Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset Hoi! Kiihtyykö muilla karvankasvu 40 vuotiaana?! Miksi!? Voiko sille tehdä mitään?!

Vierailija
20.03.2022 |

Tuntuu että nyt on ruvennut kasvamaan karvaa enemmän ylähuulella ja leuassa,aina saa nyppiä niitä pois. Miksi vanhetessa muuttuu karvaiseksi??

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaanko me suomalaiset jonkun avaruusgeenimuuntelun kohteena kun kaikilla kauheat iho-ongelmat? 

Ei minulla ainakaan mitään iho-ongelmia ole. Karvoja vain kasvaa siellä, missä en niitä haluaisi kasvavan. 

Vierailija
22/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei mitään muutoksia.

Joku sanoi, että kierukan käyttö voi lisätä nelikymppisenä karvankasvua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormonitoiminta muuttuu. Olet esivaihdevuosissa. Kuukautisten loppumisen jälkeen se parroittuminen vasta kiihtyy. Valitettavasti monella samaan aikaan tukka ohenee.

Minulle on tehty verikokeet, joissa selvitettiin, onko vaihdevuodet jo alkamassa. Ei olleet. Silti karvaa puskee naamaan.

t. vastaaja nro 11

Kyllä naisen hormonitoiminta on erilaista 40 v kuin 20v. Hedelmällisyys alkaa laskea jo 25v ja se johtuu nimenomaan hormoneista. Jos nyt yrittäisit raskautua, et todennäköisemmin enää onnistuisi. Esivaihdevuosioireet, joihin karvat kuuluvat, voivat alkaa jo kymmenen vuotta ennen varsinaisia vaihtareita.

Vierailija
24/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Olen 42 ja jos en päivittäin nyppisi niin en uskalla ajatella millaiset viikset ja parta olisi... :( ja kaikki hormoniarvot ok ja vaihdevuosia ei näköpiirissä. Että jos homma kuukautisten loppumisen jälkeen kiihtyy, niin en tiedä mitä teen. Hiukset toki harvenee samaa tahtia. Häpykarvoitus on nykyään mallia pyöräilyhousut. Ihan hirveää...

Vierailija
25/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hormonitoiminta muuttuu. Olet esivaihdevuosissa. Kuukautisten loppumisen jälkeen se parroittuminen vasta kiihtyy. Valitettavasti monella samaan aikaan tukka ohenee.

Minulle on tehty verikokeet, joissa selvitettiin, onko vaihdevuodet jo alkamassa. Ei olleet. Silti karvaa puskee naamaan.

t. vastaaja nro 11

Kyllä naisen hormonitoiminta on erilaista 40 v kuin 20v. Hedelmällisyys alkaa laskea jo 25v ja se johtuu nimenomaan hormoneista. Jos nyt yrittäisit raskautua, et todennäköisemmin enää onnistuisi. Esivaihdevuosioireet, joihin karvat kuuluvat, voivat alkaa jo kymmenen vuotta ennen varsinaisia vaihtareita.

Sinä et voi määritellä, mikä on kenenkin hormonitilanne. Naiset eivät ole homogeeninen massa, jolle kaikki tapahtuu samalla ikävuodella. 

Vierailija
26/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. vastaaja nro 11

Äläpä höpäjä. Ei ole mitenkään tavatonta, että 37-vuotias tulee raskaaksi. Moni tulee vielä yli 40-vuotiaanakin. 

Vierailija
27/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. vastaaja nro 11

Ei sitten tullut sinulle mieleen, että tämä on hyvin yksilöllinen asia. Kaikilla ei hormonitoiminta muutu samaan tahtiin. Kai ne verikokeet paremmin tietävät tilanteen kuin sinun kovin yleisluontoiset "tietosi". 

t. eri

Vierailija
28/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. vastaaja nro 11

Karvankasvu voi lisääntyä monesta muustakin syystä. Ei se automaattisesti tarkoita esivaihdevuosia, jos niin käy. Jos tarkoittaisi, minulla olisi ollut esivaihdevuodet jo yli 20 vuotta. 

Vierailija
29/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50 v ja mulla puskee sellaisia paksuja mustia karvoja leuasta. Siis nainen olen.

Vierailija
30/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 50 v ja mulla puskee sellaisia paksuja mustia karvoja leuasta. Siis nainen olen.

Samma här. Ikää 32. 

Vierailija
31/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo normaalia, mutta mitä väliä? Itse vaan ajelen naamakarvat partaterällä joka toinen päivä pois, ei mene aikaa kuin minuutti, ei ongelma.

Paljonkin väliä. Ei ole kiva olla parrakas nainen. Minulla kasvuvauhti on sellainen, että edes kerran päivässä ajelu ei estä karvoja pilkistämästä. Oispa varaa johonkin pysyvään karvanpoistomuotoon....

Vierailija
32/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiihtyiskin. Pikemminkin vähenee. Kulmakarvat harvenee, niin että kauhistuttaa. Partakarvoja ei ole ikinä ollut ja toivottavasti ei tulekaan. Olen tasan 40.

Vierailija
33/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiihtyiskin. Pikemminkin vähenee. Kulmakarvat harvenee, niin että kauhistuttaa. Partakarvoja ei ole ikinä ollut ja toivottavasti ei tulekaan. Olen tasan 40.

Jos karvankasvusi kiihtyisi, alkaisi sitä partaakin pukata. Kannattaa varoa, mitä toivoo. 

Vierailija
34/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naaman ajelu ei ainakaan kannata. Itsellä on aina ollut sellaista vaalea untuvakarvaa naamassa ja kokeeksi viime kesänä vahasin ne toiselta puolen naamaa pois. No sen jälkeen sille puolen on kasvanut satunnaisia tooosi pitkiä usean sentin karvoja, joita saa nyt olla sitten aina nyppimässä. Toisella puolen on kuten ennenkin. 

Vierailija
35/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos karvankasvusi kiihtyisi, alkaisi sitä partaakin pukata. Kannattaa varoa, mitä toivoo. 

Vaikea kuvitella. Eikös se mahda olla geeneistä kiinni mihin sitä karvaa kasvaa. Ei mun äidilläkään oo ollut ikinä partaa, vaikka on tosi tumma. Itse olen paljon vaaleampi.

Vierailija
36/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naaman ajelu ei ainakaan kannata. Itsellä on aina ollut sellaista vaalea untuvakarvaa naamassa ja kokeeksi viime kesänä vahasin ne toiselta puolen naamaa pois. No sen jälkeen sille puolen on kasvanut satunnaisia tooosi pitkiä usean sentin karvoja, joita saa nyt olla sitten aina nyppimässä. Toisella puolen on kuten ennenkin. 

Karvojen poistaminen ei lisää karvankasvua. Syy tilanteeseesi on joku ihan muu kuin se vahaus. 

Vierailija
37/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla päin vastoin. Ei tarvi ajella kainaloita ja sääriä kuin muutaman kerran vuodessa. Sen sijaan hiukset ovat tuuheammat kuin nuorempana.

Ei ole mitään sääntöä, että "näin se kaikilla menee".

Olen brunetti, eli mahdolliset karvat kyllä näkyisivät.

Mulla sama juttu! Olen 44 ja viimeisten parin vuoden aikana olen huomannut, että sääriä ei tarvitse enää ajella kuin ehkä kerran-pari kuussa. Ennen ajelin pari kertaa viikossa kesäisin. Bikiinirajan ajelin ennen päivittäin, nyt ei tarvitse sitäkään tehdä kuin pari kertaa viikossa.

Päässä on saman verran hiuksia kuin mitä ennenkin eli melko reilusti.

Olen blondi. Olisipa tosiaan kivaa, jos olisi tuommoinen poikkeava tapaus. Eihän sitä tiedä, minulla ei ole vielä vaihdevuosioireita eikä muitakaan merkkejä, vuosi sitten lääkärissä todettu, että hyvin onnistuisin vielä vauvan tekemään, jos halua olisi.

Vierailija
38/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karvojen poistaminen ei lisää karvankasvua. Syy tilanteeseesi on joku ihan muu kuin se vahaus. 

Kyllä se joillakin lisää. Saman olen huomannut sääristä. Siksi kokeilinkin naaman vahvausta vain toiselta puolen.

Vierailija
39/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. vastaaja nro 11

Ei sitten tullut sinulle mieleen, että tämä on hyvin yksilöllinen asia. Kaikilla ei hormonitoiminta muutu samaan tahtiin. Kai ne verikokeet paremmin tietävät tilanteen kuin sinun kovin yleisluontoiset "tietosi". 

t. eri

On tieteellinen fakta että naisen hedelmällisyys alkaa laskea 25-vuotiaana. On myös fakta, että se romahtaa 35-vuotiaana. Fakta on, ettei nelikymppisenä hormonitoiminta ole samanlainen kuin kaksikymppisenä. Sekin on fakta, että vaihtarit eivät tule kuin salama kirkkaalta taivaalta vaan niitä edeltää hormonitoiminnan asteittainen hiipuminen, josta moni saa jo oireita. Nämä kaikki asiat ovat totta ihan siitä riippumatta, että ihmiset ovat yksilöitä.

Vierailija
40/89 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella. Eikös se mahda olla geeneistä kiinni mihin sitä karvaa kasvaa. Ei mun äidilläkään oo ollut ikinä partaa, vaikka on tosi tumma. Itse olen paljon vaaleampi.

Tuskinpa on geeneistä kiinni. Oletko nähnyt äitisi joka päivä 24/7? Jos et, et todennäköisesti tiedä onko hänellä partakarvoja. Hän kun voi poistaa ne silloin, kun ette tapaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä