Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minun ja miehen erilaiset taustat

Vierailija
20.03.2022 |

Olen huomannut, miten erilaiset taustat näkyvät suhteessa. Itse olen saanut suht ehjän kasvatuksen, mahdollisuuden harrastaa, hyvää ja monipuolista ravintoa. Äitiäni en ole nähnyt koskaan humalassa.

Mieheni varhaisimpia muistoja ovat vanhempien ryyppäys, kotibileet, jääkaapissa pelkkä margariinirasia. Vanhempiensa erottua menivät viikko viikko systeemillä, ja usein kun viikko vaihtui, oli toinen vanhemmista missä milloinkin, unohtaneena että oma lapsi olisi taas tulossa.

Teininä ryyppäili ja kotona ei koskaan odotettu.

Miehelleni on todella vaikeaa puhua ja näyttää tunteita. Oppi minun kauttani, että viikonloppua voi viettää selvin päin tehden jotain mukavaa.

Vuosien saatossa olemme oppineet ymmärtämään toisiamme. Kun nään anoppia, pistää ihan valtavan vihaksi, kun mietin miten on kohdellut lapsiansa. Nään mielessäni pienen pojan, joka olisi tarvinnut rakkautta ja huolenpitoa, mutta on saanut vain pettymyksiä ja turvattomuutta.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Ei muuta lisättävää tai no, jos taustanne alkaa painaa väliänne niin menette terapiaan. Halpa keino vältää ikävä ero, jos muuten mies on suhdekelpoinen.

Vierailija
2/5 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai niin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sellaista sen elämä on. Tuurissa millaiseen perheeseen syntyy ja lapsuus on aika, jonka paikkaamiseen saattaa mennä koko loppuikä.

Mun isäni oli alkoholisti, jonka toilailut jollain tasolla vaikuttaa mun loppuikääni. Tosin ehkä sitten suorasuisesta äidistäni johtuen olen aina näyttänyt tunteeni ja puhunut suuni puhtaaksi. Äitini myös on aina asettanut lapsen omien tarpeidensa edelle, paitsi siinä suhteessa, että katseli alkkista siihen saakka kunnes se kuoli.

Mieheni perhe oli ns. "normaali perhe", jossa ei asioista ole kuitenkaan puhuttu. Olen opettanut mieheni puhumaan ja näyttämään tunteensa.

Vierailija
4/5 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Ei muuta lisättävää tai no, jos taustanne alkaa painaa väliänne niin menette terapiaan. Halpa keino vältää ikävä ero, jos muuten mies on suhdekelpoinen.

Mies on tehnyt uskomattoman paljon töitä itsensä kanssa. On pohjimmiltaan hyvä ja rakastava ihminen. Elämän painolasti kevenee pikkuhiljaa, kun huomaa elämän hyviä ja kauniita puolia. Vaikka ero joskus tulisikin, niin en voisi olla kuin kiitollinen yhteisistä vuosista, ja asioista, joita olemme toisiltamme oppineet. Toistaiseksi kuitenkin tulevaisuus näyttää valoisalta. :)

Vierailija
5/5 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä sulle, että teillä on noin. Mun eksä oli täysin hajalla ja oli vain patologisesti valehteleva huijaava tuurijuoppo paskiainen. Tietty surettaa, että sen vanhemmat ovat pilanneet sen elämän eikä se ole saanut itseään kuntoon, mutta ei sitä touhua pysty kukaan vieressä katsomaan, vaikka sen kaltoinkohdellun pikkupojan, joka ansaitsisi parempaa, hänessä näkeekin.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi viisi