja aina tulee valituksi, niin eikö tuo muka ole selkeä esihenkilöongelma? Ei työntekijä itse itseään ole valitsemassa. Kertomasi mukaan tullaan sijaisuuksia tekemään, joten miksi määräaikainen pesti uusitaan moneen kertaan?
Meillä on toimitusjohtaja, joka johtaa ihan kaikki esimiehiä, joten olet töissä aika oudossa firmassa, jos siellä ei ole ketään, joka sitä johtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä ole tuontapaisia tiimejä joissa joku kattohenkilö johtaisi kaikkia esimiehiä ja henkilöitä jaettaisiin niiden välillä vaan ihmiset joutuvat itse hakemaan omia pisteitään ja pysyvät niissä. Aloitetaan yleensä lyhyistä sijaisuuksista joista sitten tulee pidempiä ja aikanaan vakituisia. Tämä kyseinen tapaus ei koskaan pääse tuosta eka portaasta eteenpäin vaan joutuu aina hakeutumaan uudelleen ja uudelleen
No sitä kyllä ihmettelen että esihenkilöt eivät keskustele keskenään tästä ihmisestä miksi hakijalla on aina vaan muutaman kuukauden työsuhteita meillä. Siis toki on toimari mutta ei se osallistu johonkin sijaisten palkkaamiseen. Mieti vaikka esimerkkiä S-Ketju, että on Prismoja ja S-marketteja ja Alepoja eri paikkakunnilla vaikka ja kuinka. Niin tämä kyseinen henkilö kiertää niissä myymälästä ja osastosta toiseen. Mustan listan pitäminen on kielletty, suosituksia ilmeisesti ei ole kyselty. Ihan hyvät paperit hänellä kai on mutta työnteko taas ei.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ap:n kuvaama tilanne on ongelma monella työpaikalla. Ja heijastuu toki myös vapaa-aikaan. Tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta
Hullun jankkausta 🤪
No joissakin yrityksissä myös esihenkilöstö on kerta kaikkisen mätää. Lähtien siitä, että asiakkaat arvostavat alaisten töitä ja esimies inhoaa niitä, ja antaa alaisten tuntea tämän. Toinen esimies antaa harkkarille neuvoja, ja kun harkkari toteuttaa niitä, haukkuu tuon valinnan ja syyttää harkkaria. Kolmas on kuin mikäkin juoruakka
Satuin olemaan yhdessä paikassa töissä, jossa olin lyhyen ajan sisällä projekteissa yhteensä 3 eri esihenkilön ja 2 seniorikollegan kanssa, joista vain 1 seniorikollega oli asiallinen. Lisäksi työpisteeni oli isomman esimiehen lähettyvillä, joten pääsin kuulemaan muidenkin lähiesimiesten juttuja liittyen muihin alaisiinsa
Suomessa on yksinkertaisesti mätä yrityskanta. Tekevät ehkä rahaa joo, mutta käytöstavat ja yleinen mielenterveys sekä oman roolin sisäistäminen, vastuun kanto ... Eivät ole hyppysissä
Vierailija kirjoitti:
Jokainen joka puhuu esimiehestään esihenkilönä on täysi imbesilli ja retardi.
No itsellä oli naisia.
Tyypillistä kun kyseessä on mies. Asialle vain naureskellaan ylemmällä tasolla. Jos kyseessä olisi ruma nainen, niin lähtö tulisi heti.
Yhtiössänne on johtamisongelma.