3,5kk jättäminen yökylään?
Olisin jättämässä 3,5kk vanhaa vauvaa mummolaan yhdeksi yöksi että saisin ladattua akkuja. miehestä ei ole apua sillä monesti kun olen yöllä pyytänyt hakemaan pullon kun poika huutaa niin vastaus on ''emmä jaksa'', siksi mummolaan... mutta siis tekisin niin että nukuttaisin ja menisin kotiin ja aamulla menisin hakemaan siihen aikoihin kun poika herää... ei kai hän nyt pahasti traumatisoidu tästä reissusta? kun jostain luin, että saa jättää hoitoon 1kk ,1h 2kk,2h jne...
Kommentit (23)
Yksi yö=viet illalla ja haet aamulla. Ei traumatisoidu. Saat yhdet kunnon yöunet.
Kaksi pitkää päivää ja yö välissä on eri juttu.
Jätä ihmeessä, ei se vauva siitä pysyviä psyykkisiä vammoja saa :) Levännyt äiti on parempi äiti.
Menisin nukkumaan muualle kuin kotiin. Ihan siksi, että kotona keksii kaikki ne työt, jotka pitäisi tehdä. Hotellissa tms. ei voi muuta kuin nukkua, mitään tekemistä ei ole.
Jätä se mies yksin kotiin, kyllä se pärjää.
ei pitäisi olla hirveen vieras haju. ollaan oltu mummolassa suunnilleen joka päivä :) ja pojalla on uniriepu minkä kanssa nukuttu. heräisin kuitenkin itsekkin siihen kun poika herää :( haluasin edes yhden kunnon yön puoleen vuoteen
Jätä vauva isän kanssa kotiin, ja mene itse mummolaan yöksi.
-isä n. 40v
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 21:58"]
Jätä vauva isän kanssa kotiin, ja mene itse mummolaan yöksi. -isä n. 40v
[/quote]Tämä oli erinomainen neuvo!
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 21:51"]
Ota mielummin mummo teille yöksi. Jos vauva reagoi vahvasti outoon hajuun(mummo) on turvallinen tuttu ympäristö ja isä/äiti lähellä :)
[/quote]
Ihan totta. Tuo kuoleman haju mikä lähtee vanhoista ihmisistä on varmasti tosi pelottavaa vauvoille... En kyllä ottais mummoa oman kotiin. Mitäs jos se haju tartuu?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 21:51"]
Ota mielummin mummo teille yöksi. Jos vauva reagoi vahvasti outoon hajuun(mummo) on turvallinen tuttu ympäristö ja isä/äiti lähellä :)
[/quote]
Ihan totta. Tuo kuoleman haju mikä lähtee vanhoista ihmisistä on varmasti tosi pelottavaa vauvoille... En kyllä ottais mummoa oman kotiin. Mitäs jos se haju tartuu?
[/quote]
mummo 40v eli ei kohta kyllä kupsahtamassa :D -ap
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 21:58"]
Jätä vauva isän kanssa kotiin, ja mene itse mummolaan yöksi. -isä n. 40v
[/quote]Tämä oli erinomainen neuvo!
[/quote]
muteen jättäisinki ,mutta en luota että reagoi vauvan itkuun heti vaan voisin kuvitella hänen kääntävän vaan kylkeä ja antaa huutaa. niinkuin tähänki asti tehnyt. nim. 40 kuumetta ja minä juoksin rappusia 5 krt yössä keittiöön hakemaan maitoa kun mies ei herännyt/jaksanut nousta.... -ap
Nyt ei millään pahalla (eikä kyllä hyvälläkään) mutta anna miehen hoitaa, ihme nahjus. Lapsi on teidän yhteinen. Sanot sille että kohta sä et jaksa mitään ja tarvitset apua, se mummu ei varmasti ole aina saatavilla.
Ootko tosissas? yksi vauva ja olet väsynyt 3,5kk jälkeen? nää on näitä 2000-luku äitejä. Olen pärjännyt kaksosten kanssa käytännössä yksin, kun mies teki reissuhommia. Eipä olisi tullut mieleen 3,5kk n jälkeen hoitoon, että pääsee nukkuun. :D lapsi on varmasti esikoinen.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:17"]Nyt ei millään pahalla (eikä kyllä hyvälläkään) mutta anna miehen hoitaa, ihme nahjus. Lapsi on teidän yhteinen. Sanot sille että kohta sä et jaksa mitään ja tarvitset apua, se mummu ei varmasti ole aina saatavilla.
[/quote]
Nimenomaan, jaksoi kyllä tehdä.. mutta ei hoitaa?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:21"]
Ootko tosissas? yksi vauva ja olet väsynyt 3,5kk jälkeen? nää on näitä 2000-luku äitejä. Olen pärjännyt kaksosten kanssa käytännössä yksin, kun mies teki reissuhommia. Eipä olisi tullut mieleen 3,5kk n jälkeen hoitoon, että pääsee nukkuun. :D lapsi on varmasti esikoinen.
[/quote]
Joko kiiltää? Ei käynyt mielessä että meitä aikuisia ja myös lapsia on olemassa niin erilaisia.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:17"]
Nyt ei millään pahalla (eikä kyllä hyvälläkään) mutta anna miehen hoitaa, ihme nahjus. Lapsi on teidän yhteinen. Sanot sille että kohta sä et jaksa mitään ja tarvitset apua, se mummu ei varmasti ole aina saatavilla.
[/quote]
onjoo kyllä ihme tapaus. hoitaa kyllä päivisin kun pyydän ,mutta esim jos käyn kaupassa niin joka toinen kerta soittaa ,että vauva huuta tuu kotiin. ihan vituttaa välillä itteeki sillä teen tässä taloudessa kaiken... välillä oon miettinyt heitänkö pihalle. mutta hän on sitä mieltä että kun otin välivuoden koulusta niin se on mun tehtävä hoitaa vauvaa kokoajan, VAIKKA HÄN ON TYÖTÖN
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:23"]
[/quote]
onjoo kyllä ihme tapaus. hoitaa kyllä päivisin kun pyydän ,mutta esim jos käyn kaupassa niin joka toinen kerta soittaa ,että vauva huuta tuu kotiin. ihan vituttaa välillä itteeki sillä teen tässä taloudessa kaiken... välillä oon miettinyt heitänkö pihalle. mutta hän on sitä mieltä että kun otin välivuoden koulusta niin se on mun tehtävä hoitaa vauvaa kokoajan, VAIKKA HÄN ON TYÖTÖN
[/quote]
Ja sä tollo suostut tuohon? Nyt istuta mies alas ja käy vakava keskustelu, jos ei usko sinua, otat mukaan neuvolaan ja kerrot tilanteen. Totta on, että mitä pienenpi lapsi, sen enemmän se (yleensä) on äidissä kiinni, mutta kuinka sinä/miehesi kuvittelette, että se ukko *poof* osaakin sitten esimerkiksi yksivuotiasta hoitaa kun ei ole harjoitellut.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:21"]
[/quote]
no on tuo koliikki ollut aika ihana kans, ja kaiken olen yksin tehnyt ja eka lapsi on. -ap
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:27"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 22:23"]
[/quote]
[/quote]
Ja sä tollo suostut tuohon? Nyt istuta mies alas ja käy vakava keskustelu, jos ei usko sinua, otat mukaan neuvolaan ja kerrot tilanteen. Totta on, että mitä pienenpi lapsi, sen enemmän se (yleensä) on äidissä kiinni, mutta kuinka sinä/miehesi kuvittelette, että se ukko *poof* osaakin sitten esimerkiksi yksivuotiasta hoitaa kun ei ole harjoitellut.
[/quote]
luulen ,että ei kauaa mene niin mulla hermot napsahtaa ja ukko kuulee semmosen saarnan että joko menee töihin tai alkaa hoitamaan lasta... siinä ei kyllä kauaa tällä menolla mene -ap