♥MAANANTAIHIN SYYSÄIDIT-04♥
Kommentit (19)
Kai se aika oli kello 9. En muista. Ensin se oli 9.30 ja huomiselle mutta se siirrettiin sitten.
Taas nukuttu ehjä yö. Illalla uni tuli Onnillekin puolessa tunnissa. Eli suht helpolla. Nyt ei ole pariin iltaan huutanut ollenkaan.
Ayap, ihan lempeänä tuon neuvon otinkin. Tämä meillä olis aikomuksena, että ei nukuteta. Parina iltana jätettiin lopulta Onni yksin huoneeseen kun meni huudoksi ja sittenhän se huuto rauhoittui. Mutta lopulta yltyi taas. No, nuo illat oli muutenkin huonoja iltoja tuollaisen uuden jutun kokeiluun. PItää nyt ottaa asia ihan vakavasti harkintaan. Vie aiemmin sänkyyn, että jos suvaitsee nukahtaa edes tunnissa, ei olis vielä kello sitten liian paljon.
Nyt pitää oikeasti alkaa pukea poikulaista.
T-P
Tässä viikonlopun pino:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8476426&p=1&tmode=1&smode…
kamalasti hommia, en ehdi kirjoittaa, mutta tiedoksi että täällä ollaan!!
äitikuu ja poitsu ja maha-asukki
Meillä näyttää nyt yöt vakiintuneet seuraavanlaisesti: Neiti herättää 2-3 kertaa, rauhoittuu vain tissille (se siitä yöbaarin kiinnilaitosta!). T kipaisee yöstä riippuen 1-2 kertaa meidän makkariin. Aamut alkaa 6.30-7.00. Hiukan parempaan suuntaan siis ollaan menossa. Mutta silti vielä kysyn, miksi meillä ei voida nukkua, edes joskus kunnolla? Mutta aidosti iloinen, ilman kateellisuuden häivääkään, olen Mimmulin ja Nöösän paremmista yöunista. Hurraa!
Vaikka yöaikaan baarin pitää olla näköjään auki (osittain johtuen kooman syvyydestä, kun tietää että saa Neitin rauhoittumaan 5 minuutissa...), ei Neiti juurikaan enää päiväsaikaan osoita mieltymystä tissimaidolle. Joten olen siirtynyt päivällä melkein kokonaan pullolle. Mitenkähän kauan mahtaa maitoa tulla pelkillä yöimetyksillä / muutaman kerran päiväsaikaan imetyksellä? Nämä pohdinnat taitaisi kuulua paremminkin kyllä tuonne vauvapuolelle, mutta turvaudun tässäkin teidän viisaaseen apuun!
Ulkona sataa ja on harmaata. Tylsää.
Lapsukaiset nukkuu. Nyt olisi hyvä hetki puuhastella jotain, tai sitten olla kokonaan puuhastelematta... Taidan siirtyä alakerran sohvalle (tällä kertaa ei ole takkatulta!) ja otan mukaani jonkin kirjan ja LUEN pitkästä aikaa jotain omaa kirjaa. Ei siis teletappeja tai Tomi Traktoria....
Ja sitten edes Böö-kierros, että tiedetään syysmammojen olevan hengissä ja kunnossa. Jooko?
Mimmu ja lapset x3
Ps. Osaako joku kertoa minulle mitä on syklinen neutropenia?
vauva olalla
kotihommat odottaa!!
hjyvää viikkoa kaikille!
ramika ja irmat
Täytyy kai laittaa jotakin elonmerkkiä että täällä ollaan. Harmaa on ilma, harmaa on mieli. Henkisesti ollut nyt tosi raskasta. En ehkä täällä enempää viitsi tilittää mutta lyhyesti kerron minulla olevan ihmissuhde-kriisi (ei miehen vaan äitini kanssa) päällä pahimmillaan ja töissä on nyt tosi raskasta. En mitenkään osannut varautua tähän, että työni ottaa näin koville sen jälkeen kun minusta itsestäni tuli äiti. Tai sitten vaan on sattunut samaan sumaan monta raskasta tapausta ...
Sitten olen vielä yh:na vielä tämän viikon, mies on siellä työmatkalla ja tulee vasta ensi lauantaina. Viime viikonloppuna juhlimme eka erä tyttösen 2-v. juhlia - mummit, kummit, jne. Tytöllä oli kivaa ja se on pääasia se. Mutta itse olin NIIN väsynyt monesta eri syystä. Juhlien järkkääminen jäi yksin mulle tosiaan, onneksi sentään miehen äiti oli leiponut aivan ihanan täytekakun. Yleensä tykkään järjestellä juhlia mutta nyt kyllä oli veto poissa.
Täytyy toivoa, että en tule kipeäksi eikä tyttökään ..
Mimmuli, ihanaa että yöt ovat parempia :) Olen tosi iloinen teidän puolesta.
Työt kutsuvat taas joten pitänee lopettaa tähän. Pöh, en edes kunnolla ehtinyt viikonloppupinoa lukea :(
Voikaa hyvin!
Alli
töissä käyty, tulin aikaisemmin kotiin päästämään miehen vuorostaan töihin. Typy siis sairastaa syysflunssaa :-( Kuumeilua, yskää ja nuhaa - taitaa olla kurkkukin kipeä, kun nieleskelee vaivalloisesti.
Mimmuli: ihanaa, että teillä rauhoittunut vaihe ja pidät myös itsestäsi huolta!
Ankkiksen rapujuhlat tuntuivat mukavalta. Käynpä lukaisemassa onko niistä wiikkispinossa tarkempaa kertomusta :-)
Keilin
(otsikon omaperäisyydestä ei taida saada pisteitä??)
Mimmu, syklisestä neutropeniasta en tiedä mitään, ja olet varmaan googlannut yhtä ja toista. Mielenkiinnosta kuitenkin googlasin ja aika " epämääräisiä" selityksiä löytyi juuri tuosta syklisestä taudinkuvasta. Minä varmaan soittaisin suoraan lääkärille (th-lääkärillekin voit varmasti saada puhelinajan, kun kerrot vastaanotossa että asia jäi sinua vaivaamaan) ja kysyisin hieman tarkemmin, mitä ja miten vielä tutkitaan ja pistäisin lääkärin selkokielisesti kertomaan diagnoosiarvelustaan. Toivottavasti lisätutkimukset antavat selkeän diagnoosin ja olisivat pian ohi. Rauhallista mieltä!
Miten T-P Onni selvisi neuvolantädin kanssa?
Hienoa Mimmuli että teidä yönne ovat rauhoittuneet!
Allille jaksamista yh-päiviin ja äiti-kriisiin. Esikoisen syntymän jälkeen koin, että saatoin jollain tasolla ymmärtää äitiäni siten, että se minun puoleltani madalsi välistämme muuria. (vaikka kyllä ne vanhat ärsytykset - puolin ja toisin - vielä ovat olemassa, tietysti:D)
pää tyhjä. työsaralla ei ole kivaa, en saa kiitosta tai kiitos tulee mielestäni turhista asioista. kurjaa tuntea olevansa huono. mutta vastapainoksi ajattelen poikia joiden kuvia silmäilen tuon tuosta, kun työ ei suju. Mulla taitaa olla nykyään todella pahat mielialaoireet pms:ssä (muutaman kerran nyt on juuri kierron eka päivinä ja muutama päivä ennen ollut totista ahdistuneisuutta, mistä pitänee puhua gynen kanssa. en tykkää noista matalikoista).
simam
Tänää oltii taas jumpassa,kovin typy tykkäs.Väkeä oli kyllä paljon pieneen tilaan ja sitten oli vielä 2 isompaa tyttöä n.4vuotiaita ni he kyllä jyräs näitä pienempiä :-/
Eilen tuli poika kotiin.Tulivat puoltuntia aiemmin ku mitä sanoivat ni en saanu typyä päikeille.Olin just laittanu typyn sänkyy ku kuuli veikan äänen ni ei ollu nukkuminen mielessäkään.Illalla kyllä nukahti ihan heti!
Eilen myös ahkeroin ja pesin saunan.Tuntu et jotain täytyy saada sadesäällä tehtyä..
Nyt on tosi lötkö olo,ei jaksas mitää!Kissa herätti aamulla monta kertaa ja lopulta ei uni enää tullu.
Mimmuli:Voi kun IHANAA!!!
Allille jaksua yh-aikaan!
Illalla tulee naapuri +lapset kahville ja leikkimään:-) Nyt ku illalla pimenee aiemmin ni nää miehen treeni-illat tuntuu tosi pitkiltä!
Pää lyö tyhjää...
jatu
Täällä :)
Nyt viikkispinon kimppuun...
Tiivii,teitkö sen kakun? Mulla oli kone poiskäytöstä viime viikolla joten en ole lukenut kommenttejasi...
Kerppu
Jotain jäi mieleen pinosta. Nukkumaanmenot siis tökkii muuallakin... Ei paljoa naurata iltaisin täälläkään! Siirrettiin Sassa jatkettavaan sänkyyn,eilis-ilta oli tosi vaikee! Puol 11 mies luovutti ja otti ipanat meidän sänkyyn nukkuun. Se siitä seuraa ku aamulla nukuttiin ysiin koko poppoo ja Sassa heräs päikkäreiltä vasta ennen neljää...
Kukkuu oli algeerioista kyselly... Onko Kaunokaisen kakuski millasta? Kyllä tietty huono nukkuminen voi olla merkkiä mutta hirmu hankala arvella... Eniten kannattaa varmaan huomioida omista syömisistä maitoa,munaa ja viljoja. Joskus muistan sun kirjoittaneen että kahvin juonti toi huonot unet. Mietin silloin että mahdoitko syödä kaffen kanssa jotain herkkua... Voi kahvi tietty jo silleenki aiheuttaa masu-yms. vaivoja pienelle... Ihan hakuammuntaa täällä :) Se home-ongelma on kyl kans yks mahdollisuus. Jos tekee hengitystie-oireita ni sehän unia sitten rassais kanssa. No,toivon koko sydämestäni ettei ainakaan tuo viimeinen vaihtoehto ole totta. Iso hali ja tsemppiä!
Nyt pitäis herättää Sassa ja lähtee hakeen poitsu kaverilta ennen Sassan taapero-jumppaa. Hässäkkä-ilta,tosiaan,edessä taas. Joka maanantai seuraava iltaohjelma: 17-18 Sassan jumppa (mun " työtä" ),sit syömään ite ja Sassalle kans ruoka (mies antanu poitsulle ruoan ku me jumpassa). 18.45-19-30 poitsun jumppa (ulkoillaan Sassan kanssa sen aikaa),sit äkkiä ipanat kotiin ja 19.45-20.45 oma jumppa :) Huh huh... Onneks koulu lähellä ja autolla eestakas suihkin...
Eli hommiin siis,
Kerppu
(joka jo aamulla veti taapero-muskarin...)
Lila huhuuuuu!!! Ootko saanu mun viestin ja s-postin??? Mitä teille kuuluu, kun ei kuulu mitään?
Allille kovasti voimia yh-aikaan ja muutenkin.
Aavikselle voimia rehuntekoon. Harmi,että sato jää huonoksi.
Normaalisti aamutorkku mies tuli puolilta öin nukkumaan ja laittoi kellon herättämään seittemältä, että ehtii tiskata (huom! miehen inhokkihomma). Ja niin myös aamulla nousi, tiskasi ja laittoi aamupuurot lapsille. Mä sain nukuttua hiukan pitempään, kun yö oli takkuinen. Sain taas miettiä, että reagoiko Iika hässäkkään yleensä (vieraita illalla)vai mun herkutteluihin. Ei mitään ihan kamalaa, mutta rauhattomampi yö kuitenkin ja aamullakin oli marunen. Ja iho karisee päästä. Rasvaa kuluu. Mutta poika on kuitenki niin tyytyväinen, että koitan olla liikaa murehtimatta.
Kovasti oon miettiny, että olinko Pekan vauva-aikana näin väsyny. Kun silloin oli remppakin kesken. Toisaalta mies tais olla enemmän kotosalla.
Työstän yhä sitä, että onko meidän lapsiluku kuitenkin tässä, kun kerran voimat ei tahdo riittää. Tai jotenki on semmoinen yleinen väsy. No, eipä sitä tarvi just nyt päättää. Jotenki tuntuu vain, että nyt pitäis tajuta, miten paljon itellä on hyvää ja lopettaa turhat marinat.
No,en viiti ainaka teidän niskaan enempää kaataa, ko ei kerran mitään asiaa oo.
T@hti
Aavikselle lähettelen lämpöisiä ajatuksia ja monille muillekin ihan tasaisena virtana, vaikken niistä yleensä erikseen mainitsekaan.
Nukutusjuttua lisää. Väkkärä nukkuu edelleen pinnasängyssä eikä (onneksi) tule sieltä itse pois. Pyörsky nukkuu tavallisessa lasten sängyssä ja tulee satunnaisesti pois, mutta joko menee itse tai viedään takaisin. Välillä ollaan hetki vieressä paijailemassa, mutta ei säännönmukaisesti joka ilta nukahtamiseen asti. Iltasatu kyllä luetaan aina niin, että pienet ovat sängyissään. Ja käydään tarpeen mukaan peittelemässä / halaamassa / paijaamassa " vielä vähän" tms. :) Ei siis jätetä yksin kurjuuteen ;)
Varsinkin Väkkärä viihtyy tosi hyvin sängyssään, oikein halaa patjaa kun pääsee illalla sänkyyn :) Ja Väkkärällä on aikamoiset voimistelut aina ennen nukahtamista.
Pienten nukkumaanmeno ei suinkaan ole aina super-ruusuista, mutta keskimäärin kuitenkin ihan helppoa.
Jos otsikoista ei jaeta pisteitä, niin eihän kirjoitusvammoistakaan niitä ainakaan viedä? :) Töks töks.
Allillle hali.
Böö vaan kaikille!
Pikkuinen tahtouhmaaja sai ekan itkun aikaiseksi siitä, kun mies ja esikoinen lähti muskariin päiväkodilta ja minä lähdin viemään tyttöä kotiin. Siitä rauhottui suht nopeasti. Sitten vietiin koira ulos ja sieltä ei sitten ois enää lähtenytkään kotiin. Piti väkisin raahata kainalossa huudon kera (ei siis ollut rattaita koiranulkoilutusreissulla mukana). Taas rauhottui ja alkoi kotona kerätä leluja syöttötuolinsa pöydälle. Ei onnistu enää. Olin sen päättänyt monen lelusählingin jälkeen (asia josta oltiin lipsuttu esikoisen ajoista ja joka on nyt vasta alkanut olla huono tapa). Huutoa riitti ainakin 20 min ja räkä vaan valui. Lopulta antoi periksi ja vei loputkin pari lelua olohuoneeseen. Kehuin kovasti ja vein syömään ja neiti vetäsi 2 purkillista ruokaa. Taitaa purkkiruoka muutenkin nykyään maistua, kun sitä saa niin harvoin. Mies ja esikoinen tuli muskarista ja minä pakenin heti tänne!
Pitäis mennä itsekin syömään. Mulla on hammas kipeä! :( Sattuu, jos tärähtelee liikkuessa. Omituista!
T: Ynis ja jälleen oma napa
Kohta menen telkkarin ääreen. Tosi harvoin katson nykyään yhtään mitään telkarista. Ehkä sitten kun on se uus sohva.
Upeaa Mimmuli, että olette saaneet nukkua. Monikko muoto, sillä uskon, että Nöösäkin tarvitsee vihdoin kokonaisia öitä. Toivotaan, että hyvä kehitys jatkuu ja ruokavaliokin selkenee. Muistathan, että minun puoleeni voit aina kääntyä.
T-P, Ayappi sanoi, sen mitä olen monta kertaa ajatellut sanoa, mutten ole osannut pukea sanoiksi ;). Mutta, älä nukuta, on hyvä neuvo. Ja määrätietoisesti vaan lapsi omaan sänkyyn vaikka 100 x. Pikku hiljaa ymmärtää, että sängyssä pysytään ja nukutaan ja kukaan ei nukuta. Siis systemaattisesti ja loogisesti. Jos sitkee kaveri on, niin menee pitkään. Valma jaksaa edelleenkin lähes joka ilta pistää vastaan ja isompikin yrittää ajoittain. Minä istun iltasadun jälkeen aina vähän aikaa sängyn vieressä ja sitten lähen ja saatan käydä jos ihan kamalasti huutavat. Miehen lukiessa sadun, jäävät hyvin keskenään ja nukahtavat pian. Eli siis testaavat mua lähes joka toinen ilta, kun luen sadun. Joskus istuin pidempään lastenhuoneessa, mutta silloin Valman nukahtaminen kesti paljon kauemmin.
Moni on mielessä, mutta nyt en enää jaksa kirjottaa, joten tasapuolisesti kaikille myötätuntoa ja voimia. Ja hyviä öitä ilman nukutuksia.
" Äiti nääkä" kuuluu lastenhuoneesta. Kaikki keinot siis käytössä. Ei nää illat meilläkään mitenkään mallikkaasti aina suju.
Pilette
Kun Sini nukahtaa klo 1.00 ja Rosa herää klo 3.30 niin tämä mamma on suht`koht sippi..
Sini kieltäytyy päikkäreistä.
Kivoja nämä sairastelut, kun normaalisti sikeäuniset lapset alkaa riekkua sängyissään.
Siispä jaksuja valvoville!
T@hdelle olisi paljonkin asiaa. En saa sähköpostiani auki. Soitan huomenna. :-)
Lila75
Ps. Mimmu, ihan outo Dg.
Tiedättehän tämän mielenlaatuni? Hyvin ailahtelevainen, ääripäästä toiseen mennään. Kaksi järkyttävää nukutussessiota ja olen valmis myymään (en oikeesti) lapseni ja yksi hyvä sessio enkä enää viitsikään lopettaa " nukutusta" . Näinhän se meinaa mennä. Neuvolasta sain neuvoja, niitä mitä jo tiesinkin. Että hiljalleen aina pikku lenkkejä pois huoneesta ja välillä vaan rauhoittelemaan poikaa jos tarve vaatii. No, tänään menin sitten kutomaan Onnin lapasta sen huoneeseen ja nukahti tosi nätisti. Mitään ei tarvinut kikkailla. Kerran vaan sanoin, että nyt nukkumaan.
Joskus tuntuu, että miehen vuorolla homma venyy koska se alkaa jutella Onnin kanssa. En oikein osaa siitä sanoa, koska muutenkin tulee puututtua liikaa sen reviirin asioihin. Mutta joskus kuulen, kun ONni juttelee ja mies vähän kuin vastaa ja aina sanoo sitten että nyt Onni nukkumaan. Kun minä en puhu mitään, Onni tajuaa, että paree kai mennä köllötteleen. No, ei se aina mene mullakaan putkeen;)
Neuvolassa oli kivaa! Oltiin puoli tuntia liian aikaisin kun en muistanut mikä aika meillä oli. Heti tuli semmonen olo, että tää vois olla hyvä paikka. Odotustila oli postimerkin kokoinen koppi, ihanan pieni ja tuli olo, että tämä on lähellä Kokkolan neuvolaa " laadultaan" . Terkkoja nääs vain kaksi, kun tuossa neuvolassa, joka on vanhempieni lähellä oli 10. Th oli kiva. Onni leikki pitkän tovin kun me juteltiin ja th kyseli mitä Onni osaa jne. Sitten punnittiin pienen itkun kera 10,780kg!!! Ja pituus 85,5cm. Eli 5cm pituutta ja 800g painoa tullut 5kk:ssa. Tosi hyvin kasvanut. Th kirjoitti korttiin: " Suloinen 2-vuotias. Puhuu lauseita, selvää puhetta. Motorinen kehitys normaali. Omaa tahtoa löytyy. Kasvu hyvää."
Tuli tosi hyvä mieli tuosta käynnistä. Torstaina päästään lääkärille noiden allergiajuttujen takia.
Niin, tänään Onni on tasan 2v. Just sillä kellon lyömällä oltiin tulossa kaupasta... Nyt kai on sitä aikaa, että olin jo kohta pääsemässä ihan osastolle kun enin veren tulo oli hiipumassa.
No, nyt pitää mennä nukkumaan. Jalat on aika levottomat kun kävin juoksemassa 40 minsan lenkin. Ihmeen hyvin jaksoin kun on ollu tuo nuhakin.
T@hdelle, Lilalle, Mimmulle ja kaikille tarvitseville voimia. Ja unihiekkaa perheisiin.
T-P ja Onni 2-v
Ei jaksa nyt kirjoittaa. Viikonlopun hulina väsyttää vieläkin. Nukkumaan siis. Koitan huomenna ehtiä kirjoittaamaan.
Öttis, Veeti ja Venla
Kerhopäivä. Eilen oli komea ukonilma. Aamupvällä oltii HopLopissa, hieman oli porukkaa, kun sadeilma..joutuivat pistämään paikan kiinni joksikin aikaa. Olin niin ylpeä Neasta, kun väenpaljoudesta ja metelistä huolimatta leikki reippaasti. Rauhallisempi pvä olis vaan kiva, kun harkitsevainen ja arka tyttömme saisi rauhassa kiipeillä ilman, että jäis koko ajan vilkkaampien jalkoihin.
Mimmuli, ONNEA öistä ja voimia!
T@hti, jaksamisia!
Väsymys ollut kova. Sain onneks eilen pari kaappia siivottua, mut monta hommaa ois jäljellä. Nyt kuorimaan Nekulle mandariinia, palailen.
Enkeli1 ja Nea+minivauva rv33+2