♥ EX-HAAHUT ♥ viikko 40
[color=6959cd][size=4]¤¤EX-HAAHUILIJAT¤¤ [/size][/color]
[color=darkviolet]Ex-haahuilijat on aiemmin keskenmenon/-ja kokeneiden odottajien oma ryhmä[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color]
[color=6959cd]Ex-haahuilijat lasketun ajan mukaisessa järjestyksessä[/color]
[b][color=darkviolet]Lokakuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]hexu83: [/b][/color] 23vuotias äiti vantaalta mulla kaksi tytärtä 7/02 ja 10/04 ja kaksi keskenmenoa takana 3/05 ja 10/05 .[color=red] LA 3.10[/color]
[b][color=violet]UusiNuppu: [/b][/color] Ikä: Itsellä 30 ja miehellä 31, Paikkakunta: Pirkanmaa, Lapsia: 6/02 tyttö ja km.ja yhteensä 10, myös ennen esikoista mukaan lukien, Synnäri:TAYS [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]ulriina: [/b][/color] minä vm.-73, mies vm.-71, Keski-Uusimaa, esikot: tyttö ja poika 10/98, tuulimunat 10/00 (rv7+) ja 2/05 (rv9+) ja km 7/05 (rv6+) [color=red] LA 5.10[/color]
[b][color=violet]myttynen75: [/b][/color] minä -75, mies -73, tyttö 9/94, poika 4/96, poika 6/99, km 7/05[color=red] LA 6.10[/color]
[b][color=violet]Nipsunen: [/b][/color] Itse 29 vee mies 32 vee tyttö 3vee espoosta. Km 4/05, 5/05, 9/05, 10/05 kemiallinen[color=red] LA 20.10. [/color]
[b][color=violet]Kaksonen76: [/b][/color] Minä 29v. ja mies 32v., kaksi km takana -04 & -05.[color=red] LA 26.10[/color]
[b][color=darkviolet]Marraskuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet] tittuska [/b][/color] 25v., mies 31v., muksut poika -98, tyttö -01, tyttö -01. Km 9/05. [color=red] LA 26.11.[/color]
[b][color=darkviolet]Joulukuu 2006[/color][/b]
[b][color=violet]marrasmamma:[/b][/color] [color=red] LA 7.12.[/color]
[b][color=violet]Annine: [/b][/color] minä 24, mies 25, esikoinen 06/01. Yritystä 03/04 alkaen. Km 05/05 (7+0) ja km 11/05 (5+0)[color=red] LA 29.12[/color]
[b][color=darkviolet]Tammikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] nippula [/b][/color] mie 26, mies 28, esikoinen 2003, yritys alkanut 07/04, km syksyllä -04[color=red] LA 11.1.[/color]
[b][color=violet] maria80 [/b][/color] minä vm 80 ja mies 73. Lapset 97, 99 ja 04. Km rv 15+ 8/05. [color=red] LA 20.1.[/color]
[b][color=darkviolet]Helmikuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] memmuli24 [/b][/color] [color=red] LA 1.2.[/color]
[b][color=violet] Hannele-81 [/b][/color] Minä -81, mies-80. Oulu. km 03/06. [color=red] LA 18.2.[/color]
[b][color=violet] Enni-Maija [/b][/color] [color=red] LA 24.2.[/color]
[b][color=darkviolet]Maaliskuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] mami-74 [/b][/color] minä -75, mies -69, lapset -99 ja -02. Km:t 11/04 rv 12+5 ja 08/05 rv 14+5. Pohjanmaa.[color=red] LA 4.3.[/color]
[b][color=violet] Kerry [/b][/color] Olen 37 v, mies 41 v ja lapset 10, 6 ja 3 v. Takana kaksi keskenmenoa: 06/01 ja viimeisin 03/06, nyt odotan neljättä.[color=red] LA 5.3.[/color]
[b][color=violet] Lizie [/b][/color] oma ikä 28v, mies 30v, esikoinen -04, spontaani km 4/-06 rv11+6.[color=red] LA 11.3.[/color]
[b][color=violet] eka-vekara [/b][/color] minä -77 ja mies -74, yksi lapsi: poika 12/03, spontaani km 1/06 rv 7+2 ja keskeytynyt km 4/06 rv 11+.Asumme Etelä-Suomessa.[color=red] LA 15.3.[/color]
[b][color=violet] titi75 [/b][/color] [color=red] LA 16.3.[/color]
[b][color=darkviolet]Toukokuu 2007[/color][/b]
[b][color=violet] Limetti1 [/b][/color] 23-vuotias 1 1/2 vuotiaan pikkutaaperon äiti. Keskenmenon sain heinäkuussa rv6 ja nyt heti tärppäsi uudestaan, ilman menkkoja välissä.[color=red] LA 1.5[/color]
[b][color=violet]Pirpaliina: [/b][/color] vm-78 mies vm-80, ennestään tytön 01/03 ja pojan 08/04 äiti, km koettu rv8+ 08/06 ja nyt raskaana ennen km jälkeisiä menkkoja[color=red] LA 18.5[/color]
[color=6959cd]♥ [/color][color=darkviolet] Vauvoja vuoden ajalta: [/color][color=6959cd] ♥[/color]
[color=6959cd][b] beoynd [/color][/b] 22.10. [color=red]tyttö[/color], 3470 g, 52 cm, hattu 34,5 cm
[color=6959cd][b] Helis77 [/color][/b] 24.10. [color=blue]poika[/color], 2600 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] _siru_ [/color][/b] 21.11. [color=blue]poika[/color], 3740 g ja 50 cm, pipa 35,5 cm
[color=6959cd][b] hilarius-hiiri [/color][/b][color=blue]poika[/color]
[color=6959cd][b] IinaMiio [/color][/b] 24.11. [color=red]tyttö[/color], 3935 g, 51 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Pilkukas [/color][/b] 30.11. [color=red]tyttö[/color], 3530 g, 50 cm, py 34,5 cm
[color=6959cd][b] maaria73 [/color][/b] 5.12.[color=red]tyttö[/color], 3300 g, 52 cm
[color=6959cd][b] Bojo [/color][/b] 9.12. [color=blue]poika[/color], 3400 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Sonnette [/color][/b] 17.12. [color=blue]poika[/color], 4185 g ja 53 cm, py 36 cm
[color=6959cd][b] Acathisia [/color][/b] 24.12.[color=red]tyttö[/color], 4395 g, 53 cm
[color=6959cd][b] Inkulaattori [/color][/b] 31.12.[color=red]tyttö[/color], 3910 g, 49 cm
[color=6959cd][b] Rouva80 [/color][/b] 9.1. [color=blue]poika[/color], 3670 g ja 50 cm, pipo 34.5 cm
[color=6959cd][b] Emmasophia [/color][/b] 14.1. [color=blue]poika[/color], 3375 g ja 49 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Nette [/color][/b] 28.2. [color=blue]poika[/color], 3510 g ja 51 cm, pipo 35 cm
[color=6959cd][b] tiitiäinen05 [/color][/b] 5.3. [color=red]tyttö[/color], 3170 g ja 49 cm, pipo 34cm
[color=6959cd][b] n.1979 [/color][/b] 7.3. [color=red]tyttö[/color], 3130 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] kati. [/color][/b] 15.3. [color=blue]poika[/color], 2870 g ja 48 cm
[color=6959cd][b] miusumausu [/color][/b] .3. [color=blue]poika[/color], 3490 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Melike77 [/color][/b] 23.3. [color=blue]poika[/color], 4300 g ja 54 cm, pipo 35,5cm
[color=6959cd][b] Wilkuna-72 [/color][/b] 2.4. [color=red]tyttö[/color], 3360 g ja 49 cm, pipo 35cm
[color=6959cd][b] Riax [/color][/b] 16.4. [color=red]tyttö[/color], 4325 g ja 53 cm, pipo 37cm
[color=6959cd][b] joanna04 [/color][/b] 30.4. [color=red]tyttö[/color], 3592 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] petjuska [/color][/b] 5.5. [color=blue]poika[/color], 2980 g ja 47 cm
[color=6959cd][b] Miikuko [/color][/b] 6.5. [color=red]tyttö[/color], 3710 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Mauku75 [/color][/b] 24.5. [color=red]tyttö[/color], 3555 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] uba-aba[/color][/b] 27.5. [color=blue]poika[/color], 3220 g ja 49 cm, pipo 34,5 cm
[color=6959cd][b] Aapeli_77[/color][/b] 10.6. [color=blue]poika[/color], 3620 g ja 52 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Kengu76 [/color][/b] 25.6. [color=red]tyttö[/color], 2855 g ja 49 cm, hattu 32 cm
[color=6959cd][b] kuutar-74 [/color][/b] 5.7. [color=red]tyttö[/color], 4000 g ja 50 cm
[color=6959cd][b] Vinku75 [/color][/b] 29.6.[color=blue] poika[/color], 3330 g ja 49 cm
[color=6959cd][b] Hope74 [/color][/b] 17.7. [color=blue] poika[/color], 3390 g ja 50,5 cm, pää 34 cm
[color=6959cd][b] Wannabemami [/color][/b] 26.7. [color=blue] poika[/color], 3280 g ja 48 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Niamey_85 [/color][/b] 19.8. [color=red]tyttö[/color], 3230 g ja 50 cm, pipo 36,5 cm
[color=6959cd][b] Lauris [/color][/b] 19.8. [color=blue] poika[/color], 3930 g ja 52 cm,pipo 35 cm
[color=6959cd][b] Sartsu [/color][/b] 23.8. [color=blue] poika[/color], 3545 g ja 52 cm
[color=6959cd][b] Kerttukasperi [/color][/b] 26.8. [color=blue] poika[/color], 3005 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Femmamma [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3805 g ja 51 cm, pipo 37 cm
[color=6959cd][b] Neronja [/color][/b] 7.9. [color=red] tyttö[/color], 3650 g ja 49 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Kuonokas [/color][/b] 8.9. [color=blue] poika[/color], 3185 g ja 51 cm
[color=6959cd][b] Masunasu [/color][/b] 15.9. [color=blue] poika[/color], 4480 g ja 52 cm, pipo 36 cm
[color=6959cd][b] Peebee [/color][/b] 15.9. [color=red] tyttö[/color], 3465 g ja 50 cm
[color=6959cd]Ex-haahujen yahoo-lista:[/color]
[b][color=darkviolet] groups.yahoo.com/group/exhaahut [/color][/b]
[color=6959cd]Listalle ovat tervetulleita kaikki exät, jo jakautuneetkin :)[/color]
[color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color][color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4] ♣[/size][/color] [color=darkviolet][size=5] ♠[/size][/color] [color=6959cd][size=4]
Kommentit (51)
Hiljaista tosiaan on näköjään ollut. Ennis ja Limetti vaan käyneet vierailulla vkonlopun aikana. Jospa mäkin tässä vähän pinoa sitten vaan nostelen, vaik huomennahan meitin Hannelehan taas pistää uutta pinoa pystyyn. =)
Ennis: Koitahan olla murehtimatta. Vauvalla on varmasti kaikki sielä masussa hyvin. Vois ainakin kuvitella, että joku sielä tuota sun kroppaasi voimakkaasti säätelee kun noita väsymyksiäkin vaan pukkaa noin kovalla tahdilla. Toivottavasti muutama päivä tässä kuluun nopeesti ja pääset taas neuvolan pakeille. Ja ei kun sitten vaan sanot jos et jaksa, niin jos antavat sulle sitä saikkua lisää. Kamalaahan se olis jos vahingossa nukahtaisit auton rattiin. Hui !!! *voimahaleja täältä lähettelen sulle*
Limetti: Sulla tais kaikki olla reilassa sielä. Hyvä niin. Mäkin tulin vaan pikaiseen kurkkimaan mitä tänne kuuluu, vaikka vähän arvelinkin, että näin vkonloppuna varmaan on hiljaisempaa. Itekkin olen vähän laiska ollut enää vkonloppuisin aukaisemaan konetta. Töissä kun se on kaiket päivät auki, niin ei kotona enää millään jaksais tulla koneelle istumaan. Ja kun ei nyt mitään katastrofaalista ole tän vauvelin odotuksenkaan kanssa ollut.
(.) Täällä alkaa masu vaan entistä enemmän pullottamaan. Ja nyt kuule tytöt se on sellaien hommeli, että eilen illalla kun kattelin telsua ja olin syönyt voikkarin, juonut piimää ja siihen päälle vetäsin kismetin ja vähän greippilimskaa (hyi mua...tollasia namiherkkuja)...mutta meitin pikkuinen tais kans saada jonkun sortin energialatauksen, sillä nyt tunsin alamasussa 2 krt peräkkäin sellaisen pikkuihmisen potkun. Siinähän meinas itku heti päästä. Ihana ja hassu tunne. Nyt voisin jo sanoa 100%:n varmuudella, että se oli oikea meitin nykerön pikkupotku. Jippii! Satunnaisiahan noi jutut nyt vielä on...viimeksihän tunsin sen ihmeellisen " muljahduksen" sillon ti-ke välisenä yönä ja sit en enää mitään sen jälkeen...paitsi sitä ihme ilmakuplien lotinaa mahassa. Ja nyt sit eilen tuli noi kax pikkupotkua. =)
Kävin eilen taas uimahallissakin kun mies oli kaverillaan talkoissa. Pari tuntia sain sieläkin aikaa kulumaan. Uin 1,5km ja sitten puol tuntia siihen päälle vielä vesijuoksua ja siihen sauna päälle. Nukahdin sohvalle kun pääsin kotiin ja olin vähän syönyt. Ihana olo.
Ja nyt kattoon vähän telsusta nauhotettua CSI:tä. Mukavaa sunnuntaita kaikille. Muistakaa käydä haistelemassa ulkona vähän syystuulahduksia, niin piristytte.
titi75 ja kirmeli 17+2
Lapamato ilmottautuu... Laiska olen ollut kirjoittelemaan, hyvä kun kotitöistä selviytyy. Väsymys on ihan hirveä! Mitään ei sitten kertakaikkiaan meinaa jaksaa! Pinna palaa, kun mies ja lapset tuntuvat jättävän vain sotkua taakseen ja anoppikin käy täällä järjestelemässä meidän huushollia. Tunteet kuohuu ja mielialat vaihtelee nanosekunnissa. Joten suonette anteeksi, etten meinaa tälläkään kertaa kommentoida omaa napaani pidemmälle...
Tiistaina oli eka neuvola, jossa meni yllättäen 1½tuntia! Käytiin läpi odotukseen liittyviä taustatietoja ja sain läjän kaikkea " postia" . Juu siis kaksi onnistunutta raskauttahan on jo takana, mutta silti sitä vaan kaiken ehtii kahdessa vuodessa unohtamaan. RR oli tipahtanut, 94/57 mikä selittänee, että mua huimaa aina noustessa. Hb oli kuitenkin 130. HIV ym. kokeita terkka ei saanut otettua, joten ne otetaan sitten np-ultran yhteydessä. Kumma kyllä siellä neuvolassa olivat sitä mieltä, että rv:ta ei voida olla mitenkään 100% varmoja vielä, kun ei ole ollut menkkoja välissä, joten se nyt varmistuu vasta ultrassa. Ultraankin tuli kutsu jo 2.11., jolloin olisi n. 11-12vkoa km:sta.
Huomasin, että vm69:kin on siirtynyt tänne exien puolelle! Onnea hurjasti!!! bdbdbdbdbd
Taidanpa siirtyä realiaikaan... Hyvää viikonalkua kaikille!
-Pirpaliina ja " Mauno-mato" rv8+2 (ja viikot edellisestä vuodosta lähtien olisi nyt samat kuin km tullessa)-
Tosiaan on päässyt kulumaan tosi pitkä aika kun viimeksi olen itsestäni ilmoitellut. Olen ollut saiarslomalla, joten netin käyttö on minimaalista ku kotona ei ole kotona vieläkään. Välillä olen pikaisesti käynyt lukemassa muiden kuulumisia, mutta siihen se on sitten jäänytkin. Monet ovat jo nyyttinsä saaneet, isot onnittelut heille!! Haahuista on tänne siirtynyt porukkaa ja ymmärsinko oikein et sieltä olis isompikin porukka tulossa.. Eiku tervetuloa vaan!
Nopeasti tuo aika menee, vaikka kotona ollessa päivät ajottain tuntuvat hyvinkin pitkiltä. Olen siis ollut kotona supistusten vuoksi 19.7 lähtien ja olen hamaan tulevaisuuteen:) Rv 28+4 jouduin käymään synnärillä ku supistukset vaan jatku ja jatku, siellä sain nesteytystä ja sen pillerin(nimeä en nyt muista) ja tilanne rauhottui ja pääsin kotiin lepäilemään. Supistuksia on sen jälkeen ollut enemmän, huomenna on äitipolilla kontrolli, saa nähdä onko supparit saaneet mitään aikaan. Vaikka mulla on aikaisemmissa raskauksissakin ollut supistelua, en muista valvoneeni öisin niiden vuoksiniinku nyt olen. Onneksi vauva on vilkas ja kasvanu ihan hyvin niin ei niin paniikki ole vaikka syntyiskin ennen. Pitää vaan koittaa olla liikoja ajattelematta tuota ennenaikaisuutta, sillä sekin tekee supistuksia jos paljon stressaa. Itsellä painoa on tullut jo 10 kg, joista kolme tuli viimeisten 3 viikon aikana! Ja luulin syöneeni vähemmän ku ennen. Liikkumattomuus ja hyvä ruokahalu on huono yhdistelmä:) Onneksi kohta alkaa olla sellaiset viikot et voi liikkua enemmän, jos kerkeis vähän saada kuntoa paremmaksi onnen synnytystä.
Tulipahan omaa napaa, mutta voi taas mennä aikaa ku seuraavan kerran tulen.. OIKEIN HYVÄÄ SYKSYÄ JA VOIKAA PAKSUSTI!!!!:)
-marrasmamma ja poika rv 31+2-
Viikonlopun olin reissussa mutta lisäksi meillä on kotikone rikki joten siksi viikonloput ainakin toistaiseksi on hiljaisia mun osalta. Ja nytkin pitää ruveta työntouhuun, kävin vain pinon alottamassa!
Hyvää alkanutta viikkoa ja myöhemin palaan kommentoimaan...
HANNELE + v 20+1 [b]PUOLIVÄLI YLITETTY!
Kävin kertaalleen pyörähtämässä netissä viikonlopun aikana ja jaksoin lukaista pinon lopun, muttei ei enää jaksanut naputella mitään. Noh nyt taas töissä, joten kerkiää hyvin ; )
Viikonloppu meni siellä kaaoksen keskellä, onneksi eilinen ilta saatiin olla anoppilassa paossa remppaa. Tänään sitten se meitin uusi keittiö saapuu ja huomenna alkaa asennus. Ette arvaakaan miten kovin jänskättää! Noh alkaa tuo rempan miettiminen jo tulla yöunia häiritsemään, valvoin la ja su -välisenä yönä melekin pari tuntia kun pohdin vielä uusien pistokkeiden paikkoja. Heräsin siis muuten ja sitten en enää saanut unta, kun alkoi nuo sähköjutut pyöriä päässä.. Noh toivottavasti on vaan remppastresiä, eikä esim sellaista yö-haahuilua, jota harrastin pojasta vikan kuukauden ennen synnytystä : / ei meinaan jaksaisi töissä käydä jos alkaa yövalvomiset jo nyt..
Esittääkö muuten teille muut ihmiset jo omia " varmoja" mielipiteitä tulokkaan sukupuolesta? Jos esittää, niin miten suhtaudut? Meille jo useampi ihminen on sanonut, että tyttö tulee tällä kertaa. Tietysti monet varmaan olettaa meidän toivovan tyttöä, kun poika on jo. Ja onhan tää odotus ollut ihan erilainen verrattuna pojan odotukseen. En teidä vaan mikä mua niin nyt ärsyttää tossa " veikkailussa" . Onko se vaan kohtelias tapa sanoa jotain..? Sanon ihan kiusallani, et mullapa onkin ihan poika-olo arvailijoille, vaikken itse osaa vielä sanoakaan ; ) Ja itse voin kyllä mielessäni veikkailla..
Mites teillä muilla oli seuraavat ultrat ja neuvolakäynnit? Mulla olisi neuvola ens viikolla ja seuraavalla sitten rakenneultra. Tuntuu NIIIIN pitkältä ajalta odottaa aina seuraavaa käyntiä. Vielä kun ei oo mitään selkeitä liikkeitä tunnettavissa. Enkä kehtaa taas piipahtaa ylimääräisellä sydänäänten kuuntelulla. Mites teillä muilla, missä vaiheessa oli eka neuvolalääkäri? Mulla kun oli noita sairaalan puolelta erikoisultria ja samalla lekurikäyntejä, niin en ole yhtäkään lekurineuvolakäyntiä vielä saanut. Kaippa jossain vaiheessa sitten. Kun en edes muista mitä siellä lääkärineuvolassa erityistä tapahtuu, sisätutkimuksen se vissiin aina tekee?
no joo, jäänpäs odottelemaan muitakin haahuja, palailen sitten kurkkimaan. Nyt töitä..
e-v rv 16+4
HANNELE: Onnittelut puolen välin rajapyykin ylityksestä...me muut sinnitellään täältä perästä päin kans. =)
ON: Se olis likat taas maanantai ja kun ei yhtään olis huvittanut nousta aamulla sängystä. Mulle jäi pari hankalaa raportointihommaa töihin vähän vaiheeseen perjantaina, mutta kun en viitsi nyt sillon yöksikään tänne jäädä, niin ajattelin että no kai ne maanantaina sitten täytyy yrittää saada tehtyä. Oli niin ihanaa lähteä viettämään vkonloppua, vaikka olikin niin väsy, että olin taas simahdusvalmis varmaan kasilta kauppareissun jälkeen. ;-) No nyt sitten eilen huomasin, ettei että uni ei meinannut tulla silmään kun tiesin mitä täällä on odottamassa ja väänsinkin petissä johkin 00:30 asti. Sitten vasta kun mies tuli NYPD:n jälkeen nukkumaan noihin aikoihin, niin sitten taisin vasta nukahtaa. Nyt sitten silmäluomet roikkuu. Huoh!!! No ehkä tämä tästä. Hassua miten samalla kun tuo pikkuinen ottaa tuota energiaa, niin se sitä ihmeellisellä tavalla tuokin tähän väsymyksen sekaiseen olotilaan. Käsitöitä sain tehtyä eilen illalla taas leffojen aikana kivasti. Tekis mieli kyllä jo aloitella vähän jotain jouluaiheisia juttuja. Olis kirjottavana sellainen joulupukkiaiheinen kaitaliinakin. Josko sen tänä vuonna saisin tehtyä. Viime vuonna meni muuhun häsäämiseen aika. Se on kyllä aikas iso, että voipi tulla vähän kiirus.
Miten ajattelitte muute lomianne pitää? Itsellä ja miehellä oli mielessä, että olis pitänyt talviloman nyt joulun välivkolla pois, kun en tiedä voiko sitä säästää enää sitten mammaloman loppuun? Kaikki lomathan sinne peräkanaa olis kiva säästää, että voi olla pidempään virallisesti kotona, mutta en tiedä onko se mahdollista ja toisaalta olis ihana jouluihmisenä muutenkin olla lomalla pari päivää ennen jouluvkonloppua ja sitten vielä sen välivkon. Ja sitten ei olis enää montaa vkoa kun pääsis aloittamaan mammiksen. No onhan tässä tietty sekin, että kun ei voi tietää mikä on vointi sielä vaiheessa raskautta. Hannelella taitaa alkaa ihanasti äippäloma ennen joulua. Ihanaa!!!
Eilen jäi ulkoilutkin väliin kun oli niin kovin sateista. Olishan sitä voinut vermeet päälle laittaa...kestävät kyllä vettä. Mutta tais olla vähän laiskotus päällä. Päädyttiin sit vaan laittamaan ruokaa ja mä tein jälkkäriksi vielä hedelmärahkaa. Nam! Tänään on ihan pakko päästä ulos! Jos unikin sitten tulee ens yönä paremmin.
Eilen löyty muuten niitä Tampere-päivien shoppailureissulta niitä etsimiäni mammasukkahousuja ja yhdet hyvät ja tukevat liivit. Hyvä juttu! =)
Tänään piti laittaa ensimmäistä kertaa ne yhdet toiset mammahousut päälle töihin, mutta hitsit, en muistanut että niissä oli liian pitkät puntit...siis ihan liian pitkät ja puntteja ei voinut kääntää koska sen verran a-malliset, että puntit jäivät " löpöttämään" . Siinä sitten operaatiota jollekkin ehtoolle, että ne on lyhennettävä. Inhoo sitä hommaa, mutta pakko kai se on, koska housut pitää saada käyttöön.
Ja nyt niiden ällöraporttien kimppuun. = /
Sateesta ja harmaudesta huolimatta, mukavaa maanantaita kaikille! =)
titi75 ja kirmu 16+3 (17+3)
Oltiin naputeltu viestit samaan aikaan...taas. =) Huomenta vaan Sinullekkin. Älä nyt tosiaan vielä aloita niitä yökukkumisia. Voi tulla pitkä loppuodotus muuten. ;-)
Mullakin on ens vkolla (41) neuvola ke:na ja rakennultra sit kans sitä seuraavalla vkolla (42). Yritän olla jännittämättä sitä rakennultraa, mutta silti jännittää että onko sielä kaikki ok. On jo niin alkanut olla mukana tässä masun kasvatuksessa ja olis kyllä karseeta jos nyt joku oliskin vialla. Ollaan jo näin pitkälle päästy.
Eikös Hannelella ole ihan tällä vkolla se rakennultra vai muistanko väärin?
titi75 ja kirmu rv 16+3
Hannele; joko sullakin on tosiaan puoliväli ylitetty, onnittelut!!! Kyllä menee aika nopeasti!
eka-vekara; toivottavasti keittiöremppa sujuu hyvin ja pistorasioillekin löytyy hyvät paikat ;)! Itselläkin joskus saattaa aivot alkaa käydä yöllä ylikierroksilla (kun alkaa suunnitella kaikkea), jos herää eikä sitten tietenkään enää saa unta. Toivottavasti uuden keittiön myötä taas unet paranee!
Meillä ei oikeastaan noita veikkailuja pahemmin tullut, mutta paljon on kyselty että kumpi on tulossa. Mutta emme ole sitä ultrassa kysyneet eikä varsinaisesti ole poika- eikä tyttöolo, joten ei siis ole minkäänlaista hajua, että kumpi sieltä tulee...
Mulla seuraava neuvola vasta kahden viikon päästä (nyt antoi ajan jopa neljän viikon päähän, kun tähän mennessä ovat olleet 5 viikon välein...), mutta ensi viikon maanantaina olis sokerirasitus :/. Ei kyllä yhtään innostais mennä (kaks kertaa se on tehty aikaisemmissa raskauksissa eikä mitään ole löytynyt), mutta kaippa se on vauvan parhaaksi... No onpahan jotain mitä " odottaa" ennen sitä seuraavaa neuvolaa...
Lizie; pikaista paranemista pikkuiselle! Meillä nuo hampaiden tulot ovat aina menneet ihan huomaamatta, ei siis ole ollut mitään ihmeempiä kiukkuilua *koputtaa puuta*.
titi; ehkäpä se pikkuinen siellä antaa jo ensimmäisiä merkkejä itsestään! Toivotaan että liikkeet pian vahvistuisi!
ON: Täällä taas nautitaa näistä kotiäidin pienistä ilonaiheista; meidän tyttö (2v 5kk) teki kakan pottaan ensimmäistä kertaa (pissillä on kyllä osannut jo melko hyvin käydä)! Kyllä oli itsekin innoissaan, kun onnistui! Ehkäpä tässä on vielä toiveita, että oppisi ainakin päiväkuivaksi ennenkuin taloon tulee toinen vaippahousu, sitten ei varmaan taida äidinkään aika/keskittymiskyky riittää niin paljon tuohon kuivaksiopetteluun...
Täytynee jatkaa tuota eilisten juhlien jälkien siivoamista...
maria80 ja Patu-Alli rv 24+3
...ja sitten tuonne raporttien ihanaan maailmaan. =)
HANNELE: Huomasin, että mullahan ei ole tuolla esittelyissä mitään tekstiä...vain tuo LA aika merkitty. Enkö ole tosiaan pyytänyt sitten sitten Neronjan aikaankaan päivittämään mitään. En kai sitten. Voisitko jossain vaiheessa kun ehdit, niin laittaa sinne vaikka alla olevat tiedot:
" Titi75: minä-75, mies-67. Yritys aloitettu 09/2004, takana km 07/2005 ja 09/2005. Esikoista odotellaan, LA 16.3."
Heh..tosi omaperäistä, mutta olis nyt vähän enempi kun pelkkä nimimerkki ja LA. Kiitos. =)
titi
Maria: Meillä poitsu (2 v9kk) on nyt muutaman viikon vasta kakannut pottaan, eli vikat vaipat ollaan voitu jättää pois. Kesälomalla jätettiin yövaipat, päiväkuiva on ollut jo oikeastaan yli puoli vuotta. mutta tuo kakan teko pottaan oli niin pelottava juttu,e ttä sai pitkäään vaipan kun tuli hätä : ) Meillä liittyi varmaan siihen, että joskus vuosi sitten kun alettiin pottailemaan ahkerasti, yritettiin myös saada tekemään kakka pottaan. Tekihän hän, mutta säikähti isoa kakkaa, joka oli jäänyt vielä nojalleen potan reunalle pystyyn. Voi pinetä, monet itkut ja kauhut ja ummetuksetkin on asiasta kärsitty, kun aina muutaman kuukauden välein ollaan yritetty siirtyä vaipoista pois.. Noh nyt ajattelin,että mennään ihan rauhassa useampi kk eteenpäin ja otetaan sitten uudella innolla ja pottakakkatarrataulu-systeemillä kannustettuna " projekti" . Kerittiin 3x5:n tarran tarrataulua täyttää,ennenkuin alkoi menemään luontevasti ilman sellaisia yli-innokkaita kakkakehuja.. Ilojahan ne on (myös työssäkäyvälle), kun pieni oppii uusia juttuja!
titi, meillä ainakin sai loman säästää ä-loman perään. Mulla oli muistaakseni äitiyslomaa edeltävä talviloma, ä-loman aikainen kesä- +talviloma siihen ä-loman jälkeen, ennenkuin jäin huimaksi 2 kk:ksi hoitovapaalle. Pojasta tosin ä-loma alkoi jo joulukuun alussa, joten en kerinnyt kaipailemaankaan sille talvelle erikseen lomaa. Nyt tekisi mieleni kyllä pitää loma just esim tuossa välipäivillä, mutta katotaan nyt.. Tällä kertaa aion olla hoitovapaalle hitusen pidempään, esim 2008 syksyyn, et muksu olisi hitusen isompi hoitoon viedessä, joten tuo viikon pidennys ä-loman perään ei vaikuttaisi oikeasti mitenkään..
jahas, vellikello soi (eli kauhea nälkä aina tasan 11..)
Mäkin tässä mietin, että onko sillä vkolla sitten enää kauheen suuri painoarvo sielä perässä kun toisaalta olen itekkin miettinyt, että pitäiskö sitä hetkeksi jäädä kotiin hoitovapaalle. Tekis kauheesti mieli, mutta kai sen sitten näkee kunhan tästä ensin pääsis äitiyslomalle. Sit jos jäis hoitovapaalle, niin sillä vkolla ei tosiaan juuri merkitystä siinä vaiheessa kauheesti ole. Olen nyt alustavasti varannut tuon talvilomavkon tuonne joulun välivkolle, mutta katsotaan nyt miten tässä mennään. Kai ne jossain vaiheessa pitää tuonne henkilöstöosastollekkin varmistaa, mutta jotenkin en ole osannut vielä niin pitkälle ajatella.
Nyt yritän pikaisesti ilmottaa ittestäni ennen kotiin lähtöä.
Viikonloppu meni tosi mukavasti, olin reissussa Helsingissä ja ostin mm. äitiysfarkut! Ihanat!
EKA-VEKA: Mulle ei oo esitetty sukupuoli-ajatuksia, paitsi kerran yks sanoi että mulla on poikamaha. Mutta mulle asiaa on kommentoitu muutenkin niin vähän. Täällä seuraava ultra on KOLMEN YÖN KULUTTUA eli torstaina rakenneultra! Huih että jännittää! On jotenkin alkanut pelkäämään jotain ikävää kun viimeksi se ultra meni niin hyvin ja Vilpertti vaikutti kaikin puolin olevan ok. Liikkeet tuntuu edelleen päivittäin joten hengissä ainakin on ja liikkuu. Mulla eka lääkärineuvola oli jo rv 12+, samana päivänä kuin np-ultra!
TITI: Mää oon kovastikkin miettinyt tuota loma-asiaa ja oon saanut sen vihdoin päätökseen (mietin sitä niin kovasti että meinas pää haljeta ;o) Eli mää säästän kyllä ehottomasti talvi- ja kesäloman vasta äippiksen jälkeen, mutta pekkaset piän etukäteen. Äippishän mulla alkaa vasta tammikuun puolivälissä mutta mulla on muutama päivä kesälomastakin pitämättä + ne pekkaset => pari päivää pitäis joulun jälkeen enää käyä töissä! Ihanaa! Yritän ehkä tehä ne päivät sisään ennen joulua mutta ei mitenkään stressin kans, jos ei kerkiä niin sitten käyn joulun jälkeen vielä sen 2 päivää töissä! Mää ainakin saan lomani säästää sinne toiseen päähän ja luulen että sinäkin, mutta kannattaa varmistaa se työnantajalta! Mää en osannu päättää noiden pekkasten suhteen mitä tehä, ja kun kysyin työnantajalta niin selviskin että ne ois sääntöjen mukasta pitää etukäteen, joten sitten päätös oli helppo tehä! =o) Ai muistit mun rakenneultrankin! Ihana! =o) Juu ja laitan sun tiedot ens viikon listaan. En löytäny mieleisiä mammauikkareita.
Ostin muuten Me&Mamasta kuuntelutorven jonka ens viikonloppuna aion antaa miehelle synttärilahjaksi!
No empä mää nyt muuta keksikkään asiaa, joten huomiseen!
HANNELE + vilpertti rv 20+1
Titille kovasti onnea liikkeistä. Ihanaa. Pikkuisen olen kyllä kade, mutta ihan hyvässä mielessä. Täältä sitä perästä tullaan.
Eka-Vekara: tuo rempan tekeminen kuullostaa aina niin ihanalta, kun saa omanlaistaan ja itse päättää, mutta paria remonttia sivusta seuranneena olen nähnyt kyllä vähän myös sitä arkisempaa puolta: kaaosta ja paisuneita ikuisuusprojekteja. Joka tapauksessa kivalta kuulostaa: Uusi keittiö.
Viime viikon pinossa oli juttua verenpaineesta. Minulla oli nyt ekalla neuvolakäynnillä 100/62, että taitaapi olla aika alhainen. Kyllähän tuo terkka sanoi, että vähän on alhainen, mutta ei mitään muuta.
Huomenna on minulla ensimmäinen neuvolalääkäri. Siellä pitäisi jotenkin arvioida raskausviikkoja, jos oikein ymmärsin niin kohdun kokoa tunnustelemalla? Tuskinpa nuo kauheasti heittävät, kun reilu neljä viikkoa km:stä tein raskaustestin. Ylimääräiseen ultraan en tämän takia ole menossa, ainakaan näillä tiedoilla.
Huomenna viisaampana, limetti
mullekkin voisi esittelyyn hieman lisätä tietoja LA:n lisäksi:
Minä -78, mies -65, alkuraskauden km -02, 03 ja -03, poika syntyi 08/04, ja toisen lapsen LA 24.2-07
pottailusta
puolittain kateellisena, puolittain toiveikkaana lueskelin teidän pottatreenejä.
meillä poika (2v1,5kk) käy ihan hienosti hoidossa potalla, tulos on vielä vähän vaihteleva, mutta käy päivittäin kuitenkin, ja ihan mielellään.
vaipat kuitenkin koko ajan päällä.
kotona mokoma rontti suostuu potalle ehkä kerran viikossa, ja yleensä sekin tuloksetta.
ei olla kyllä painostettu kotona, (eikä hoidossakaan). enemmänkin ehdotettu lähes joka käänteessä, ja jos ei, niin ei sitten.
tuntuu ettei toi homma ikinä etene, mutta kaikki vie kai aikansa, eikä se hopottamalla ainakaan parane. kuulemma..
titilläkös ne liikkeet tuntui? onnea vaan. eikö olekin veikeätä? =)
nopeesti (.) että pääsee nukkumaan taas..
meillä oli kiire viikonloppu. vieraita tuli pe, ja lähtivät su.
sunnuntaina oli vielä kummitytön ristiäiset, juhlat olivat rennot ja mukavat, sellaiset " omalla tutulla sakilla" pidetyt.
tässä jo aloin puolittain ajattelemaan (meidän) tulevia ristiäisiä sitten maaliskuussa.. =)
ja illalla sain suruviestin, että tätini oli kuollut aika yllättäen, vaikka sairas ihminen olikin.
pojalla oli koko vkl unirytmit ihan sekaisin, kun ei malttanut nukkua, eikä ne ristiäiset parhaaseen päiväuniaikaan juurikaan tasoittaneet tilannetta. nyt ollaan naatteja koko sakki, enemmän ja vähemmän.
vauvan liikkeitä olen taas kytännyt, kun on ollut mielestäni erityisen vaisu meininki. onneksi tänään taas tuntui muutama selvä muksaus äiskän massusta..
tuossa mietin, että kun se kohdunpohjankorkeus pompsahti niinkin paljon yli yläkäyrän oitis kättelyssä (rv18+4 19cm), niin olisikohan mulla sitten paljonlaisesti tota lapsivettä.
aattelin, että jos sintillä on reilusti vapaata uimatilaa ympärillään, niin ehkä sen takia ei liikkeitä kauheasti tunnu, ja jos se istukkakin on ainakin osittain tossa kohdun etuseinässä..
poika oli kyllä ylen aktiivinen odotusaikana, että ehkä tää vaan tuntuu vaisulta siihen riehumiseen verrattuna.
jotenkin tuntuu, että mulla vähenee samaan tahtiin kirjoitusaktiivisuus, kun vatsassa vähenee liikkeet..
no, 11. päivä on se äitipolin aika, ja kai ne siellä ultraa oikein kunnon vehkeillä, kun sinne jyväskylään asti (tosin oikeastaan sektio-asioissa) raahaannun. näkeepä sitten, missä se istukka lötköttää, ja onko sitä vettä reilusti.
sinne äitipolille vien jo kaikki lomakkeet, jotka pitää täyttää ennen synnytystä. siitä syystä, että hätäkastetiedot on niissä samoissa lappusissa, sain mieheni vihdoin osallistumaan aktiivisesti nimivalintojen pohdintaan, ja nyt on nimet odottamassa, sekä tyttöä, että poikaa, on se tulokas sitten kumpi hyvänsä.
tytöstä tulee Nuppu Enni Annibel, tai pojasta Sisu Heikki Otava.
mulle on hirveän tärkeää , syystä jota en tiedä, että vauvalle on nimi valmiina ennen syntymää. pitäähän sitä ihmisellä nimi olla, ihan alusta pitäen. poikaakin kutsuttiin synnytyssalista alkaen oikealla etunimellään.
monet sanovat, että eivät osaisi päättää nimeä näkemättä vauvaa ensin, mutta mulle tuntuu olevan helpompaa odottaa Nuppua tai Sisua, kuin " vain" vauvaa.
eiköhän tässä taas ollutkin.
tää nuhanenä lähtee ensin soffalle katsomaan toviksi james bondin elvistelyä, ja varmaan viimeistään tokalla mainoskatkolla nukkumaan.
-ennis- ja sintti sisu-nuppu rv19+2
väsyttää.. Vitsit, toivottavasti tää ei tule tavaksi. Olen meinaan taaas viimeyönä valvonut 1,5 tuntia miettien remppajuttuja. Herään vaan, ja ajatukset alkaa mennä tuhatta ja sataa. Ja nukahda en ennkuin käyn alakerrassa syömässä jotain. Ihan sama juttu viime raskaudessa, mutta silloin vasta tosissaan siellä loppuraskaudessa.
Nyt oon kuoleman väsyneenä töissä, itkettää vaan kun on niin kurja olo. Yhteensä unta on tullut 6 tuntia, mutta sekin kahdessa pätkässä. Ja aamusta meinas hihat palaa kiinni, keittiöasentaja tuli jo puoli 8, et keritään vaihtamaan tietoja, miehuksen isä alkoi taas omia mielipiteitään jänkkäämään ja miehus vuorostaan ei yhtään tuntunut osaavan nopeasti selittää ja oikein, mitä putkimiehen ja sähkömiehen kanssa ja KESKENÄMME oltiin sovittu. V..u kun rasittaa olla sitten töihin lähdössä kun tietää että se appi siellä saattaa keksiä ihan jotain omasta päästään ja pilaa meidän keittiörempan : (. Ok, vähän yliherkkänä täällä..
Ennis, sullakin kohta on puoliväli käsillä : )
Älä sure tuota pottatreeni asiaa, meilläkään tuossa vaiheessa ei se potalla istuminen ollut lempiasia, mutta tarhassa teki isompien mallin mukaan -> säännöllinen potallakäyminen + saaliitakin. Vasta sitten olisikohan se 2v3-4 kk kun aktiivisesti tehtiin kotona päiväkuivaksi oppiminen (eli vaippa pois, muutama viikko pikkareihin pissaamista), sitten hoksasi tuon vaipattomuuden idean. Kypsyysasteestahan se on kiinni (toiset valmiita aiemmin, toiset vasta esim 3 vuotiaana), meilläkin oli noita tiettyjä merkkejä havaittavissa, että olisi kypsä vaipattomuusharjoitteluihin: saattoi sanoa kaupasdsa, että olisi pissahätä, mutta osasi säästää kotipottaan, halusi omaa rauhaa pottailuun ym). Ja kun tosissaan yövaippa alkoi olla koko kesän kuiva aamuun asti, niin uskallettiin sekin jättää pois jo 2v 7 kk. Moni on sanonut, että pojaksi aika aikaseen kypsä vaipattomuuteen. Tiedä sitten, tätä palstaa kun lukee niin on vaan näitä että 1,5 vuotiaat on täysin kuivia -tarinoita ; )
Tsemppiä rakenneultraan sekä Ennikselle että Hannelelle, voi että kun pääsisi näkemään itsekin pienen taas. Mulla on taas paniikki hiipinyt mieleen, välillä olo on ihan " varma" et elämä on lakannut mahassa, mut km ei vaan käynnistynyt. Ja tietysti pelottaa mitä siellä rakenneultrassa muuta näkyy, vaikka elämää vielä olisikin. Milloin pelko ja huoli loppuu..?
Päänsärky ja paha olo, reagoin aina kokonaisvaltaisesti väsymykseen..
Palailen ehkä ip:stä katselemaan, onko muita liikkeellä.
e-v 16+5
EKA-VEKARA: Tulokkaan sukupuolesta taitaa meillä väitellä vaan äiti ja anoppi. Meillä äiti sanoo, että poika ja anoppi, että tyttö olis tulossa. Äiti siks tuota poikaa kun taka pain ei mulla tuota masua näy ollenkaan. Mutta ei kai kun se muutenkin on vielä niin pieni. Höh¿muuten ei kukaan ole vielä kovasti mitään arvuutellut.
Toivottavasti se appi ei nyt kauheesti säädä sielä teidän keittiössä. Väsymys on täälläkin kauhea. Olen nyt parina yönä kans hillunut eikä uni ole mainnnut tulla. Tai siis armoton väsy, mutta en vaan nukahtanut. Kello tais olla jotain yks kun vasta nukahdin. Edellisenä yönä sama meininkin ja nyt sitten silmät harittaa. Ja täälläkin pelko tuosta rakenneultrasta kun kuulen päivittäin doplerilla sydänäänet, mutta en kuitenkaan voi tietää onko vauvalla muuten kaikki ok rakenteellisesti. Hirvee paniikki siitä tulevasta rakenneultrasta. Mitä lähemmäksi tulee niin sitä epävarmemmaksi tää varma olo raskaudesta taas alkaa muuttua. Ja mitä herkkyyteen tulee, niin itku on välillä täälläkin herkässä¿varsinkin just viime vkolla kun äiten kanssa otettiin yhteen. Oikein harmittaa kun on mieli niin herkkänä. Oli iloinen tai surullinen asia, niin tippa linssissä tosi helposti.
MARIA80 & EKA-VEKARA: Kääksistä¿mä en tajua mistään pottaharjoituksista mitään. Sitä ensimmäisen pikkuisen syntymää ja sen jälkeisiä pottatreenejä odotellessa. Toi Eka-Vekan pojan kakka-kauhu alkoi naurattaa ihan hillittömästi. Musta se oli niin hyvin kerrottu. ;-D Voi toista¿ Todellakin¿mulla on vielä PALJON opittavaa lasten ihmeellisestä maailmasta. Osaakohan sitä ollenkaan? Noh¿kaippa tuo käytäntö opettaa kun on tarvis.
HANNELE: Mä olen edelleen ihan pihalla noista lomien pitämisistä ja muista paperihommista mitä on tulossa vastaan tässä jossain vaiheessa, mutta eiköhän ne sieltä selkene. Mulla kun ei pekkasia ole, niin niitä ei tarvitse miettiä.
Harmi, ettet löytäny kivoja mama-uikkareita. Olisinhan mäkin voinut niitä tiirata pidempäänkin ja jättää nuokin ostamatta¿eivät nyt ihan niin mieleiset olleet väritykseltään kun olisin toivonut, mutta ihan suht kivat ja kun uimaan piti päästä, niin ostin sitten ne. Eipä jää tuo harrastaminen ainakaan uikkareista kiinni.
Tottakai mä suuntiman muistin, että sulla ei montaa päivää enää voinut tuohon rakenneultraan olla, mutta tarkasta päivästä en ollut varma¿en ees muista olitko sitä muuten maininnutkaan kun vaan tuo vkon, millä vkolla se on. Niin kun tuohon omanapaosuuteen tulen kirjoittamaan, niin itellä on hirvee paniikki siitä rakennultrasta. Täytyy vaan toivoa, että kaikki on sieläkin hyvin. No ei kai sitä mitään olis pystynyt enää paremmin tekemään, joten noi asiat on kyllä ihan muissa käsissä jos joku on vialla. Pelottaa silti. Toivotaan, että meillä kaikilla on rakenneultrissa vauvoilla asiat hyvin. Sä pääset huokaisemaan ihan kohta.
Kiva, että löysit ainakin mukavat mammahousut. Mulla on edelleen lyhentämättä parit mammahousut. Toisen puntit vaan on muutenkin niin kapeet, että ne pysyy käännettynäkin ylhäällä, mutta toisten housujen puntit lepattaa¿ Mikähän päivä sais aikaiseks alkaa taistelut sen vanhan singerin kanssa, että sais aikaseks lyhentää puntit. Kroohh¿
Toi kuuntelutorvi oli musta aivan mielettömän herttainen lahja miehellesi. Tykkää siitä varmaan tosi paljon ja pääsee nyt sitten osalliseksi sun masun elämään paremmin. =)
LIMETTI: Ai meitä alhaisen verenpaineen omaavia on täällä näköjään enemmänkin. Onneksi tuo verenpaine on kuitenkin parempi näin pain kun että nousisi huippulukemiin. Onnea tämän päiväiselle neuvolalääkärille. Jos hyvä säkä käy, niin voipi olla että ultrallakin lääkäri voi sinne masuun kurkkaista. Näkisit masuasukin sielä. Voi se olis hienoa. Tulehan kertomaan kuulumiset. =)
ENNI-MAIJA: Ihan ensimmäiseksi pahoittelut tätisi poismenosta. Tuollaiset on aina niin ikäviä uutisia.* halaa rutistaa kovasti *
Kai ne vauvat sitten joinain päivinä liikkuvat enemmän jos joinain taas vähemmän. Mutta ainahan sen rekisteröi on on hiljaisempia päiviä. Mulla on vaan toi tavallinen neuvola tuolloin 11.10. kun sulla toi äitipoli. Vaihdellaan sitten kuulumisia mitä sielä on sanottu. Mä vaan toivon, että rauta-arvot olis vihdoin parantuneet.
Meillähän on jo sekä tytölle ja pojalle nimivaihtoehdot valmiina. Ja luulen, ettei mikään mahti maailmassa saa niitä nimiä siitä enää muuttumaan. Ne vaan jotenkin tuli niin luonnostaan, että todettiin, että mitä noita sitten enää väkisin vääntämään ja muuttamaan.
Koitahan lepoilla ja parantua nuhasta. =)
ON: Nyt pukkas taas jonkun paniikin päälle. Ihmettelen miten rauhallisesti Hannele on pystynyt tuota rakenneultraa odottamaan. Mä olen ite jotenkin nyt ihan jämänä. Oloa ei varmaan helpottanut kun menin lukemaan tuolta ton Menierin otsikon alta, että heillä rakenneultrassa 18+5 todettu vaikeasti vammainen vauva, eikä lääkäri osannut ennustaa tulevaisuutta lapselle. Kamala tilanne. Jotenkin pelkään kovasti mennä sinne rakenneultraan kun ajattelen vaan, että kun on jo 2km takana, toisella sydämen sykekin jo todettu, että mitäs jos tässäkin pikkuisessa on jotain pahasti vialla, mutta se todetaankin vasta nyt rakenneultran yhteydessä. Joo tiedän, että on ihan pähkähullua miettiä tollasta, mutta sitä on jo NIIN kiintynyt tähän pikkuiseen ja sitä massua silittelee joka päivä ja niin kovasti odottaa sientä pientä syntyväksi. Rauhoittakaa mua nyt jotenkin. Tai niin no¿ei kai kukaan voi ennalta mitään tietää. Vähän on paniikkifiilis. Ja tietysti piti mennä heti tuo viesti lukemaan kun sen näin. :´(
Niistä mun tuntemista ¿ liikkeistä ¿ en kyllä yhtään ole vieläkään varma oliko ne vaiko eikö, sillä sen sunnuntain jälkeen mitään vastaavaa mulinaa ei ole tuntunut. Ehkä se oli sitten vaan täysi masu ruuan jälkeen joka sielä mulisi.
Voitteko muuten kuvitella, että töissä ei kukaan naisista ole vieläkään kehdannut mulle sanoa mitään tästä masusta. Pelkäävätköhän oikeesti loukkaavansa mua sillä kommentilla kun tietävät taustan vai mitä lie. No masuani en ole enää kuukauteen peitellyt, mutta kukaan ei ole multa edelleenkään suoraan mitään kysynyt. Paitsi yksi mies uskaltautui onnittelemaan ihan sukkana, vaikkei ollut varma asiasta. Rohkea teko mieheltä, miettikää jos olisinkin vaan vähän lihonut aikaisemmasta. Olisko ollut vähän nolo tilanne. =D
Titi75 ja kirmuliini 16+4 (17+4)
Oon niin vähän käynyt nyt kirjottamassa että en oo jaksanut siitä ultrasta kirjottaa enkä näistä ajatuksista. Rauhallisesti oon suhtautunut ultraan viime viikkoon asti eli niin kauan kuin en muistanut koko juttua ja kuvittelin edelleen olevani ¿alkuraskaudessa¿. Nyt on hiipinyt paniikki, paino ei oo edelleenkään noussut ja maha on alkanut vasta hiljaittain näkyä kun tuntuu että kaikilla muilla se on näkynyt jo paljon aiemmin. Yks tuttu jota näin sillon kun sillä oli tasan rv 20, sillä oli ihana tosi pyöreä maha, itellä on nyt viikot samat mutta maha ei näytä samalta ollenkaan, pelottaa että onko se liian pieni. Jatkuvasti kyselen tutuilta että näkyykö se varmasti, huomaako sitä ollenkaan! Ainut takuu siitä että jotain elämää mahassa on, on ne pienet liikkeet ja tietysti se että jossain määrin maha kuitenkin ON kasvanut! Mutta kyllä päässä jyskyttää koko ajan pelko siitä että vilpertillä ei oo kaikki hyvin, että se on puolet liian pieni tai jotain! Että vaikka se on elossa, siitä ei tuu elinkelposta! Tuntuu tämä tunne vain hetki hetkeltä pahenevan ja jos ei ultra ois jo torstaina niin kerkiäisin varmaan repiä hiukset päästäni¿
Onko normaalia että raskaus on yli puolen välin ja painoa on lähtöpainoon tullut vain +1kg?!? Kaikilla muilla kun tuntuu kiloja tulevan liiaksi asti¿
Mää en oo uskaltanut näitä ajatuksia ¿ääneen¿ ajatella, miehellekkään en uskalla puhua, kun hänen mielestä suhtaudun aina kaikkeen just tuolla lailla että pelkään, tai oon suorastaan varma siitä pahimmasta! Oon vaan ootellut päivien kulumista. Viimeksi ultra meni niin hyvin että tuntuu että nyt täytyy sattua jotain ikävää!
TITI, ymmärrän siten huolesi paremmin kuin hyvin! Hulluja ajatuksia, ja miksi pelätä aina pahinta¿! Mutta silti¿ Tästä pienestä on tosiaan tullut jo niin rakas että ei kestäis enää luopua siitä! Mutta toivotaan että kaikki on hyvin, ja voiaan taas jatkaa elämää nautiskellen.
EKA-VEKALLA oli samoja ajatuksia ultrasta!
Koitetaan selvitä!
HANNELE
HANNELE: Mulla on myös ihan täysin sama paniikki tästä masusta kun on kuitenkin vielä tosi pieni. Aamuksi kitistyy suht olemattomiin yön jäljiltä ja illalla sitten kyllä on aikas pömppis ja turvoksissa, mutta ei tää mikään iso vielä ole. Ja tietty sä olet jo vähän pidemmällä kun mä ite mutta olen kans ihmetellyt, että onko ihan ok jos painoa on tullu tähän asti vaan niin vähän. Mulla näytti aamulla vaaka 54,3kg eli mulle on tullut nyt sitten niin kuns 1,3kg. Pitäs kai olla tyytyväinen kun paino ei ole enempää noussut...Kaikki vaan sanoo, että kuule kyllä se vielä ehtii noustaa niin paljon että toivoisit että painon nousu rauhoittuisi, mutta nyt tässä vaiheessa tuntuu, että onko se kasvanut riittävästi. Tuntuu tosiaan hassulta ajatella, että puoli väli lähenee ja masu vaan pysyy pikkuisena. No eihän se kiva ole kuulla, että muutkin pelkää ja panikoi hiljaisuudessaan tuota rakenneultraa, mutta sillain kiva kuitenkin se on kiva kuulla, että ei ole ainoa joka on ihan jäykkänä tulevasta. Tässä kun oli toi välietappi tuon nt-ultran jälkeen, että ajatteli saavansa hetken henkäistä ennen tuota puoliväliä ettei hetkeen tarvi jännittää mitään, muuta kun vaan nauttia masun kasvatuksesta, nii ei olekkaan tajunnut miten nopeesti nää vkot on kuluneet sen nt-ultran jälkeen. Ja kun sitä masua on kovasti yrittänyt kasvattaa ja tuntuu ettei se nyt juurikaan kasvanut ole nt-ultran jälkeen. No ehkä vähän. Mietin kanssa, että onko vauveli normaalin kokoinen. Sä oot pystynyt olemaan tosi pitkään rauhallinen...kääk, mulla on huomisesta taan 2vkoa rakenneultraan. Tulee tällä menolla pitkä aika odottaa. Mä luultavasti ehdin vielä nää loputkin haivenet päästäni repiä ennen sitä. = /
Pitää vaan toivoa, että kaikki on meillä kaikilla ok. Pakko olla...
Ja taas töitä.
titi ja kirpuliini 16+4
Jep, siinä mielessä itellä on hyvin että vaikka tuo paino ja mahan pienuus on mielessä pyörinyt jo pitkään niin suuremmaksi huoleksi se muuttui vasta viime viikolla, eli n. viikko ennen ultraa. Eli pitkään ei tarvi jännittää! KAKSI YÖTÄ VIELÄ! Sulla on vielä kaks piiiitkää viikkoa!
HANNELE
Enni-Maija: Ei kai tässä muuta voi kun toivoa että pahamieli on helpottanut ja tarjota virtuaalista olkapäätä. Koita ihmeessä keksiä jotain tekemistä, niin ei kerkiä niin paljon huolia. Minulla ainakin kyläily ystävien luona auttaa, saa helposti monta tuntia kulumaan.
Piti niin pitkältä käydä tätä pinoa etsimässä, että täytyy vähän nostaa. Missäs kaikki oikein on? Kenties parempaa tekemistä viikonloppuna?
Itelle ei mitään ihmeempää. Hauskaa viikonloppua vain.
-Limetti