♥ EX-HAAHUT ♥ viikko 40
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]hexu83: [/b][/color] 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05 .[color=red] LA 3.10[/color]
[b][color=violet]UusiNuppu: [/b][/color] Ikä: Itsellä 30 ja miehellä 31, Paikkakunta: Pirkanmaa, Lapsia: 6/02 tyttö ja km.ja yhteensä 10, myös ennen esikoista mukaan lukien, Synnäri:TAYS [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]ulriina: [/b][/color] minä vm.-73, mies vm.-71, Keski-Uusimaa, esikot: tyttö ja poika 10/98, tuulimunat 10/00 (rv7+) ja 2/05 (rv9+) ja km 7/05 (rv6+) [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]myttynen75: [/b][/color] minä -75, mies -73, tyttö 9/94, poika 4/96, poika 6/99, km 7/05[color=red] LA 6.10[/color]
[b][color=violet]Nipsunen: [/b][/color] Itse 29 vee mies 32 vee tyttö 3vee espoosta. Km 4/05, 5/05, 9/05, 10/05 kemiallinen[color=red] LA 20.10. [/color]
[b][color=violet]Kaksonen76: [/b][/color] Minä 29v. ja mies 32v., kaksi km takana -04 & -05.[color=red] LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] [color=red] LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 18.5[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (51)
Hyvin meni ultrareissu, vilpertti oli pää alaspäin kädet päänpäällä ja heilutti sormia. Enää ei liikkeitä niin selvästi nähnyt kun oli aina vain niin pieni osa ruudussa, viimeksi kun mahtu vielä koko mötykkä yhteen kuvaan niin näki eri tavalla liikkeet.
Rakenteet vaikutti normaaleilta, paitsi vasen munuaisallas, jonka diagnoosiksi annettiin MUNUAISALTAAN LAAJENTUMA. Pääasia kuitenkin että sydän, aivot ja kaikki muutkin " tärkeimmät" näytti normaalilta. Mitat täsmäs viikkoihin.
Tuon munuaisen takia ultra tehdään uudestaan 5-7 viikon päästä, tarkistetaan ettei oo enempää kasvanut. Jos pysyy tämmösellään niin on hyvä, ei vielä " epänormaali" mutta jos kasvaa liian isoksi niin kohtuun laitetaan jotain vempaimia joilla vauvan pissaa vapautetaan lapsiveteen. Se on kuulemma jo harvinaisempi tilanne eli luultavasti kaikki on ok, mutta haluavat silti vielä kontrolliultrata.
Toisaalta on kiva päästä uudestaan näkemään vielä vilpertti.
[b]Onko kellään kokemusta tuosta munuaisaltaan laajentumasta?[/b]
Kasvon piirteetkin näkyi selvästi, miehen mielestä sillä oli mun nenä! heti kun mentiin, sanoin ettei haluta tietää sukupuolta, joten ei ollenkaan kurkkinut sinne päin. Eli autuaan tietämättömiä ollaan edelleen sen suhteen!
HANNELE + vilpertti rv 20+5
Hannele: Kovasti onnitteluja puolivälin ylityksestä!!
titi75: Juu hiljaista oli viikonloppuna ja mun täällä vierailu on näemmä kovin satunnaista... Mut ei se mitään. Voihan nuo mulinat olla hyvinkin vauvan liikkeitä, et ehkä vaan osaa vielä ihan satavarmaksi sanoa, mutta siitä ne voimistuu.
maria80: Apua, sullakin viikkoja jo noin paljon. Joo, muistan myös, miten vauvan potkut voi tehdä joskus jopa kipeääkin lähes, kun ovat niin voimakkaat. Vai oli teillä synttärit, olet varmasti leposi nyt ansainnut. Meilläkin pitäisi pian olla 2v-synttärit, kunhan sankari paranee. Nyt sillä on korvatulehdus hampaiden tulon lisäksi, sai onneks ampparit auttamaan paranemista. Meilläkin on kovasti menossa päiväkuivaksi harjoittelu, joka nyt on jäänyt kipeänä ollessa taas taka-alalle. Poika teki ekan kakan pottaan 1v11kk ikäisenä ja siitä asti ollaan ahkerasti käyty potalla. Nyt haluaa käydä yleensä mieluummin jo isolla pöntöllä. Ollaan välillä pidetty ihan oikeita alushousujakin onnistuneen potalla käynnin jälkeen, siitä poika tykkää.
eka-vekara: On tuo varmaan niin jännää ja ihanaa tuo uuden keittiön saaminen, en yhtään ihmettele et vie yöunet, varsinkin raskaana ollessa. Ei ole kukaan vielä esittänyt mitään arvioita sukupuolesta, harva toistaiseksi edes tietää raskaudesta. Enkä kyllä kaipaa niitä kommentteja tippaakaan. Tänään on neuvola, et jos vaan ehdin tuun kertoo kuulumisia iltapäivästä. Kiva vaan raahata tuo pikkutoipilas sinne mukaan, mut ei voi mitään. Muuten nla siirtyis monella viikolla eteenpäin, kun täti niin kiireinen. Rakenneultra on mulla kans ens viikkoa seuraavalla. Minä päivänä sulla? Mulla tiistaina kahden viikon päästä, oisko 18.10. Nla-lääkäri oli 13+4. Sisätutkimuksen tekee joo, ja muuten kyselee vointia.
Palaan myöhemmin, nyt mentävä aamiaisella, kun poika vihdoin heräs. Aamu-ab tunnin myöhäs. Ja ehditään sit sinne neuvolaan. Kivaa aamun jatkoa kaikille!
Lizie 17+5
HANNELE: Kivaa, että vauveli sielä polskutteli tyytyväisenä. Harmi tuo munuaisaltaan laajentuma...tosin mitä olen käsittänyt niin nuo munuaisaltaan laajentumat ovat suht yleisiä ja sehän on vaan lapsen kannalta hyvä, että se tiedetään että sitä osataan sitten hoitaa jos tarve vaatii lapsen synnyttyä. Luulen, että itselläni on liittynyt tuohon samaan asiaan kun synnyin. Nimittäin mulla todettiin (ei ihan heti syntymästä, mutta hetki myöhemmin) virtsan takaisin virtaus vasempaan munuaiseen. Käsittääkseni vika on johtunut mulla varmaan tuosta samasta laajentuneesta munuaisesta sillon kun olen kasvaa porskuttanut äiten masussa. Mulla sitä seurattiin sitten vaan pienenä ja katsottiin ettei siitä tule mitään lisäongelmia. Jotain kokeita mulle tehtiin aikas paljon, mutta loppujen lopuksi se johonkin tiettyyn ikävuoteen mennessä poistui multa ja sen koommin ei ole ongelmia ollut. Tais mennä ohi johkin yhteen ikävuoteen mennessä tms. Mutta noi laajentumat on tosiaan kait suht yleisiä, ilman, että olis mitään sen vakavampaa tai että ei pystyttäis asiaa hoitamaan. Ja välttämättä ei tule mitään jälkiseuraamuksia. Hyvä kuitenkin, että sitä asiaa nyt raskausaikana sullakin seurataan uusintaultralla ja pääset tosiaan sitten taas pikkusta vilkuamaan. =) Oli varmaan ihana nähdä yhteisiä piirteitä omassa vauvassa. Ite muuten just kans nyt aloin miettiä, että jos tuo munuaishomma on periytyvää, niin ans kattoo löytyykö meiltä tuo sama ongelma...kun jos itelläkin on ollut samsta systeemistä ongelmia äiten massussa. Sillon toki niitä ei pysytty sillä teknologialla toteamaan missään ultrissa, vaan asiahan tuli sitten esille vasta kun olin syntynyt ja siitä jokusen vkon päästä.
LIZIE: Sulla on siis ti 17.10. tuo rakenne ultra eli päivää aikaisemmin kun mullä täällä. Meillä on tuolloin ke 18.10. Jännittää ihan simona. Kumpa vaan kaikki olis ok.
ON: Täällä on otettu nyt sitten painossa joku ihme pyräys. Mulle on nyt tullut painoa edellisestä neuvolasta n. 4vkoa sitten painoa yhteensä 1,7kg, joista suurin osa viimesen 1½ vkon aikana. Kääk! Toivottavasti tää tahti ei tästä nyt tuollaiseksi yhtäkkiä sitten revennyt. Masukin on jotenkin nyt alkanut taas enemmän näkyä¿mutta ihmekkös tuo jos vuorokaudessa painoa tulee 400g/pvä. Turvotusta ei kyllä ole havaittavissa. Ummetusta kylläkin¿joten ehkä sekin hilaa painoa vähän ylöspäin. =/ Mutta kai sitä painoa nyt muutenkin jossain vaiheessa on alettava tulemaan¿kunhan ei nyt sitten ihan liikoja.
Nyt tehtävä hommia. Palaan vielä varmaan uudelleen kurkkimaan muitakin. =)
titi75 ja kirmeli-irmeli TASAN rv17+0 (tai 18+0...vielä roudaan tätä toistakin...lupaan luopua siitä sitten rakenneultran jälkeen jos ei muutosta tehdä aikaisemmaksi sieläkään)
Vähän tuli liioiteltua. Eli ei nyt ihan 400g per päivä 1½ vkon aikana, jos nyt vaikka sellainen n. 100-200g per päivä jos jakaa tasaisesti. Ja toisekseen piti vielä sanomani, että kyllä se kaikki tuohon masuun on tainnut tulla. En ainakaan takamuksessa, jaloissa tai naamassa ole painon lisäystä huomannut. Niin ja tissit...nehän vaan paisuu ja paisuu. Varmaan yks ½kg tullut niihinkin painoa lisää. =D Ja samoin nyt olen vähän huomannut että myös ehkä lantion sivulle on masu lähtenyt leviämään. Juurikaan takaa katsoessa ei kyllä huomaa, että raskaana olis. Mutta ehtiihän tässä vielä turvota... =)
Ja nyt niitä töitä.
titi75 ja kirmu 17+0
näkee hyvin mikä on työmotivaatio, kun perjantai saa aikaa tällaiset riemuntunteet..
Titi, ei ehkä juu kannata vielä soffakalustoa vaihtaa : ) Ihan oikeassa olet, että se eka vuosi voi olla sohville aika " rappeuttavaa" aikaa. Meillä on kangassohvat ja kirosin niitä moneen otteeseen pojan ollessa pieni. Meillä ainakin jatkuvasti sai olla pesemässä tyynyjen päällisiä, kun milloin oli maitopuklua ja milloin (yöks) jälkivuotoa sohvatyynyissä. Imetin meinaan aina päivät sohvalla, joten nehän oli kovilla. Ja alkuun kun jälkisupistukset tuli imettäessä, niin ei auttanut mitkään siteet vaan yllätti vuodon määrä.. ällöttävää kertoilla, mutta tiedät mitä odottaa sua (ja sohvia ; ) Se nahkapinta muutenkin on helppo pitää puhtaana verrattuna kangaspintaan, vaikka ehkä mukavuudessa häviää kankaiselle.. Ai sulla oli ekat painajaiset vauvasta, sitä se alitajunta teettää. Käyt läpi öisin niitä pelkoja, mitkä on yritetty painaa sinne pinnan alle. Noh, mulla ainakin muutenkin unet tulee paljon elävimmiksi ja vähän hmm, sanoisinko mielipuolisemmiksi raskausaikana. Noh, ulkoile hyvin jos piristäisi, ainakin täälläpäöin näyttäisi olevan ihanan kirpeät syksysäät.
Nippula, huomasinkin tuolta esittelystä, että meillä tulee suunnilleen samanlainen ikäero lapsukaisille. Eikös olekin ihana ikä. Toisaalta ollaan niin hellyttäviä pieniä murusia jotka suukottelee ja pussaa ja sanoo äitiä isoksi kullaksi, toisaalta sitten tuo uhmaikä on ainaksin meillä tosi vahvasti päällä. Ja koko ajan uusia juttuja ja uusia kujeita. Pelottaa, että ei itse osaa suhtautua vauvan tulon jälkeen oikein siihen " isompaan" . Alkaakohan tuo esikko näyttämään NIIN isolta, että unohtaa itse kohdella toista kuitenkin vielä pienenä lapsena, mikä onkin.. Tällaisia olen miettinyt, kun nyt vihdoinkin osaa ajatella kevättä vauvan kanssa..
Hannele, ihania uutisia ultrasta tuli, vaikkakin tuo munuainen näytti olevan laajentunut. Mistään en mitään oikeasti tiedä, mutta muistaakseni tuolla laajentumalla oli vakavammat seuraukset kun löytyi jotain muutakin hälyttävää samalla. Teillähän muuta ei ollut ja munuaisista vaan toinen oli laajentunut= tarkoittaa että kyllä pieni siellä pissaakin jo. Toivottavasti ei muutosta ole tapahtunut sitten kontrolliultrassa!
Lizie, mukavaa neuvolakäyntiä, toivottasti potilaskin jaksaa viihtyä, että saatte rauhassa kaikki normaalit jutut jutelal. Meillä ainakin tuo kolmevuotias jaksaa kuumeessakin kyllä olla reipas, kunhan vaan mielenkiintoista tekemistä on (= neuvolan lelut, sama paikka myös lastenneuvola) tuuhan kertomaan kuulumiset jos vaan kerkiät : ) mulla neuvola on ensi viikolla, 10.10 ja ru 24.10, lääkäristä ei tietoakaas. Mutta niinkuin muitelin, mitään erityistä ei tuossa lekurikäynnissä ole, joten mulle on riittänyt hyvin nuo extraultrat jka siinä yhteydessä tehdyt sisätutkimukset.
Sitten (.) osuus. Oon nyt saanut jo monta yötä nukuttua putkeen ja päässyt suunnilleen ajoissa unille, alkaa olla inhimillinen olo vaikkas tummat silmänaluset on ja pysyy. Ehkä tuo ulkoilu auttaisi siihen, kunhan saisi aikaseksi.. Pelotti eilen kovin laittaa se canesten, jos alkaa taas sattumaan jo polttelemaan. Noh tiedä sitten onko mulla nyt muuten limakalvot paremmassa kunnossa vai kiittääkö miedointa mahdollista lääkettä, muuta tällä kertaa ei mitään inhottavaa sivuoiretta tullut ja taitaa alkaa jo vaikuttaakin : )
Keittiörempan osalta taas lisää stressiä. olivat eilen sahanneet ja sovitelleet työtasoja, ja kun sitten valmistauduin ihailemaan niitä, niin pääsi muutamat p...eet ja s...anat. Ne oli väärän väriset, ihan valkoiset, vaikka piti tammea olla. Eikun soittamaan keittiötoimittajalle et mitä tää nyt tarkoittaa. Onneksi myönsivät heti et heidän moka ja tänään aamusta selvittelevät asiaa keittiötehtaan kanssa. Hitsit kun mua stressaa nää " yllärit" . Onneksi tää ei mene meitin piikkiin. Ainut vaan, et kauankohan menee et saadaan korvaavat.. ja joudutaanko olemaan pitkäänkin ilman tasoja vai jättääköhän ne noi " väärät" siksi aikaa, et pystytään käyttämään keittiötä normaalisti.. huoh, onneksi tää on ollut tähän mennessä ainoa iso moka myyjältä, muuten yllärit on ton meidän talon aiheuttamia ylläreitä (putkia ja sähköjuttuja).
Huomenna lähdetään katselemaan lisää keittiönpöytävalikoimia pääkaupunkiseudulle, miehusken sisko kun asustaa siellä niin kyläillään sitten samalla sielläkin.
Jahas, ei muuta kummallista täällä auringon alla. Palailen katselemaan vielä muiden kuulumiset, enennkuin vetäydyn taas viikonlopun viettoon : )
eka-vekara rv 17+1
ja erityisesti TITILLE tuon oman kokemuksensa jakamisesta!
Ei mua tuo niin huoletakkaan vaikka tietysti mielessä pyörii. Jotenkin pelkäsin niin paljon kaikkea vakavampaa joten oon erittäin onnellinen että vauva vaikutti niin terveeltä, ja tuo tuntuu pieneltä " vaivalta" .
Ja mitä nyt oon koittanut tässä vauvikselta lukea niin monet joilla tuo on todettu on silti saaneet terveen lapsen =o) Joten turha huolehtia vasta kuin sitten jos oikeasti jotakin todetaan!
Voi kun teilläkin ois pian ne rakennultrat (titi ja eka-veka olikos muitakin jotka r-ultraa oottelee)
Tietääkö kukaan miten se haahujen joukkotestaus meni? Tuleeko tänne ryminällä lisää väkeä? ;o)
HANNELE
Piti tulla heti ehtiessä lukemaan Hannelen kuulumiset. Täällä yksi raskauden herkistämä on nyt ihan tippalinssissä. Mietin vain mielessäni sitä pikkuista siellä polskimassa. Ihailtavan tyynesti otit tuon munuaisen laajentuman, Vaikka toki on järkevää olla turhia huolimatta, varsinkin kun kaikki tieto tuosta näyttäisi olevan aika rohkaisevaa, joskus itsellä on vain niin vaikeaa olla järkevä.
Olen odottanut kutsua ultraan, mutta eipä vielä tänään postissa tullut. Muistaakseni viimeksi tuli aika nopeasti. Ensi viikolla ehkä.
Mistä päin muuten olette kotoisin muut? Itse olen Helsingistä, mutta juuret tukevasti itä-Suomessa.
-Limetti
Siis, tulee vähän ehkä sekavasti, kun luin kaikki tän viikon tapahtumat läpi ja sit laitoin kommentteja. Mut nyt pienen sairastaessa ei ole ollut yhtään vapaahetkeä lukea täällä juttuja saati kirjoittaa. Yritän taas käydä ahkerammin.
Mitenköhän haahujen joukkotestaus on sujunut? Taidan vielä käydä siellä vilkaisemassa. Jännittää niiden puolesta.
Enni-Maija: Meillä muuten pottatoihuilu alkoi just silloin, kun poika vietiin hoitoon. Siellä kai hieman muiden innostamana sitten innostui touhusta ja on kiitettävästi kotonakin istunut potalla ja jopa pöntöllä (pöntöllä nyt pari viikkoa käynyt ahkeraan ja potta jäänyt vähemmälle). Ei vaan vielä ole sitä lastenistuinta pöntön päälle, että kiinni on pideltävä pientä. Olen kyllä yllättynyt, kun kuvittelin, että varsinkin pojat joskus ehkä vasta kolmivuotiaina osaavat pottahommat.
Osanottoni tätisi kuoleman johdosta.
Hienot nimet teillä on vauvalle jo valmiina. Kuulostavat kauniilta ja omaperäisiltä. Mä kuulun just niihin, joiden pitää nähdä vauva ensin ja vasta sitten voi päättää nimen. Pojallekin olin kaavaillut ihan toista nimeä ja kun syntyi, totesin, ettei olekaan yhtään sennäköinen kuin minkä mielikuvan nimi olisi antanut ja päädyimme toiseen nimeen.
eka-vekara: Toivottavasti saisitte pian ne oikeat tasot keittiöön ja pakkohan niiden on suostua väärät jättämään siksi aikaa! Kiva, et olet pystynyt taas nukkumaankin, se kyllä tekee hyvää! Onnittelut liikkeistä, et osaat varmaksi ne nyt sanoa!! Nauti niistä! Itse kovasti odottelen, et alkaisivat tuntua paremmin... Jaksoi pieni olla neuvolassa ihan hyvin, äitin sylissä istui. Yritti kyllä kiskoa mua pois puntarilta ja telineistä, mut ihan hyvin meillä meni. Koko päivän vaan kaikki on tuntunut pientä harmittavan hyvin herkästi, onneksin sain tunnin yrityksen jälkeen pikku kitisijän vihdoin päikkäreille. Kun ei maistu ruoka eikä leikkikään aina, ja äiti ei saa kadota metriä kauemmas... On tää rankkaa. Onneksi nyt on tullut ainakin se kauan odotettu poskihammas, et sen osalta itkut pitäis nyt vähetä. Sais vielä ne korvat kuntoon pian.
titi75: Koeta nyt, Titi, ajatella, että kaikki on luultavasti ihan hyvin. Mä olen ainakin päättänyt olla aika viilipyttynä, sitten jos jokin on pielessä on se sen ajan murhe. Nyt on nautittava tästä raskaudesta eikä murehdittava liikoja. Ja vammainenkin lapsi on kovin tervetullut tänne! Tietysti jos on kovin vaikeasti vammainen, varmasti se on iso isku. Onhan lapsen hoitaminen halki koko elämän huomattavasti vaativampaa kuin terveen lapsen. Ja mitä kaikkia muita huolia voikaan tulla matkaan mukaan... Klups... Mut sähän tunnet jo liikketkin, onnea niistä!! Ja sulla on doppler, se on varmaan näissä panikoinneissa ihana apulainen, todistaa sulle, et vauva elää!!
Hannele-81: Koeta rauhoittua sinäkin. Ihan oikeesti, ei kannata liikaa panikoida. Jokaisen masuhan kasvaa ihan omaa tahtia, ei sitä kannata niin paljon muihin itseään verrata. Luultavasti Vilpertillä on kaikki ihan hyvin. Jos sulle on tullut vain yks kilo lisää, tiedätkö lähtikö raskauden alussa kiloja pois esim. pahoinvoinnin takia? Uskon myös, et painonnousu on varsin yksilöllistä. Ja siis, vauvahan alkaa kasvaa kokoa vasta viikolta 18 lähtien dramaattisemmin, alkuraskaushan menee siihen, että kaikki elämälle välttämättömät elimet muodostuu.
Ihanaa, et sä pääsit sinne ultraan! Kaikki tais siis kuitenkin olla ihan hyvin. En osaa munuaisaltaan laajentumasta juurikaan sanoa, mut hyvä et tutkivat vielä uudelleen. Ja toistaiseksi oli siis normaalin rajoissa vielä, et ei pitäis kai olla huolta. Oli varmasti kiva nähdä Vilpertti!
mami-74: Varmasti on sunkin vauva kasvanut, mut hyvä jos pääset etukäteen jo ultraan, niin ainakin oman mielen saa sillä rauhalliseks. Hienoa, et ultrassa kaikki siis hyvin! Nyt vain nautit niistä ihanista pikkuliikkeistä!
nippula: Tsemppiä sulle väsymyksen keskelle! Toivottavasti Hb nousis pian!
Limetti: Ikävää, et sulle jäi tuollainen huono fiilis lääkäreissusta. Niin, pitikö ne viikot paikkaansa edes? Tottahan se on, et vauva on vielä aika pieni alkuraskaudessa, et onhan se varmaan tosi vaikea mennä arvioimaan viikkoja vaan käsintunnustelemalla.
vm69: Onneksi olkoon plussasta! Isot halit sinnepäin! Toivottavasti tämä raskaus menisi nyt hyvin! Pikkuiselle paljon tarrasukkia& suojelusenkeleitä mukaan!! Oon käynyt lueskelemassa haahu-palstaa, et muillakin saattais pian olla mahkuja plussaan! Otahan heidätkin mukaan.
ON: Neuvolassa kävin aamulla pikkutoipilaan kanssa. Yllättävän hyvin meni. Masuvauvalla kaikki kunnossa, sykkeen kuuntelu tuntui tosi ihanalta! Sykettä 155, vähän aikaa joutui etsimään, oli aika syvällä jossain. Hb on vähän pudonnut, 123 nyt, mut terkka sanoi, ettei vielä tartte ottaa lisärautaa, ellei väsytä kovasti. Ja musta tuntuu, et se pahin väsymys on jut takana.
Liikkeitä ei ole taas tuntunut pariin päivään. Ehkä ne pian vahvistuvat, toivon kovasti, et pian saisin niistä ihanista muljahduksista ja potkuista nauttia. Nyt tuntuu välillä sellaista jotain elämää siellä masussa.
Masu ei ole vielä kovin iso, riippuu vähän aina päivästä, miten pullottaa. Mut nythän se vauva alkaakin vasta kokoa kasvamaan.
Töissä ajattelin ens viikolla kertoa vauvasta, nyt kun sydänäänetkin on taas varmistettu. Ihme, ettei siellä kukaan ole vielä kysellyt. Vaikkakin pikkukakkostoiveista kyselivät varmaan jo heti ekana päivänä, kun menin takaisin.
Jännää, mut uskon jotenkin hyvin vahvasti, et kaikki menee hyvin. Miksei menisi? Oliko se Hannelen vai kenen mies, kun oli ihanasti sanonut, et kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan. Näin se mun mielestä justiinsa on. Siis nyt voin näin ajatella, kun olen selvinnyt kolmesta ekasta raskauskuukaudesta, jotka olivat henkisesti tosi rankat.
Mutta iloa kaikille masunkasvatukseen, eihän siskot huolehdita liikaa?
Terv. Lizie & pikkuinen 17+5 edelleen
viikonloppureissuun joten
HYVÄÄ VIIKONLOPPUA ja maanantaihin
HANNELE +v
ihan pikaisesti vaan (.)
jotenkin väsyttää, masentaa ja vi¤%ttaa..
vauvan liikkeitä ei taaskaan ole tuntunut pariin päivään, ja neuvolasta en saanut ketään kiinni tänään.
väsymyskin sitä luokkaa, että ajelen ohi oikeiden risteysten (taas), keskittymiskyky nollassa, nukahdin tällä viikolla teoriatunnille, ja uskomatonta kyllä, konehalliin istualtani tekeillä olevan venetrailerin päälle.
keskiviikkoon, eli äitiyspolin aikaan tuntuu olevan ikuisuus.
voi, kunpa kaikki olisi vauvalla kunnossa.
surullinen
-ennis- ja sintti rv 19+6
LIMETTI: Kivastihan Sinullakin niitä vkoja on kasassa. Tuntuu, että vastahan Sinäkin plussasit, mutta niin vaan on vkot jo sullakin hyvällä mallilla. Tosi hieno juttu. =) Onhan tu kotidoppler oikeesti monelta paniikilta jo säästänyt. Itse asiassa ei juurikaan sitä paniikkia ole päässyt missään vaiheessa tulemaan kun olen saanut rauhan aina sillä, että on voinut ne äänet tarkastaa. Eihän se vielä kaikkea vauvan voinnista kerro, mutta ainakin olennaisin on kunnossa.
NIPPULA: Vai on sullakin vaivana tuo tosi alhainen hb-arvo. Ite tässä just toivon, että ens vkolla näyttäs mulla jo korkeempia lukemia noi veriarvot. Kaikkeni olen tehnyt, että ne olis saanut nousemaan. Oikeastaan sitten olen ihmeissäni, että mitä rautaa vielä voin lisätä kun joka paikkaan olen rautapitoista syötävää tunkenut ja sitten vielä ne pari rautanappia päivässä siihen mukaan. Toivotaan, että ovat auttaneet¿sillä noilla vkoilla millä nyt itse olet menossa niin varmasti mullakin vielä arvot romahtaa ja pitäs saada ensin vähän sitä edes kohotettua, että olis edes mistä tippua. Mä olin siis viimeksi rv13 (kohan se nyt oli) ja sillon jo oli romahtanut 108:n tuo hb-arvo. Eli tosi huono. Kyllä se pitäs ainakin sinne 120:n saada, mutta katsotaan nyt miten käy. Ainut ongelmahan tuosta on ollut se julmettu väsymys. Nyt ainakin olo tuntuu _ vähän _ pirteemmältä, mutta en tiedä olisko osaa tai arpaa sillä että ne arvot olis voineet edes hitusen parantua. Noh¿ens ke sen sitten näkee. Oletkos saanut rautavalmistetta ilmaiseksi neuvolasta annettuna. Mullehan ne anto viimeks sen 50kpl:n laatikon, mutta en tiedä miten menee jatkossa, että jos vielä tarvii jatkaa rautakuuria, mitä arvelisin, niin että joudunko tästä eteenpäin ostamaan raudat itse. No senkin näen sitten¿.
HANNELE: Aamuun on pitkä aika odotella niitä kuulumisia, mutta eihän tässä auta kun malttaa mieli kun tietää, ettei niitä ennemmin tule täälä näkymään. Huomiseen siis. =)
Huomenna onkin sitten jänskät paikat tuolla haahuissa. Toivottavasti joukkotestaus tuottaa sarjan plussia ja saadaan tänne lisää populaa!!!
Peukut pystyyn kaikille testaaville haahulaisille!!!
titi75 ja kirmeli 16+6 (jippii huomenna tasan 17+0¿tai jopa ehkä 18+0)