new york ja edulliset merkkivaatteet?
Olen käsittänyt että Amerikasta saa amerikkalaisia vaatemerkkejä (mm. Tommy Hilfiger, Ralph Lauren, Victorias Secret) huomattavasti edullisemmin kuin Euroopasta, ja on myös outlet myymälöitä missä todella edullista.
.
Olen menossa viikoksi new yorkiin nyt syksyllä, ja haluaisin kuulla kokemuksia, olisiko tuollaista outletia jossain lähellä tai muutenkin hinnoista. En ole ennen käynyt USAssa.
Kommentit (13)
Tahdotko logoa ja brändiä jotta näyttäisit todellista varakkaammalta? Kaikki merkkivaatteet ja ns luksustuotteet menettävät merkityksensä siinä kohtaa kun niitä halvalla jostain roudaa. Laadun kanssa noilla ei ole mitään tekemistä.
New Jerseyn puolella on Jersey Gardens-niminen outlet ja New Yorkista pohjoiseen Woodbury Common Outlet. Olen käynyt jälkimmäisessä monta kertaa ja sieltä löytyy vaikka mitä, pääasiassa tietysti amerikkalaisia merkkejä, vaatteita, kenkiä, urheilukamaa, kodintekstiiliä, laukkuja jne. Woodburyn lähellä on myös Palisades-niminen ostoskeskus, josta löytyy kanssa vaikka mitä. Verrattuna Hilfigerin, Laurenin, CK:n, DKNYn, Korsin jne. kamaan Suomessa hinnat ovat edelleen reippaasti edullisemmat.
Outletteihin lähtee NYC:n keskustasta busseja, jos tarvitset kyydin. Hotellista voit kysyä lisää tai katsoa outlettien nettisivuilta vinkkejä. Toinen mahdollisuus on vuokrata auto. Niin ja kannattaa etukäteen liittyä outlettien"jäseneksi" ja tulostaa etukupongit, joilla saat alennuskirjasen ja speciaalialennukset.
Jollet halua poistua Manhattanilta, niin WTC muistomerkkien vieressä on todella hyvä outlet-tavaratalo, Century 21.
Manhattanilla on WTC memorialin vieressä Century21 outlettavaratalo.
Millainen ihminen kehtaa pitää merkkivaatteita vaatteita. Minua kuvottaa että kiinalaisissa hikipajoissa tehdyistä kalsareista menee provikat jollekin vanhalle Usalaiselle äijälle nimeltä Tommi Hilfinger. Kuka helvetti haluaa olla missään tekemisissä jonkun Hilfingerin kanssa saatikka että maksaisi siitä
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 16:27"]Millainen ihminen kehtaa pitää merkkivaatteita vaatteita. Minua kuvottaa että kiinalaisissa hikipajoissa tehdyistä kalsareista menee provikat jollekin vanhalle Usalaiselle äijälle nimeltä Tommi Hilfinger. Kuka helvetti haluaa olla missään tekemisissä jonkun Hilfingerin kanssa saatikka että maksaisi siitä
[/quote]
Ja sitten kuvittelee vielä että se on "jotenkin hienoo".
Äh pakko ottaa kantaa vielä urputtajien hölinöihin. Ralph lauren oman kokemukseni mukaan tekee erittäin kestäviä vaatteita (kun valitsee polo tai blue label mallistosta). Merkin farkut sopivat minulle kuin nakutettu. Niissä ei lue logoa tai merkkiä muualla kuin sisäpuolella.
.
Victorias secret on erittäin muodikas merkki teinejen keskuudessa, ja voin sieltä ostaa serkkutytölleni, jonka mielestä kyseinen merkki on parasta ikinä, tuliaisen.
.
Tommy hilfigerin laatu on mielestäni viimeisen kymmenen vuoden aikana laskenut kuin lehmän häntä, enkä meinaa ostaa sieltä mitään. Se on kuitenkin ehkä tunnetuin amerikkalainen merkkivaate, joten kirjoitin siitäkin, jotta asian ydin selkiää kaikille.
.
Lisäksi ne vaatteet eivät ole valmistettu yhtään surkeammissa tai paremmissa oloissa kuin melkeinpä minkään muukaan ketjuliikkeen vaatteet. Voitte moralisoida vain, jos itse ostatte tyyliin pelkästään suomessa käsin tehtyjä poronnahka vaatteita.
Vitonen kertoikin jo kaiken mainitsemisen arvoisen, mutta haluan toivottaa aapeelle erittäin ihanaa Nycin reissua! Itse olen käynyt siellä viisi kertaa ja ensi keväänä tiedossa kuudes kerta.
Onko Brooklynin aluella hyviä myymälöitä?
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 17:33"]
Vitonen kertoikin jo kaiken mainitsemisen arvoisen, mutta haluan toivottaa aapeelle erittäin ihanaa Nycin reissua! Itse olen käynyt siellä viisi kertaa ja ensi keväänä tiedossa kuudes kerta.
[/quote]
Jos vitonen kertoi jo kaiken, niin New Yorkissa on siis saman verran kauppoja kun Hyvinkäällä.
Euron kurssi on niin onneton tällä hetkellä, että ne vaatteet eivät ole niiiiiiin kauhean paljon halvempia enää.