Naiset Hoi! Kiihtyykö muilla karvankasvu 40 vuotiaana?! Miksi!? Voiko sille tehdä mitään?!
Tuntuu että nyt on ruvennut kasvamaan karvaa enemmän ylähuulella ja leuassa,aina saa nyppiä niitä pois. Miksi vanhetessa muuttuu karvaiseksi??
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ollaanko me suomalaiset jonkun avaruusgeenimuuntelun kohteena kun kaikilla kauheat iho-ongelmat?
Mikä saa sinut kuvittelemaan, että a) kaikilla suomalaisilla on iho-ongelmia, b) missään muualla ihmisillä ei ole iho-ongelmia?
Voisivatko ne täydellisen ihon omaavat tuoda sitten todistusaineiston tiskiin. Muiden iho-ongelmat eivät sillä katoa kuitenkaan, tarvitsemme ihmeen.
Olen 35-vuotias. 2 vuotta sitten aloin ajelemaan haivenia, jotka näkyivät häiritsevästi valkoisina kesällä, kun rusketuin. Nykyään ajan käsivarret ja kasvot ja muut karvat joka kerta suihkussa. Hiukset alkoivat ohenemään 32-vuotiaana, siihen kyllä saattoi vaikuttaa avioero ja ahdistuslääkitys, jonka jouduin eron takia aloittamaan. En tiedä mistä johtuu, mutta heti kun täyti 35 tuntuu, että oma menoni on jotenkin hidastunut, PMS-oireiden aikana tuplasti aivosumua ja itkemistä; kyllä se kai pitää hyväksyä, että tämä voi olla hormonitoiminnan heikkenemistä / esivaihdevuosia. Lapset jo tehty ja teini-ikäisiä, joten ei haittaa vaikka täällä kaikki munat olisi osaltani munittu.
Lisäys vielä, että en ole ylipainoinen ja liikun ja syön terveellisesti, en tupakoi ja olen absolutisti, joten nämä eivät kohdallani selitä mistä karvat tulevat.
Moni 35-vuotias ei suostu uskomaan, että hormonitoiminta ei ole sama kuin nuorempana. 35-vuotias ei ole enää nuori, muttei vanhakaan. Itse luulen edelleen olevani 30-vuotias, jolloin minulla oli paljon käynnissä, pari harrastusta ja jopa 2 työtä, koska olin täynnä energiaa. 5 vuotta kun tuli lisää vähensin menojani, koska en jaksa antaa enää aikaani kaikille ihmisille ja harrastuksille. Jos nyt pitäisi revetä joka suuntaan, kuten 30-vuotiaana varmaan pää räjähtäisi, ei sellaista energiaa taida enää koskaan takaisin saada. Olen myös todella kiitollinen, että tein lapset 20-vuotiaana, nyt jo yhden huonosti nukutun yön jälkeen oma aivotoiminta ja kaikki menee ihan takkuun.
Minulle tapahtui 34-vuotiaana jokin puhdistautuminen; kaikki turha hössötys jäi pois, löysin oman tyylini, myin puolet vaatekaapistani ja turhista tavaroistani. Kai jonkinlainen materialismi putoaa pois arvojärjestyksestä, kun alkaa tajuta, että alkaa lähenemään 40 vuotta.
Täällä myös yksi, joka Googlailee samaa ongelmaa. Ikää 34.
Suuri helpotus lukea, että muillakin keski-ikäisillä naisilla on tällaista. Luulin olevani ainoita.
Ei 40 vuotiaana. Mutta 55 vuotiaana alkoi karvat kasvaa enemmän. Hormonitoiminta.
Nuorena olin ylipainoinen ja karvainen mutta kappas kun laihdutin normipainoon karvaongelma katosi.